طراحی سایت

درآمد طراحی سایت در ایران چقدر است؟

درآمد طراحی سایت در ایران

 

اگر جز کسانی هستید که به دنبال یادگیری مهارت طراحی سایت هستید، حتما می خواهید بدانید درآمد طراحی سایت در ایران چقدر است؟ طراح وب چقدر درآمد دارد؟ آیا می توان به عنوان یک شغل روی طراحی سایت حساب کرد؟ در این مطلب قصد داریم به سوالات شما در این باره پاسخ دهیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

شغل طراحی سایت

پیش از اینکه در مورد درآمد طراحی سایت بدانید، ابتدا باید حوزه کاری خود را مشخص کنید. زیرا؛ امروزه طراحی سایت گرایش های متفاوتی دارد. مثلا برنامه نویسی سایت با طراحی سایت فرق دارد. قبلا تمام وظایف طراحی سایت به دوش یک نفر بود و آن یک نفر صفر تا صد طراحی و پشتیبانی سایت را انجام میداد، اما امروزه به این صورت نیست، کار به صورت گروهی انجام می شود. اما در کل برای طراحی سایت باید با یک سری مهارت آشنا باشید. در مطلب چگونه طراح سایت شویم؟ برایتان گفته ایم که برای طراح سایت شدن از کجا شروع کنید.

 

بازارکار و درآمد طراحی سایت در ایران

طراحی سایت یکی از مشاغل اینترنتی است که در سال های اخیر نیاز به آن افزایش پیدا کرده است، زیرا با اینترنتی و مجازی شدن کسب و کارها، بیشتر صاحبین کسب و کار به دنبال طراحی سایت برای معرفی و فروش محصولات و خدماتشان هستند. حتما دیده اید که در سال های اخیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه رشدی کرده است. بنابراین این حوزه جای رشد زیادی دارد.

در مورد درآمد طراحی سایت، قوانین مشخصی وجود ندارد و هر فرد یا شرکتی، قیمت متفاوتی برای طراحی سایت اعلام می کند. اما خب نمی توان قیمت را هر چقدر خواستیم بالا ببریم چرا که آن وقت مشتری هم نخواهیم داشت. بستگی به تخصص و مهارت شرکت یا شخص طراح سایت، درآمد طراحی سایت متفاوت است، هر چقدر تخصص و مهارت بیشتری داشته باشید قطعا می توانید درآمد بیشتری هم کسب کنید. با بررسی سایت هایی که طراحی سایت انجام می دهند می توان به این نتیجه رسید که درآمد معقول و منصفانه طراحی سایت در ایران بین 5 تا 15 میلیون تومان است.

حقوق طراحی سایت در ایران

 

هزینه پروژه های طراحی سایت

همانطور که گفتیم درآمد مشخصی برای طراحی سایت وجود ندارد و دلیل آن هم این است که هزینه پروژه های طراحی سایت متفاوت است. اما دلیل تفاوت قیمت طراحی سایت چیست؟ در ادامه این دلایل را بررسی می کنیم.

 

مهارت و تجربه طراح سایت

یکی از عوامل تفاوت درآمد طراح سایت، تجربه و تخصص شرکت یا شخص طراح سایت است. یک نفر که به تازگی وارد این حرفه شده است و هنوز تجربه ندارد مبلغ کمتری برای طراحی سایت دریافت می کند، اما شخصی که سال ها در این حرفه فعالیت کرده است، مبلغ بیشتری دریافت می کند، زیرا با توجه به تخصص و مهارتی که دارد، سایت حرفه ای تری هم طراحی می کند.

  

نیاز های سایت

عامل دیگری که باعث تفاوت درآمد طراحی سایت است، نیازهای هر سایت است. برای مثال نیازهای طراحی فروشگاه اینترنتی با طراحی سایت شرکتی متفاوت است. مشتریان با توجه به نوع کسب و کار خود، انتظارات مخلتفی از طراح سایت دارند که همین مورد باعث تفاوت قیمت طراحی سایت می شود.

 

روش طراحی سایت

یکی از دلایل تفاوت قیمت طراحی سایت، روش طراحی سایت است. برای طراحی سایت رو راه وجود دارد: یکی طراحی سایت با کد نویسی و دیگری طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس. طراحی سایت با کدنویسی قطعا سخت تر و زمانبرتر است و به مهارت بیشتری نیاز دارد بنابراین سایتی هم که با این روش ساخته می شود، قیمت بیشتری دارد. اما طراحی سایت با وردپرس ساده تر است و زمان کمتری می برد در نتیجه هزینه طراحی سایت با وردپرس کمتر است. کسانی که از طریق برنامه نویسی سایت طراحی می کنند معمولا هزینه های بالایی از حدود 40 میلیون تا 200 میلیون دریافت می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت های این دو روش می توانید مطلب طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی؟ را مطالعه کنید.

 

 درآمد طراحی سایت با وردپرس

 

در کل به نظر ما تخصص و مهارت در میزان درآمد طراحی سایت در ایران حرف اول را می زند هر چه یک متخصص تر باشد؛ به انواع روش های طراحی سایت مسلط تر است، می تواند سایتی مطابق با نیاز مشتری طراحی کند و در نهایت کار حرفه ای تری تحویل بدهد.

 

نکات شروع کار طراحی سایت

کسانی که به تازگی وارد حرفه طراحی سایت می شوند، درآمد کمتری دارند که کاملا طبیعی است. برای اینکه بتوانید کار خود را شروع کنید باید قیمت هایتان را پایین در نظر بگیرید تا سفارش داشته باشید، اگر از همان ابتدا قیمت را بالا بگویید، مشتری نخواهید داشت و در نتیجه نمونه کار هم نمی توانید داشته باشید. بعد از اینکه مشتری جذب کردید و چند نمونه کار خوب طراحی کردید، آن ها را در سایت خود قرار دهید تا افراد به حرفه ای بودن شما اطمینان پیدا کنند، آنگاه می توانید قیمت خود را بالاتر ببرید. چون مشتری با دیدن نمونه کارهای موفق شما، به کار شما ایمان می آورد و حاضر می شود هزینه بالاتری پرداخت کند.

به طور کلی در هر شغلی ابتدا با درآمد کم شروع کنید و رفته درآمد خود را افزایش دهید.

 

افزایش درآمد طراحی سایت

یکی از کارهایی که برای افزایش درآمد طراحی سایت می توانید انجام دهید، کار کردن به صورت گروهی است. 

اگر افراد متخصص در هر حوزه طراحی سایت را گرد هم جمع کنید، می توانید در زمان کوتاه تری سایت طراحی کنید، در نتیجه می توانید سفارش های بیشتری قبول کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

شرکت های طراحی سایت معمولا یک تیم طراح وب سایت دارند که هر کدام گوشه ای از کار را انجام می دهند. گاها افرادی هم که به صورت فریلنسری طراحی سایت می کنند، یک تیم به صورت دورکار تشکیل می دهند و خود فقط مدیریت پروژه را به عهده می گیرند.

 

❔︎ سوالات متداول

چرا درآمد طراحی سایت متفاوت است؟

درآمد طراحی وب سایت با توجه به مهارت و تجربه طراح سایت، روش طراحی سایت و نیازهای مورد انتظار کارفرما از سایت متفاوت است.

 

حقوق طراحی سایت در ایران چگونه است؟

معمولا حقوق طراحی سایت در ایران از 5 میلیون شروع می شود، درآمد افرادی که تخصص بیشتر دارند تا 15 میلیون تومان و بیشتر هم می رسد. با گرفتن کار به صورت فریلنسری می توانید حقوق خود را بیشتر هم کنید.

 

سخن پایانی

با توجه به دنیای دیجیتالی امروز، شغل طراحی سایت، شغل آینده دار و خوبی است که می توان درآمد های بالایی از آن کسب کرد. اما نیاز به پشتکار و یادگیری مستمر دارد. در این مطلب سعی کردیم شما را از درآمد طراحی سایت در ایران آگاه کنیم تا با دید بازتری بتوانید وارد این حرفه شوید.

 


بروزرسانی در دوشنبه, 09 مرداد 1402 07:20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *