طراحی سایت

آنلاین شاپ چیست؟ | چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

آنلاین شاپ چیست؟

 

امروزه این امکان برای مردم فراهم شده است تا بتوانند با کمترین سرمایه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده و فروش زیادی را تجربه کنند. یکی از کسب و کارهای پر طرفدار این روزها، راه اندازی آنلاین شاپ است. اما سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود، این است که آنلاین شاپ یعنی چه؟ چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟ بهترین ایده های راه اندازی آنلاین شاپ کدام است؟ برای راه اندازی هر کدام از آنلاین شاپ ها باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ در ادامه این مطلب به صورت کامل به این سوالات پاسخ داده ایم.

آنلاین شاپ چیست؟

امروزه همه ما حداقل یکبار خرید اینترنتی را تجربه کرده ایم؛ به فروشگاه های آنلاینی که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و هزینه سفارشات را به صورت آنلاین دریافت میکنند، آنلاین شاپ می گویند. در حال حاضر اغلب مردم ترجیح می دهند تمامی محصولات مورد نیازشان را به صورت آنلاین خریداری کنند؛ آنها با این کار می توانند در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنند. در ادامه در مورد اینکه که چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟ و راه اندازی چه آنلاین شاپی پر سود است؟ مفصل صحبت کردیم.

 

 

نحوه راه اندازی آنلاین شاپ

اکنون که متوجه شدید آنلاین شاپ یعنی چی؟ به بررسی نحوه راه اندازی آنلاین شاپ می پردازیم. به طور کلی به دو صورت می توان برای راه اندازی آنلاین شاپ اقدام کرد:

1. راه اندازی آنلاین شاپ به کمک شبکه های اجتماعی 

2. ساخت آنلاین شاپ به کمک وب سایت

حتما شما هم کانال ها و پیج های فروش مختلفی را در شبکه های اجتماعی دیده اید که هر کدام به فروش محصولی مشغول هستند. اما متاسفانه بسیاری از این شبکه های اجتماعی امنیت کافی نداشته و در بسیاری از مواقع ممکن است هم از دسترس مدیر آنلاین شاپ و هم از دسترس مشتریان خارج شود. در این زمان است که تمامی زحمات شما یک شبه به باد خواهد رفت.

در بسیاری از مواقع در صورت از دسترس خارج شدن آن شبکه اجتماعی، مشتریان دیگر قادر به پیدا کردن شما نخواهند بود و شما برای همیشه بخش زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. شاید تنها راه حلی که به ذهنتان برسد، ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی مختلف برای آنلاین شاپتان باشد. اما در این صورت نیز نمی توانید تمامی مشتریان را از خود راضی نگه داشته و آنها را حفظ کنید.

علاوه بر عدم امنیت شغلی کافی در این فضاها، عدم مدیریت صحیح کسب و کار و پاسخگویی به موقع و درست به مشتریان، یکی دیگر از مشکلات راه اندازی آنلاین شاپ در شبکه های اجتماعی است.

در مقابل تمامی این معایب، استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار و محصولات از ملزومات است؛ اما نباید تنها به آنها تکیه کنید!

اما راه حل چیست؟ 

همانطور که در ابتدا گفتیم، طراحی سایت برای راه اندازی آنلاین شاپ بهترین ایده خواهد بود. با این کار نه تنها امنیت کافی خواهید داشت، بلکه می توانید به راحتی به مشتریان رسیدگی و آنها را مدیریت کنید. حتی با سئو و بهینه سازی سایتتان می توانید جایگاه سایتتان را ارتقا بدهید. به طوریکه تنها با سرچ نام برند یا محصول خاصی، به کاربران نشان داده شوید. 

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط سیتی سایت تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

3.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

مزایای راه اندازی انلاین شاپ چیست؟

مهم ترین مزیت راه اندازی آنلاین شاپ، عدم نیاز به سرمایه زیاد است؛ اگر شما بخواهید یک فروشگاه راه اندازی کنید، باید هزینه های زیادی را در نظر بگیرید. علاوه بر این با ساخت آنلاین شاپ شما می توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی، فروش زیادی را تجربه کنید. قطعا مجبور نیستید پس از ساعت مشخصی یا حتی در بعضی ایام، فروشگاه خود را تعطیل کنید. مردم می توانند حتی بدون نیاز به شما سفارش خود را ثبت کرده و شما در نهایت به آنها رسیدگی کنید.

اما مزایای ایجاد انلاین شاپ تنها به این موارد ختم نمی شود؛ مشتریان نیز می توانند در هر زمان و مکانی محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و خرید کنند. در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که چطور آنلاین شاپ بزنیم؟

 

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر اکثر مردم خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می دهند. به همین دلیل راه اندازی انلاین شاپ ایده بسیار خوبی برای کسب درآمد است. اکون که متوجه شدید آنلاین شاپ چیه؟  به پاسخ این سوال می پردازیم که چطوری آنلاین شاپ بزنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا گام به گام مراحل راه اندازی انلاین شاپ را به شما بگوییم:

  1. تحلیل ایده و انتخاب حوزه کاری مناسب

اولین گام برای ایجاد آنلاین شاپ، داشتن یک ایده و تحلیل آن از جنبه های مختلف است. زمانی که شما می خواهید کسب و کار جدیدی را شروع کنید، باید آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار بدهید. انتخاب یک ایده مناسب و ترند جامعه به شما کمک می کند تا مسیر درستی را طی کرده و در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه دلخواه خود برسید.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم

پس از آنکه یک ایده مناسب انتخاب کردید، باید آن را تحلیل و بررسی کنید. شما باید بتوانید موارد مورد نیاز آن حوزه را شناسایی کرده و برای تامین آنها اقدام کنید. قطعا هر کسب و کار و حوزه ای، نیاز های خود را دارد که تامین درست آنها در موفقیت شما نقش موثری دارد.

 

  1. فراهم کردن محصولات آنلاین شاپ

در گام بعدی، پس از آنکه حوزه کاری خود را مشخص کردید، باید بدانید که محصولات آنلاین شاپ خود را از کجا تهیه کنید. اما پیش از آن پیشنهاد می کنیم مطلب ” پر فروش ترین محصولات اینترنتی ” را حتما مطالعه کنید.

بسیاری از شما ممکن است خودتان تولید کننده محصولات باشید؛ بنابراین باید برای تهیه مواد اولیه و نحوه تولید آن برنامه ریزی کنید.

اما اگر محصولات آنلاین شاپ را خودتان تولید نمی کنید، بهتر است آنها را از عمده فروشی ها تهیه کنید؛ به این صورت هزینه تهیه محصولات تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

 

  1. انتخاب شیوه فروش اینترنتی محصول

به طور کلی شما می توانید به دو صورت محصولات را اینترنتی بفروشید؛ فروش در اینستاگرام و فروش در وب سایت های فروشگاهی.

هر دو روش مزایا و معایب زیادی دارند که شما می توانید با توجه به موقعیت خود یکی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید در ابتدای کار هیچ هزینه ای برای طراحی سایت نکنید، بهتر است آنلاین شاپ خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. برای مطالعه بیشتر در این باره می توانید مطلب ” ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام ” را مطالعه کنید.

اما اگر بخواهیم بر اساس تجربه چندین ساله خود در زمینه فروش اینترنتی و وب سایت بگوییم، اکتفا کردن به پیج های شبکه اجتماعی به تنهایی کافی نیست. شاید در ابتدای کار مشکلاتی برای شما نداشته باشد اما رفته رفته و با افزایش تعداد مشتریان، رسیدگی به آنها دشوار شده و مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در کنار آن، به فکر طراحی سایت فروشگاهی نیز باشید. اگر برای راه اندازی سایت فروشگاهی تردید دارید، می توانید با مشاوران سیتی سایت تماس گرفته و به صورت رایگان در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

  1. انتخاب شیوه طراحی سایت فروشگاهی

اگر تصمیم به طراحی سایت گرفته اید، باید بدانید که می توانید از دو طریق برای این کار اقدام کنید:

  • طراحی سایت اختصاصی
  • استفاده از سیستم مدیریت محتوای آماده

طراحی سایت به صورت اختصاصی هزینه و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت؛ به همین دلیل استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده گزینه بسیار بهتری برای شروع کار است.

راه اندازی انلاین شاپ

اما سیستم مدیریت محتوای آماده چیست؟

سیستم مدیریت محتوای آماده یا CMS، در واقع یک نرم افزار از پیش طراحی شده است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بدون نیاز به کدنویسی و در مدت زمان بسیار کوتاه، سایتتان را طراحی کنید.

سیستم های مدیریت محتوای آماده انواع مختلفی دارند که در حال حاضر بهترین آنها را می توان وردپرس دانست. مراحل طراحی سایت با وردپرس بسیار ساده است و براحتی می توانید، سایت موردنظر خود را راه اندازی کنید.

اما ویژگی های CMS چیست؟

  • امکان تعریف بی نهایت محصول
  • امکان سفارشی سازی بدون نیاز به یک خط کدنویسی
  • قابلیت سئو کردن سایت از همان ابتدای طراحی
  • امکان گزارش گیری از میزان فروش، موجودی محصولات و …
  • امکان تعریف محصولات متغیر با ذکر ویژگی های وزن، رنگ، تعداد و …
  • امکان طراحی در کمتر از 3 روز
  • و…

 

  1. انتخاب نام دامنه مناسب انلاین شاپ

قطعا هر فروشگاهی برای آنکه بتواند به مردم معرفی شود، نیاز به یک نام مناسب دارد؛ این نام باید بتواند تا حدی گویای حوزه کاری فروشگاه بوده و در ذهن مخاطب بماند. در راه اندازی آنلاین شاپ نیز، انتخاب یک نام مناسب برای آن اهمیت زیادی دارد. اما دامنه چیست؟ دامنه در واقع همان نامی است که شما برای وب سایت خود مشخص کرده اید؛ کاربران به کمک نامی که انتخاب کرده اید به سایت یا پیج شما هدایت می شوند.

از موارد بسیار مهمی که در سئو اولیه سایت تاثیر گذار است، انتخاب نام دامنه مناسب است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای انتخاب نام دامنه مناسب، مطلب ” انتخاب اسم برای سایت ” را حتما مطالعه کنید.

 چطور آنلاین شاپ بزنیم؟

  1. خرید سرویس هاست مناسب

در مرحله بعدی از ایجاد آنلاین شاپ، شما باید برای خرید هاست اقدام کنید. هاست در واقع فضایی است که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره شده و به کاربران نشان داده می شود. در صورتی که هاست از کیفیت لازم برخوردار نباشد، لود صفحات شما دچار مشکل شده و مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

برای انتخاب یک هاست خوب، موارد زیرا را حتما در نظر بگیرید.

  • برخورداری از سرعت بالا
  • امکان بک آپ گیری منظم و پیوسته از سایت
  • امنیت بالا
  • عدم قطعی زیاد سایت و سرور

در مطلب شرکت های برتر هاستینگ بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست را معرفی کردیم.

  1. ایجاد آنلاین شاپ

اکنون بیش از نیمی از راه را طی کرده اید؛ شما باید بتوانید وب سایتی که در اختیار دارید را کامل کنید. برای این کار ابتدا باید محصولات فروشگاه را تعریف کرده و آنها را در سایت قرار بدهید. منظور از قرار دادن محصولات در سایت، قرار دادن تصاویر به همراه توضیحات کامل از هر محصول است.

نوشتن توضیحات برای هر محصول ترفند های خاص خود را دارد که می تواند در سئو سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم، مطلب ” آموزش نوشتن توضیحات محصول ” را مطالعه کنید.

 

  1. اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت و گرفتن مجوزهای لازم

پس از آنکه محصولات خود را در سایت قرار دادید، باید آن را به درگاه پرداخت متصل کنید. درگاه های پرداخت این امکان را به مشتری می دهند تا به راحتی هزینه سفارشات خود را واریز نمایند.

درگاه های پرداخت انواع مختلفی دارند که شما می توانید با توجه به شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. در مطلب ” چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ ” 0 تا 100 انواع درگاه پرداخت و نحوه گرفتن آنها را به شما گفته ایم.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که برای گرفتن برخی از انواع درگاه های پرداخت، شما نیاز به مجوز های خاصی دارید. یکی از مجوزهای لازم و بسیار مهم برای فروشگاه اینترنتی، اینماد یا نماد اعتماد است. داشتن اینماد سبب افزایش اعتماد کاربر شده و به شما این امکان را میدهد تا بتوانید فروشگاهتان را به درگاه پرداخت مستقیم، وصل کنید. با مطالعه مطلب ” راهنمای تصویری دریافت اینماد ” می توانید به راحتی برای گرفتن نماد اعتماد اقدام کنید.

 

  1. سئو و بهبود رتبه سایت

پس از آنکه وب سایتتان را آماده کردید، باید برای جذب مشتری اقدام کنید. همانطور که فروشگاه های فیزیکی برای جذب مشتری اقداماتی انجام می دهند، شما نیز باید به کمک تکنیک های خاصی، سایتتان را به نتایج اولیه گوگل بیاورید. به تکنیک هایی که مورد قبول الگوریتم های گوگل بوده و رتبه سایت شما را بهبود می بخشند، سئو می گویند.

در واقع این تکنیک ها به شما کمک می کند تا با جستجو کاربر در نتایج دیده شده و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه کنید. شما می توانید با مطالعه مطلب ” سئو فروشگاه اینترنتی ” 0 تا 100 بهبود سئو و رتبه سایت را یاد بگیرید.

 

چه آنلاین شاپی راه اندازی کنم؟

در ابتدای مطلب به شما یاد دادیم که چطور یک آنلاین شاپ راه اندازی کنید؛ اما چه آنلاین شاپی بزنیم؟ برای پاسخ به این سوال که آنلاین شاپ چی بزنیم، ابتدا باید روحیات و توانایی های خود را بسنجید؛ شما باید حوزه ای را برای ایجاد انلاین شاپ انتخاب کنید که پس از مدت کوتاهی از آن دلسرد نشوید.

علاوه براین، میزان سرمایه، درآمد هر آنلاین شاپ، امکانات مورد نیاز برای هر کدام و … از جمله مواردی هستند که باید در انتخاب آنلاین شاپ مناسب خود به آنها دقت کنید.

 

ایده برای آنلاین شاپ با سرمایه کم

آنلاین شاپ های آرایشی، لباس، اکسسوری، کیف و کفش از ایده های خوب برای راه اندازی آنلاین شاپ هستند.

 

چگونه انلاین شاپ ارایشی بزنیم؟

یکی از پرسودترین آنلاین شاپ ها، آنلاین شاپ ارایشی و بهداشتی است. این روزها سطح بهداشت مردم بسیار پیشرفت کرده و اهمیت زیادی به زیبایی و سلامت خود می دهند. از طرفی مخاطبان آنلاین شاپ های آرایشی به خانم ها محدود نشده و تقریبا اغلب مردم جامعه مخاطب آن محسوب می شوند. 

اما نکته مهمی که در راه اندازی آنلاین شاپ آرایشی باید به آن توجه کنید، کیفیت بالای محصولات و تنوع آنها است. مشتریان به دنبال فروشگاهی هستند که محصولات اصل و تضمین شده ارائه کند. شما می توانید با مشاهده نمونه آنلاین شاپ آرایشی زیر، به امکانات یک سایت آرایشی و بهداشتی پی برده و با دید بازتری برای ایجاد آن اقدام کنید.

نمونه آنلاین شاپ آرایشی

⇦ مشاهده نمونه کار

چگونه انلاین شاپ لباس بزنیم؟

از دیگر آنلاین شاپ های موفق در ایران، آنلاین شاپ لباس است. حتی فروشگاه بزرگی مانند دیجی کالا نیز، بخش دیگری مختص فروش لباس و موارد مربوط به آن دارد. شما می توانید در آنلاین شاپ خود لباس های متنوع و برای هر جنسیت و سنی را موجود کنید. اما به پیشنهاد ما بهتر است تنها در یک زمینه فعالیت کنید؛ به عنوان مثال تنها به فروش لباس های بچگانه مشغول شوید. به این ترتیب می توانید در یک حوزه خاص تمرکز کرده و عملکرد بهتری داشته باشید.

ایجاد آنلاین شاپ لباس

⇦ مشاهده نمونه کار

راه اندازی آنلاین شاپ کیف و کفش

یکی دیگر از آنلاین شاپ های موفق در ایران، آنلاین شاپ کیف و کفش است. اگر بتوانید برند های خاص کیف و کفش را در فروشگاه خود موجود کنید، می توانید مشتریان خاصی را نیز جذب کنید. اما در کل راه اندازی آنلاین شاپ کیف و کفش یکی از پر فروش ترین آنلاین شاپ ها خواهد بود. البته در صورتی می توانید در این حوزه رقابت کنید که یک مزیت رقابتی داشته باشید. به عنوان مثال با ارائه تخفیفات ویژه، تنوع محصولات یا فروش برند های خاص، ارسال رایگان، مناسب بودن قیمت محصولات نسبت به سایر آنلاین شاپ ها و … می توانید تفاوت هایی را با رقبای خود ایجاد کنید.

 ⇦ مشاهده نمونه کار

راه اندازی آنلاین شاپ اکسسوری

از دیگر آنلاین شاپ های پر فروش در ایران، می توان به راه اندازی آنلاین شاپ اکسسوری اشاره کرد. منظور از اکسسوری هر نوع وسیله ای است که جنبه زینتی یا تزئیناتی داشته باشد. از جمله اکسسوری های پر فروش می توان به انواع بدلیجات، ساعات، بند ساعت، انواع مجسمه های تزئینی، ظروف خاص و تزئینی و … اشاره کرد.

شما می توانید با راه اندازی آنلاین شاپ اکسسوری در کنار پیج اینستاگرام خود، فروش زیادی را تجربه کنید. اصولا مخاطب اصلی این نوع از آنلاین شاپ ها، خانم ها و دختران هستند. در نتیجه باید متناسب با سلیقه و نیاز این قشر از جامعه فعالیت کنید. در ادامه می توانید نمونه آنلاین شاپ اکسسوری طراحی شده توسط سیتی سایت را مشاهده کنید:

راه اندازی آنلاین شاپ اکسسوری

⇦ مشاهده نمونه کار 

در پایان

همانطور که گفتیم یکی از کسب و کارهایی که به تازگی در بین مردم جا افتاده است، راه اندازی آنلاین شاپ می باشد. امروزه انلاین شاپ های زیادی در حوزه های مختلف فعالیت کرده و فروش بسیار زیادی را تجربه می کنند. اما بسیاری از مردم هنوز برای ورود به این کسب و کار دچار تردید بوده و مشکلاتی دارند. از عمده ترین مشکلات این دسته از مردم، می توان به عدم آگاهی در مورد چگونگی راه اندازی انلاین شاپ و ایده مناسب برای آن اشاره کرد.

اما در این مطلب سعی کردیم 0 تا 100 راه اندازی آنلاین شاپ را به شما بگوییم و در ادامه پر سودترین آنلاین شاپ ها را نیز به شما معرفی کنیم.

 


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 11:37

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *