طراحی سایت

چطور طراح سایت شویم؛ ۵ قدم برای طراح سایت‌شدن و ۸ واقعیت ناگفته آن

چطور طراح سایت شویم. آیا میخواهید طراح حرفه ای وب سایت خود شوید. با وجود بسیاری از برندها که وب سایت هایی را برای اعتبار، کارایی و رشد فوری راه اندازی می‌کنند، هرگز زمان بهتری نسبت به الان برای تبدیل شدن به یک طراح وب وجود نداشته است. طبق آمار اداره آمار کار پیش‌بینی می‌شود که این شغل پرتقاضا از هم اکنون تا سال ۲۰۳۰، ۱۳ درصد رشد کند. اگر به دنبال حرفه‌ای شدن در زمینه طراحی وب سایت هستید و به این فکر می‌کنید که برای شروع چه چیزی باید بدانید. ما در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چطور طراح سایت شویم و در ادامه با قدم‌های تبدیل شدن به یک طراح سایت و واقعیت‌های ناگفته این شغل آشنا می‌شویم.

۸ واقعیت که باید درباره طراحان وبسایت بدانید!

۱- آیا برای یادگیری آن نیاز به تحصیلات دانشگاهی داریم؟

آیا برای یادگیری آن نیاز به تحصیلات دانشگاهی داریم؟

یک طراح وب از تئوری طراحی برای گرفتن هر یک از تصمیمات خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، طراحان از روانشناسی رنگ‌ها در طراحی سایت به عنوان چارچوبی برای ایجاد حالت، تأثیرگذاری بر احساسات کاربر یا برانگیختن اقدامات خاصی استفاده می‌کنند. امروزه می‌توانید بدون خروج از خانه به تئوری طراحی وب سایت مسلط شوید.

برای مثال، دوره‌های رایگانی را در YouTube پیدا خواهید کرد، برای مثال، جستجوی سایت برای «دوره تئوری طراحی وب»، آموزش‌های عمیق و قابل دسترس توسط سازندگان دوره‌های معروف و رهبران فکری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر می‌خواهید آموزش جامع تری داشته باشید، دوره ای را در کالج محلی خود بگذرانید. موسسات آموزشی برتر همچنین دوره‌های آنلاین با کیفیت بالا و خودسرانه ارائه می‌دهند و گواهی‌هایی صادر می‌کنند که می‌توانید از آنها برای تقویت نمونه کارها و رزومه طراحی وب خود استفاده کنید.

همچنین جهت اطلاع از قیمت طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی میتوانید با سیتی سایت تماس حاصل نمایید.

۲- مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

مدت زمان لازم برای تبدیل شدن به یک طراح وب و دیجیتال مارکتینگ به سطح تجربه فعلی و اهداف شغلی شما بستگی دارد. آیا به دنبال کار برای یک آژانس بازاریابی بزرگ هستید یا ترجیح می‌دهید یک طراح وب آزاد شوید؟

ما در این قسمت به دیجیتال مارکتینگ اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید دیجیتال مارکتینگ چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

اگر هدف شما ایجاد یک شغل طراحی وب با حقوق اولیه خوب است، باید انتظار داشته باشید که چهار سال را برای تحصیل در مقطع لیسانس بگذرانید. علاوه بر این، یک تا سه سال طول می‌کشد تا مدرک کارشناسی ارشد در طراحی وب و چندین هفته برای دریافت گواهینامه طول بکشد. به عنوان مثال، دوره های مجمع عمومی‌در یک دوره 10 هفته ای تدریس می‌شود.

پيشنهاد سیتی سایت: مجنتو چیست

۳- میزان سختی یادگیری این حرفه چقدر است؟

در حالی که نیازی نیست فوراً سایتی را تنظیم کنید، پیدا کردن مشتریان و دریافت نرخ های بالاتر با تخصص بسیار آسان تر است. در اینجا چهار مسیر متداول حرفه ای طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی وجود دارد:

طراحان گرافیک

بر روی جنبه برندسازی و بازاریابی طراحی وب، طراحی لوگو، ایجاد مواد بازاریابی، و توسعه راهنماهای سبک یا سیستم های طراحی با سایر تیم های طراحی سایت شرکتی در سراسر یک سازمان تمرکز می‌کنند.

طراحان UX

از اطلاعات جمع‌آوری شده از تحقیقات و آزمایش‌های کاربر برای توسعه پروفایل‌های شخصیتی کاربر، نقشه‌برداری از سفرهای کاربر، طرح‌بندی‌های بهینه‌شده با سیم‌فریم، طراحی رابط‌های بصری و ایجاد نمونه‌های اولیه کار برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

طراحان تعاملی

تحقیق می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه کاربران با وب‌سایت‌ها درگیر می‌شوند تا تجربیات تعاملی مفید و دلپذیری را در یک وب‌سایت ایجاد کنند.

مهندسان فرانت اند

ترکیبی تمایل دارند روی پروژه های وب سایت پیچیده تری کار کنند که نیاز به طراحی و کدنویسی سفارشی دارند. آنها می‌توانند یک مفهوم را دریافت کنند، آن را به یک طرح بصری ترجمه کنند ( معمولاً با نرم افزار طراحی ویا استفاده از فریم ورک های فرانت اند) و سپس از طریق برنامه نویسی آن را زنده کنند.

۴- وظایف یک طراح وب را بشناسید.

وظایف یک طراح وب

یک طراح سایت پاسخ به این سوال را باید به خوبی بداند که چرا باید سایت داشته باشیم. همچنین یک طراح وب سایت به خوبی از اهمیت طراحی سایت برای یک کسب و کار آگاه است. طراحان وب سایت‌ها را ایجاد و نگهداری می‌کنند. آنها مسئول توسعه وب سایت‌ها و آزمایش آنها برای اطمینان از جذاب بودن، پاسخگو بودن و داشتن رابط کاربری بصری هستند.

همانطور که گفته شد، روزهای یک طراح وب به شدت با طراحی سایت پزشکی یا شرکتی یا اداری یا طراحی سایت املاک پر نمی‌شود. اگر به عنوان یک فریلنسر کار می‌کنید، روز شما ممکن است به این شکل باشد:

  • صبح: قراردادهای مشتری جدید ایجاد کنید.
  • صبح تا ظهر: یک نقشه سایت و قاب کلی برای یک مشتری ایجاد کنید.
  • بعد از ظهر: تست های بین پلتفرمی‌را در وب سایت های مشتریان مختلف اجرا کنید.

از سوی دیگر، اگر در یک آژانس یا سازمان کار می‌کنید، روز شما شامل وظایف خاص طراحی می‌شود. چه بخواهید 100% بر طراحی متمرکز باشید یا از تعامل با بخش مدیریت لذت ببرید، باید انتخاب کنید که چه نوع طراح وب –آزاد یا کارمند تمام وقت – می‌خواهید باشید.

پيشنهاد سیتی سایت: پرستاشاپ چیست

۵- چالش هایی که با آن مواجه خواهید شد.

به طور کلی، مجموعه مهارت های یک طراح وب به دو نوع تقسیم می‌شود: مهارت های سخت و مهارت های نرم. مهارت های سخت مهارت هایی هستند که برای طراحی وب سایت یاد می‌گیرید. مثلا:

  • تئوری طراحی وب
  • تحقیق UX
  • طراحی بصری (UI).
  • طراحی تعاملی
  • وایرفریمینگ
  • نمونه سازی
  • HTML و CSS
  • تست A/B
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • ابزارها، قالب ها، پلاگین‌ها و غیره برای پلتفرم خاص
  • آشنایی با انواع سایت ساز، ابزارهای طراحی و انواع فروشگاه ساز

مهارت‌های نرم، مهارت‌های مدیریت حرفه‌ای هستند که در طول حرفه‌تان یاد می‌گیرید. مثلا:

  • ارتباط
  • مذاکره
  • گوش دادن فعال
  • یکدلی
  • تیزهوشی فروش
  • پروژه و مدیریت زمان
  • مدیریت مشتری
  • همکاری
  • حسابداری

اینکه چه مهارت هایی نیاز دارید بستگی به نقش شما دارد. به عنوان مثال، اگر به عنوان یک طراح آزاد کار می‌کنید، به مهارت های مدیریت مشتری نیاز دارید. با این حال، اگر برای یک کارفرما کار می‌کنید، از مهارت های گوش دادن فعال و همکاری بیشتر سود خواهید برد.

همچنین متوجه خواهید شد که بسیاری از منابعی که برای مطالعه مزایای طراحی وب سایت استفاده می‌کنید، آموزش مهارت‌های نرم با تمرین‌هایی را نیز ارائه می‌دهند تا آنها را در کار روزانه خود به کار ببرید.

پيشنهاد سیتی سایت: اپن کارت چیست

۶- آیا میزان تقاضا برای این شغل بالاست؟

آیا میزان تقاضا برای این شغل بالاست؟

طراحی وب یک زمینه پویا است و هنگامی‌که مهارت های طراحی وب را به دست آوردید، یک طراح وب لوکس انتخاب بین تعدادی از مسیرهای شغلی بالقوه مختلف را دارد. مطمئناً، شما می‌توانید به عنوان یک طراح وب استخدام شوید و تا زمانی که یک طراح ارشد وب شوید، در نردبان حرفه ای طراحی وب ادامه دهید.

طراحی وب یک حرفه زیبا و پر از خلاقیت و منحصر به فرد است. این نه تنها یک وب سایت را زیباتر می‌کند، بلکه قدرت تأثیرگذاری بر نظرات و احساسات را نیز دارد. بنابراین تقاضای زیادی دارد و اگر تا به حال خواستید طراحی وب را یاد بگیرید، اکنون زمان آن است!

اما، طراحی وب شامل بسیاری از تئوری ها، قوانین، بهترین شیوه‌ها و نکات ظریف دیگری است که باید بدانید، و در این دریای دانش، به راحتی می‌توان گم شد.

۷- متوسط حقوق دریافتی چقدر است؟

اکنون که می‌دانید چگونه یک طراح وب شوید، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد درآمد صحبت کنیم. مشابه تفاوت مسئولیت‌ها و مسیر شغلی شما بسته به عوامل متعددی، در مورد حقوق شما نیز صدق می‌کند.

بیایید با میانگین دستمزد سالانه طراحان وب در سال 2022 شروع کنیم که به سایت های برتر شغل و حقوق گزارش شده است:

  • 52,296 دلار (PayScale)
  • 50,198 دلار (Indeed)
  • 58644 دلار (Glassdoor)
  • 60202 دلار (ZipRecruiter)

اما میانگین دستمزد سالانه مورد انتظار برای طراحان ارشد وب است:

  • 72,757 دلار (PayScale)
  • 78,143 دلار (Indeed)
  • 85265 دلار (Glassdoor)
  • 82,417 دلار (ZipRecruiter)

این چیزی است که انتظار می‌رود طراحان UX به طور متوسط امسال کسب کنند:

  • 75,373 دلار (PayScale)
  • 89,644 دلار (Indeed)
  • 101,768 دلار (Glassdoor)
  • 98,816 دلار (ZipRecruiter)

به خاطر داشته باشید که اینها تضمین کننده درآمد نیستند. این اعداد بر اساس آنچه طراحان موجود به این وب سایت‌ها گزارش کرده اند می‌باشد. به همین دلیل است که تفاوت های زیادی در محدوده حقوق وجود دارد.

برخی از این طراحان می‌توانند وب سایت های سازمانی را برای شرکت‌ها بسازند و مدیریت کنند در حالی که برخی دیگر از طراحی وب سایت های تجاری کوچک امرار معاش می‌کنند. سطح تخصص، جایگاه، موقعیت مکانی، نوع شغل شما بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد.

پيشنهاد سیتی سایت: دروپال چیست

۸- ناگفته های این شغل از زبان یک طراح سایت حرفه ای

ناگفته های این شغل از زبان یک طراح سایت حرفه ای

به گفته آقای مهندس جمالو، CTO شرکت وب‌رمز طراحان و توسعه دهندگان وب برای ایجاد و نگهداری وب سایتی کار می‌کنند که برای همه ذینفعان آن کار می‌کند، اما شغل آنها متفاوت است. طراحان وب روی چشم انداز یک وب سایت کار می‌کنند: تجربه کاربری، طرح رنگ، طراحی گرافیکی، و گاهی اوقات حتی محتوا. آنها ظاهر و احساسی ایجاد می‌کنند که از اهداف بسیاری از وب سایت پشتیبانی می‌کند.

توسعه دهندگان دیدگاه یک طراح وب سایت را در نظر می‌گیرند و آن را به کد تبدیل می‌کنند. اغلب، توسعه‌دهنده تغییراتی را توصیه می‌کند که با بهره‌گیری از قابلیت‌های در حال ظهور، سایت را بهتر کار کند. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که سایت در مرورگرها و پلتفرم های تلفن همراه مختلف کار می‌کند و نحوه حفظ امنیت آن را تعیین می‌کند.

طراحی وب ریسپانسیو چیست؟

پاسخ به گفته آقای جمالو:

طراحی واکنش‌گرا رویکردی است که به افرادی که از وب‌سایت بازدید می‌کنند کمک می‌کند این کار را از هر دستگاهی، از جمله لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن خود انجام دهند. تمرکز آن بر آسان کردن وب سایت برای پیمایش و حذف نیاز به بزرگنمایی یا کوچک کردن برای خواندن محتوا است.

چند نمونه از طراحی وب که کمتر از حد مطلوب است، شامل چیست؟

پاسخ به گفته آقای جمالو

بعضی از طراحی‌های وب غیر ایده‌آل رایج شامل طرح‌هایی هستند که همه چیز را در مرکز قرار داده‌اند، تصاویر یا تصاویر بیش از حد بزرگ، متن چشمک‌زن، تصاویر پس‌زمینه کاشی‌شده با متن رنگی یا پس‌زمینه سیاه با متن تیره.

۵ قدم مهم برای طراح سایت‌شدن

5 قدم مهم برای طراح سایت شدن

زمینه طراحی وب در دهه های گذشته تکامل یافته است. در اواسط دهه 1990، طراحان وب اولین اتاق های گفتگو و امکان سفارش آنلاین پیتزا را به ما دادند. در دهه 2000 و تولد وب 2.0، طراحی وب به محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو تبدیل شد. و امروزه طراحی UX به مهمترین جنبه ساخت یک وب سایت کاربردی تبدیل شده است.

در واقع، طراحی وب بیشتر اصلاح شده است. شما باید تئوری طراحی وب را بیاموزید، بدانید امروزه وب چگونه کار می‌کند و ابزارهای طراحی مناسب را برای تبدیل شدن به یک طراح وب موفق پیدا کنید.

پيشنهاد سیتی سایت: 5 سیستم مدیریت محتوا PHP محور

۱- با تئوری های اولیه این حرفه آشنا شوید.

در حالی که امروز برای ساختن وب سایت‌ها نیازی به کدنویس حرفه ای ندارید، با درک ساختار فنی وب اطمینان حاصل می‌کنید که طرح های شما می‌توانند به صفحات وب کاربردی تبدیل شوند. سه زبان اصلی وجود دارد که باید یاد بگیرید:

  1. HTML که ساختار یک صفحه وب را تشکیل می‌دهد.
  2. CSS که استایل صفحه وب و تمام اجزای آن را دیکته می‌کند.
  3. جاوا اسکریپت، که HTML و CSS را دستکاری می‌کند تا بتوانید با تعامل یک وب سایت را زنده کنید.

شما منابع فراوانی را در زمینه کدنویسی وب سایت در همان پلتفرم هایی که تئوری طراحی وب را پوشش می‌دهند، پیدا خواهید کرد. همچنین تعدادی پلتفرم به طور دقیق به کدنویسی اختصاص داده شده است و اغلب شامل زمین های بازی، پروژه‌ها و آزمون‌ها می‌شود.

قبل از طراحی وب سایت برای مشتری خود، یادگیری اصول اولیه طراحی خوب ضروری است. در اینجا برخی از رایج ترین تئوری های طراحی برای شروع مسیر آموزش طراحی وب سایت شما آورده شده است:

  • طراحی چیدمان: Layout تأثیر بسزایی در اثربخشی طراحی وب سایت دارد. مسیرهای ناوبری واضح را در صفحات وب تعیین می‌کند و مهمترین عناصر را اولویت بندی می‌کند. بنابراین، درک نحوه عملکرد چیدمان برای ایجاد وب سایت های کاربر پسند ضروری است.
  • طرح های رنگی: استفاده از یک طرح رنگ موثر می‌تواند تجربه آنلاین بازدیدکنندگان وب سایت را بهبود بخشد. از رنگ های متضاد برای کمک به بینندگان برای تمرکز بر عناصر خاص یک صفحه وب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر وب سایت دارای پس زمینه تیره است، از رنگ روشن تر برای تأکید بر محتوا استفاده کنید.
  • تایپوگرافی: هنگام طراحی وب سایت، انتخاب فونت به اندازه طرح رنگ مهم است. هر دو نشان دهنده هویت یک کسب و کار هستند. در حالت ایده آل، فونت یک وب سایت باید به راحتی خوانده شود و با طرح و طرح کلی مطابقت داشته باشد.
  • رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX): برای طراحان وب، اطمینان از در دسترس بودن و کاربردی بودن یک وب سایت مهمترین چیزی است که اهمیت دارد. برای تشویق یک تعامل دیجیتال موثر برای کاربران، عناصر رابط کاربری سازگار ایجاد کنید.

۲- یادگیری به ترتیب چیزهایی که باید بلد باشید.

مهارت اول: یادگیری HTML

یادگیری HTML

HTML مخفف زبان نشانه گذاری فرامتن، چیزی است که برای ساختن ساختار یک صفحه وب استفاده می‌کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید موارد زیر را در صفحه سایت حود ایجاد نمایید:

  • سرفصل ها، فهرست ها، جداول، صفحات گسترده و عکس‌ها را در کپی صفحه وب قرار دهید.
  • پیوندهای فرامتن اضافه کنید تا کاربران بتوانند به سرعت به صفحه وب دیگری منتقل شوند.
  • فرم هایی را برای تعاملات کاربر مانند سفارش محصولات یا رزرو کردن طراحی کنید.
  • برنامه هایی مانند کلیپ های ویدئویی و کلیپ های صوتی را در کپی صفحه وب قرار دهید.

مهارت دوم: یادگیری CSS

از آنجایی که HTML ساختار صفحه وب شما را فراهم می‌کند، شیوه نامه های آبشاری (CSS) زبانی است که به آن سبک و ظاهر می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید فونت‌ها را تغییر دهید، رنگ را تنظیم کنید، پس زمینه را تغییر دهید و موارد دیگر را تنظیم نمایید.

مهارت سوم: یادگیری وردپرس

وردپرس رهبر قدیمی‌ تمام مهارت های طراحی وب هیچ یک از محبوبیت خود را از دست نداده است. WordPress سهم 27 درصد از تمام وب سایت های اینترنت را دارد و دارای 76 درصد سهم بازار خیره کننده CMS‌ها و انواع سیستم های مدیریت محتوا در سراسر جهان است.

وردپرس دارای بیش از 1000 تم و افزونه داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی وب‌سایت‌ها را بسازید، ویرایش کنید، سفارشی کنید، بهبود دهید و بهینه کنید.

مهارت چهارم: یادگیری JS

یادگیری جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت (JS) یک زبان برنامه نویسی است که با HTML و CSS برای تعامل بیشتر صفحات وب استفاده می‌شود. با جاوا اسکریپت می‌توانید عناصر صفحات وب مانند نمایش اسلاید عکس، فرم های تعاملی و گرافیک های متحرک را تولید و کنترل کنید.

ما در این قسمت به جاوااسکریپت اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید جاوا اسکریپت چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

مهارت پنجم: یادگیری PHP

PHP به توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد تا محتوای پویا ایجاد کنند و با پایگاه داده‌ها تعامل داشته باشند. PHP به دلیل سادگی، سرعت و انعطاف‌پذیری‌اش معروف است و ویژگی‌هایی که آن را به یک سنگ بنای دنیای توسعه وب تبدیل کرده است.

PHP یکی از زبان های برنامه نویسی بک اند منبع باز محبوب است که برای توسعه وب استفاده می‌شود. بسیاری از وب سایت‌ها از PHP، از جمله فیس بوک، به دلیل ماهیت کاربری آسان آن، از جمله کدنویسی تعبیه شده برای HTML، استفاده می‌کنند. به طور کلی، PHP به عنوان یک زبان برنامه نویسی آسان برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی می‌کنند.

پيشنهاد سیتی سایت: پورتال چیست

مهارت ششم: آشنایی با فتوشاپ

آشنایی با فتوشاپ

طراحان وب باید قادر به ایجاد تصاویر چشم نواز و خلاق باشند، به همین دلیل است که فتوشاپ بدون شک مهمترین مجموعه Adobe برای طراحان وب است. مجموعه بی حد و حصر از گزینه های رنگی و شیب های مختلف هر آنچه را که برای کنار هم قرار دادن الگوها و چاپ های خیره کننده نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهارت هفتم: آشنایی با UI/UX

UX یا به عبارتی تجربه کاربری، سبکی از طراحی پرتال و وب سایت است که بر نیازهای کاربر تمرکز دارد. طراحان UX خوب دسترسی، قابلیت استفاده و سبک بصری وب سایت را در نظر می‌گیرند و به این فکر می‌کنند که یک صفحه وب چه احساسی را در کاربر ایجاد می‌کند. یکی از نمونه های عملی طراحی UX خوب، ساخت یک وب سایت ریسپانسیو به رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت و دستگاه تلفن همراه است.

اگر طراحی وب چتر است، طراحی UX و UI تخصص هستند و بر روی آن تمرکز می‌کنند. هر کسی که خود را به عنوان یک طراح وب می‌داند باید در UX و UI به خوبی آشنا باشد. این اصطلاحات نیز مختص صنعت هستند. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری بیشتر به طور خاص برای نقش‌های UI/UX استخدام می‌کنند.

۳- یک وب سایت برای خودتان طراحی کنید تا مهارت های خود را توسعه دهید.

یک وب سایت با پایتون یا انواع فریم ورک های بک اند و فرانت اند برای خودتان طراحی کنید تا مهارت های خود را توسعه دهید. همچنین شما باید مقداری بازاریابی انجام دهید تا رتبه سئو سایت شما بالا رود. جدا از وب سایت شما، فیس بوک، توییتر و لینکدین نیز مکانی را به شما ارائه می‌دهند که:

  • در مورد آخرین روندها، شیوه‌ها و اخبار طراحی وب سایت نظر دهید.
  • مخاطبان خود را حول “برند” طراحی وب خود بسازید و خود را به عنوان یک مرجع معرفی کنید.
  • در مقابل مشتریان یا کارفرمایان احتمالی قرار بگیرید.
  • دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و شبکه خود را گسترش دهید.

فقط چند دقیقه در روز به اشتراک گذاری محتوا و تعامل ساده با دیگران در رسانه های اجتماعی نتیجه خواهد داد. و می‌توانید تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود را در وب سایت خود پیوند دهید.

ما در این قسمت به سئو اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید سئو چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۴- سعی کنید یک رزومه + نمونه کار خوب برای شروع داشته باشید.

یک رزومه + نمونه کار خوب برای شروع داشته باشید

وقتی شروع به درخواست برای مشاغل می‌کنید، کارفرمایان و مشتریان می‌خواهند توانایی های نشان داده شده شما را ببینند. از آنجایی که شما یک طراح وب هستید، بدنه کار شما نباید شامل یک لیست ایمیلی از پیوندها باشد که در آن باید برای جلب توجه رقابت کنید.

یک وب سایت نمونه کارها ایجاد کنید تا به آسانی به کارفرمایان بالقوه اجازه دهید تا سطح مهارت شما را ارزیابی کنند و میزان هماهنگی سبک و رویکرد شما با نیازهای تجاری آنها را بسنجند. وب سایت نمونه کارها شما کمک خواهد کرد:

  1. کار خود را در بهترین نوع نشان دهید (یعنی از قالبی از پیش تعیین شده از پلتفرم دیگری استفاده نکنید.)
  2. نمونه‌های گسترده‌ای از طرح‌های وب‌سایت خود را بگنجانید و آنها را بر اساس نوع، صنعت و غیره سازماندهی کنید.
  3. به مشتریان بالقوه معرفی کنید که چه کسی هستید، آموزش طراحی و صلاحیت های خود و همچنین نحوه کار کردن را دوست دارید.
  4. بازدیدکنندگان را با طراحی وب سایت خود تحت تأثیر قرار دهید و پیش نمایشی از انواع ویژگی هایی که می‌توانید برای آنها ایجاد کنید به آنها ارائه دهید.
  5. سایت و نمونه کار خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا افرادی که به دنبال استخدام یک طراح وب هستند بتوانند شما را پیدا کنند.

پيشنهاد سیتی سایت: تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی

۵- برای مشاغل مرتبط با طراحی سایت درخواست دهید. (یادگیری در محیط)

برای مشاغل مرتبط با طراحی سایت درخواست دهید

قبل از شروع درخواست، فهرستی از معیارهای مورد علاقه خود را ارائه دهید. این به شما کمک می‌کند پلتفرم‌های مناسب را انتخاب کنید و تعداد هدفها یا موقعیت‌هایی را که برای آنها درخواست می‌کنید محدود کنید. مثلا:

  • از راه دور یا در محل
  • شرکت محلی یا جهانی
  • نقش سطح ورودی، میانی یا ارشد
  • استخدام قراردادی یا دائمی
  • نمایندگی یا داخلی
  • پاره وقت یا تمام وقت

همچنین ممکن است بخواهید جستجوی خود را بر اساس نوع نرم افزار، ساعات کاری، مسئولیت های شغلی و غیره محدود کنید.

پيشنهاد سیتی سایت: bootstrap چیست

نتیجه گیری

شما می‌توانید بدون تجربه در این زمینه یک طراح وب شوید. نظرسنجی مهارت های دیجیتال ما نشان داد که تنها 54 درصد از طراحان وب کار خود را در زمینه طراحی شروع کردند. بنابراین، در حالی که تجربه یا تحصیل در یک زمینه مرتبط با طراحی مطمئناً گامی‌عالی برای تبدیل شدن به یک طراح وب است، یک ضرورت مطلق نیست.

همچنین بسیاری از مهارت های قابل انتقال وجود دارد که ممکن است متوجه نباشید به عنوان یک طراح وب به شما کمک می‌کند. برای مثال، همدلی برای درک اینکه کاربران محصول یا خدمات شما در یک موقعیت خاص چگونه فکر و عمل می‌کنند، بسیار مهم است.

همکاری نیز در بسیاری از نقش‌ها کلیدی است، به ویژه برای اکثر طراحان وب. یک طراح وب موفق باید در تعامل با تیم های مختلف، گوش دادن فعال، پذیرش بازخورد، طوفان فکری و موارد دیگر برتر باشد. همه به یک شخصیت مثبت و تمایل به کار خوب در یک محیط تیمی‌نیاز دارند.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص نکات مهم طراحی سایت میتوانید با متخصصین و طراحان حرفه ای سایت سیتی سایت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول


شروع یک مسیر شغلی جدید، به خصوص در زمینه ای مانند طراحی وب، می‌تواند ترسناک باشد. برای تبدیل شدن به یک طراح وب نیاز به دانش و مهارت فنی زیادی است. شما می‌خواهید قبل از صرف زمان و تلاش لازم برای اصلاح مهارت های خود، مطمئن باشید که در حرفه جدید خود موفق خواهید شد.


اگر قصد دارید یک توسعه دهنده فول استک شوید، به دانش کاملی از HTML و Python نیاز دارید. همچنین، اگر با چارچوب های وب پایتون مانند جنگو و فلاسک کار می‌کنید، به دانش اولیه زبان های فرانت اند (HTML و CSS) نیاز دارید.


آیا واقعاً می‌توانیم طراحی وب را بدون کدنویسی انجام دهیم؟ پاسخ بله، شما می‌توانید! با این حال، درک اصول اولیه CSS و HTML هنگام طراحی وب سایت خود مفید خواهد بود.


طراحی وب می‌تواند بسیار پیچیده و دلهره آور باشد، اما با توسعه اینترنت و فناوری، امروزه طراحی وب می‌تواند آسان تر از همیشه باشد. منابع زیادی در اینترنت وجود دارد و هر کسی می‌تواند به تنهایی یاد بگیرد که یک طراح وب عالی باشد.


طراحان وب مسئول طراحی و ساخت رابط، ناوبری و زیبایی شناسی وب سایت‌ها برای مشاغل و مشتریان هستند. طراحان وب در تیم فناوری اطلاعات یک سازمان یا برای یک آژانس طراحی دیجیتال که به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد کار می‌کنند و باید دارای طیف وسیعی از مهارت‌ها و کیفیت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *