طراحی سایت

آموزش تحلیل سایت و لینک های ارجاع داده شده

تحلیل سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو (SEO)، در ساده ترین عبارت، فرآیند ایجاد تغییرات در وب سایت شما به منظور مشاهده بیشتر آن برای موتورهای جستجو و بهبود رتبه سایت شما است. اما بهینه سازی سئو کاری نیست که شما بخواهید بدون داشتن مهارت و استراتژی در ذهن خود به آن بپردازید. به همین دلیل، بهترین قدم در بهبود استراتژی سئو سایت خود، انجام یک تحلیل سئو سایت یا کمک گرفتن از پشتیبانی دائمی سئو می باشد.

تحلیل سئو سایت

بررسی، تجزیه و تحلیل سئو سایت تمام مشکلات موجود در سایت شما را به شما نشان می دهد. همچنین به شما کمک می کند به بهبود رشد رتبه بندی خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بپردازید. این امر شامل شناسایی مکان هایی است که می توانید برای ربات های موتور جستجو بهینه سازی کنید. با تجزیه و تحلیل سئو می توانید متوجه شوید که چه جنبه هایی از استراتژی سئو شما کار می کند. همینطور می توانید به آن پی ببرید که بزرگترین موانع شما چیست که مانع از بهبود رتبه سایت شما می شود. تجزیه و تحلیل سئو سایت یک فرایند تجزیه تحلیل وب سایت برای با خبر شدن از مشکلات سایت، ساختار کلی، محتوا های سایت و سایر عوامل مرتبط با سئو می باشد. 

چرا تجزیه و تحلیل سئو مهم است؟

بینش ‌هایی که از تجزیه و تحلیل سئو سایت به دست می‌ آورید به شما جهت می ‌دهد که کجا می‌ توانید محتوا و جنبه‌ های فنی سایت خود را بهبود ببخشید تا تجربه بهتری را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان بیاورید و زمینه موتور های جستجو و روابط بین محتوای شما و درخواست جستجوی مورد استفاده بازدیدکنندگان را نشان دهید. به بیان ساده، تجزیه و تحلیل سئو سایت برای رتبه بالاتر، گسترش دسترسی، افزایش ترافیک و رسیدن به اهداف کسب و کار شما ضروری است. با تجزیه و تحلیل مناسب، شما تصمیمات درستی خواهید گرفت که زمان و منابع صرف شده را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

سئو سایت

تجزیه و تحلیل سئو سایت نقاط ضعف و قوت شما را نشان می دهد و به شما کمک می کند بفهمید برای دستیابی به رتبه بندی بهتر SERP روی چه چیزی باید کار کنید.
اگر به دنبال کسب رتبه برتر در حوزه کسب و کار خود، افزایش ترافیک وب سایت، دستیابی به اهداف تجاری و اهداف رشد خود هستید، قطعا به یک تحلیل سئو سایت مناسب و راهکار برای سئو سایت نیاز دارید. تهیه یک گزارش گسترده سئو به شما بینش عملی میدهد و به شما کمک میکند تا یک استراتژی سئو قوی را ترسیم کنید.

تحلیل سئو سایت خود در 10 مرحله 

در این بخش 10 مرحله کلیدی وجود دارد که باید هنگام انجام تجزیه و تحلیل سئو انجام دهید.

1. قابلیت مشاهده خود را در گوگل بررسی کنید.

قبل از تجزیه و تحلیل سئو سایت مهم است که همه جوانب را در نظر بگیرید. مشخص کنید که چه تعداد از صفحات وب سایت شما در موتور جستجو رتبه بندی شده اند و درک بهتری از دید کلی وب سایت خود در Google داشته باشید.

2. URL ها و توضیحات متا را بررسی کنید.

URL ها باید به حدود چهار تا پنج کلمه کوتاه شوند که محتوای موجود در صفحه را توصیف کنند. به عنوان مثال، مقاله “ما چگونه از گوگل برای جستجو در کل وب سایت خود استفاده کنیم” یک URL ساده از چگونه-از-جستجوی-سایت-گوگل-استفاده کنیم دارد.

تحلیل سئو سایت

اگر URL های شما خیلی دراز و یا نامربوط هستند، می توانید آنها را ویرایش و در واقع سئو کنید تا ربات های موتور جستجو بهتر بفهمند چه چیزی در صفحه است. توضیحات متا شما باید شامل کلمات کلیدی اولیه و ثانویه باشد و به درستی آنچه صفحه شما در مورد آن است خلاصه شود.

3. عناوین و سرفصل ها را برای سئو تجزیه و تحلیل کنید.

عناوین باید جلب توجه کنند و کاربران را تشویق کنند روی آنها کلیک کنند. هم در عناوین و هم در سرفصل های خود، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی سئو مناسب برای صفحه خود استفاده می کنید. به خاطر داشته باشید که رتبه بندی کلمات کلیدی با حجم بالا ممکن است دشوار باشد، بنابراین سعی کنید یک کلمه کلیدی طولانی را پیدا کنید که دارای رقابت کمتری باشد.

4. پیوندهای ورودی را ارزیابی کنید.

لینک های ورودی لینک هایی هستند که در صفحات سایت های مختلف وجود دارند ولی به سایت دیگری اشاره می کنند. بک لینک ها می توانند تاثیر زیادی بر روی رتبه سایت شما و بهینه سازی آن داشته باشند. بک لینک ها اعتبار سایت شما را به مراتب افزایش می دهند و باعث می شوند که افراد زیادی به سایت شما مراجعه کنند. سعی کنید لینک های دریافتی به سایت خود را به طور کامل بررسی کنید. این امر به شما کمک می کند که ببینید چه کسی به کسب و کار شما لینک می دهد و به شما کمک می کند تا بهنیه سازی و رتبه جستجوی سایت خود را به مراتب بهبود بخشد.

5. امتیاز اسپم خود را تجزیه و تحلیل کنید.

اگر که تعداد لینک هایی که از سایت های کم اعتبار دریافت می کنید بسیار زیاد باشد امتیاز هرزنامه شما می تواند تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. به همین دلیل سعی کنید سایت خود را از وجود لینک های خراب و از کار افتاده پاکسازی کنید.

سئو

6. پیوند های داخلی خود را بررسی کنید.

لینک داخلی یک نوع روش است که برای بهینه سازی و سئو سایت از آن استفاده می شود. در این روش پشتیبان سئو لینک صفحات سایر وب سایت ها را برای افزایش اعتبار محتوای شما به آن اضافه می کند. استفاده از لینک دخلی یکی از بهرتین روش ها برای افزایش ترافیک سایت و بهبود سئو سایت می باشد. لینک های داخلی تجربه کاربری یک سایت را بهتر می کنند. سعی کنید همیشه در صفحات قدیمی و جدید سایت خود از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید. زیرا با این کار علاوه بر افزایش اعتبار محتوا رتبه سایت خود را افزایش می دهید.

7.محتوای وب سایت خود را برای سئو تجزیه و تحلیل کنید

وجود یک محتوای باکیفیت و بهینه شده می تواند سئو سایت شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. محتوای تکراری را که علامت قرمزSEO آن روشن است را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را از فهرست خارج یا حذف کنید. علاوه بر این حتما اطمینان حاصل کنید که محتوای شما یونیک و بدون خطا باشد. ابتدا سعی کنید از صفحات کوچکتر شروع کنید و سپس به صفحات بزرگ تر بروید تا بتوانید محتوا های بیشتری را اصلاح کنید.

لینک های ارجاع چیست؟

پیوند ارجاع داده شده یک URL است که وب سایت را برای پیشبرد محصولات، خدمات یا محتوای وب خود تجهیز می کند. آنها انگیزه ای برای مشتریان و شرکای وابسته در قالب کمیسیون، پاداش، کوپن تخفیف و سایر طرح های نوآورانه ایجاد می کنند. همه مشتریانی که برای برنامه ارجاع ثبت نام می کنند، پیوندهای ارجاع دریافت می کنند که می توانند با دوستان، خانواده و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. در سطح حرفه ای، بازاریابان وابسته بزرگترین کاربران پیوندهای ارجاع هستند.
لینک های ارجاع کدگذاری شده اند تا قابل ردیابی باشند. بنابراین، با حسن نیت از اتوماسیون بازاریابی، هنگامی که پیوند شما هر بار تبدیل می شود، به طور خودکار پاداش دریافت می کنید. پس از کلیک بر روی پیوند و تبدیل آن به فروش، شناسه ارجاع حسابی را که پیوند را ارائه کرده است ردیابی می کند. سپس طبق شرایط توافق شده به آن پاداش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *