طراحی سایت

خرید بک لینک؛ اشتباهی که می‌تواند سایت شما را نابود کند!

خرید بک لینک؛ اشتباهی که می‌تواند سایت شما را نابود کند!

همه راه‌ها برای کسب نتیجه در گوگل را تست کرده‌اید، اما همچنان سایت شما جایی در این موتور جستجو ندارد؟ شاید به این فکر می‌کنید که با خرید بک لینک می‌توانید به صدر نتایج جستجو برسید؛ اما دست نگه دارید! خرید بک لینک می‌تواند مثل یک شمشیر دولبه عمل کند.

در این مقاله درباره یک چالش مهم وب‌مسترها یعنی خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن صحبت می‌کنیم که می‌تواند راه نجات آن‌ها باشد. اگر شما هم به خرید بک لینک فکر می‌کنید، اما از حذف شدن سایت خود ترس دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در پایان مقاله هم یک پیشنهاد ویژه برای رشد در نتایج جستجو برای شما داریم.

بک لینک چیست؟ دریافت لینک در قبال پول

بک لینک‌ها درواقع لینک‌هایی هستند که از یک سایت به سایت دیگر ساخته می‌شوند. به‌زبان‌ساده، وب‌مسترها در قبال پرداخت پول بک‌لینک دریافت می‌کنند. چنین لینک‌هایی را حتی به‌عنوان پیوندهای ورودی یا خروجی نیز می‌شناسند. موتورهای جست‌وجو مانند گوگل بک‌لینک‌ها را به‌عنوان رای اعتماد در نظر می‌گیرند. به‌عبارت‌دیگر وقتی یک سایت به سایت دیگری لینک می‌دهد، یعنی آن را تضمین می‌کند. به همین خاطر است که صفحات با بک‌لینک‌های فراوان در گوگل رتبه بالاتری دارند؛ به‌خصوص اگر بک لینک‌ها از منابع معتبرتری باشند.

اجازه بدهید با یک مثال در دنیای واقعی بک لینک را برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که بیماری برای درمان به یک پزشک قلب مراجعه کرده و پزشک او را به یک پزشک متخصص‌تر ارجاع می‌دهد. در چنین شرایطی بیمار به‌خاطر اعتباری که از پزشک اول دریافت کرده است، به پزشک دوم اعتماد می‌کند. با این مثال قطعا مفهوم بک لینک را به‌خوبی درک کردید.

اگر هنوز هم مفهوم بک لینک برایتان شفاف نشده است، توصیه می‌کنیم مقاله بک لینک چیست با دقت مطالعه کنید و سپس به سراغ ادامه این مقاله بروید.

سیاست گوگل برای مقابله با خرید بک لینک

اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد، قطعا تاثیر بیشتری روی سئوی سایتتان مشاهده خواهید کرد. همین امر باعث شده است که در سال‌های اخیر خرید بک لینک از سایت‌های قدرتمند با قیمت بالا بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

البته که گوگل صراحتا اعلام کرده است که خرید بک لینک برخلاف سیاست‌های این سایت بوده و به‌عنوان تخلف شناخته می‌شود. مشکل دقیقا همان جایی است که کاربران تصور می‌کنند با خرید رای می‌توان گوگل را فریب داد، اما سیستم نظارت گوگل بر خرید بک لینک بسیار پیچیده و قدرتمندتر از تصور کاربران است. اگر حرف ما را درباره سخت‌گیری‌های گوگل برای بک لینک باور نمی‌کنید، حتما از زبان گوگل حقیقت ماجرا را درباره خرید بک لینک بخوانید.

متن اخطار گوگل به سایت‌های متخلف

عواقب ناخوشایند خرید بک لینک برای سایت

گوگل باتوجه‌به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند، موضوع سایت را تشخیص می‌دهد. ازهمین‌رو لینک‌سازی مناسب با انکرتکست درست اهمیت بالایی برای انجام این کار دارد. به یاد داشته باشید که گوگل لینک‌های خریداری‌شده را نقض دستورالعمل‌های وبمستر می‌داند. اگر گوگل پیوندهای پولی را در سایت شما ببیند، یکی از این دو اتفاق رخ خواهد افتاد:

  • گوگل همه لینک‌ها را به شمار نمی‌آورد: بک‌لینک‌های پولی به بهبود رتبه سایت کمکی نمی‌کنند یا به‌عبارت‌دیگر گوگل اصلا به بک‌لینک‌هایی بهایی نمی‌دهد.
  • گوگل سایتتان را جریمه می‌کند: گوگل برای بررسی بک لینک‌های فروشی از نیروهای انسانی خود کمک می‌گیرد. تیم مبارزه با اسپم گوگل و الگوریتم‌های هوشمند این موتور جستجو سرسختانه با سایت‌های خرید و فروش بک لینک مقابله می‌کنند.

خرید بک لینک برای ارتقای جایگاه سایت ریسک بالایی دارد و برای همه سایت‌ها توصیه نمی‌شود. به همین خاطر است که اصرار داریم هنگام خرید بک لینک و برای استفاده از این تکنیک بسیار محتاط عمل کنید. بسیاری از متخصصان سئو خرید بک لینک را در دسته سئو منفی قرار می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با این روش و عواقب ناشی از آن، مقاله سئوی منفی را حتما مطالعه کنید.

خرید بک لینک و حذف شدن سایت از نتایج گوگل

گوگل چطور بک لینک را تشخیص می‌دهد؟

گوگل روش‌های متنوعی برای تشخیص خرید بک لینک و حذف سایت از نتایج گوگل را دارد. مهم‌ترین روش تیم ویژه گوگل است که وظیفه گشت‌وگذار در اینترنت و شناسایی سایت‌های فروشنده لینک را دارند. کارشناسان خبره گوگل، سایت موردنظر را بررسی کرده و با اطمینان از خرید و فروش بک لینک، سایت خریدار و فروشنده را جریمه خواهند کرد. در چنین شرایطی معمولا در پنل گوگل سرچ کنسول و در بخش Manual Actions یک پیام با موضوع Unnatural Links قابل‌مشاهده خواهد بود.

گوگل آنقدر روی خرید بک لینک برای دریافت اعتبار حساس است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که سایت‌های اسپم را به گوگل معرفی کنند. برای آشنایی با نحوه معرفی سایت اسپم به گوگل مقاله لینک‌شده را حتما با دقت مطالعه کنید.

شاید تصور کنید کارکنان گوگل زمان کافی برای بررسی همه سایت‌ها و صفحات و شناسایی سایت‌های فروش بک لینک ندارند؛ البته که این تصور تاحدودی درست است، اما الگوریتم خاصی برای کشف بک لینک‌ها به نام الگوریتم پنگوئن وجود دارد. این الگوریتم برای یافتن سایت‌های اسپم ساخته شده که راهی برای مبارزه با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند دریافت بک‌لینک است. این الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف از وب‌سایت‌ها بازدید می‌کند و درصورت وجود نشانه‌ای از لینک‌سازی اسپم یا سایر روش‌های غیرطبیعی، وب‌سایت را جریمه می‌کند.

هدف از طراحی الگوریتم پنگوئن کاهش تاثیرگذاری روش‌های سئو کلاه سیاه و تحت کنترل قرار دادن اوضاع توسط گوگل است. به‌این‌ترتیب گوگل توانست جایگاه سایت‌هایی را که لینک طبیعی دریافت می‌کنند،  ارتقا داده و سایت‌هایی با بک لینک اسپم و ساختگی را به قعر نتایج جست‌وجو بکشاند.

نحوه تشخیص بک لینک توسط الگوریتم پنگوئن

بایدها و نبایدهای خرید بک لینک برای جذب مشتری

خرید لینک همواره منجر به حذف شدن سایت از نتایج گوگل نمی‌شود. هرازگاهی وبمسترها برای دریافت ایمپرشن می‌توانند از این روش البته با اصول خاص خود استفاده کنند. در ادامه بایدها و نبایدهای خرید بک لینک برای جذب مشتری را برایتان بازگو می‌کنیم:

خرید بک لینک ارزان؛ اشتباه محض وب‌مسترها

اگر نمی‌خواهید با عواقب خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن مواجه شوید، نباید به سراغ سایت‌های فروشنده بک‌لینک بروید. برای این کار حتما سایت‌هایی را انتخاب کنید که به‌طورتخصصی در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند. برای مثال، اگر شما آژانس هواپیمایی هستید، انتخاب یک مجله تخصصی گردشگری با فعالیت مناسب و ورودی‌های مرتبط برایتان کاربرد خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که خرید بک لینک ارزان به‌معنای بی‌ارزش بودن سایت است؛ زیرا سایت‌هایی که لینک‌های خارجی متعددی دارند، ممکن است به‌عنوان فروشنده بک لینک یا اسپمر شناخته شوند و عواقب ناگواری برای سایت داشته باشند.

حذف شدن سایت از نتایج گوگل با خرید بک لینک ارزان

اولویت روش‌های سئو کلاه سفید بر خرید بک لینک

اولویت اصلی برای موفقیت در سئو استفاده از روش‌های کلاه سفید است. بهینه‌سازی سرعت، تجربه کاربری، لینک‌سازی داخلی و خارجی از جمله این موارد است. ابتدا مطمئن شوید که سایت شما در بهترین شرایط ممکن است و سپس به سراغ خرید بک لینک بروید.

گاهی اوقات مشکلاتی در سایت وجود دارد که شناسایی آن‌ها فقط از عهده یک کارشناس خبره برمی‌آید. پیدا کردن مشکلات اساسی سایت دقیقا راه نجات کسب‌وکار شما و دریافت ترافیک طبیعی از موتور جست‌وجو است. سیتی سایت با مشاوره تخصصی سئو  به شما کمک می‌کند تا سایتتان را قدم به قدم بهتر کنید و با یک استراتژی مناسب با روش‌های سئو کلاه سفید پیش بروید. در این صورت بدون ترس از خرید بک لینک و حذف سایت از نتایج گوگل، ترافیک طبیعی به دست خواهید آورد.

این خدمات توسط خبره‌ترین افراد فعال در حوزه سئو به شما داده می‌شود. لینک‌سازی داخلی و خارجی از مهم‌ترین کارها برای دریافت ورودی و ایمپرشن روی سایت است. اگر از لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی نتیجه نگرفتید (که با یک استراتژی سئوی مناسب غیرقابل‌دسترسی نیست)، وقت آن است که به سراغ خرید بک لینک دائمی بروید.

سنجیدن نتیجه خرید بک‌لینک و تصمیم‌گیری برای ادامه کار

اگر در نهایت تصمیم قطعی بر خرید بک لینک گرفتید، حتما باید تاثیر آن را در انتهای کار بسنجید. سپس درباره ادامه یا قطع بک لینک تصمیم‌گیری کنید. این گام مهم‌ترین کاری است که بعد از خرید بک‌لینک باید انجام دهید. اگر این کار به‌درستی انجام نشود، هزینه‌ای که کرده‌اید، بی‌نتیجه خواهد ماند.

ماندگاری در صدر نتایج جست‌وجو با پایبندی به اصول سئو

در این مقاله به بررسی خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن اشاره کنیم. اگر در بحث سئوی سایت با مشکل مواجه شده‌اید، احتمالا لینک‌سازی شرایط سئوی سایتتان را بهبود بخشد. در چنین مواقعی استفاده از خدمات مشاوره سئو قطعا برایتان مفید خواهد بود.

بسیاری از اوقات بهبود ورودی سایت صرفا با بهینه‌سازی سئوی داخلی سایت امکان‌پذیر است و نیازی به پذیرفتن عواقب خرید بک لینک و حذف سایت از نتایج گوگل نیست. چنانچه درباره سئوی کلاه سفید سوالی دارید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان سیتی سایت پاسخ‌گوی شما باشند.

سوالات متداول

تاثیر بک لینک روی سئوی سایت چیست؟

بک لینک در بهترین حالت هیچ‌گونه تاثیری روی سئوی سایت ندارد، اما در بدترین حالت باعث پنالتی شدن سایت خواهد شد.

آیا خرید بک لینک یک تکنیک کلاه سیاه است؟

تکنیک های کلاه خاکستری در واقع همان تکنیک های کلاه سیاه هستند ولی در اجرای آنها مواردی را رعایت میکنیم تا گوگل متوجه هدف ما و غیر واقعی بودن لینک ها نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به سری مقالات سئو کلاه سیاه مراجعه کنید.

خرید بک لینک به طور حتم از دید گوگل یک تکنیک کلاه سیاه است با این وجود اگر استانداردهای لینک سازی خارجی را شناخته و به درستی رعایت کنید میتوان آن را در دسته کلاه خاکستری قرار داد.

بک لینک دائمی چیست؟

خرید بک لینک از دید گوگل یک تکنیک کلاه سیاه محسوب می‌شود. بااین‌وجود اگر استانداردهای لینک‌سازی خارجی را شناخته و به‌درستی رعایت کنید، آن را می‌توان در دسته کلاه خاکستری قرار داد.

گوگل چگونه متوجه غیرطبیعی بودن بک لینک‌ها می‌شود؟

مهم‌ترین ابزار گوگل برای مقابله با لینک‌سازی غیرطبیعی الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم موارد بسیاری مانند پراکندگی انکر تکست، ارتباط موضوعی سایت‌ها، سابقه فعالیت شما در لینک‌سازی و فالو یا نوفالو بودن لینک‌ها را بررسی کرده و درصورتی‌که روند لینک‌سازی شما را غیرطبیعی ارزیابی کند، جایگاه سایت در نتایج جستجو را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *