طراحی سایت

از طراحی سایت بین المللی چه می‌دانید؟

1- برای برند‌سازی به الگوهای جهانی توجه کنید

خیلی از افراد، ترجیح می‌دهند برای هر زبانی، یک سایت جداگانه داشته باشند که این کار خیلی جالب نیست. وقتی کاربری وارد سایت شما می‌شود، قطعا انتظار دارد تجربه‌ کاربری ثابتی داشته باشد و برای‌ش فرقی نکند که در کدام نسخه از سایت شما وارد شده است. به‌طور مثال، اگر یک بازدیدکننده از ترکیه وارد سایت انگلیسی شما شد، باید همان برند و طراحی ترکی را ببینند.

شما نمی‌توانید از ورود کاربر انگلیسی‌زبان به سایت فارسی‌زبانتان اجتناب کنید؛ اما کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که وقتی کاربر، زبان سایت را تغییر داد، همان برندسازی، همان طراحی و همان عناصر را در جای خودشان ببیند. اگر از سایت وردپرسی یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید برای چندزبانه‌کردن سایتتان از Weglot استفاده کنید. این ابزار به‌طور یکپارچه‌ای با سایت شما ترکیب می‌شود و به‌صورت کاملا خودکار محتوای سایتتان را ترجمه می‌کند.

وقتی ابزاری با این ویژگی وجود دارد، پس لزومی ندارد که از چند سایت استفاده کنید. به تصاویری که در ادامه آمده‌اند، توجه کنید. وقتی که شما از کشوری انگلیسی‌زبان مانند استرالیا به صفحه‌ اصلی سایت Airbnb وارد می‌شوید، تصویری به شرح زیر را می‌بینید:

توجه به الگوهای جهانی در طراحی سایت بین المللی

اگر زبان همین وب‌سایت را به ژاپنی تغییر دهید، تصویری که مشاهده خواهید کرد به‌ شرح زیر است:

توجه به الگوهای جهانی در طراحی سایت بین المللی

همانطور که مشاهده کردید، هیچ تغییری به‌ وجود نیامده است! اگر شما نیز بتوانید مانند Airbnb یک طرح ثابت را برای زبان‌های مختلف ارائه دهید، قطعا به تقویت برند خود کمک کرده‌اید. این ثبات UI و UX در طراحی سایت گردشگری خیلی مهم است؛ چون کاربر را گیج نمی‌کند و او را به هدفش می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *