طراحی سایت

پینترست چیست؟ تکنیک های استفاده از پینترست در کسب و کار

پینترست چیست؟

 

امروزه رسانه های تصویر محور همچون پینترست قدرت زیادی در انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط گرفته اند؛ چراکه تصاویر خوب، دنیایی از حرف هستند. پینترست در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و دلیل آن هم حضور اینستاگرام است. اما این پلتفرم با بیش از 400 میلیون کاربر به یکی از شبکه های اجتماعی محبوب و قدرتمند در دنیا تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با پینترست و نحوه کار با آن برای کسب و کارتان آشنا کنیم.

پینترست چیست؟

پینترست pinterest از دو کلمه Pin به معنای پونز وInterest به معنی علاقه تشکیل شده است. دلیل این نامگذاری این است که فضای پینترست شبیه به یک بورد است که تصاویر به این بورد ها پین شده اند. بر خلاف اینترنت که هنگام جستجو شما با مجموعه ای جمله رو به رو می شوید، در پینترست مجموعه از تصاویر را مشاهده می کنید.

کاربران میتوانند تصاویر مورد علاقه خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند و هر تصویری را که دوست داشتند، پین کنند. مزیت مهم پینترست این است که با سایت ها و دیگر شبکه های اجتماعی در تعامل است و شما از هر جایی که بخواهید، می توانید تصاویر را به علاقه مندی های خود اضافه کنید.

کاربران در پینترست به دنبال ایده گرفتن برای خرید محصولات جدید هستند. آن ها با دیدن محصولات جدید، هیجان زده می شوند و گاهی تصمیم به خرید می گیرند. بر اساس آمار نزدیک به 70 % افراد محصول موردنظر خود را ابتدا در پینترست دیده اند. تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت بر هیچکس پوشیده نیست. شبکه اجتماعی پینترست هم یکی از این شبکه هاست که می تواند بر سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

پینترست چیست؟ شیوه کار با آن چگونه است؟

 

چطور از پینترست استفاده کنیم؟

برای استفاده از پینترست در موبایل باید اپلیکیشن این برنامه را نصب کنید. لینک های دانلود پینترست در ادامه قرار داده شده است. برای استفاده از پینترست در ویندوز باید وارد سایت pinterest.com شوید و حساب کاربری ایجاد کنید.

لینک دانلود پینترست برای آیفون

لینک دانلود پینترست برای اندروید

وارد سایت pinterest.com شوید و از گوشه سمت راست روی گزینه sign up کلیک کنید.

آموزش کار با پینترست

برای ساخت اکانت در پینترست نیاز به یک ایمیل و رمز عبور معتبر دارید. در این صفحه ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. البته اگر اکانت گوگل یا فیسبوک داشته باشید نیز می توانید سریع تر ثبت نام کنید.

ورود به پینترست با گوگل

در ادامه پینترست سوالاتی از شما میپرسد که به آن ها پاسخ می دهید. در صفحه ای که کشور شما را سوال می کند، زبان انگلیسی کلیک کنید زیرا پینترست از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.

 پس از ورود به پینترست، پینترست از شما میخواهد، حداقل 5 دسته ازموضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

اما حساب تجاری پینترست به چه صورت است؟

حساب کاربری تجاری پینترست امکاناتی مثل آنالیز و قابلیت تبلیغ را دارند. اگر حساب کاربری شخصی در پینترست دارید، می توانید با وارد کردن اطلاعات شغلی خود آن را به حساب تجاری تبدیل کنید. اما اگر هیچ حسابی ندارید ابتدا باید وارد سایت pinterest.com شوید و روی گزینه business در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. البته در حال حاضر که در حال نوشتن این محتوا هستیم، متاسفانه حساب کاربری تجاری پینترست برای ایران فیلتر است و با تغییر IP هم نتوانستیم وارد اکانت تجاری شویم. اگر در زمان خواندن این مطلب توانستید حساب تجاری ایجاد کنید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اصطلاحات و منو پینترست

پس از نصب و ورود به پینترست لازم است با گزینه های منو و اصطلاحات آن آشنا شوید.

منو پروفایل

در سمت راست بالای صفحه منو پروفایل وجود دارد که از طریق آن می توانید پروفایل خود را ویرایش کنید. در بخش ویرایش پروفایل در بالای صفحه سه آیکون وجود دارد:
از آیکون + می توانید پست و برد جدید ایجاد کنید. در ادامه با این اصطلاحات آشنا خواهید شد.
از آیکون مداد می توانید اکانت کاربری خود را ویرایش کنید.
از آیکون فلش برای اشتراک گذاری پروفایل خود استفاده کنید.

 

pin

پین تصاویر و ویدیو هایی هستند که در قسمت home پینترست وجود دارند. این پین ها را افراد مختلف بارگذاری کرده اند. با کلیک بر روی هر پین لینک و کامنت ها آن مشخص می شود. روی هر پین که کلیک کنید صدها پین مشابه دیگر نمایش داده می شود.

 

board

برد دسته بندی هایی هستند که پین های خود را در آن ذخیره می کنید. شما می توانید انواع برد را از طریق پروفایل خود بسازید و یا هنگامی که وارد پین شدید، روی علامت فلشی که رو به پایین است کلیک کنید و برد جدید ایجاد کنید. سپس پین های خود را در هر کدام از این برد ها ذخیره کنید.

 

Feed

فید در پینترست مثل فید اینستاگرام است که بر اساس علایق شما ایجاد می شود، بر اساس عکس و ویدیو هایی که ذخیره می کنید فید شما تغییر می کند و بروزرسانی می شود.

 

search

در بالای صفحه نوار جستجو وجود دارد که می توانید موضوعات مورد علاقه خود را در آن سرچ کنید. پینترست عبارات جستجو شده را به صورت کلمه به کلمه جدا می کند و هر یک را به صورت یک برچسب در نظر می گیرد، به همین علت بهتر است، برای جستجو از کلمات کوتاه و مشخص استفاده کنید. پینترست بر اساس جستجوی شما، عبارت های دیگری هم به شما پیشنهاد می دهد.

 

آپلود محتوا

پینترست شبکه اجتماعی با محوریت تصویر است و در آن می توانید عکس ها و ویدیو های خود را به اشتراک بگذارید. با کلیک بر روی گزینه create و انتخاب create pin تصاویر و ویدیو های خود را آپلود کنید.
شما می توانید چند برد مشخص کنید و برای هر کدام یک پین اختصاص دهید. اگر سایت دارید می توانید مطالب سایت خود را روی برد مربوط به آن پین کنید، پینترست تصویر شاخص محتوای شما را انتخاب می کند و آن را با بقیه به اشتراک می گذارد، کاربران به کلیک بر روی این تصویر به محتوای شما در سایتتان می رسند.

 

ذخیره پین و اشتراک گذاری

شما می توانید با کلیک بر روی گزینه save که روی هر پین وجود دارد آن را در پروفایل خود ذخیره کنید. یا اینکه روی پین کلیک کنید، سپس روی علامت فلش که در کنار تصویر وجود دارد بزنید و پین را در دیگر شبکه های اجتماعی یا خود پینترست به دوستانتان به اشتراک بگذارید.
برای مشاهده عکس های ذخیره شده، می توانید وارد پروفایل خود شوید و آن ها را مشاهده کنید.

 

follow

مانند اینستاگرام، در پینترست هم می توانید کاربران را دنبال کنید. با کلیک بر روی هر پین اطلاعات فردی که آن را به نمایش گذاشته است برای شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی گزینه follow می توانید آن شخص را دنبال کنید.

 

Tries

در این قسمت می توانید پین هایی که تا به حال دیده اید و کامنت هایی که گذاشته اید را مشاهده کنید.

 

امکانات حساب تجاری پینترست

همانطور که گفتیم حساب تجاری پینترست امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

Rich Pins

ریچ پین ها نسبت به سایر پین ها اطلاعات بیشتری را به کاربران نمایش می دهند. اطلاعات وب سایت به صورت اتوماتیک روی پین ها قرار داده می شود. سه نوع ریچ پین در پینترست وجود دارد.

 

Product Pins

در این ریچ پین ها قیمت محصول روی پین درج شده است و به صفحه فروشگاه اینترنتی لینک داده شده است. اگر تغییری روی قیمت محصول در سایت اعمال شود، قیمت پینترست هم تغییر خواهد کرد. البته در کشور ما امکان فروش محصول در پینترست وجود ندارد.

Recipe Pins : این نوع ریچ پین ها مخصوص دستورات آشپزی هستند، مواد لازم، رسپی غذا و مدت زمان پخت در این ریچ پین ها نمایش داده می شود.
Article Pins : این نوع ریچ پین مخصوص مقالات است و در فیلدهای آماده نام نویسنده، عنوان مقاله و خلاصه آن قرار داده می شود.

 

Pinterest Analytics

پینترست آنالیتیکس اطلاعاتی درباره میزان بازدید پین ها، متوسط تعداد کلیک ها، میزان بازدید سایت شما از پینترست، گزارشات خرید، اطلاعات بازدیدکنندگان شامل جنسیت، سن، کشور محل سکونت و… به شما خواهد داد. البته برای استفاده از این قابلیت پینترست، ابتدا باید وب سایت خود را در پینترست ثبت کنید و منتظر تایید آن باشید.

 

ترفند های استفاده از پینترست برای کسب و کار

پینترست هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی مکان بالقوه ای برای معرفی و رونق کسب و کار هاست.فعالیت در پینترست یکی از راهکارهای عملیاتی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی است که تاثیر زیادی در رونق کسب و کار دارد. ما در ادامه تاکتیک هایی در مورد استفاده از پینترست برای رونق کسب و کارتان آورده ایم.

ترفند های استفاده از پینترست در کسب و کار

پین کردن متوالی

بهتر است در روزهای مختلف چیزی را در پینترست پین کنید، تاکید پینترست بر این است که پست های خود را به صورت یکجا ارسال نکنید و آن ها در روزهای مختلف پین کنید.

 

اضافه کردن گزینه ذخیره به سایت

از کاربران خود بخواهید با محتوا سایتتان را در پینترست پین کنند. برای اینکه کاربران تمایل به این کار داشته باشند باید همه چیز را برایشان آسان کنید. می توانید دکمه ای برای ذخیره قرار دهید، یا از دکمه های اتوماتیک که در کنار هر تصویر ظاهر می شوند و قابلیت ذخیره کردن دارند، استفاده کنید.

 

تصاویر با کیفیت

همانطور که گفتیم پینترست پلتفرم تصویر محور است. بنابراین تصاویری را در آن پین کنید که با کیفیت باشند و ارزش دیدن داشته باشند. از تصاویری با رزولوشن بالا، واضح و شفاف استفاده کنید. بر اساس آمارهای پینترست، تصاویری که حاوی سبک زندگی هستند طرفدار بیشتری داشته اند تا تصویر محصول، پس بهتر است از تصاویری که نشان دهنده زندگی واقعی هستند استفاده کنید.

 

متن تاثیرگذار

درست است که پینترست رسانه بصری است، اما نباید از قدرت کلمات غافل شد، حتما در قسمت توضیحات، محتوای با ارزش بنویسید، کلمات کلیدی مهم خود را در آن بکار ببرید تا در نتایج جستجو پین ها رتبه خوبی بگیرید و به سایت خود لینک دهید تا کاربران روی آن کلیک کنند.

 

اجتماعی باشید

برای اینکه کاربران با شما تعامل داشته باشند باید فعال باشید، با پین های مرتبط با صنعت خود ارتباط برقرار کنید. از کاربران بخواهید در بردهای گروهی کسب و کارتان شرکت داشته باشند.

 

پین های تبلیغاتی

یکی از راه های عالی برای دیده شدن استفاده از پین های تبلیغاتی پینترست است. در مقایسه با هزینه ای که برای این پین ها می پردازید، سود خوبی کسب خواهید کرد. در زیر پین های تبلیغاتی پینترست عبارت تبلیغ شده نمایش داده می شود، اما هنگامی که کاربران این پین ها را در برد خود ذخیره کنند، این برچسب برداشته خواهد شد.

 

❔︎ سوالات متداول

پینترست چیست؟

پینترست یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که کاربران در آن عکس و ویدیو های خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.

 

مزایای پینترست برای کسب و کارها چیست؟

کسب و کارهای مختلف می توانند با به اشتراک گذاشتن پست و محتواهای سایت خود و قرار دادن لینک منبع آن ها در پینترست، بازدید و ترافیک سایت خود را بالا ببرند. از سوی دیگر حضور فعال در شبکه های اجتماعی سیگنال مثبتی به گوگل می فرستد و باعث افزایش سئو سایت می شود.

 

کلام آخر

پینترست پلتفرم جذابی برای اشتراک گذاری محتواهای بصری است. این شبکه اجتماعی به کسب و کارها این فرصت را داده است تا برای تولید محتوا و گسترش کسب و کارشان از آن استفاده کنند. اگر تاکنون در پینترست فعالیت نداشته اید، پیشنهاد می کنم مقداری از زمان و بودجه خود را برای این شبکه بگذارید تا از تاثیرات مثبت آن در کسب و کارتان بهره مند شوید.

 


بروزرسانی در شنبه, 10 تیر 1402 13:08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *