طراحی سایت

همه چیز در مورد ابعاد بنر تبلیغاتی

ابعاد بنر تبلیغاتی یکی از ویژگی های هر بنری است که طراحی شده است. در نگاه اول، قالب کلی بنر تبلیغاتی است که به چشم می آید و بر روی مخاطب اثر می گذارد. قالب کلی بنر تبلیغاتی، شامل ابعاد بنر تبلیغاتی، فونت و سایز متن و رنگ به کار رفته در طراحی می شود. توصیه می شود قبل از شروع، مقاله “آیا تبلیغات بنری موثر است؟” را مطالعه بفرمایید. سیتی سایت در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعال می باشد و زمینه تولید و طراحی بنر تبلیغاتی را برای طراحان گرافیکی مهیا کرده است. 

در سیتی سایت می توانید نمونه کارها را مشاهده کنید و با سبک کاری سیتی سایت آشنا شوید و سپس سفارش خود را ثبت نمایید. خدمات طراحی بنر تبلیغاتی مجموعه سیتی سایت به روز و تخصصی است و توسط طراحان ماهر و مجرب، انجام می شود. با ما، در ادامه همراه باشید.

محبوب ترین ابعاد بنر در سال جدید

ابعاد بنر تبلیغاتی فوق العاده متنوع و مختلف هستند ولی در این بین، برخی از ابعاد و سایزها هستند که موثرتر هستند و بر روی مخاطب (بیننده) اثر می گذارند. پرکاربردترین ابعاد بنر تبلیغاتی شامل سایز 300×250 پیکسل (مستطیل خطی)، سایز 336×280 پیکسل (مستطیل بزرگ)، سایز 728×90 پیکسل (تابلوی اعلانات)، سایز 970×90 پیکسل (تابلوی اعلانات بزرگ)، سایز 468×60 پیکسل (بنر)، سایز 600×300 پیکسل (تبلیغ نیم صفحه)، سایز 160×600 پیکسل (wide skyscraper)، سایز 250×250 پیکسل (مربع)، سایز 200×200 پیکسل (مربع کوچک) و سایز 300×50 پیکسل (بنر موبایل) می شود. تمام سایزهای ذکر شده در تمام فضاهای مجازی اعم از توییتر، فیس بوک، یوتیوب، اپلیکیشن ها و وب سایت ها مورد استفاده قرار گرفته شده اند. 

بنرهای تبلیغاتی

 

در هر فضایی، یک سایز کاربرد بالایی دارد و موثرتر است. از این رو، می توان گفت در فضای فیس بوک و اینستاگرام سایز 1080×1080 پیکسل کاربرد بالایی دارد. بنرهای یوتیوب عمدتا در سایزهای 468×60 پیکسل و 90×728 پیکسل می باشند. ابعاد بنر تبلیغاتی لینکدین معادل 1128×191 پیکسل است. در فضای توییتر، طراحان از ابعاد 1500×500 پیکسل استفاده می کنند. ابعاد بنر تبلیغاتی تیک تاک معادل 1200×628 پیکسل است. برای پینترست هم عمدتا از سایز 1080×1920 پیکسل استفاده می شود. جهت مطالعه مقاله “سایز استاندارد بنر تبلیغاتی“، می توانید کلیک نمایید. 

طراح گرافیکی (گرافیست) بسته به فضایی که قرار است بنر تبلیغاتی در آن منتشر گردد، ابعاد موثر و مناسب را انتخاب می کند و فرآیند طراحی بنر تبلیغاتی را آغاز می کند. برای آشنایی با طراحی بنر شبکه های اجتماعی، می توانید کلیک نمایید. ابعاد بنر تبلیغاتی محدود به موارد گفته شده، نیست! بنر تبلیغاتی می بایست در مدت زمان کوتاهی بر روی مخاطب اثر بگذارد. از این رو، استفاده از هر سایز و ابعادی مناسب نیست و ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نگردد.

آیا ابعاد بنر بر قیمت آن تاثیر دارد؟

یکی از ویژگی های بنر تبلیغاتی که بر روی قیمت بنر تبلیغاتی موثر است، ابعاد و سایز بنر تبلیغاتی می باشد. جهت اطلاع از هزینه طراحی بنر، کلیک نمایید. قاعدتا انتخاب ابعاد موثر و بزرگ، هزینه‌برتر از ابعاد کوچک و کم بازدید، است. پیش¬تر اشاره شد که بنر تبلیغاتی در مدت زمان محدودی بر روی مخاطب اثر می گذارد. از این رو، انتخاب ابعاد بنر تبلیغاتی می بایست با وسواس صورت گیرد. توصیه می شود قبل از تعیین سایز بنر تبلیغاتی مورد نظرتان، حتما مقاله “استراتژی بنر تبلیغاتی” را مطالعه نمایید تا کاملا اهمیت بنر تبلیغاتی را دریابید.

بنرهای تبلیغاتی

 

تحلیل ابعاد مختلف بنر تبلیغاتی

• ابعاد 63×34 اینچ

یکی از ابعاد بنر تبلیغاتی، سایز 63 در 24 اینچ می باشد. این سایز، فوق العاده استاندارد و جزو ابعاد کوچک، است و اصولا در طراحی بنرهای تبلیغاتی رستوران ها، کافه ها و کافه رستوران ها کاربرد دارد.

• ابعاد 72×24 اینچ

سایز معرفی شده، جزو ابعاد کوچک طراحی بنر به حساب می آید. با این وجود، از این سایز برای طراحی بنرهای تبلیغاتی در زمینه افتتاح یک کسب و کار جدید، اطلاع رسانی در مورد لیست املاک و مستغلات و املاک تجاری استفاده می شود. فونت و سایز حروف و اعداد روی این سایز بنر تبلیغاتی، به نحوی طراحی می شود که توجه بیننده و مخاطب را جذب کند. برای مطالعه بنر تبلیغاتی برای مشاغل کوچک، می توانید کلیک نمایید.

• ابعاد 96×24 اینچ

یکی از استانداردترین ابعاد بنر تبلیغاتی، سایز 96 در 24 اینچ می باشد. این سایز جزو ابعاد Medium-Small می باشد. در طراحی بنر تبلیغاتی در ابعاد 96 در 24 اینچ، طراح از فونت ها و سایزهای درشت تری استفاده می کند تا تمام جزئیات را بیان کند.

• ابعاد 72×36 اینچ

ابعاد بنر تبلیغاتی طراحی شده، مستطیلی با عرض بیشتر را می سازد. به نحوی که توجه مخاطبان از فاصله دور را هم به خود جلب می کند. از این سایز برای نمایش برند نوشیدنی یا محصولات خوراکی دیگر، استفاده می شود. این سایز جزو ابعاد Medium به حساب می آید. سایز 81×33 اینچ مشابه سایز 72×36 اینچ می باشد.

• ابعاد 120×48 اینچ

سایز 120 در 48 اینچ، جزو ابعاد Large (بزرگ) می باشد. این سایز بنر تبلیغاتی برای طراح، فضای حداکثری را مهیا می کند تا طراح گرافیکی، بنر تبلیغاتی را با جزئیات طراحی کند. از این سایز بنر تبلیغاتی برای افتتاحیه ها، فروش محصولات و خدمات، کمپین استخدام، اخبار نمایشگاهی، خوش‌آمدگویی و اخبار مشابه، استفاده می شود.

معرفی سایر ابعاد

• ابعاد 96×36 اینچ

یکی دیگر از ابعاد بنر تبلیغاتی پرکاربرد، سایز 36 در 96 اینچ می باشد. سایز معرفی شده، فضای بیشتری را برای طراح گرافیکی ایجاد می کند تا بنر تبلیغاتی مناسبی را طراحی کند. این سایز بنر تبلیغاتی جزو ابعاد Medium-Large به حساب می آید. طراح می تواند لوگو و برند بنر تبلیغاتی را در بالای بنر طراحی کند تا توجه همگان را به خود جلب کند. برای مشاهده نمونه کار طراحی بنر، کلیک نمایید.

• ابعاد 1800×600 اینچ

سایز معرفی شده در مقایسه با دیگر ابعاد، مشخصا بزرگ تر است. سایز 1800 در 600 اینچ، جزو ابعاد بسیار بزرگ یا Extreme به حساب می آید. جهت آشنایی با خدمات طراحی بنر ثابت و متحرک، می توانید کلیک نمایید. قاعدتا هر چه ابعاد بنر تبلیغاتی بزرگ تر باشد، فضای بیشتری برای طراحی بنر به طراح گرافیکی (گرافیست) داده می شود.

چرا ابعاد بنر تبلیغاتی مهم است؟

ابعاد بنر تبلیغاتی به قدری تاثیرگذار است که مخاطب را در کمتر از 5 ثانیه جذب می کند. یکی از ویژگی های اصلی و موثر بنرهای تبلیغاتی، سایز آن ها می باشد. ابعاد بنر تبلیغاتی در افزایش ترافیک و بازدید وب سایت موثر است. ابعاد استاندارد باعث می شوند که توجه مخاطبان جذب بنر تبلیغاتی گردد. مخاطبانی که جذب بنر تبلیغاتی می شوند، دکمه فراخوان عمل را فشار می دهند و وارد وب سایت فرود می گردند. علاوه بر این، فروش بیشتر در گرو تبلیغات موثر است. 

آشنایی با سایزهای متنوع

 

در بنر تبلیغاتی، طراح گرافیکی تلاش می کند که از برند و لوگوی کمپانی استفاده کند و کاربران و مخاطبان را با برند آشنا کند. به طور کلی، ابعاد بنر تبلیغاتی در جلب توجه مخاطب و هدایت مخاطب به وب سایت فرود برند، موثر است. جهت مطالعه مقاله مزایا و معایب بنر تبلیغاتی، می توانید کلیک نمایید. ابعاد بنر تبلیغاتی فوق العاده متنوع و گسترده است که انتخاب موثرترین و مناسب ترین سایز، اصلی ترین تصمیم کاربر (سفارش دهنده بنر تبلیغاتی) است.

جمع بندی

سیتی سایت در بخش ثبت سفارش، ویژگی های بنر تبلیغاتی مد نظر کاربر را با جزئیات به ثبت می رساند. شما می توانید قبل از ثبت سفارش، با مشاوران سیتی سایت در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان مجموعه، بهره‌مند گردید. می توانید موثرترین ابعاد بنر تبلیغاتی را انتخاب نمایید و در قسمت ثبت سفارش، آن را انتخاب کنید. برخی گمان می کنند که ابعاد بنر تبلیغاتی بر روی مخاطبان، بی‌اثر است در حالی که ابعاد بنر تبلیغاتی فوق العاده آیتم مهمی است. برای درک بیشتر ابعاد بنر تبلیغاتی (متناسب با موضوع بنر)، می توانید نمونه کارهای موجود را مشاهده نمایید و تصمیم گیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *