طراحی سایت

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام+ معرفی بنرساز

بنر تبلیغاتی اینستاگرام جزو بنرهای تبلیغاتی پرکاربرد در فضای مجازی است. طی تمام سال هایی که اینستاگرام به عنوان شبکه اجتماعی در حال گسترش بود، خیلی از کاربران از این فضای جدید، برای ارائه کسب و کار خود، استفاده کردند. در ابتدای امر، کسب و کارهای اینستاگرامی جدید و بدون مشتری بودند. بنرهای تبلیغاتی به سراغ معرفی این کسب و کارها آمدند. با گذشت زمان، کسب و کارها و برندها به مردم معرفی شدند. سیتی سایت، سال هاست که در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت است. یکی از زمینه های کاری این مجموعه، طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام (استوری و پست) می باشد. بنر تبلیغاتی بایستی به نحوی ساخته شود که در نگاه اول، بر روی مخاطب اثر بگذارد. 
بنر تبلیغاتی فرصت زمان طولانی برای اثبات ندارد. از این رو، یک سری ویژگی و اصول در طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید رعایت شود. تمام طراحی ها و تولیدات سیتی سایت بر اساس اصول ساخت بنر تبلیغاتی می باشد. می توانید با تکیه بر اصول این کمپانی، خیال خود را از بابت طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام کسب و کار خود، راحت کنید. جهت آشنایی با انواع بنر تبلیغاتی اینستاگرام و یادگیری نحوه طراحی بنر با فتوشاپ، در ادامه، با ما همراه باشید.

انواع بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام

 بنر تبلیغاتی اینستاگرام به صورت پست

یکی از انواع بنر تبلیغاتی اینستاگرام، به صورت پست طراحی می شود تا در پیج های مختلفی نمایش داده شود.  نکته اصلی طراحی بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام، سایز و ابعاد آن است. سایز بنر مناسب پست، به صورت مربعی می باشد. بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام ممکن است به صورت عکس، تصویر، اسلاید، محتوا و یا کلیپ کوتاه باشد. هدف از بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام، ماندگاری بالای آن است. پست تا زمانی که کاربر (ادمین پیج) بخواهد، در پیج تبلیغاتی باقی می ماند. 

طراحی بنر تبلیغاتی

به نوعی می توان گفت که بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام، ماندگار و دائمی است. برای تعامل بیشتر، اصولا کپشن هایی برای پست تبلیغاتی نوشته می شود. قالب و سایز پست تبلیغاتی اینستاگرام بایستی استاندارد و جذاب باشد. جهت آشنایی بیشتر با “طراحی بنر اینستاگرام” و مطالعه مقاله نام برده شده، می توانید وارد شوید.

 بنر تبلیغاتی اینستاگرام به صورت استوری

یکی از شیوه های نمایش بنر تبلیغاتی اینستاگرام، استوری اینستاگرام است. این نوع شیوه نمایش بنر تبلیغاتی، پرطرفدارتر از بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام است. هر چند نمایش بنر تبلیغاتی استوری اینستاگرام، ظرف 24 ساعت به اتمام می رسد ولی تاثیر به سزایی بر روی مخاطب می گذارد. 
آپشن های استوری، بیشتر از پست است و ادمین پیج، می تواند به نحوی آن را تنظیم کند که فقط افراد خاصی آن را ببینند. در کل، بنا به الگوریتم جدید اینستاگرام، استوری ها بیشتر از پست، بازدید دارند. ناگفته نماند که سایز بنر تبلیغاتی استوری اینستاگرام بایستی مستطیل شکل باشد. قیمت طراحی بنر تبلیغاتی پست و استوری اینستاگرام تقریبا برابر هستند ولی هزینه تبلیغات در پست گران‌تر از هزینه تبلیغات در استوری می باشد. اگر شما هم مانند سایر طراحان به دنبال آشنایی با ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی، می توانید کلیک نمایید. تفاوت این دو نوع بنر تبلیغاتی Instagram، زیاد است.

آموزش طراحی بنر اینستاگرام با فتوشاپ

طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام (استوری و پست) در فتوشاپ، فوق العاده ساده و راحت است. اکثر طراحان گرافیکی از فتوشاپ برای طراحی بنر تبلیغاتی استفاده می کنند. برای ساخت بنر تبلیغاتی، طراح نیاز به تعیین اندازه و سایز دارد. ابتدا سایز تصویر مشخص می شود و سپس با استفاده از خطوط راهنما (Guides) می توان بنر را به چند بخش تقسیم کرد. برخی از طراحان، در بخشی از بنر، متن را نگارش می کنند و در بخش دیگر بنر، لوگو را قرار می دهند. برای طراحی دکمه فراخوان عمل یا CTA می توانید از Rectangle Tool کمک بگیرید. البته به عنوان دکمه فراخوان عمل، می توان از آپشن تگ کردن پیج یا آدرس وب سایت استفاده کرد تا مخاطبان به پیج فرود وصل شوند. 

طراحی بنر تبلیغاتی با گوشی

اگر به عنوان طراح گرافیکی، طراحی دکمه فراخوان عمل را ضروری می دانید، توصیه می شود روی لایه مورد نظر، دو مرتبه کلیک کنید تا پنجره Layer Style باز گردد. تنظیمات Bevel & Emboss را مطابق آن چه در نظر دارید، انجام دهید. بهتر است متن مورد نظر را بالای دکمه فراخوان عمل، طراحی نمایید. برای راحتی کار، می توانید لایه متنی و دکمه فراخوان عمل را با فشردن کلیدهای ترکیبی CTRL+G به یک گروه، تبدیل کنید. می توانید برای طراحی زیباتر، لایه رنگی یا Solid Color ایجاد نمایید. توصیه می شود آیکون ها و عناصر مختلف طراحی را بر روی لایه رنگی، اجرا نمایید. 

برای تکثیر لایه های ایجاد شده می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+J استفاده کنید. طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام، دارای ویژگی ها و اصول خاص است ولی شکل و شمایل طراحی آن، بسته به طراح گرافیکی، متغیر است. جهت مطالعه مقاله “ساخت بنر در فتوشاپ” می توانید کلیک نمایید. انتخاب عناصر و آپشن ها، ترکیب رنگ ها و دیزاین بنر تبلیغاتی، بستگی به طراح و خواسته های سفارش‌دهنده دارد. 

معرفی چند برنامه بنرساز رایگان برای اینستاگرام

هر چند پیش تر اشاره شد که اکثر طراحان گرافیکی (گرافیست)، تمایل به استفاده از فتوشاپ برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام دارند، اما برنامه های قوی دیگری هم وجود دارد. برنامه های بنرساز رایگان، آپشن های مختلفی دارند که طراح گرافیکی می تواند از آن ها، استفاده کند و بهترین و جذاب ترین بنر تبلیغاتی را طراحی کند. محبوب ترین برنامه های بنرساز رایگان، شامل Canva، Picsart، Poster Maker، Desygner، Cover Photo Maker، Poster Maker & Poster Designer، Adobe Spark post، Adobe Illustrator، Adobe Photoshop و Core IDRAW می شود. 
از نگاه دیگر می توان گفت، نرم افزارهای طراحی بنر تبلیغاتی شامل Bannersnack، My banner maker، Adobe spark، Snappa، EximiousSoft Banner Maker، Banner Designer Pre، Flash banner wizard،Banner  Design Studio، Easy GIF Animator، DP Animation Maker و  WebSmartz Flash Design Studio می شوند. طراحان گرافیکی (گرافیست)، بسته به توانایی و نیاز خود، نرم افزاری را انتخاب می کنند و با آن، بنر تبلیغاتی اینستاگرامی را طراحی و تولید می کنند. جهت مطالعه مقاله “سایت طراحی بنر آنلاین“، می توانید کلیک نمایید. امروزه، طراحان گرافیکی، آپدیت شده اند و تنها به یک نرم افزار یا اپلیکیشن، اکتفا نمی کنند. 

طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام به صورت پست

 

هر طراح گرافیکی به چندین برنامه و نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرامی، مسلط است و بسته به نیاز کاربر (سفارش‌دهنده بنر تبلیغاتی) برنامه یا نرم افزاری را انتخاب می کنند. تقریبا خدماتی که هر برنامه و نرم افزار ارائه کرده اند، ثابت و یکسان است. تفاوت این برنامه ها در فرمت خروجی، حجم فایل نهایی، کیفیت ساخت و برخی آپشن های خاص است. هر برنامه ممکن است قابلیت اجرا در PC (کامپیوتر)، IOS، اندروید، مک و لینوکس را داشته باشد. اجرای برنامه در سیستم عامل های مختلف، بسته به تجهیزات و راحتی طراح گرافیکی تعیین می شود. برای آشنایی با “اصول طراحی بنر متحرک“، می توانید کلیک نمایید.

کلام آخر

سیتی سایت علاوه بر آن که در زمینه پذیرش سفارش طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرامی، فعال است، در زمینه جذب طراح گرافیکی (گرافیست) هم فعال می باشد. اگر شما هم مشتاق همکاری با مجموعه ای منظم و وقت شناس هستید، پیشنهاد می کنم همین حالا وارد قسمت استخدام طراح بنر، شوید و فرم استخدام را پر کنید. در صورتی که توانایی های شما با سیاست های کمپانی در یک راستا باشد، همکاران ما، با شما تماس خواهند گرفت. علاوه بر این که شما در این مجموعه تولید محتوا می کنید و بنرهای تبلیغاتی متنوعی را طراحی می کنید، می توانید از مطالب آموزشی سایت هم استفاده کنید. در این جا، علاوه بر این که شما می توانید کار کنید، می توانید بیاموزید و مدام آموزش ببینید و آپدیت شوید. همراه با سیتی سایت، پیشرفت کنید و موفقیت را بچشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *