طراحی سایت

بررسی مفهوم دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

مقدمه

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، برای تمام افرادی که به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند، کارایی دارد. کمتر کسی است که در حوزه کاری خود یا در امر گسترش کسب و کار، به تعریف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین احتیاج نداشته باشد. تمامی مشاغل سنتی نیز این روزها به دلیل آنلاین شدن بحث خرید و فروش، مجبور یا محکوم به یادگیری این حوزه و اصطلاحات رایج در آن هستند. 

تعریف بازاریابی دیجیتال از دیدگاه مشاغل مختلف

بازاریابی دیجیتال و آنلاین، نام دیگر دیجیتال مارکتینگ میباشد. در تعریف دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، تمامی کارهایی که لازم است در فضای آنلاین انجام میگیرد تا خدمت یا محصول، مورد بازدید قرار گیرد، ذکر میگردد. نام دیگر دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین میباشد.

این امر بحثی تخصصی است و باید توسط کارشناسان این امر پیگیری شود؛ اما مشاهده میشود، در ابتدایی ترین حالت، صاحبان مشاغل اقدام به بازگشایی صفحاتی در شبکه های مجازی می کنند تا خدمات خود را در آن معرفی کنند. البته که تلاش آنها نتیجه داده و به فروش دست می یابند. بسیاری از افراد هستند که با همین شبکه های مجازی توانسته اند به کسب درآمد در سطح بین المللی نیز نائل شوند.

دیجیتال مارکتینگ در واقع نام دیگر بازاریابی در بین افرادی است که در فضای اینترنت آنلاین بوده و به گشت و گذار مشغول هستند. در واقع شما به این افراد خوراک داده و آنها را به سمت صفحه یا پیج خود هدایت می کنید. هر کس بتواند خوراک بهتری برای ذهن کسانی که در فضای مجازی در حال گشت و گذار هستند، تهیه کند، برنده تر است.

دیجیتال

راه های زیادی برای بالا بردن بازدید پیج برای شرکت های بزرگ و کوچک وجود دارد که میتوانید خود به یادگیری آن بپردازید. البته قادر هستید کار تبلیغات را به موسساتی که این کار را به صورت تخصصی انجام می دهند واگذار نمایید. یکی از این مراکز سیتی سایت است که در زمینه سئو، سفارش تولید محتوا، تولید پادکست و فیلم های تبلیغاتی فعالیت دارد.

اجزای مختلف بازاریابی دیجیتال

در واقع اجزای بازاریابی دیجیتال به بازوهایی گفته میشود که از طریق آن میتوان یک برند یا کسب و کار را در فضای مجازی بالا برد و در بین برترین رتبه ها قرار داد. شما برای دیده شدن در فضای مجازی در بین سایر رقبا، به یک برند، لوگو، یک شعار و خدمتی برای عرضه، نیاز دارید.

از جمله اجزای بازاریابی که به وسیله آن می توانید در فضای مجازی فعالیت کنید، یک وب سایت و چندین رسانه اجتماعی میباشد. وب سایت به منزله یک فروشگاه مجازی است که شما در آن میتوانید محصولات یا خدمات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید. در ضمن بدون هیچ گونه خستگی، با مصرف کنندگان محصول خود در ارتباط باشید.

با تولید محتوا به صورت متنی، صوتی و ویدیویی میتوانید محصولات خود را به سایرین معرفی کرده و خود را در معرض دید همگان بگذارید. ابزار دیگری که در اختیار دارید، ایمیل، گوگل ادوردز و پرداخت به ازای هر کلیک است. این ها روش های مختلفی برای جذب مخاطب است که هر کدام بسته به نوع محصول شما تاثیرگذاری متفاوت دارند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای انواع مشاغل اینترنتی

سئو

در گذشته بسیاری از مشاغل مانند نویسندگی و سخنرانی مستلزم استخدام در مراکز بزرگتر بود. در عصر دیجیتال با آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، میتوان از این آموزش ها بهره گرفته و محصولات را به صورت مستقیم به دیگران معرفی نمود. محصولاتی که در فضای اینترنتی خرید و فروش میشود، محدود به اجناس فیزیکی نیستند.

بسیاری از سخنرانی های انگیزشی، کتاب های الکترونیکی یا pdf ها، آموزش های تصویری و حتی کلاس های آنلاین و غیر حضوری در فضای مجازی خرید و فروش میشود. اگر شما در یک زمینه مهارت خاصی دارید و به آن معروف میباشید، با یادگیری نکات سئو و بازاریابی آنلاین، میتوانید کسب و کار خود را رونق بخشید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای انواع مشاغل در اینترنت، با توجه به گسترش جمعیت و افزایش رقابت بیش از پیش شده است. بسیاری از سایت ها مانند سیتی سایت هستند که توانسته اند از ابزار سئو، جهت بهبود کیفیت مشاغل اینترنتی بهره ببرند.

در این تیم یا مجموعه کاری، بسیاری از متخصصان سئو و بازاریابی با استخدام غیر حضوری در حوزه دیجیتال مارکتینگ، مشغول به کار هستند؛ که میتوانید مسئولیت تخصصی سئو سایت خود را به آنها بسپارید. جامعه نویسندگان این مجموعه، با پذیرش سفارش تولید محتوا از جانب کاربر، با همان کلمات کلیدی مورد نظر، مقالات کاربردی جهت رتبه گیری صحیح از جانب گوگل تولید می کنند.

گرافیست ها با طراحی عکس و ویدیوهای آموزشی با کیفیت، شما را در جهت مطرح شدن در بین رقبا یاری می کنند. پس اهمیت بازاریابی دیجیتال را نمیتوان دست کم گرفت. این حوزه کاری به قدری پر اهمیت است که حقوق دیجیتال مارکتینگ در کانادا سالانه به 200 هزار دلار هم میرسد.

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی درونگرا

در مقاله دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، مجموعه ای از اصطلاحات حوزه دیجیتال یا بازاریابی را تعریف می کنیم. برای آگاهی از اصطلاحات تخصصی تر نیاز به مطالعه بیشتری میباشد. یکی از اصطلاحات که بی ارتباط به روند کاری شما نیست، اصطلاح بازاریابی درونگراست. در این شیوه بازاریابی، تمرکز کاربر روی تولید محتوا برای ارتقا سطح وب سایت و معرفی کار خود است.

علاوه بر محتواهای متنی میتوان محتواهای تصویری، ویدیو، عکس و کتاب های الکترونیکی همچنین پادکست های صوتی نیز تولید کرد. موارد دیگر که به کمک بازاریابی درونگرا می آید، باز کردن پیج در شبکه های اجتماعی پر بازدید مانند اینستاگرام و تلگرام میباشد. سرمایه گذاری در بحث سئو نیز یکی از مهمترین گام هایی است که برای دیجیتالی کردن کسب و کار خود باید انجام دهید.

بازاریابی برونگرا، به بازاریابی درونگرا و سرمایه گذاری شما کمک می کند تا میزان بازدید و کلیک پیج شما بالا رود. منظور از این بازاریابی، استفاده از مشتریان و فراخواندن آنها به پیج و استفاده آنها از مطالب و خوراک هایی است که شما در وب سایت و شبکه های اجتماعی برای آنها تدارک دیده اید. هر چه معرفی شما از برند و محصولات و خدمات تان بهتر باشد، مخاطب حس احترام و ارزش بیشتری دریافت کرده و راحت تر میتواند به شما و برندتان اعتماد کند. در نتیجه فروش شما بالاتر میرود.

تبلیغات بنری در سایت های مختلف، تبلیغ در پیج اینفلوئنسرها، ارسال ایمیل برای شرکت ها و تولید رپورتاژ از جمله این بازاریابی میباشد. تبلیغات گوگل ادوردز نیز از دیگر اصطلاحات است. در آن شما با پرداخت مبلغی میتوانید در صدر لیست جستجو با کلمه کلیدی خاص قرار گیرید. با هر کلیک از هزینه شما کاسته میشود که در کنار سایر فعالیت های شما، تبلیغ تاثیرگذاری میباشد.

مفهوم بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، به معنی راه اندازی سایت و افتتاح پیج در شبکه های اجتماعی مختلف میباشد. در واقع کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای رقابت در بازار آنلاین، به افتتاح رسانه های اجتماعی نیاز دارند. راحت ترین و پر ترافیک ترین رسانه های اجتماعی، اینستاگرام(Instagram)، واتس آپ(Whatsapp) و تلگرام(Telegram) یا فیس بوک(Facebook) و توئیتر(Twitter) میباشند.

شما با سرمایه گذاری در راه اندازی رسانه های اجتماعی مختلف میتوانید با زبان ساده و صمیمی با مصرف کنندگان خود ارتباط بگیرید. به صورت مستقیم با بازار هدف در ارتباط بوده و خود را به آنها معرفی نمایید. کاربران در صورت بروز هرگونه مشکل یا تقاضا با شما ارتباط برقرار میکنند و شما میتوانید نیاز و مشکلات آنها را بررسی کرده و مسیر حرکت خود در آینده را پایه گذاری کنید.

کلام پایانی

این روزها به دلیل افزایش قیمت های اجاره بها، برای راه اندازی کسب و کار، باید هزینه های زیادی را پرداخت نمایید. استخدام نیروی انسانی در کنار هزینه تبلیغات نیز برای شما هزینه های سرسام آوری را در پی دارد. در حالیکه با استفاده از آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، میتوانید یک کسب و کار را از صفر راه اندازی نمایید.

اگر وقت و انرژی این کار را ندارید میتوانید با کارشناسان سیتی سایت تماس گرفته و با مشاوره، این کار را به آنها بسپارید. با ورود به این عرصه، انگیزه ادامه دادن را پیدا می کنید و قادر هستید، با خلاقیت خود و بستری که این مجموعه برای شما فراهم میکند، فروش خود را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *