طراحی سایت

گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

با توجه به اینکه، مهمترین بخش در دیجیتال مارکتینگ جذب مشتری است، در این ویدئوی آموزشی قصد داریم تا بهترین سرویس تبلیغات آنلاین برای جذب بیشتر مشتریان و افزایش فروش که همان تبلیغات در گوگل ادوردز است را به شما معرفی کنیم.

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (اختصاری از گوگل ادوردز) یک پلت‌فرم آنلاین تبلیغاتی است که گوگل صاحب آن می‌باشد و آن را اداره می‌کند. همچنین گوگل ادوردز یک شبکه بسیار پرکاربرد و گسترده آنلاین در سراسر جهان می‌باشد و میلیون‌ها کسب‌وکار به‌صورت آنلاین کار تبلیغاتشان را با استفاده از تبلیغات گوگل انجام می‌دهند تا به مشتریان جدیدی دست پیدا کنند و کسب‌وکارشان را ارتقا دهند.

مبلغانی که گوکل ادوردز را انتخاب می‌کنند می‌توانند کاربرانی در دو شبکه اساسی را مورد هدف قرار دهند، شبکه جستجو یا همان سرچ و شبکه نمایش. شبکه سرچ به تبلیغات پرداخت به‌ازای هر کلیک برمی‌گردد که در آن مبلغان روی کلمات کلیدی‌ای که به کسب‌وکارشان مربوط است مزایده انجام می‌دهند و این شانس را دارند که تبلیغاتشان را به کاربرانی که آن کلمات کلیدی را در گوگل به‌عنوان بخشی از کوئری سرچ وارد می‌کنند نمایش دهند. تبلیغات پرداخت کلیکی را با نام جستجوی پولی نیز می‌شناسند.

شبکه نمایش به تبلیغ‌کنندگان پیشنهاد می‌دهد که تبلیغات خودشان را در قالب بنر روی وب‌سایت‌هایی قرار دهند که بخشی از شبکه نمایش است. شبکه نمایش گوگل تقریبا به 90 درصد از کاربران در سراسر جهان دسترسی دارد، که این درواقع انبوه زیادی از مخاطبین را در بر می‌گیرد.

اگرچه هم کمپین‌های تبلیغاتی نمایشی و هم سرچی توسط گوگل ادوردز اداره می‌شوند اما عبارت ادوردز معمولا برای شبکه سرچ استفاده می‌شود. بازاریابان دیجیتال معمولا از شبکه نمایش با نام خودش یاد می‌کنند.

تبلیغات از این پلت‌فرم در مجراهای متفاوتی پخش می‌شود، از جمله گوگل، یوتیوب، بلاگر، و میلیون‌ها وب‌سایت دیگر که به‌عنوان شبکه نمایشی گوگل شناخته شده‌اند. با داشتن دسترسی وسیع گوگل احتمال زیادی وجود دارد که شما یک تبلیغات گوگل را مشاهده کرده (و شاید روی آن کلیک کنید) و لذا مشتریان بالقوه زیادی به ارمغان بیایند.

این دستورالعمل به شما آموزش می‌دهد که برای شروع تبلیغات در گوگل به چه چیزی نیاز پیدا خواهید کرد. ما تمام ویژگی‌هایی که به این پلت‌فرم مربوط می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به شما می‌آموزیم که چگونه در کمپین‌های پولی خود به بهترین نتایج دست پیدا کنید. به‌منظور پاسخ به سوالی که در بالا مطرح کردیم چندین آمار و ارقامی که به دستمان رسیده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گوگل ادز دارای نرخ کلیک 8 درصد است. تبلیغات نمایشی هر ماهه 180 میلیون تاثیر یا ایمپرشن را بدست می‌آورند. تبلیغات پولی در گوگل برای کاربرانی که آماده خرید هستند 65 درصد کلیک‌ها را در نظر گرفته است.

43 درصد از مشتریان چیزی که در تبلیغات یوتیوب ببینند را خریداری می‌کنند. لذا می‌تواند اذعان داشت که گوگل ادوردز به درد می‌خورد. شما با وجود جریان سرنخ‌ها و یک کمپین بهینه‌سازی شده تبلیغاتی می‌توانید کمپینی با ROI بالا در بازار داشته باشید.

پیشنهاد سیتی سایت: آموزش Google keyword planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی

 

چرا تبلیغات گوگل ادوردز پیشنهاد می‌شود؟

تبلیغات گوگل ادوردز - پیشنهاد تبلیغات در گوگل

گوگل یک موتور جستجوی بسیار پرکاربرد می‌باشد که 3.5 میلیارد کوئری را در روز دریافت می‌کند. لازم به ذکر است که پلت‌فرم گوگل ادز حدود 2 دهه است که فعالیت دارد و در حوزه تبلیغات پولی یک ارشد به‌حساب می‌آید.

گوگل منبعی است که توسط افراد در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانند سوالاتی که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک پاسخ داده شده‌اند بپرسند. مطابق با گزارشی از گوگل مبلغان برای هر یک دلاری که در گوگل ادز خرج می‌کنند 8 دلار بدست می‌آورند. لذا دلایلی در این بین وجود دارد که نشان می‌دهد چرا تبلیغات در گوگل به‌نفع شماست.

آیا به دلایل بیشتری نیاز دارید؟ رقبای شما در حال استفاده از گوگل ادز می‌باشند ( و حتی ممکن است روی عبارات برند شده شما، مزایده کنند!). هزاران شرکت از گوگل ادز استفاده می‌کنند تا کسب‌وکارشان را تبلیغ کنند، بدین معنی که حتی اگر شما برای یک عبارت جستجویی به صورتی ارگانیک رنک بگیرید نتایج شما پایین نتایج رقبایتان قرار می‌گیرد.

اگر شما از  تبلیغات PPC برای تبلیغ محصول یا خدماتتان استفاده می‌کنید گوگل  ادز باید بخشی از استراتژی پولی شما باشد، هیچ راهی غیر از این نیست (مگر اینکه از فیسبوک ادز استفاده کنید، اما این موضوع در مقاله دیگری ذکر شده است)

بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند به دلیل گرانی ادز در ایران و هزینه سئو معقول، بهتر است از گوگل ادوردز به عنوان یار کمکی سئو وب سایت استفاده شود.

عبارات مهم گوگل ادز که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید

  • اد رنک
  • مناقصه
  • نوع کمپین
  • نرخ کلیک
  • CPC
  • CPM
  • نرخ تبدیل
  • شبکه نمایشی
  • افزونه‌های تبلیغاتی
  • کلمات کلیدی
  • PPC
  • امتیاز کیفی

این عبارات رایج به شما کمک می‌کنند که گوگل ادز خود را راه‌اندازی، مدیریت و بهینه‌سازی کنید. بعضی از آن‌ها مختص گوگل ادز هستند درحالیکه باقی عبارات مربوط به PPC می‌باشند. در هر صورت شما باید از این عبارات آگاهی داشته باشید تا بتوانید یک کمپین موثر تبلیغاتی را راه ببرید.

اد رنک

اد رنک شما تعیین کننده جایگاه تبلیغاتی شماست. هرچه مقدار آن بیشتر باشد رنک شما بهتر خواهد بود و افراد بیشتری تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند و احتمال کلیک کاربران روی تبلیغات شما بالا می‌رود. اد رنک شما با بیشترین پیشنهاد ضرب در امتیاز کیفی‌تان بدست می‌آید.

مناقصه

گوگل ادز براساس یک سیستم پیشنهاد و مناقصه است که در آن شما می‌توانید به‌عنوان یک مبلغ حداکثر مقدار پیشنهادی که می‌خواهید برای کلیک روی تبلیغاتتان بدهید را انتخاب کنید. هرچه پیشنهاد شما بالاتر باشد جایگاه شما بهتر خواهد بود. شما برای مناقصه سه گزینه پیش رو دارید: CPC،  CPM یا CPE

  • CPC یا هزینه به‌ازای هر کلیک مقداری است که شما برای هر کلیک روی تبلیغاتتان می‌پردازید.
  • CPM یا هزینه به‌ازای هر هزارتا مقداری است که شما برای یک هزار تاثیر تبلیغاتی می‌پردازید، شما زمانی این مبلغ را می‌پردازید که تبلیغ شما به هزاران نفر نمایش داده شده باشد.
  • CPE با هزینه به‌ازای هر تعامل مقداری است که شما باید به هنگامی که شخصی اقدامی از پیش تعیین شده با تبلیغات شما انجام می‌دهد باید بپردازید.

ما استراتژی‌های مناقصه را در زیر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نوع کمپین

تبلیغات گوگل ادوردز - نوع کمپین

پیش از اینکه یک کمپین پولی را در گوگل ادز راه بیاندازید باید یکی از سه نوع کمپین‌ها را انتخاب کنید: سرچ، نمایشی، ویدیو.

  • تبلیغات سرچی تبلیغات متنی هستند که در نتایج جستجو در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند.
  • تبلیغات نمایشی معمولا مبتنی بر تصویر هستند و در صفحاتی که در شبکه نمایشی گوگل قرار دارند نمایش داده می‌شوند.
  • تبلیغات ویدیویی بین 6 تا 15 ثانیه‌اند که در یوتیوب نشان داده می‌شوند.

نرخ کلیک (CTR)

CTR شما تعداد کلیک‌هایی است که تبلیغ شما به‌عنوان بخشی از تعداد ویوهایی که تبلیغاتتان دریافت می‌کند دارد. CTR بالا نشان دهنده کیفیت تبلیغات است که با مقاصد سرچ نیز سازگار بوده و کلمات کلیدی مرتبط را مورد هدف قرار می‌دهد.

نرخ تبدیل (CVR)

CVR معیاری از ارسال فرم به‌عنوان بخشی کل بازدیدهای صفحه فرود شماست. به زبان ساده‌تر هرچهCVT بالاتر باشد صفحه فرود شما نشان دهنده تجربه کاربری یکپارچه‌تری است که با همان وعده تبلیغات نیز سازگاری دارد.

شبکه نمایشی

تبلیغات گوگل می‌تواند هم در صفحات جستجو یا در صفحه وب درون شبکه نمایشی گوگل (GDN) نمایش داده شود. GDN شبکه‌ای از وب‌سایت هاست که برای گوگل ادز فضایی را در نظر گرفته است، این تبلیغات می‌تواند متنی یا تصویری باشد و همراه با محتوایی مرتبط با کلمات کلیدی مورد هدف‌تان نمایش داده شوند. مشهورترین گزینه‌های تبلیغات نمایشی عبارتند از: گوگل شاپینگ و کمپین‌های اپ

افزونه‌ها

افزونه‌های تبلیغاتی به شما امکان تکمیل کردن تبلیغاتتان را با اطلاعات اضافه می‌دهد بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه اضافه باشد. این افزونه‌ها به 5 دسته تقسیم می‌شوند: سایت لینک، تماس، مکان، پیشنهاد و یا اپ.

ما هرکدام از این افزونه‌ها را در زیر بررسی کرده‌ایم.

کلمات کلیدی

زمانیکه کاربر گوگل یک کوئری را در فیلد سرچ تایپ می‌کند گوگل محدوده‌ای از نتایج را که با هدف کاربر تناسب دارد برمی‌گرداند. کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که هم‌تراز با چیزی است که جستجوگر می‌خواهد و کوئری آن‌ها را برآورده می‌کند. شما کلمات کلیدی را بر‌اساس اینکه می‌خواهید کدام کوئری‌ها به همراه تبلیغاتتان نمایش داده شوند انتخاب می‌کنید.

برای مثال، یک جستجوکننده که “چگونه آدامس را از کفش تمیز کنیم” را تایپ می‌کند نتایجی را از جانب مبلغان دریافت می‌کند که کلمات کلیدی‌ای همانند “آدامس روی کفش‌ها” و “تمیز کردن کفش‌ها” در آن وجود دارند.

کلمات کلیدی بومی لیستی از عبارات کلمات کلیدی هستند که شما بابت آن‌ها رنکی دریافت نمی‌کنید. گوگل شما را بابت این کلمات کلیدی در مناقصه شرکت نمی‌دهد. معمولا این کلمات کلیدی مربوط به عبارات جستجوی مورد نظر ما هستند اما خارج از دسته چیزی قرار می‌گیرند که شما آن‌ها را ارائه کرده‌اید و یا بابتش رنکی گرفته‌اید.

PPC

پرداخت به‌ازای کلیک نوعی تبلیغات است که در آن مبلغ برای هر کلیک روی تبلیغ مبلغی را پرداخت می‌کند. PPC مختص گوگل ادز نیست اما رایج‌ترین نوع کمپین پولی می‌باشد. پیش از اینکه اولین کمپین گوگل ادز خود را راه‌اندازی کنید درک صفر تا صد PPC از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

امتیاز کیفی (QS)

امتیاز کیفی شما میزان کیفیت تبلیغاتتان را با نرخ کلیک (CTR)، ارتباط کلمه کلیدی‌تان، کیفیت صفحه فرودتان و عملکرد گذشته‌تان در SERP ارزیابی می‌کند. QS یک عامل تعیین‌کننده در اد رنک شما می‌باشد.

نویسنده: عابدی

برچسب ها :

منبع :
hubspot.com
wordstream.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *