طراحی سایت

مخاطب شناسی در سایت

مخاطب شناسی در سایت

امروزه یکی از اصلی ترین مهارت ها در ایجاد یک وبسایت ایده آل، مخاطب شناسی در سایت می باشد.

در این مقاله قصد داریم اصول مخاطب شناسی در سایت را برای شما به طور کامل بیان کنیم.

در حال حاضر، طراحی وب سایت به بستری برای طراحان تبدیل شد‌ه‌است تا مهارت‌ها و توان‌های خویش را به نمایش بگذارند.

هنگامیکه سخن از ساخت وب سایت میشود، اکثر اوقات مخاطب وب سایت فراموش می شود.

البته نکته اینجاست که وب سایت‌ها تنها به زیبایی نیاز ندارند. بلکه بایستی عملکردی باشند و با دقت به مخاطب هدف پیاده سازی گردیده باشند.

قطعا یکی از اهداف راه اندازی کسب و کار های اینترنتی جذب مشتریان منطقه ای و فرامنطقه ای می باشد تا بتوانیم خدمت و یا محصول خود را به آن ها ارائه دهیم.

مخاطب شناسی در طراحی وب سایت

چیزی که مسلم میباشد در نهایت یک کاربر به وب سایت شما مراجعه می‌نماید، ولی در صورتی‌که ساخت سایت شما برای مشتری‌های هدف‌تان جالب نباشد، مانند این میباشد که هیچ وب سایتی ندارید.

چنانچه میخواهید وبسایت شما یک ماشین باشد، خب آن را به یک ماشین تبدیل فرمائید، در غیر این صورت بایستی بدانید که مخاطب شناسی و پیاده سازی مطابق مخاطب، مهم ترین مرحله در ساخت وب سایت‌تان میباشد.

برای کمک به شما در هر چه بهتر شدن وبسایت‌تان، به‌این مورد که چه طور تعیین مخاطب هدف بر روی طراحی وب اثر گذار خواهد بود، پرداخته‌ایم.

چگونگی انتخاب مخاطب هدف در طراحی وب سایت

اولین گام برای تولید یک وبسایت با قابلیت و امکان تبدیل بالا، شناسایی مخاطبان هدف شماست.

مهم‌ترین چیز پیش از اینکه به سراغ پروژه طراحی وب سایت بروید، شناختن مخاطب هدف و مشتری ایده‌آل میباشد.

فهمیدن اینکه مخاطبان هدف‌تان چه چیزهایی را دوست دارند و از چه چیزهایی متنفر می‌باشند، اثر بسزایی در پیاده سازی شما خواهد داشت و به شما در ساخت‌و‌ساز یک وبسایت کامل یاری می‌نماید.

درصورتی که تصویری از مخاطب مورد نظرتان ندارید، برای مخاطب شناسی می بایست تحقیقات بازار انجام دهید و به مشتریان قبلی خویش نگاه کنید.

سرویس ها و کالاهایی که می‌فروشید را در نظر بگیرید، هدف آنان چه اشخاصی میباشد و مشتری ساده شما چه کسی خواهد بود؟

درباره مکان، سن، جنسیت، درآمد و حتی سرگرمی‌های آنان تفکر کنید.

هر چه داده های بیشتری درباره مخاطبان هدف خویش جمع فرمایید، بعدا می توانید با آگاهی بیشتری فعالیت نمائید.

این داده ها به شما کمک می‌نماید هنگام تصمیم‌گیری، تصمیم درستی بگیرید که سببپیاده سازی بسیار بهتری گردد، به جای این که به طور تصادفی عمل فرمائید.

از آنجایی که هر کاربر، طرح، فونت، محتوای مختلفی را ترجیح می دهد، بسیار مهم میباشد که شما از یک سایت مناسب برای مخاطبان‌تان به کار گیری نمائید

در حالتی‌که میخواهید یک وبسایت عمومی متناسب با کل اشخاص پیاده سازی فرمایید، نتایج شما کمتر تاثیرگذار خواهد بود.

طراحی وب سایت بر اساس مخاطبان‌تان

بعد از اینکه تصویری از مخاطبان خویش ایجاد کردید، با یقین می توانید از تایپوگرافی، طرح و مدل مطلوب برای وبسایت خود استفاده فرمائید، که مجموع این مورد ها بر شیوه تعامل استفاده کننده یا این که خروج استفاده کننده از وب سایت شما اثر خواهد داشت.

خوشتون اومد؟!پس مقاله زیر رو هم مطالعه کنید!
طراحی سایت فروش کانکس

او‌لین قدم در پروژه ساخت وب سایت، با تعیین طرح و رنگ آغاز می‌گردد. کارایی نادرست در این زمینه موجب می‌گردد که استفاده کننده بلافاصله در عرض چند ثانیه از وب سایت شما بیرون رود.

در بازاریابی و پیاده سازی، رنگ قدرتمندترین ابزار میباشد. که بر روی روحیه، ذهن ها و حتی احساسات استفاده کننده اثر خواهد داشت.

تصمیم‌گیری درباره رنگ اصلی ممکن میباشد سختو دشوار باشد.

ولی بایستی دقت داشته باشید که رنگی انتخاب فرمائید با کسب و کار شما و پیامی که میخواهید منتقل فرمائید، همخوانی داشته باشد.

مخاطب شناسی در سایت۲

طرح کلی وبسایت

مورد بعدی که بایستی به آن توجه کنید، طرح کلی وبسایت شماست.

با در نظر داشتن اینکه خواندن و پیمایش در وبسایت باید راحتو آسوده باشد، این مخاطب هدف شماست که انتخاب می‌نماید ناوبری شما تا چه اندازه توسعه یافته باشد.

بعضی از مخاطبان هدف ناوبری کم و دکمه‌های معمولی را می‌پسندند و خلاف آن ها کاربران دیگر، منوهای کشویی طولانی را ترجیح میدهند که به آن ها قابلیت دسترسی دقیق به برگه مورد نظرشان را می دهد.

فونت و اندازه قلم مورد استفاده شما اکثر وقت ها میتواند به انتقال پیام‌های دقیق به مخاطب ها کمک کند.

در حالتی که سایت کودکانه‌ای دارید از فونت‌های فانتزی برای آن به کار گیری نمائید.

البته در حالتی‌که وبسایت شرکتی دارید، به کار گیری از فونت‌های فانتزی، پیام غلطی را به استفاده کننده منتقل خواهد کرد.

برای این نوع وبسایت‌ها بایستی از سری فونت‌های نوع serif استفاده نمود که پیام شرکتی و جدی‌تری را ارائه میدهد.

در نهایت بعد از اینکه فونت مطلوب انتخاب کردید، وقت آن میباشد از محتوای خوبی برای وب سایت‌تان به کارگیری فرمائید.

هنگامی کهحرف از محتوای وبسایت می شود، نکاتی وجود دارد که بایستی در نظر داشته باشید.

او‌لین نکته سبک کلی محتوا و دو‌مین نکته فاصله و شیوه چیدمان آن میباشد.

و در انتها نکته ای که نباید فراموش فرمائید، به کارگیری از تصاویر می‌باشند که ضروری‌ترین المانها در هر وب سایتی می‌باشند و اکثر اوقات او‌لین چیزی میباشد که مخاطب به آن نگاه می‌نماید.

نوع، کیفیت و مدل عکس‌هایی که در ساخت سایت به کار گیری میکنید نیز باید بر اساس ذوق و سلیقه مخاطبان هدف‌تان باشد.

اثر شبکه‌های‌اجتماعی بر seo

درصورتی که ما بدانیم مخاطبهدف ما در توئیتر فعال میباشد، پس توئیتر جای خوبی برای seo میباشد،

برای سوشال سیگنال که ما آنجا هم فعالیت می کنیم و کاربر ما ازآنجا هم وارد وبسایت ما بشود و به سئو وب سایت من هم کمک می‌نماید و این مخاطب شناسی جزء کارهایی میباشد که اصلاً در فضای آنلاین شکل نمی‌گیرد.

درست است که میشود با چندین فرم و پرسشنامه و امثال این موردها یک سری بازخوردهایی گرفته و نکاتی را داشته باشیم،

ولی هنگامی که شما حضوری آن اشخاص را می بینید یا این که به‌ شکل تلفنی با آن‌ها حرف میزنید، واقعاً یک تجربه دیگری میباشد.

چنانچه در همان حوزه سلامت در خیلی از همایش‌ها و مراسم‌هایی که تشکیل می شد،

جستجو کنیم اشخاص آن حوزه می‌آمدند و هنگامی که در زمان استراحت که پیش می‌آمد با آن ها حرف می‌زدیم که در گوگل چه چیزهایی کاوش می‌نمایند، و یااینکه دنبال چه چیزی میباشند و چه وبسایتی و محتوایی را بیشتر میخواهند؟

خوشتون اومد؟!پس مقاله زیر رو هم مطالعه کنید!
مدیریت حجم ترافیک بالا در سایت های وردپرسی

امیدواریم مطلب مخاطب شناسی در سایت از گروه سه سوت برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *