طراحی سایت

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است + از کجا شروع کنیم ؟

مقدمه

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است ؟ این روزها اکثر کسب و کارها دیجیتالی شده است و مردم دوست دارند با یک کلیک به فروشگاه های ارائه دهنده خدمات وصل شوند. پس دیجیتال مارکتینگ مهم است زیرا شما به وسیله ابزارهای سئو کارهایی می کنید که برند و سایت شما در میان سایر کسب و کارها، دیده شود. زمانی که شما اقدام به آنلاین کردن کسب و کار خود می کنید، تعداد مشتریان خود را افزایش داده و کسب و کار خود همچنین میزان فروش خود را افزایش خواهید داد.

آیا تبلیغات دیجیتال مقرون به صرفه است ؟

تبلیغات دیجیتال، این روزها بسیار مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی سنتی است. اما چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است ؟ برای بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان و بصری باید بیلبورد کرایه کنید. یا اینکه بروشور تهیه کرده و آن را بین افراد پخش کنید. احتمال اینکه با دیدن برند شما سوالات بسیاری برای متقاضیان ایجاد شود و بخواهند که آنرا از شما بپرسند و دسترسی به شما نداشته باشند زیاد است.

اما در بازاریابی یا خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی به راحتی یک کلیک میتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید. در مورد برند یا شعار کسب و کار خود صحبت کرده و به آنها اطلاعات بدهید. با کمترین هزینه میتوانید به صورت متنی، صوتی و تصویری و گرافیکی تبلیغات درست کرده و در مورد برند خود تبلیغ نمایید.

تبلیغات

آشنایی با بسته های بازاریابی و روش های تبلیغاتی

روش های تبلیغاتی بسیار متنوع بوده و می توان به وسیله بسته های بازاریابی در کانال های مختلف به تولید محتوا پرداخت. البته با سفارش تولید محتوا به متخصصان این امر میتوانید به صورت بهینه هزینه اقتصادی خود را مدیریت کنید و زودتر به نتیجه برسید.

از جمله کانال هایی که در آن به تبلیغات دیجیتال میپردازند، میتوان به تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، گوگل و صفحات اینفلوئنسر ها اشاره کرد. اولین قدمی که صاحبان برند و کسب و کار باید انجام دهند، کار روی سایت با ابزارهای سئو است. به صورت منظم باید به تولید محتوا پرداخت و در آن بر روی کلمات کلیدی کار نمود.

با هر کلمه کلیدی که مد نظر شماست و احتمال میدهید مخاطب با سرچ آن به فروشگاه آنلاین شما وارد شود، میتوانید به تولید محتوا بپردازید و به جذب مخاطب بپردازید. روش دیگر تبلیغاتی، تبلیغ در گوگل با گوگل ادورز یا درج آگهی در گوگل است. با سفارش تولید محتوا به صورت رپورتاژ قادر به معرفی کسب و کار و خدماتی که در آن ارائه می دهید به سایرین خواهید بود.

منظور از بسته بازاریابی همان روش هایی است که بسته به نوع محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید و متناسب با بودجه شما برای شما در نظر گرفته میشود تا هزینه شما مدیریت گردد. در واقع شما طبق سیاست های دیجیتال مارکتینگ، باید در کانال هایی اقدام به ارائه مطالب خود نمایید که بازدید حداکثری دارد. اینگونه است که با کمترین هزینه بیشترین بازخورد یا کلیک را خواهید داشت.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی درونگرا

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است و روش های مختلف تبلیغاتی آن چه میباشد؟ بازاریابی درونگرا به روشی از تبلیغات گفته میشود که مخاطب بنا به نیازی که به خدمات شما دارد به سراغ شما می آید. از شما در مورد خدمات تان سوال کرده و با شما ارتباط برقرار میکند.

اگر به این نحو اقدام به معرفی محصولات خود کنید، موفق تر ظاهر خواهید شد. دیگر لازم نیست شما خودتان را به مخاطب معرفی کنید. در واقع شما با تولید محتوا در شبکه های مجازی و صفحات اینفلوئنسرها، اقدام به معرفی برند خود میکنید و او تصمیم میگیرد بنا به نیازش به سراغ شما بیاید یا خیر! نام دیگر این تبلیغات ربایشی است و در نقطه مقابل بازاریابی سنتی قرار دارد.

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال در کنار روش های سنتی تبلیغات مشخص میشود. در روش تبلیغاتی سنتی شما باید از طریق رادیو، بروشور و تلفن پیام خود را به مخاطب برسانید. در صورتی که مشتری یا متقاضی یا مخاطب، خود نیازی به برند یا محصول شما نداشته باشد، مبادرتی به خرید از شما نکرده و استقبالی از شما نخواهد کرد.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است ؟

بازاریابی دیجیتال

در ادامه این مبحث مهم که چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است ؟ به تفاوت عصر حاضر با گذشته میپردازیم. همانطور که مشاهده می کنید، بازاریابی دیجیتال در عصر حاضر رکن مهم کسب و کار هاست. زیرا دیگر توجه مخاطبان به تلویزیون، رادیو یا روزنامه ها نیست. کمتر کسی است که از بروشورهایی که در خیابان ها به دست آنها داده میشود، استقبال کند.

در عوض وقت زیادی را پای شبکه های اجتماعی در کانال های مورد علاقه خود می گذرانند. اگر بتوانید شما هم یکی از کسانی باشید که به مخاطب خود در شبکه مجازی خوراک می رساند، قادر خواهید بود جای خود را در بین مخاطبان و مشتریان باز کنید. با درج تبلیغ در بهترین سایت های بازاریابی اینترنتی میتوانید مخاطبان بسیاری برای سایت خود جذب کنید.

بازاریابی دیجیتال B2B در مقابل B2C

بازاریابی دیجیتال B2B به نوعی از روش تبلیغاتی می گویند که در بین شرکت های صنعتی استفاده میشود. نام دیگر این تبلیغات تبلیغات صنعتی است. میزان مشتریان این شرکت ها زیاد نیست اما مبلغ معامله بسیار بالاست. در واقع در این روش بازاریابی، شرکت ها، محصولات خود را به شرکت یا کارخانجات تولیدی میفروشند.

برای مثال شرکت هایی که خواهان توربین یا موتورهای صنعتی هستند، مخاطب این برندها یا تولید کنندگان هستند. این برندها محصولات شان را به سایر شرکت ها که تولیدات دیگری دارند، می فروشند تا با استفاده از این محصول بتوانند تولید بهتر و با کیفیت تری داشته باشند.

b2b

بازاریابی B2C همان بازاریابی مصرفی است که مخاطب آنها مشتریان نهایی یا مصرف کنندگان هستند. در واقع بازاریابی b2c روشی برای تبلیغات محصولاتی است که تند مصرف میباشند. این کالاها در واقع همان کالاهایی هستند که در سوپر مارکت ها یا داروخانه ها و هایپر مارکت ها عرضه میشود.

به طور حتم در حین خرید از داروخانه ها و سوپر مارکت ها کسانی را مشاهده کرده اید که اقدام به معرفی محصولات خود می کنند. این روش تبلیغات و معامله در کسب و کارها، بازاریابی b2c میباشد. طبق مشاوره دیجیتال مارکتینگ، در واقع در این نوع روش، برندی که بتواند به صورت سریع خواسته مشتریان را برطرف کند و مورد توجه قرار گیرد، بیشتر خریداری میشود.

هر برند و تولید کننده ای به دنبال گرفتن بازخورد از مشتریان خود است. با استفاده از بازاریابی آنلاین و ساخت شبکه های مجازی قادر خواهید بود، با مخاطبان و مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرده و از آنها بازخورد یا سفارش مستقیم بگیرید.

انواع بازاریابی الکترونیکی

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است ؟ زیرا روش های بسیاری برای این کار وجود دارد. بازاریابی الکترونیکی به طور کلی به تبلیغات در اینستاگرام، از طریق گوگل یا وب سایت، ایمیل، اینفلوئنسرها، بازاریابی شهرت، بازاریابی ویدیویی و تولید محتوا گفته میشود. برخی از روش های بازاریابی کاملا تخصصی است. اما در حوزه باز کردن صفحات در شبکه های مجازی و فعالیت مرتب و پاسخ گویی به مشتریان، میتوانید خود اقدام نمایید.

البته بهتر است صادقانه عمل کرده و نیاز مشتریان را شناسایی کنید و به جای تبلیغات به معرفی محصولات بپردازید. از لحاظ جنس، خدمتی که میتوانید به مشتری ارائه دهید یا نیازی که از او برطرف می کنید، اشاره نمایید. کیفیت تبلیغات شما، همه و همه به خلاقیت و میزان انرژی که برند شما نسبت به سایر رقبا در تولید محصول گذاشته است مرتبط است.

نتایج فروش دیجیتال

نتایج مثبت بازاریابی دیجیتال

علت دیگری که در پاسخ سوال، چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است ؟ میتوان بیان کرد موارد روبرو است. نتایج مثبت روش تبلیغات آنلاین، این موضوع است که به راحتی میتوانید در دید مخاطبان و مشتریان و متقاضیان شبکه مجازی قرار گیرید.

بدون صرف هزینه زیاد می توانید تنها در جمع مخاطبان خود اقدام به تبلیغات نمایید. با توجه به گروه سنی یا شهر مد نظر خود، قادر به ارائه تبلیغات خواهید بود. اینگونه جمع کثیری از مشتریان برند شما را دیده و تنها کسانی که خواهان محصولات شما هستند، به شما مراجعه خواهند کرد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم ؟

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است ؟ زیرا برای همه ی کسب و کارها فضا برای فعالیت است. به جای پرداخت هزینه اجاره مکان فیزیکی با کمترین هزینه میتوان اقدام به راه اندازی فروشگاه مجازی نمود. ایجاد استراتژی در فروش محصولات کاری است که متناسب با هدف و میزان بودجه شما صورت خواهد گرفت.

بازاریابی دیجیتال

 در واقع در صورت مراجعه به کارشناسان سیتی سایت، با کسب مشاوره میتوانید برنامه تبلیغاتی خود را بچینید. متناسب با شعار شما، میزان تولید و میزان فروشی که مد نظر دارید، برای شما برنامه یا پلان تبلیغاتی ایجاد می کنند. به شما راهنمایی می کنند که بیشتر روی وب سایت یا برند خود سرمایه گذاری کنید. یا اینکه از طریق شبکه های مجازی اقدام به فروش محصولات خود نمایید.

کلام پایانی

پس نتیجه میگیریم دیجیتال مارکتینگ مهم است. زیرا فروش تمامی محصولات از هر نوعی را در بر میگیرد. محصولاتی که از طریق بازاریابی دیجیتال به فروش میرسند، به صورت سخنرانی، ویدیویی و بسته های آموزشی، محصولات خوراکی، دیجیتال و اجناس تولیدی هستند. بسته به نوع کسب و کار شما، بهترین روش های تولید محتوا انتخاب شده و می توانید در بین مصرف کنندگان آن حوزه، محصولات خود را ارائه دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *