طراحی سایت

مراحل طراحی سایت به صورت حرفه ای

مراحل طراحی سایت یک فرایند پیچیده و چندگانه است که از آغاز تا پایان نیاز به توجه دقیق به جزئیات دارد. اکثر مردم فکر می کنند که فرآیند طراحی سایت بیشتر توسط افراد حرفه ای انجام می شود. آیا شما هم همین فکر را می کنید؟ اگر بله، پس این مقاله برای شما مناسب است. در این راهنمای واضح و گام به گام، می توانید به راحتی نتایج شگفت انگیزی به دست آورید و وب سایت خود را مانند یک حرفه ای طراحی کنید! 

بیشتر بدانید:

آموزش مدیریت سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت

هدف خود را مشخص کنید 

مشخص کردن هدف در مراحل طراحی سایت بسیار مهم است، زیرا هدف شما به طراحی و توسعه سایت شما هدایت می‌کند و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در طراحی سایت ابتدا باید هدف اصلی سایت خود را تعیین کنید. آیا سایت شما برای فروش محصولات و خدمات است؟ آیا برای ارائه اطلاعات به مخاطبان است؟ آیا به عنوان یک وبلاگ یا پورتفولیو استفاده خواهد شد؟ هدف ارتباطی شما چیست؟ چه پیامی را می‌خواهید از طریق سایت به مخاطبان خود منتقل کنید؟ این پیام باید مرتبط با هدف اصلی سایت شما و نیازهای مخاطبان باشد. در واقع با شناخت هدف اصلی، می‌توانید سایر تصمیمات طراحی سایت را براساس آن اتخاذ کنید.

همچنین باید مشخص کنید که مخاطبان سایت شما چه کسانی هستند و کدام نوع مخاطبان را هدف قرار می‌دهید. بررسی نیازها، مشکلات و خواسته‌های مخاطبان هدف، به شما کمک می‌کند تا محتوا، طراحی و عملکرد سایت را بر اساس آنها بهبود دهید.

برندسازی

کار بر روی عناصر نام تجاری شما احتمالا سرگرم کننده ترین بخش کل فرآیند طراحی سایت است. این بخش معمولاً کل تیم را درگیر می‌کند و می‌تواند به یک تمرین طوفان فکری سرگرم‌کننده تبدیل شود. برندسازی یک جنبه بسیار مهم در مراحل طراحی سایت است. طراحی سایت باید با هویت و شناخت برند شما هماهنگی داشته باشد تا یک تجربه یکپارچه برای مخاطبان ایجاد شود.

شناخت برند و طراحی لوگو

طراحی لوگو سایت

در این مرحله، باید برند خود را به طور کامل درک کنید و اصول، ارزش‌ها و اهداف آن را مشخص کنید. شناخت دقیق از برند شما به شما کمک می‌کند تا طراحی سایت را براساس آن انجام دهید. طراحی یک لوگو منحصر به فرد و شناسه بصری قوی برای برند شما بسیار مهم است. این عناصر باید در طراحی سایت شما نیز حضور داشته باشند و هماهنگی بین آنها وجود داشته باشد.

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه یک جنبه مهم از برندسازی در مراحل طراحی سایت است. نام دامنه، آدرسی است که مخاطبان شما از طریق آن به وبسایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، بنابراین باید با هویت و اهداف برند شما هماهنگی داشته باشد. با فهرست کردن همه نام هایی که به ذهنتان می رسد شروع کنید و آن را به عنوان بذر جستجوی دامنه خود تبدیل کنید.

نقشه وب سایت خود را طراحی کنید 

حالا نوبت به ایجاد نقشه سایت و وایرفریم می رسد. این به شما ایده می دهد که طراحی وب سایت شما چگونه به نظر می رسد . خوب! در این مرحله است که می توانید نحوه ارتباط هر صفحه وب سایت با سایرین را شرح دهید و هر صفحه را برای ارائه بهتر اهداف خود به روز کنید. نقشه سایت یک نمایش سطح بالا از ساختار و ارتباط بین صفحات و بخش‌های مختلف سایت است. وایرفریم همانند نقشه سایت است، اما به صورت بصری‌تر و ساده‌تر نمایش داده می‌شود و برای نمایش الگوهای طراحی و ترتیب المان‌ها استفاده می‌شود.

ساختن وب سایت بدون طراحی نقشه سایت درست مانند ساختن یک کیک بدون قالب است. شما به راحتی می توانید با ایجاد یک نقشه وب سایت، وب سایتی مطابق با وب سایت مورد نظر خود، طراحی کنید. 

اگر خودتان مهارت و تجربه مرتبطی دارید، می توانید به تنهایی یک وب سایت طراحی کنید. اما در غیر این صورت، می‌توانید با مشاوره طراحی سایت از شرکت‌های مربوطه یا طراحان فریلنسری سفارش طراحی سایت دهید.

تولید محتوا 

تولید محتوای سایت

تولید محتوا یک جنبه حیاتی در مراحل طراحی سایت است. محتوای متنی، تصویری و چندرسانه‌ای سایت شما نقش مهمی در جذب و تعامل با مخاطبان دارد. اگر وب سایت شما ظاهر جذابی داشته باشد، می توانید به راحتی توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید. اگر محتوای شما قوی و جذاب باشد، به راحتی می توانید مشتریان را حفظ کنید و آنها را تشویق به خرید کنید. علاوه بر ایجاد تعامل، محتوای وب سایت همچنین دید سایت را برای سئو افزایش می دهد. بنابراین، اگر واقعاً می‌خواهید فرآیند طراحی شما به آرامی و مؤثر انجام شود، هرگز بخش تولید محتوا را نادیده نگیرید.

طراحی ظاهر و رابط کاربری (UI/UX)

طراحی ظاهر و رابط کاربری (UI/UX) در مراحل طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است. UI به معنای طراحی ظاهری سایت است که شامل انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، آیکون‌ها و سایر المان‌های بصری است. UX به معنای تجربه کاربری است و بر اساس مطالعه و درک نیازها و تمایلات کاربران، طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود.

ایجاد یک رابط کاربری مناسب، گشت و گذار در وب سایت شما را برای کاربران آسان تر و لذت بخش تر می کند. با ارائه یک رابط کاربری مناسب و طراحی جذاب، کاربران احساس رضایت بیشتری می‌کنند و به احتمال زیاد برای مدت طولانی‌تر در سایت بازدید می‌کنند.

تجربه کاربری خوب نیز می‌تواند به افزایش ترافیک سایت و بهبود نرخ تبدیل (Conversion Rate) کمک کند. با ایجاد یک تجربه کاربری بی‌نقص، کاربران تمایل بیشتری به بازگشت به سایت دارند و احتمال انجام اقدامات مثبت مانند خرید، ثبت نام و اشتراک‌گذاری محتوا افزایش می‌یابد.

وب سایت را توسعه دهید 

توسعه سایت

در نهایت، زمان آن رسیده است که یک وب سایت فوق العاده ایجاد کنید و مهارت های فنی خود را به نمایش بگذارید. از آنجایی که این مرحله تمام مراحل قبلی را در بر می گیرد، این یکی چالش برانگیز نیست. از آنجایی که هزاران وب سایت به صورت آنلاین در دسترس هستند، اگر می خواهید رتبه بالایی در گوگل داشته باشد بسیار مهم است که سایت را بدون هیچ اشتباهی توسعه دهید. به همین دلیل است که استخدام توسعه دهندگان سایت بسیار مهم است .

کدنویسی همیشه گزینه ای برای ساخت وب سایت است، اما اگر فردی غیر فنی هستید، می توانید از صفحه سازها، تم های ساده و قالب ها برای ایجاد سایت های سفارشی شده استفاده کنید تا مدت زمان و هزینه طراحی سایت را تا حد امکان کاهش دهید.

وب سایت را راه اندازی کنید

زمانی که از طراحی وب سایت خود راضی بودید، وقت آن است که آن را عملی کنید. انتخاب یک  پلتفرم میزبانی مقیاس پذیر و مدیریت شده سریع می تواند به موفقیت وب سایت شما کمک کند. اگرچه، همیشه انتظار دارید که اولین تلاش شما برای جذب بازدیدکننده و درآمدزایی کافی باشد، اما همیشه عناصری وجود دارند که نیاز به تغییر دارند. 

یکی از مهم ترین نکاتی که پس از راه اندازی وب سایت خود باید در نظر داشته باشید این است که می توانید به طور مداوم آزمایش کنید، محتوا، عناصر جدید اضافه کنید و محتوای وب سایت را به روز کنید تا آن را بهتر و مؤثرتر کنید.

کلام آخر

خوب! طراحی و توسعه ‌سایت بی‌نقص کار هرکسی نیست. با این حال، اگر مراحل ذکر شده در بالا را با دقت دنبال کنید، روند طراحی یک وب سایت می تواند بسیار روانتر پیش برود.

اگر احساس می کنید که به کمک فنی نیاز دارید، همیشه می توانید با بهترین شرکت طراحی سایت که خدمات طراحی وب سایت درجه یک را با قیمت مناسب ارائه می دهد، تماس بگیرید. چه به دنبال طراحی سایت فروشگاهی باشید یا یک وب سایت خبری، همیشه می توانید از کارشناسان کمک بگیرید!

همچنین، اگر هنوز در مورد فرآیند طراحی وب سردرگم هستید، می توانید با یک  ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده صحبت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *