طراحی سایت

3 راز براي داشتن پروژه طراحي سايت عالي

طراحي سايت

خواه شما عضو يك پروژه طراحي سايت بوده باشيد يا خير احتمال اين موضوع وجود دارد كه نظر فردي را كه در اين زمينه فعاليت داشته است شنيده باشيد. طراحي يك سايت از اين دو حالت خارج نيست. شما يا با يك طرح نهايي بسيار عالي مواجه خواهيد بود. يا طرحي كه به شدت داراي اشكال مي باشد و شما را وادار مي كند كه بارها و بارها مشكلات آن را برطرف سازيد و دوباره ان را به راه بياندازيد. هر دوي اين سناريوها داراي بازيگران مشابه، هدف يكسان و روندي نسبتا شبيه به هم مي باشند. بنابراين چگونه امكان دارد كه نتيجه انها تا اين اندازه متفاوت شود؟

بر اساس تجربه هايي كه در طول سال ها از طريق طراحان سايت گوناگون و داراي تخصص بدست آمده، پروژه هاي طراحي مي توانند خوب، بد و زشت باشند. برخي مسائل مشترك وجود دارد كه حضورشان در پروژه طراحي مي تواند موجب شود كه اين تجربه براي شما عالي و يا پر استرس و بد باشد. در صورتي كه هماهنگي ميان مشتري و طراح وجود نداشته باشد، مشكلات بسيار زيادي پديدار خواهد شد. پس چگونه مي توان اطمينان حاصل كرد كه هر دو طرف با يك سرعت و هماهنگي به پيش روند؟ در ادامه اين متن به برخي رموز در براي موفقيت در طراحي سايت اشاره خواهيم داشت كه شما مي توانيد از آنها در جهت بهبود پروژه هاي خود استفاده نماييد.

  1. ارتباطات

زيربناي هر پروژه موفق در زمينه طراحي برقراري ارتباط مناسب مي باشد. در صورتي كه اين ارتباط برقرار نشود، پروژه شما از همان ابتدا وارد مسير انحرافي خواهد شد. ارتبط ميان مشتري و طراح بايد باز و دائمي باشد. اين ارتباط بايد از همان ابتداي پروژه تا لحظه آخري كه پروژه تمام مي شود برقرار بماند.

  1. داشتن برنامه

داشتن برنامه براي يك پروژ طراح بسيار فراتر از تنها در نظر گرفتن اهداف نهايي مي باشد. برنامه به مفهوم آن است كه هم مشتري و هم طراح درك واضح و صحيحي از مراحل و روند پيش رو به منظور دست يابي به اهداف نهايي داشته باشند. فازهاي مختلف پروژه چه مي باشد؟ چه كسي مسئول آن است كه محتواي سايت را ارائه دهد؟ تصاوير چطور؟ نسخه مقدماتي سايت چه زماني تحويل داده مي شود؟ اين نسخه چيست و بايد داراي چه ويژگي هايي باشد؟

ندانستن هر يك از موارد بالا مي تواند موجب بروز مشكلات بزرگي در روند پروژه شما شود. بنابراين به همين دليل است كه شفاف سازي اين مسائل نه تنها موجب مي شود كه كليه روند در يك چهارچوب باقي بماند، بلكه همچنين هيچ موضوعي باعث نمي شود كه دو طرف طراحي سايت در مواجهه با آن دچار اضطراب و مشكل شوند. بهترين شيوه هميشه آن است كه شما به عنوان يك طراح سايت، چكيده اي از روند طراحي را در اختيار مشتري خود قرار دهيد و كليه مراحل را به صورت كامل براي او توضيح دهيد تا هيچ موضوع غيرقابل دركي باقي نماند.

  1. محتواي سايت پاداش سايت است

بگذاريد بار ديگر به راز شماره يك اشاره كنيم. يكي از مسائل مهم در داشتن يك پروژه طراحي موفق آن است كه طراح و مشتري قادر به برقراري ارتباط باشند. اين ارتباط بايد در خود سايت نيز به چشم بخورد. طراحي شما هر اندازه زيبا باشد اما در صورتي كه محتواي درون آن نتواند مخاطب را جذب كند هيچ فايده اي نخواهد داشت. متاسفانه ارائه محتواي يك سايت مهم ترين و حوصله سر برترين بخش روند طراحي سايت مي باشد. اين بخش همچنين زمان زيادي طلب مي كند. هميشه به خاطر داشته باشيد كه محتواي شما بايد مخاطب اصلي را هدف قرار دهد و مطابق با نياز او شكل بگيرد. اگر چنين نباشد هرچه المان هاي بصري سايت قوي باشند نيز نمي توانند باعث شوند كه بازديدكننده يك سايت تبديل به يك مشتري دائمي شود.

 

 


اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *