طراحی سایت

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول و سرمایه

طراحی فروشگاه اینترنتی بدون محصول

 

این روزها اکثر افراد به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول هستند، اما آیا می توان بدون داشتن محصول فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد؟ بله، پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید این امکان را فراهم کرده است. اگر شما هم به دنبال ایجاد فروشگاه اینترنتی بدون محصول و سرمایه هستید، تا پایان این مطلب با همراه باشید تا به شما بهترین روش های ساخت فروشگاه اینترنتی بدون محصول را بگوییم.

چگونه فروشگاه اینترنتی بدون محصول راه اندازی کنیم؟

این روزها فرهنگ خرید اینترنتی بین مردم جا افتاده است و بیشتر مردم به جای رفتن به بازار از سایت های فروشگاهی و آنلاین شاپ ها خرید می کنند. کسب و کارهای مختلف هم برای اینکه فروش خود را حفظ کنند و از رقیبان خود عقب نمانند، اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کرده اند. در این میان افرادی هستند که تمایل به ساخت فروشگاه آنلاین دارند، اما سرمایه ای برای تامین محصولات یا انباری برای ذخیره ی آن ها ندارند و دغدغه آن ها راه اندازی آنلاین شاپ بدون محصول است. در ادامه چند روش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه و محصول به شما خواهیم گفت.

 

 

1- روش همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

یکی از روش های پر سود کسب درآمد از اینترنت، سیستم همکاری در فروش است.افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین راه های فروش بدون محصول است. در این مدل، فرد ابتدا اقدام به راه اندازی یک سایت حرفه ای می کنند و شروع به تولید محتوا و سئو سایت خود می کند، به صورتی که این سایت ترافیک بالایی جذب کند. پس از اینکه سایت رتبه و بازدید خوبی گرفت، حال می تواند سیستم همکاری در فروش را اجرا کند. به این شکل که از فروشندگان می خواهد محصولاتشان را در سایت خود قرار دهد و در ازای فروش آن محصولات، مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کند. در افیلیت مارکتینگ در واقع شما با فروش محصولات سایت های بزرگ دیگر، دستمزد دریافت می کنید. در مطلب افیلیت مارکتینگ چیست؟ بیشتر در این باره صحبت کرده ایم. در حال حاضر یکی از بهترین سایت ها برای این روش، افیلیت مارکتینگ دیجی کالا می باشد.

 

2- راه اندازی فروشگاه به روش دراپ شیپینگ

سیستم دراپ شیپینگ، یکی از بهترین روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول است. اما دراپ شیپینگ چیست؟ در این روش، باید با سایت های بزرگ فروش محصول همکاری کنید و محصولات را به طور مستقیم از این سایت ها به دست مشتری برسانید. در دراپ شیپینگ شما فقط وظیفه بارگذاری محصولات در سایت و بازاریابی و تبلیغات را دارید. مشتری وارد سایت شما می شود و اقدام به خرید محصول می کند، بنابراین باید ابتدا سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید، با مراجعه به صفحه فروشگاه ساز می توانید با قیمت مناسب و در کمترین زمان فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. در اینجا شما از تامین کننده اصلی میخواهید محصول را به دست مشتری برساند و سپس با او تسویه حساب می کنید. در این روش شما نقشی در بسته بندی و ارسال محصول ندارید و حتی محصول را هم نمی بینید. یکی از بهترین سایت ها برای این روش در حال حاضر  دراپ شیپینگ دیجی کالا می باشد.

 

دراپ شیپینگ

 

3- همکاری با تامین کننده اصلی

یکی دیگر از روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول، همکاری و بستن قرارداد با تامین کننده اصلی است. در این روش بهتر است در شهر خود بگردید و تامین کنندگان عمده محصولات را پیدا کنید، سپس از آن ها بخواهید که محصولاتشان را بفروشید. در اینجا شما نقش یک واسطه را ایفا می کنید. حال می توانید از تامین کننده بخواهید او محصول را به دست مشتری برساند یا خودتان اینکار را انجام دهید. برای مثال فروشگاه بانه کالا از این فرصت استفاده کرده است و سایت فروش لوازم خانگی راه اندازی کرده است. لازمه اینکار تنها ساخت یک فروشگاه اینترنتی است تا محصولات را در آن قرار دهید. پیشنهاد می کنم مطلب چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ را مطالعه کنید.

 

4- خرید از دیگر فروشگاه ها

یکی دیگر از راه هایی که بتوانید فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به محصول و انبار راه اندازی کنید، خرید از سایر فروشگاه ها است. شما می توانید از فروشگاه های فیزیکی یا اینترنتی محصولات پر فروش را به مقدار کم خریداری کنید و آن را در سایت فروشگاهی خود بفروشید. برای مثال افرادی هستند که از پیشنهادات شگفت انگیز دیجی کالا محصولاتی را با قیمت مناسب می خرند و سپس در همان دیجی کالا و سایت فروشگاهی خود می فروشند. برای اطلاع از نحوه ثبت نام در دیجی کالا می توانید مطلب چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم را مطالعه کنید.  حتی می توانید از یک مغازه در محل خود، اجناسی را بخرید و در سایت خود به فروش برسانید.

ساخت آنلاین شاپ بدون محصول

5- همکاری با فروشندگان دیجی کالا

در این روش کافیست نام فروشنده دیجی کالا را در گوگل سرچ کنید، ممکن است برخی از این فروشندگان سایت یا کانالی داشته باشند، از این طریق می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید (همانطور که می دانید دیجی کالا اطلاعات فروشنده را فاش نمی کند) این فروشندگان معمولا در سایت یا دیگر کانال های خود فعالیت چندانی ندارند و تمرکزشان تنها بر فروش در دیجی کالا است ولی تمایل دارند فروش خود را بالا ببرند و کالاهای شما را تامین کنند. شما می توانید از آن ها بخواهید هر موقع که سفارش گرفتید، کالاهای شما را تامین کنند.

 

6- خرید از آنلاین شاپ های اینستاگرام

ابتدا یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید که بتوانید در آن مطلب منتشر کنید و محصول بارگذاری کنید. با مراجعه به صفحه قیمت سایت فروشگاهی می توانید یک سایت فروشگاهی با قیمت مناسب راه اندازی کنید. سپس در اینستاگرام بگردید و تولید کنندگان و تامین کنندگان اصلی را پیدا کنید. این ها کسانی هستند که معمولا سایت ندارند یا اگر هم داشته باشند توجهی به آن ندارند. عکس و متن محصولات آن ها را بردارید و در سایت فروشگاهی خود قرار دهید. هنگامی که از مشتری سفارش گرفتید، محصول را از آن ها بخرید و به دست مشتری برسانید. فقط باید بازه زمانی ارسال کالا را زیاد کنید تا با مشتری به مشکل بر نخورید.

افرادی که در اینستاگرام هستند بر این شبکه تمرکز دارند و فقط ترافیک اینستاگرام را دریافت می کنند، اما شما می توانید روی سایت تمرکز کنید و ترافیک گوگل را بدست بیاورید.

 

آنلاین شاپ اینستاگرام

7- آگهی های دیوار و شیپور

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول کافیست در فروشگاه های دیوار و شیپور بگردید، تامین کنندگان و پخش کنندگان زیادی را خواهید یافت، از آن ها محصول را بخرید و در سایت خود بفروشید. اگر سرمایه زیادی ندارید ابتدا با تعداد کمی شروع کنید مثلا 10 تا، شاید این 10 محصول سود زیادی نداشته باشد اما یازدهمین محصول سود دارد. هنگامی که فروشتان افزایش یافت حتی می توانید به صورت امانی از تولید کنندگان، محصول دریافت کنید و پس از فروش آن ها، وجه آن را به تامین کننده پرداخت کنید.

 

8. فروش دوره های آموزشی

یکی از ایده های راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول، فروش دوره های آموزشی در سایت فروشگاهی است. اگر در زمینه ای تخصص دارید، می توانید آن را از طریق دوره های آموزشی به دیگران بفروشید. سرمایه ای که برای این کار باید کنار بگذارید فقط یک دوربین فیلمبرداری است که گاهی اوقات نیاز به آن هم نیست و با با دوربین گوشی هم می توانید این کار را شروع کنید.

 

9. تولید پادکست صوتی

امروزه به دلیل مشغله های فراوان زندگی، افراد وقت کتاب خواندن ندارند، به همین دلیل به کتاب های صوتی و پادکست روی آورده اند. اگر صدای خوبی دارید و با فنون گویندگی آشنا هستید، می توانید پادکست تولید کنید و آن را به فروش برسانید.

 

10. خدمات مشاوره

 اگر در زمینه خاصی مهارت دارید، می توانید به دیگران مشاوره بدهید. مشاوره می تواند در زمینه کسب و کار، روانشناسی، مشاوره فنی و یا هر نوع مشاوره ای باشد. می توانید با طراحی سایت و ارائه تجربیات خود به دیگران، اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. شما حتی می توانید با سایت های مشاوره همکاری کنید و درصدی از درآمد خود را به آن ها بدهید.

 

نکاتی در رابطه با راه اندازی آنلاین شاپ بدون محصول

راه اندازی سایت فروش بدون محصول مانند راه اندازی هر کسب و کار دیگر چالش های فراوانی دارد. لازم است قبل از اینکه اقدام به ساخت آنلاین شاپ بدون محصول کنید، نکاتی را که ادامه می گوییم مد نظر داشته باشید.

 

بازه زمانی ارسال محصولات را زیاد در نظر بگیرید

 از آن جایی که در بعضی از روش های گفته شده باید ابتدا خود محصول را از جایی بخرید و سپس به دست مشتری برسانید، باید برای مشتری بازه زمانی ارسال را زیاد کنید. همان ابتدا به مشتری بگویید محصول ظرف مدت مثلا 10 روز به دست شما می رسد، تا از این بابت مشکلی در مورد نارضایتی مشتری به وجود نیاید.

 

به منطقه محل زندگی خود توجه کنید

با توجه به شهری که در آن زندگی می کنید می توانید محصولات خوبی را با حاشیه سود بالا پیدا کنید. می توانید از تولید کنندگان اصلی شهر خود و کسانی که محصولات و سوغات اصلی شهرتان را تولید می کنند، کمک بگیرید و محصولات را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

 

روی محصولات پرفروش تمرکز کنید

نیاز مردم را بسنجید و ببینید اغلب مردم به دنبال چه محصولاتی هستند. بهتر است تمرکز خود را روی محصولات پر فروش بگذارید تا از بابت پیدا کردن مشتری کار آسان تری داشته باشید. در مطلب پرفروش ترین محصولات اینترنتی، لیستی از این محصولات را گفته ایم.

 

روی سئو سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی وقت بگذارید

نکته بسیار مهم این است که باید روی سایت خود وقت بگذارید، یک فروشگاه اینترنتی که در رتبه های اول گوگل نباشد، مشتری برای شما نخواهد آورد. باید از طریق تکنیک های سئو و بهینه سازی، سایت خود را در نتایج برتر گوگل بالا بیاورید تا مشتری وارد سایت شما شود. فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی هم تاثیر زیادی بر تبلیغ کسب و کار شما و فروش بیشتر محصولاتتان خواهد داشت.

 

❔︎ سوالات متداول

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید تنها با طراحی یک سایت فروشگاهی و سئو سایت خود آنلاین شاپ خود را راه اندازی کنید و بدون نیاز به سرمایه و انبار درآمد کسب کنید.

 

چگونه می توان فروشگاه اینترنتی بدون محصول راه اندازی کرد؟

از طریق افیلیت مارکتینگ، دراپ شیپینگ، ارتباط با تامین کنندگان اصلی، همکاری با آنلاین شاپ های اینستاگرام و تولید کننده های دیوار و شیپور و می توان اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ بدون محصول نمود.

 

سخن آخر

در این مطلب در مورد روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول صحبت کردیم. اگر سرمایه ای برای شروع ندارید نگران نباشید با روش های گفته شده می توانید، درآمد خوبی کسب کنید. تیم سیتی سایت با سال ها تجربه در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی، تمام امکانات لازم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق در کمترین زمان ممکن را در اختیار شما قرار داده است. همچنین برای مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید از تیم مشاوره سیتی سایت در این زمینه کمک بگیرید.

 


بروزرسانی در یکشنبه, 11 تیر 1402 09:51

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *