بسیاری از شما اصطلاح بهینه سازی سئو سایت را در رابطه با بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهای آنلاین یا به طور کلی شنیده اید. صرف نظر از این، تعجب خواهید کرد که چند نفر به سادگی عبارت سئو را به خاطر می آورند اما هرگز واقعاً معنی آنها را نمی فهمند.
سئو کلید موفقیت آنلاین است
طبق تحقیقات جدید انجام شده تقریباً 61 درصد از بازاریابان معتقدند که سئو کلید موفقیت آنلاین است. به همین دلیل است که مشاغل مدرن به طور متوسط 41 درصد از بودجه خود را به سئو اختصاص می دهند. چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا یک شرکت بزرگ را اداره کنید، سئو تاثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار شما دارد.
استراتژی های سئو شما تعیین می کنند که مشتریان مورد نظر شما چقدر راحت تر می توانند شما را پیدا کنند. زمانی که برای اولین بار یک سایت را راهاندازی میکنید یک سری اصول اساسی وجود دارد که باید در جای خود داشته باشید. در این مقاله 6 نکته و ترفند ساده بهینه سازی سئو سایت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا سایت خود را در معرض دید مشتریان آینده خود قرار دهید.
1. کلیدواژه های اولیه و ثانویه مرتبط را هدف قرار دهید
تحقیق کلمات کلیدی، پایه و اساس هر استراتژی سئوی خوب است. اگر می دانید چگونه از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده کنید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب کند. اولین قدم این است که کلمات کلیدی اصلی و مرتبط صفحه خود را شناسایی کنید.
در واقع کلمه کلیدی اصلی شما تمرکز اصلی محتوای شما است، شما فقط باید یک کلمه کلیدی اصلی را در هر صفحه انتخاب کنید. کلمه کلیدی اصلی شما باید با موضوع صفحه، هویت برند، محصولات و خدمات شما مرتبط باشد. کلمات کلیدی ثانویه شما نیز می بایست از موضوع اصلی پشتیبانی کنند و با آن مرتبط باشند.
2. برای سئو مناسب هر صفحه عناوین و توضیحات مناسب ایجاد کنید
عناوین و توضیحات متون کوتاهی هستند که به طور دقیق و واضح کارهایی را که کسب و کار شما انجام می دهد، با چند کلمه کلیدی و عبارات ترکیبی توصیف می کنند و تاثیر زیادی بر روی بهینه سازی سئو سایت می گذارند. عبارت کوتاهی که زیر موس شما ظاهر می شود عنوان صفحه است.
عناوین و توضیحات برای موتورهای جستجو نیز بسیار مهم هستند. در واقع، عنوان و توضیحات جزو اولین چیزهایی هستند که گوگل برای تعیین رتبه سایت شما استفاده می کند. به علاوه هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر شد، وبگردها عنوان و توضیحات شما را می خوانند تا بدانند سایت شما در مورد چیست و تصمیم بگیرند که آن را بررسی کنند یا خیر.
3.استفاده از بک لینک ها در بهینه سازی و سئو
یکی دیگر از عوامل مهم در سئو کسب بک لینک است. این امر زمانی است که وب سایت دیگری در یک مقاله یا پست مهمان به وب سایت شما پیوند دهد و بر روی بهینه سازی سایت seo تاثیر بگذارد. این امر نه تنها به شما کمک می کند تا آنچه را که به عنوان اعتبار دامنه شناخته می شود، به دست آورید، بلکه به طور مستقیم شانس افرادی را که روی وب سایت شما کلیک می کنند، بهبود می بخشد.
شما می توانید لینک های ارگانیک را با نوشتن محتوای جذاب به دست آورید. هر چه کار شما بهتر باشد و هر چه بیشتر با هدف جستجوی یک شخص مطابقت داشته باشید، سئو سایت شما بهتر خواهد شد و احتمال بیشتری دارد که دیگران در صنعت شما به سایت شما ارجاع دهند. این فرآیند فراگیر به عنوان لینک سازی شناخته میشود و شما نیز می توانید به سادگی به سایت های دیگر برای تجارت پیوندها دسترسی داشته باشید.
4.محتوای اصلی با کیفیت بنویسید
اگر میخواهید کاربران سایت شما را پیدا کنند و به آن بازگردند، به محتوای باکیفیت و اصیل، جامع و همیشه به روز نیاز دارید. محتوای اصلی دیدگاه و تخصص شما را به مخاطب نشان می دهد و آنها را قادر می سازد تا با شما رابطه برقرار کنند. علاوه بر این، الگوریتم های موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، برای شناسایی محتوای منحصر به فرد طراحی شده اند. کسانی که سئو خوب را انجام می دهند و محتوای اصلی قابل اعتماد منتشر می کنند، بهینه سازی سئو سایت آن ها خیلی بیشتر خواهد شد.
5.از انکر تکست استفاده کنید
همانطور که متن را برای وب سایت خود می نویسید، در نظر بگیرید که کجا می توانید از انکر تکست در سایت خود برای بهینه سازی سایت سئو استفاده کنید. Anchor text متنی است که بازدیدکنندگان می توانند روی آن کلیک کنند تا مستقیماً به صفحه وب دیگری منتقل شوند، چه در سایت شما و چه در هر نقطه از اینترنت.
باید از انکر تکست مؤثر برای کمک به کاربران در جهت یابی وب سایت شما و یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده شود.
همچنین انکر تکست باید شامل کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کاری باشد که انجام می دهید. اگر صاحب یک فروشگاه کفش هستید، به عنوان مثال، عبارتی مانند انتخاب کفش های بچهگانه ما را بررسی کنید در صفحه اصلیتان میتواند از طریق انکر تکست به فروشگاه آنلاین شما پیوند دهد. Anchor text یک راه عالی برای تقویت سئوی سایت شما است، اما به خاطر داشته باشید که لینک دادن بیش از حد به خوانندگان شما کمک نمی کنند و می توانند پرچم قرمز را در گوگل ایجاد کنند.
6.تصاویر خود را بهینه سازی و سئو کنید
تصاویر روشن و تمیز یک وب سایت را جذاب می کنند و سئو آن را بهبود می بخشند. فراتر از آن، تصاویر محصول یا خدماتی را که میخواهید بفروشید برجسته می کنند و خوانندگان را درگیر خود نگه می دارند. تصاویر بسیار مهم هستند، بنابراین باید برای بهینه سازی و سئو آنها وقت بگذارید.
اولین گام در بهینه سازی و سئو تصاویر خود برای وب، کوچک کردن آنها به اندازه قابل مدیریت است. اگر صفحه ای با تصویر سنگین دارید، تغییر اندازه تصاویر به حداکثر وضوح 1920 در 1080 پیکسل و استفاده از فرمت های JPG یا WEBP به بارگیری سریع صفحات شما کمک می کند. موتورهای جستجو از سایت هایی که سرعت بارگذاری کند دارند خوششان نمی آید. مطمئن شوید که تصاویر شما دارای ویژگی های Alt مناسب نیز هستند. ویژگی های Alt به موتور های جستجو کمک می کند تا عکس های شما را دسته بندی کنند. ویژگیهای Alt باید توصیفی از تصویر باشند، اما نه خیلی طولانی.
7.زمان بارگذاری وب سایت خود را کاهش دهید
بر اساس تحقیقات گوگل بیش از 50 درصد از مخاطبان تلفن همراه در صورتی که بارگذاری سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را ترک می کنند. وقت افراد بسیار ارزشمند است، بنابراین آنها را تشویق نکنید تا با یک وب سایت آهسته کار کنند.
می توانید سرعت سایت خود را با Google PageSpeed Insights و یا Google’s Test My Site بررسی کنید. این ابزارها اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چگونه می توانید زمان بارگذاری وب سایت خود را به بهترین نحو بهبود بخشید، ارائه می دهند. آهسته بودن سرعت سایت شما ممکن است شامل جایگزینی تصاویر یا اسکریپت هایی باشد که ممکن است بارگذاری آنها مدتی طول بکشد.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، بهتر است هر افزونهای را که برای سایت شما مهم نیستند حذف کنید. همچنین می توانید از WP-Rocket استفاده کنید که یک افزونه وردپرس است که صفحات را برای بارگذاری سریعتر ذخیره می کند.
سخن پایانی
اگر به دنبال اعتبار و مقرون به صرفه بودن در بازاریابی دیجیتال خود هستید، استراتژی های جستجوی ارگانیک که توسط سئو هدایت می شوند می توانند به شما کمک بسیار بزرگی کنند. نه تنها سئو ارزان تر از تبلیغات پولی است، بلکه اثرات آن طولانی تر است. در حالی که تبلیغات نیاز به تمدید دارند و هزینه های آن ها همیشه در حال تغییر است. ابزارهای سئو از داده های ارگانیک برای گردآوری لیستی از کلمات کلیدی استفاده می کنند. استفاده از ابزار های ارگانیک و روش های بهینه سازی سئو سایت نه تنها بسیار ارزان تر از تبلیغات است. بلکه اگر درست انجام شوند تاثیر بیشتری خواهند داشت.