مقدمه
قرار دادن بک لینک در سایت به چه دردی می خورد؟ سایت ها برای دیده شدن و جلب مخاطب بیشتر، نیاز دارند که به صفحات و نتایج اول گوگل برسند تا جلوی چشم باشند و مخاطب جذب کنند. برای این مسئله متخصصان، دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت را پیشنهاد میکنند. یکی از کارآمدترین استراتژی های آن، بعد از تولید محتوا، قرار دادن بک لینک در سایت است.
لینک دهی خارجی و بک لینک برای بهینه سازی سایت موجب این میشود که الگوریتم های گوگل اعتبار زیادی برای سایت لینک شده متصور شوند. اما بعد از سال ها استفاده ی افراد از این امتیاز، گوگل و بات هایش بسیار به این مقوله حساس شده اند تا جلوی سواستفاده هایی که ممکن است اتفاق بیفتد را بگیرند.
پس بک لینک در حال حاضر راه رفتن روی بند است که اگر راهکار های آن را ندانید، امکان دارد سقوط کنید. اما برای جواب گرفتن از این روش باید نکاتی را رعایت کرد. نکاتی که در ادامه این مقاله به صورت باید ها و نباید ها به آن اشاره می کنیم.
باید ها و نبایدهای لینک دهی خارجی و بک لینک ها
بدین منظور میتوان نکات زیادی را عنوان کرد. که هر کدام از آنها می تواند تاثیر مستقیمی بر نتیجه ی مورد انتظار شما از فرآیند سئو و بهینه سازی سایتتان داشته باشد. برای بک لینک بصورت حرفه ای در ابتدا باید این نکته را مد نظر داشته باشید که: بک لینک در تعداد زیاد اصلا مناسب نمی باشد.
چرا که شک بات ها و الگوریتم های گوگل را برمی انگیزد. دوم اینکه هرگز نباید گول پکیج های رایگان بک لینک را بخورید. این پکیج ها از لینک های سوخته و بی کیفیت تشکیل شده اند که می تواند بدافزار یا کلاهبرداری باشد. بجای آن باید با سایت های هم موضوع خودتان وارد مراودات اینترنتی شده و از آنها نسبت به محتوا هایتان لینک بگیرید؛ ولی نباید این کار را با سایت های متفاوت و در تعداد بالا انجام دهید.
طبق بررسی های متخصصان سئو اگر از یک دامنه 10 لینک بگیرید، بسیار ثمربخش تر و تاثیرگذارتر است از زمانی که از 10 دامنه متفاوت یک لینک گرفته اید. اما تمام این مباحث که به آنها اشاره می شود، منوط به وجود یک لینک با کیفیت است که بتواند کارآمد بودنش را به منصه ظهور بگذارد.
مقاله های پیشنهادی:
کیفیت لینک به چه عواملی بستگی دارد؟
خب ما متوجه شدیم که تمام باید ها و نباید ها در گرو وجود یک لینک با کیفیت است. اما سوال اصلی اینجاست که چه لینکی را لینک با کیفیت می نامیم؟ عمدتا مهمترین پارامتر در بی کیفیت یا با کیفیت بودن یک بک لینک را سایت لینک کننده می دانند. این سایت هرچقدر رتبه ی بالاتری داشته باشد، طبیعتا لینک های موجود در آن با ارزش تر اند. برای پیدا کردن رتبه سایت ها می توانید از رتبه بندی الکسا استفاده کنید.
البته مفهوم دیگری به نام دامین اتوریتی هم در این پارامتر دخیل است. هنگامی که یک دامین ترافیک بیشتری جذب میکند اتوریتی یا به عبارتی اقتدار آن بیشتر میشود. همین مسئله موجب این میشود که هنگامی که آن دامین با اقتدار به سایت دیگری اشاره می کند، الگوریتم های گوگل برای آن سایت اعتبار بیشتری قائل می شوند و آن را به رتبه های بالاتری می برند.
بیشتر متخصصان سئو بر این باوراند که بک لینک هایی که از سایت هایی با دامین .gov یا .edu گرفته میشود از سایت هایی با دامین های محلی یا .net و .com تاثیرگذار تر و باکیفیت تر اند این مسئله مهر تاییدی بر مفهوم دامین اتوریتی است.
دامین های دولتی توجه بیشتری را نسبت به دامین های مصرفی جلب میکنند. غیر از این مقوله عامل تاثیرگذار دیگر، spam score است. از سایت هایی که spam score بالایی دارند استفاده نکنید، چرا که این سایت ها از طرف گوگل بی اعتبار محسوب میشوند. برای پیدا کردن spam score یک سایت میتوانید به سایت moz مراجعه کنید.
برای یک وب سایت جدید لینک سازی را از کجا شروع کنیم؟
گاهی وب سایت های جدید برای شروع کردن فرآیند لینک سازی، عجولانه رفتار میکنند و در همان ابتدا اقدام به خرید بک لینک میکنند که از سایت هایی با اتوریتی و رتبه های بالاتر از خودشان است که این کار برای شروع اصلا توصیه نمیشود.
شما در ابتدا یا از لحاظ محتوایی سایت خود را غنی کنید و با استفاده از کلمات کلیدی و انکر تکست ها رتبه ی خود را بالا بیاورید. سپس با استفاده از متخصصان حوزه بک لینک، فرآیند لینک سازی را شروع کنید. ضمنا نباید نقش لینک سازی داخلی را در سئو نادیده گرفت.
لینک سازی داخلی میتواند مخاطب را در سایتتان نگه دارد و این کار موجب جذب ترافیک طبیعی میشود. پس هرگز نباید لینک سازی را عجولانه و خودسرانه جلو برد؛ بلکه باید با متخصصان و کارشناسان این حوزه گام به گام جلو رفت تا نتیجه مقبول حاصل شود.
چقدر طول می کشد تا یک لینک کار کند؟
کارکرد لینک ها به بازدید آنها مربوط میشود؛ هرچقدر بیشتر دیده شوند بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و کارآمد تر میشوند. به صورت متوسط تاثیر گذاری یک لینک بین یک هفته تا 15 روز زمان نیاز دارد تا محسوس شود. این تاثیرگذاری حتی احتمال دارد که در 3 ماه هم اتفاق بیفتد.
این سرعت به لطف الگوریتم پنگوئن اتفاق می افتد. این الگوریتم یک الگوریتم لینک محور است که برای مقابله با سئوی کلاه سیاه و محتوای بی کیفیت ساخته شده است.
این الگوریتم از طریق بررسی اسپم و تطابق همزمان کلمات کلیدی، میتواند جلوی انتشار و ارتقا رتبه سایت های متخلف را بگیرد و جریمه های از پیش تعیین شده را اعمال کند. از مزایای دیگر این الگوریتم، لینک محوری و اکنونبخشی یا زمان واقعی (Real Time) بودن آن است. به صورتی که در زمان حقیقی میتواند لینک ها را شناسایی و دستورات را در لحظه اعمال کند.
این الگوریتم برای مقابله با فروش لینک به صورت فله ای ساخته شده است. هنگامی که پکیج لینک های متعدد رایگان و یا ارزان را تهیه می کنید و خودسرانه استفاده میکنید، پنگوئن آنجاست که گوشتان را بپیچاند.
اما زمانی که فرآیند لینک سازی خارجی توسط افراد حرفه ای انجام شود، پنگوئن آن روی خود را به ما نشان میدهد. زمان واقعی بودن این الگوریتم در لینک سازی خارجی اصولی به کمک ما می آید و رشد و ارتقا رتبه سایت را تسریع میکند.
جمع بندی
ساختن و بالا آوردن یک سایت در بین هزاران هزار محتوای موجود در اینترنت یکی از دشوار ترین کار هایی است که میتوان انجام داد. اما اگر افراد متخصص را برای انجام این فرآیند به خدمت بگیرید، عبور از این مسیر دشوار آسان تر میشود. ما در رایامارکتینگ در پی آن هستیم که با استفاده از افراد متبحر و متخصص به افراد نیازمند به این خدمات کمک کنیم.
شما میتوانید با استفاده از سفارش تولید محتوا و مشاوران ما یک استراتژی صحیح سئو و بک لینک برای سایت خود انتخاب کنید و با رجوع به بخش ثبت سفارش و استفاده از بک لینک های ما با خیال راحت و در کوتاه ترین زمان، تحقق یافتن استراتژی های اتخاذ شده خود را ببینید.