طراحی سایت

مقایسه تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، بازاریابی شبکه های اجتماعی

مقدمه

تبلیغات در اینستاگرام(Instagram) و تلگرام(Telegram)، به دلیل گسترش حضور افراد در شبکه های مجازی بسیار حائز اهمیت شده است. در واقع شبکه های مجازی جز جدایی ناپذیر زندگی های امروزی شده اند. هر کس بنا به دلایل شخصی و کاری از این پلتفرم استفاده می کند.

اما تفاوت پیج های مختلف، مفید و کاربردی بودن یا بی کیفیت بودن محتواهای ارائه شده در صفحات میباشد. پس اگر قصد جذب مخاطب را دارید بهتر است به ایجاد تمایز بین برند خود با سایر صفحات بی محتوا بپردازید.

تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، این روزها از روش های بازاریابی نوین تبعیت می کند. مردم به دنبال محتواهای ارزشمند و آموزنده هستند. اگر بتوانید متناسب با خدمتی که ارائه می دهید، با ارائه مطالب جذاب، مخاطب را متوجه حوزه فعالیت خود کنید، موفق تر خواهید بود. خلاقیت و صداقت در ارائه محتوا، میتواند شما را در بین سایر رقبا متمایز کند.

ممکن است رقیبان بسیاری در زمینه کاری تان باشند، اما اگر هدف مشخصی از تولیدات خود داشته باشید، میتوانید به وسیله شعار مخصوص خود، کسب و کارتان را از سایرین برجسته و متمایز سازید. اینستاگرام مخاطب چندین میلیونی و بین المللی دارد. تلگرام نیز به دلیل راحتی کار با این پلتفرم بسیار محبوب بوده و میتوانید در آنجا به تولید محتوا بپردازید و با مخاطبین خود ارتباط برقرار نمایید.

تبلیغات در اینستاگرام بیشتر تصویری و ویدیویی است اما در تلگرام میتواند به صورت متنی، ویدیویی و عکس یا حتی پی دی اف های آموزنده باشد. اگر بتوانید متناسب با هدف خود از فعالیت در شبکه های مجازی، همه پلتفرم های کاربردی یا بخشی از آنها را انتخاب کنید، در امر تبلیغات موفق تر ظاهر خواهید شد.

تفاوت تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام

تفاوت اینستا و تلگرام

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، تفاوت هایی با هم دارد که در این بخش حول آن بحث میشود. با یک مقایسه ساده و بررسی اینکه خود شما بیشتر وقت تان را در کدام پلتفرم های تبلیغاتی میگذرانید، می توانید متوجه تفاوت تبلیغات در این دو پلتفرم شوید. مسلما اینستاگرام مخاطبان فعال بسیاری دارد.

پس اثربخشی فعالیت در آن بیش از تلگرام است. حتی به وسیله ابزارهای سئو میتوانید میزان استقبال گروه های سنی مختلف، نسبت به محتواهای متفاوت را بهتر دریابید. مورد دیگر تفاوت تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، مربوط به پیدا کردن مخاطبان مشخص در مناطق جغرافیایی مشخص است.

به دلیل تگ هایی که در اینستاگرام استفاده میشود، میتوان با مخاطبان یک منطقه خاص کار کرد و بهترین بازدهی را داشت. از طرفی اگر محصولات شما مربوط به جنسیت خاص یا گروه سنی خاصی هست میتوانید مخاطبان ویژه خود را در اینستاگرام را، راحت تر پیدا کنید.

اگر هدف شما از تبلیغات، برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب تان است، توصیه ما به شما تبلیغات و سرمایه گذاری در تلگرام میباشد. ولی در کل داشتن وب سایت، تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، برای جذب مخاطب بیشتر، ارتباط مستقیم و تولید محتوای تصویری، تولید محتوای متنی و تولید محتوای ویدیویی برای معرفی محصولات، همچنین فروش بیشتر، لازمه یک کسب و کار موفق میباشد.

چگونه بهترین پلتفرم را برای تبلیغات پیدا کنیم

بهترین پلتفرم

کار تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام همچنین سایر پلتفرم ها کاری تخصصی است. شاید در گذشته با گذاشتن چند پست در این شبکه ها می توانستید به موفقیت نسبی و بازدید حداقلی برسید. اما این روزها کار تبلیغات به صورت مجازی، باید با هدفگذاری و استفاده از ابزارهای آنالیز و سئو صورت گیرد.

اگر دوست دارید در راستای خدمات خود بهترین پلتفرم را در اختیار بگیرید، میتوانید با کارشناسان سئوی سیتی سایت تماس گرفته و مشاوره بگیرید. سیتی سایت یکی از بهترین سایت های بازاریابی اینترنتی است. با سفارش تولید محتوای تخصصی از نویسندگان و انیماتورهای این مجموعه، مسئولیت جذب مخاطب حداکثری را به کارمندان این مجموعه بسپارید.

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام و سئو سایت، کاری بسیار وقت گیر است که باید با اصول درست بازاریابی صورت گیرد. از جمله پلتفرم هایی که جهت تبلیغات میتوان از آنها بهره گرفت میتوان به گوگل، یوتیوب، پینترست و اینستاگرام و تلگرام اشاره کرد. اگر حوزه فعالیت شما در شاخه های هنری مثل نقاشی و صنایع دستی است، میتوانید از پینترست و اینستاگرام برای نشان دادن محصولات خود به سایرین بهره ببرید.

اگر در زمینه سخنرانی انگیزشی و فروش پکیج های آموزشی فعالیت دارید، ساخت سایت و باز کردن پیج در اینستاگرام برای برگزاری لایو های آموزشی، برای شما مفید است. در غیر اینصورت برای تولید محتواهای متنی میتوانید از بستر وب و تلگرام بهره فراوان ببرید و در ارائه فایل های pdf از این پلتفرم های متنی استفاده نمایید.

چه عواملی در انتخاب پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار هستند؟

بهترین کانال

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام در صورتی بازدهی مطلوب خواهد داشت که بتوانید از روش های ارزیابی بازاریابی به نحو احسنت بهره ببرید. مسلما همه کسانی که صاحب کسب و کار اینترنتی هستند یا دوست دارند کسب و کار آنلاین راه اندازی کنند، متخصص نیستند. پس اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال و متخصصان این حوزه در این موقعیت ها مشخص میشود.

لازم است برای انتخاب پلتفرم مناسب جهت تبلیغات، از مشاوران مجرب مشاوره بگیرید. از جمله عواملی که در بازاریابی درست و جهت مند و موثر تاثیرگذار هستند میتوان به موارد زیر اشاره کرد. ابتدا نوع محتوا و زمینه خدماتی که در آن فعالیت دارید را مشخص کنید. تولید محتوا باید متناسب با شعار تبلیغاتی شما و بهترین مدل محتوا انجام شود.

سپس باید هدف و گروهی که لازم است پیام خود را به آنها برسانید مشخص کنید. طبق قوانین سئو و تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، تولید محتوا باید در زمان های مشخص به صورت منظم انجام گیرد؛ تا بتواند کسب و کار را به هدف خود نزدیکتر کند. با مشاوره در شرکت های تخصصی دیجیتال مارکتینگ، آموزش های لازم را دریافت نمایید.

مزایای بازاریابی اینستاگرام

مزیت های اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام به خاطر پیشرفت امکانات و آپشن های این اپلیکیشن ها، بازدهی و بازخورد بالاتری نسبت به سایر پلتفرم ها دارد. مهمترین مزیت بازاریابی در اینستاگرام، دیده شدن برند و محتوای شما به صورت تصویری و بصری است. هر چه کارکرد گرافیکی شما منحصر به فرد باشد و بتواند مخاطب را در نگاه اول جذب کند، تبلیغات شما موثرتر خواهد بود.

مزیت دیگر اینستاگرام و در کل خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی، گسترش خرید آنلاین از طریق این کانالها در بین مصرف کنندگان میباشد. شما صاحب هر کسب و کاری که باشید میتوانید به راحتی با راه اندازی پیج اینستاگرام فروش خود را بیشتر نمایید. این شبکه بیش از یک بیلیون کاربر دارد که میتوانند به شما بازخورد دهند.

به راحتی میتوانید از طریق کامنت یا دایرکت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. می توانید پیشرفت و شیوه کار هم صنفان داخلی و خارجی خود را مشاهده کنید و از آنها ایده بگیرید. با رشد پیج شما، بسیاری از کسب و کارها به شما پیشنهاد تبلیغات میدهند که این کار برای مجموعه شما سود آوری بسیاری خواهد داشت. شما میتوانید با سپردن تبلیغات خود به سایر پیج ها، از مخاطبان آنها برای ورود به پیج تان دعوت نمایید.

مزایای بازاریابی در تلگرام

مزیت های تلگرام

در راستای تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام شما میتوانید به راحتی هر نوع فایلی را با هر حجمی با مخاطبان تان به اشتراک بگذارید. کاربران اینستاگرام حوصله کمتری برای خواندن متن یا کپشن های طولانی دارند اما کاربران تلگرام از خواندن متون طولانی، اما جذاب و آموزنده، استقبال بهتری می کنند.

اشتراک گذاری لینک، اسناد صوتی و متنی، بارگذاری فیلم های طولانی در تلگرام برای صاحبان کسب و کار فراهم است. مخاطب شما در تلگرام بی نهایت است و برای جذب مخاطب می توانید گروه های مختلف را جستجو کنید. استیکرهای جذابی در تلگرام وجود دارد که متناسب با هدف و شعار خود در راستای جذب مخاطب میتوانید از آن بهره ببرید.

از دیگر مزیت های تلگرام نسبت به سایر پلتفرم ها، ساخت ربات برای پاسخگویی و راهنمایی مخاطبان پیج است. میتوانید گروه های چت و گفتگو با مخاطبان تان داشته باشید و خواسته ها، نیازها و نظرات آنها را در راستای رشد خدمات تان آنالیز کنید. با داشتن مشاوره دیجیتال مارکتینگ از بهترین سایت های بازاریابی دیجیتال، میتوانید استفاده های فراوان از شبکه های مجازی در راستای فروشتان داشته باشید.

کلام پایانی  

در صورتی که صاحب کسب و کار هستید و هنوز از طریق پلتفرم های اجتماعی اقدام به جذب مخاطب نکرده اید. میتوانید با مشاوره­ی رایگان با متخصصان سیتی سایت، کانال های خود را راه اندازی کنید. تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام در صورتی که با آگاهی و تخصص همراه نباشد، مخاطبی جذب نکرده و ممکن است به تنهایی در این مسیر کم بیاورید. باید در این راستا آموزش ببینید یا با صرف اندکی هزینه این کار را به متخصصان تولید محتوا، با سفارش تولید محتوا بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *