اگر به تازگی کسبوکاری راهانداختهاید، حتی اگر صاحب کسبوکار بزرگی هستید که چند سالی است در زمینهی شغلی خود فعالیت میکند نیاز به مشتری جدید دارید، پس باید کاری کنید تا در دید مخاطبتان حرفهای و کاربلد به نظر برسید و بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید. یکی از راههای ساده و موثر برای معرفی خود و کسبوکارتان چاپ کارت ویزیت است. در این مقاله شما را با موارد تاثیرگذار در کارت ویزیت، نکات مهم چاپ پاکت نامه، اهمیت طراحی و چاپ سربرگ و انواع آن آشنا خواهیم کرد.
بعد از اینکه توانستید تصویر ذهنی خوبی در مخاطب ایجاد کنید و برای بستن قرارداد به شرکت بکشانید باید در نظر مخاطب مجموعهای حرفهای بیایید تا مطمئن شود شما به نحوه احسنت قادر هستید کار او را انجام دهید. یکی از راههای حرفهای دیده شدن چاپ سربرگ است. شما باید مکاتبات اداری، قراردادها، پیش فاکتورها و … را در سربرگ اداری درج کنید و به سمع و نظر مشتریتان برسانید، در غیراینصورت ذهنیت مثبتی که در نظر مخاطب ایجاد کردهاید به یکباره از بین میرود و نتیجهی خوبی برای شما نخواهد داشت.
بعد از بستن قرارداد و تنظیم پیشفاکتور باید آن را در فولدر چاپی و یا پاکت نامه قرار دهید و به دست مشتری بدهید، در اینجاست که لزوم چاپ پاکت و فولدر در افزایش اعتبار کسبوکارهای موفق مشخص میشود، درغیراینصورت جلوهی خوبی نخواهد داشت.
با داشتن پاکت نامه میزان اعتماد مشتری به مجموعهی شما نیز افزایش مییابد.
نکات مهم چاپ پاکت نامه
برای اینکه پاکت نامهی شما در مراحل چاپ، افت کیفیت پیدا نکند به موارد زیر توجه نمایید.
– باید به رزولوشن فایل ارسالی برای چاپ توجه کنید رزولوشن باید حداقل ۳۰۰DPI باشد
– سیستم رنگی فایل بر روی CMYK قرار گرفته باشد.
– از هر طرف حدود ۱ سانتیمتر (۶ میلیمتر) برای حاشیهی امن دورتادور کار، عناصر، متون، تصاویر، لوگو و… رعایت شود تا در زمان برش به طرح خدشهای وارد نشود.
– حتما به این نکته توجه شود که در محل خط تا از طرفین کار به اندازهی پنج ۵ میلیمتر از آرم، لوگو و هیچ عنصر دیگری استفاده نشود.
– برای ارسال فایل کار خود به چاپخانه باید به یکی از فرمتهای TIFF, PDF, JPEG کار را ذخیره نمایید. (لازم به ذکر است که مناسبترین فرمت برای جلوگیری از تغییرات در فایل ارسالی به چاپخانه استفاده از فرمت PDF است.)
– بهتر است از فونت های کمتر از۶ پوینت استفاده ننمایید.
انواع پاکت نامه
– پاکت نامه بزرگ A4 برای اسناد بزرگ در ابعاد A4 زده میشود تا از تاخوردگی جلوگیری شود که به دو صورت درب افقی یا عمودی چاپ میشود.
– پاکت نامه معمولی یا ملخی (در این پاکتها اسناد در ابعاد A4 با ۳ خط تا قرار میگیرد)
– پاکت نامه A5
– پاکت نامه ژاپنی یا پاکت نامه پالتویی
در طراحی کارت ویزیت دقت کنید که حتما کارت خوانا، حرفهای، شامل اطلاعات مفیدی از شما و شغلتان و همچنین اطلاعات تماستان باشد.
موارد تاثیرگذار در کارت ویزیت که به برند شما هویت میدهند
از آنجا که کارت ویزیت کوچک است وبهراحتی قابل حمل و قراردادن در جیب و یا کیف است میتواند یکی از بهترین شیوههای تبلیغاتی باشد. بنابراین باید به موارد زیر که در برندسازی تاثیرگذار است توجه کرد:
– طراحی خلاقانه و خاص
– استفاده از لوگوی شرکت
– استفاده از رنگ سازمانی و تایپوگرافی
– استفاده از پیام و شعار شرکتتان
– زیبایی هنری و ساده بودن کارت ویزیت
– املای صحیح کلمات
– اطلاعات تماس و راههای دسترسی
اهمیت طراحی و چاپ سربرگ برای یک مجموعه
از آنجا که سربرگها اوراق اداری هستند که برای امور نامهنگاری ادارات و موسسات و شرکتهای دیگر استفاده میشود طراحی و داشتن سربرگ اعتبار زیادی به شرکت شما میبخشد. معمولا سربرگها در اندازهی A4 طراحی میشود.
نکاتی که باید بر روی سربرگ درج شود
– در بالا و سمت چپ سربرگ: تاریخ، شماره و پیوست قرار میگیرد.
– در بالای سربرگ سمت راست: محل قرارگیری آرم و عنوان است.
– فونت به کار رفته در سربرگها معمولا ۱۰ با ۱۱ پوینت است
– آدرس و راههای دسترسی (مانند: تلفن، Email ، آدرس سایت ، فکس) در پایین سربرگ طراحی میشود.
– در طراحی گرافیکی سربرگ حتما باید توجه شود طرح گرافیکی خللی در نگارش متن و خواندن آن ایجاد نکند.
– بهتر است برای زیبایی بیشتر سربرگ حداقل طرح از دو طرف بسته شود.
کلام آخر
شرکت چاپ بازار با داشتن متخصصین حرفهای در زمینهی طراحی و چاپ و دارا بودن مجهزترین دستگاههای چاپی مفتخر است باکیفیتترین کارت ویزیتها، سربرگ و پاکت نامه را برای شما عزیزان با بهترین متریالها و با قیمتی بسیار مناسب طراحی و چاپ نماید.