طراحی سایت

چگونه بفهمیم سایت وردپرس است؟

از کجا بفهمیم یک سایت وردپرس است؟ 

 

در حال حاضر سطح دانش مردم در زمینه طراحی وب سایت تا حد زیادی افزایش یافته است؛ اما هنوز هم شرکت ها و طراحانی هستند که سایت های وردپرسی را به اسم طراحی اختصاصی در اختیار مردم قرار می دهند. علاوه بر این، گاهی برای تحلیل یک سایت لازم است تا نوع CMS آن را بدانیم. بنابراین اینکه از کجا بفهمیم سایت با چی طراحی شده و تشخیص وردپرسی بودن سایت، اهمیت زیادی دارد. در ادامه بهترین روش های تشخیص cms یک سایت را گفته و به این سوال پاسخ داده ایم که از کجا بفهمیم یک سایت وردپرس است؟

از کجا بفهمیم سایت با چی طراحی شده؟

یکی از سوالاتی که هنگام روبرو شدن با سایت های دیگر ممکن است برایتان به وجود بیاید این است که آن سایت با چه طراحی شده است؟ طبق آخرین آمار منتشر شده از W3Techs، در حدود 43% از کل وب سایت های دنیا با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده اند. اما اگر بخواهیم این آمار را محدود به سایت هایی کنیم که اختصاصی نیستند و عموما با CMS طراحی شده اند، باید بگوییم وردپرس نزدیک به 65% از سهم این سیستم های مدیریت محتوا را به خود اختصاص داده است.

میزان استفاده سایت ها از وردپرس

در این مطلب با روش های قطعی و تست شده به شما می گوییم که چگونه بفهمیم یک سایت وردپرس است؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد CMS وردپرس و ویژگی های سایت های وردپرسی مطلب وردپرس چیست؟ را مطالعه کنید.

 

روش های تشخیص سایت وردپرسی

با انجام روش های زیر به سرعت می توانید تشخیص دهید که یک سایت وردپرسی است یا خیر.

  1. بررسی سورس کد وب سایت

از کجا بفهمیم سایت وردپرس است؟ به طور کلی سایت های وردپرسی از یک سری فایل و فولدرهایی با پیشوند wp ساخته شده اند. به همین منظور اگر در سورس کد یک سایت، فولدری با این نام مشاهده کردید، قطعا سیستم مدیریت محتوای آن وردپرس است.

اما چطور سورس کد سایت را مشاهده کنیم؟

برای این کار کافیست وب سایت مورد نظرتان را باز کنید؛ سپس روی آن کلیک راست کرده و گزینه View Page source را انتخاب کنید.

در کد هایی که مشاهده می کنید، دکمه ” ctrl + f ” را فشار دهید و ” wp ” یا ” wp-content ” را سرچ کنید. اگر فولدری با این عنوان مشاهده کردید، بدانید که این وب سایت با وردپرس طراحی شده است.

 از کجا بفهمیم سایت با چی طراحی شده؟

  1. استفاده از افزونه Wappalyzer 

از دیگر روش های تشخیص مدیریت محتوای سایت، نصب افزونه wappalyzer در مرورگر است. این افزونه کاربرد بسیار زیادی برای وبمستران دارد. علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا نوع CMS سایت را متوجه شوید، به شما کمک می کند تا سرور سایت، لایبرری ها، فریم ورک، زبان برنامه نویسی و … را نیز تشخیص دهید.

علاوه بر این، این افزونه در صورتی که وب سایت مورد نظرتان وردپرسی باشد، برخی از افزونه های نصب شده روی آن را نیز تشخیص خواهد داد. به عنوان مثال اگر افزونه ووکامرس روی سایت فعال باشد، اعلام خواهد کرد.

چطور از این افزونه استفاده کنیم؟

پس از آنکه آن را دانلود و روی مرورگر خود نصب کردید، کافیست به وب سایت مورد نظرتان مراجعه کنید؛ در کنار نوار آدرس مرورگر می توانید آیکون زبان برنامه نویسی یا CMS سایت را مشاهده کنید.

 تشخیص cms یک سایت

 

  1. افزونه License.txt به آخر آدرس سایت

یکی دیگر از راهکارها در پاسخ به سوال از کجا بفهمیم سایت با چی طراحی شده؟ این است که آدرس سایت را به همراه عبارت License.txt جستجو کنید. به طور کلی فایل لایسنس در وردپرس وجود دارد؛ در صورتی که ادمین سایت آن را حذف نکرده باشد، با جستجو آدرس سایت به همراه عبارت گفته شده، می توانید تصویری مشابه تصویر زیر را مشاهده کنید:

لازم به ذکر است که برخی از طراحان به دلایل امنیتی این فایل را حذف می کنند؛ در صورت عدم وجود این فایل، روش های دیگر را تست کنید.

 تشخیص مدیریت محتوای سایت

  1. از سایت های تشخیص وردپرس استفاده کنید

از دیگر روش های تشخیص وردپرسی بودن سایت، استفاده از وب سایت های تشخیص وردپرس است. وب سایت های زیادی وجود دارند که با وارد کردن آدرس سایت در آن، می توانید اسم قالب سایت، افزونه ها و ماژول های استفاده شده در آن را تشخیص دهید.

یکی از وب سایت های کاربردی در این زمینه سایت https://builtwith.com است. برای تشخیص سایت وردپرس کافی است، آدرس آن را در این سایت وارد کرده و دکمه Lookup را فشار دهید.

از کجا بفهمیم یک سایت وردپرس است؟

  1. بررسی لینک ورود به مدیریت سایت

روش دیگر برای تشخیص سایت وردپرسی، بررسی آدرس ورود به بخش مدیریت سایت است. در صورتی که ادمین سایت به دلایل امنیتی، نحوه ورود به مدیریت سایت را تغییر نداده باشد، با اضافه کردن عبارت wp-admin به انتهای سایت می توانید به صفحه لاگین وردپرس وارد شوید. اگر صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده کردید، وب سایت قطعا وردپرسی است.

تشخیص وردپرسی بودن سایت

 

  1. بررسی محل آپلود تصاویر 

یکی دیگر از روش های پاسخ به سوال از کجا بفهمیم سایت وردپرس است؟ بررسی تصاویر سایت می باشد. با کلیک راست روی یکی از تصاویر سایت و انتخاب گزینه Open image in new tap تصویر را در صفحه جدید باز کنید. سپس در به URL تصویر نگاهی بیندازید در صورتی که در آدرس تصویر عبارت wp-content وجود داشت، سایت مدنظر وردپرسی است.
چگونه بفهمیم یک سایت وردپرس است؟

  1. استفاده از افزونه Yoast SEO

راه حل دیگر در پاسخ  به سوال از کجا بفهمیم سایت با وردپرس ساخته شده؟ استفاده از افزونه Yoast SEO می باشد. یکی از افزونه هایی که در سایت های وردپرسی استفاده می شود، افزونه Yoast می باشد. این افزونه به ساختن نقشه سایت کمک میکند. به منظور تشخیص سایت وردپرسی بایستی عبارت sitemap_index.xml/ را به انتهای دامنه سایت اضافه کنید. در صورتی که سایت مدنظرتان از این افزونه استفاده کرده باشد، با چنین صفحه ای روبرو خواهید شد.

چگونه بفهمیم سایت وردپرس است؟

 ❔︎ سوالات متداول

  1. سایت وردپرسی چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که توسط آن می توانید، سایت خود را طراحی کرده و از امکانات آن استفاده کنید. سایت وردپرسی به سایتی گفته می شود که توسط سیستم وردپرس ساخته شده باشد.از طریق آموزش طراحی سایت وردپرس به راحتی می توانید سایت وردپرسی خود را طراحی کنید.


  1. از کجا بفهمیم سایت با وردپرس ساخته شده است؟

روش های مختلفی برای تشخیص وردپرسی بودن سایت وجود دارد. از جمله آن عبارتند از : بررسی سورس کد وب سایت، استفاده از سایت های تشخیص وردپرسی بودن سایت، بررسی لینک ورود به سایت و …

 

در پایان

در این مطلب روش های تشخیص مدیریت محتوای سایت را به شما معرفی کردیم؛ به این ترتیب متوجه شدید که چگونه بفهمیم سایت وردپرس است. اما اگر نظر ما را بخواهید، استفاده از افزونه Wappalyzer را پیشنهاد می کنیم. البته لازم به ذکر است که این تکنیک ها عموما برای افراد تازه کار پیشنهاد می شود. چرا که اگر در حوزه وردپرس مهارت و تجربه بالایی کسب کنید، با یک نگاه می توانید نوع CMS آن را تشخیص دهید. علاوه بر این، با شناخت قالب های مختلف وردپرسی نیز می توان به راحتی سایت های وردپرسی را شناسایی کرد.

 


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 11:36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *