مقدمه
تفاوت سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه در چیست ؟ اگر به مبحث سئو علاقه مند هستید، مطمئنا در مقاله های آموزشی، ویدیو های آموزش سئو پادکست ها و… با عباراتی مانند سئوی کلاه سفید یا سئوی کلاه سیاه روبرو شده اید. این عبارات تکنیک ها و متد های خاصی برای سئو هستند. با بررسی این متد ها یاد می گیریم که چگونه سئو سایت وردپرس را بالا ببریم.
تعریف سئوی کلاه سفید
سئو کلاه سفید ( White Hat Seo )، به مجموعه ای از راهکار ها و تکنیک های بهینه سازی سئو سایت گفته می شود که کاملا مطابق اصول و قوانین موتور های جستجوگر از جمله گوگل هستند. در این مبحث از سئو سعی می شود تا با حفظ شرایط و قوانینی که از جانب گوگل مشخص شده است، رتبه سایت را افزایش پیدا کند.
به همین دلیل کارشناسان سئو، این روش را مطمئن ترین راه برای بهینه سازی وب سایت در صفحات جستجو می دانند. شما می توانید برای ارزیابی کیفیت سئوی سایت خود از آنالیز رایگان سئو در سیتی سایت استفاده کنید.
تعریف سئوی کلاه سیاه
در مقابل تکنیک های سئوی کلاه سفید، سئو کلاه سیاه قرار دارد. در یک تعریف ساده می توان گفت که سئوی کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای بهینه سازی وب سایت می باشد که با الگوریتم گوگل در تضاد هستند. در حقیقت سئوی کلاه سیاه روشی برای فریب موتور های جستجو و کسب رتبه بهتر می باشد.
تفاوت سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه
تفاوت سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه، در هدف گذاری آن ها می باشد. تکنیک های سئوی کلاه سیاه به صورت هدفمند بر روی ربات های جستجوگر کار می کنند و به کاربران واقعی اهمیت نمی دهند. در صورتی که در مبحث سئو هدف جلب رضایت کاربران و ارائه محتوای مناسب می باشد.
برای همین ریسک استفاده از چنین روش هایی بسیار بالا است و ممکن است باعث پنالتی شدن وب سایت شود. در سئوی کلاه سفید تمرکز اصلی بر روی مخاطب است. در واقع تمام استراتژی ها برای بهبود کیفیت سایت و رفاه کاربران به کار برده می شود. سئوی کلاه سفید هیچ ریسکی ندارد و از آنجایی که مطابق الگوریتم های گوگل طراحی می شود، بسیار موثر است.
از تفاوت سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه می توان به زمان دستیابی به نتیجه اشاره کرد. برخلاف سئوی کلاه سفید، نتایج سئوی کلاه سیاه سریع اما زود گذر است. معمولا افرادی که می خواهند در مدت زمان کوتاه رتبه سایت خود را افزایش دهند از این روش استفاده می کنند. در صورتی که حفظ جایگاه برتر سایت از بدست آوردن آن مهم تر است.
به کمک تکنیک های سئوی کلاه سفید یاد می گیریم که چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم و جایگاه برتر سایت را حفظ کنیم. در سیتی سایت تولید محتوا بر اساس الگوریتم های گوگل انجام می گیرد. در این مجموعه بیش از 7000 نویسنده سئوکار فعالیت می کنند. اگر شما هم به این کار علاقه مند هستید می توانید در استخدام غیر حضوری نویسنده محتوا شرکت کنید.
سئو کلاه سفید بهتر است یا کلاه سیاه
در مبحث سئو قوانین و اصولی بیان می شود تا با استفاده از آن ها بتوانیم تجربه کاربری وب سایت را بهتر کنیم. به این ترتیب با رعایت این نکات کیفیت سایت و محتوای منتشر شده در آن افزایش می یابد و رتبه سایت به صورت اصولی افزایش پیدا می کند. جایگاهی که به کمک تکنیک های کلاه سفید بدست می آید هیچ وقت دچار افت نمی شود. ا
لبته لازم به ذکر است که برای حفظ رتبه سایت باید همواره آخرین تغییرات الگوریتم گوگل و تکنیک های جدید سئو را بررسی کنید. به این ترتیب ترافیک ورودی سایت افزایش پیدا می کند و می توانید کاربران ثابت بیشتری جذب کنید. معمولا در بررسی تفاوت سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه، برای کاربران این سوال پیش می آید که با وجود مغایرت روش های کلاه سیاه با الگوریتم های گوگل، چرا باید تکنیک این ها را یاد بگیریم ؟
معمولا در تمام مقالات مرتبط با سئو سایت، به تکنیک های سئوی کلاه سیاه نیز اشاره می شود. باید توجه داشته باشید که روش های کلاه سیاه شاید بتوانند موتور های جستجو را برای مدتی فریب بدهند اما با گذشت زمان این خطا توسط ربات جستجوگر شناسایی شده و جایگاه سایت افت بسیاری پیدا می کند. بسیاری از تکنیک ها و فعالیت های رایج برای افزایش سئو سایت، پتانسیل تبدیل شدن به روش های سئوی کلاه سیاه را دارند.
آشنایی کامل و دقیق با تکنیک های کلاه سیاه می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. همچنین آشنایی با تکنیک های ممنوعه می تواند به شما در پیدا کردن روش های صحیح و اصولی کمک کند. به این ترتیب شما می توانید در بهبود وضعیت سایت خود پیشرفت کنید. در سیتی سایت تمامی این تکنیک ها و روش های مغایر با الگوریتم گوگل آموزش داده شده است.
چه اقداماتی سئوی کلاه سیاه محسوب می شوند ؟
کسب جایگاه برتر در نتایج جستجو نباید شما را از هدف اصلی وب سایت یعنی تجربه کاربری و جلب رضایت مخاطبان، دور کند. در همین راستا هر تکنیک و یا روشی در مقابل این هدف قرار داشته باشد، سئوی کلاه سیاه محسوب می شود یا در دراز مدت به سئو کلاه سیاه منجر می شود.
1. اسپین کردن : به بازنویسی ظاهری مقاله اسپین کردن گفته می شود. الگوریتم های جدید گوگل می تواند متن های کپی را شناسایی کند، بازنویسی مطالب کپی و ایجاد تغییرات جزئی در آن نوعی سئو کلاه سیاه به حساب می آید.
2. استفاده از عناوین عناوین نامرتبطی که بیشترین جستجو را داشته اند
3. نظرات اسپم
4. خرید بک لینک
مواردی که به آن ها اشاره شد از رایج ترین تکنیک های سئوی کلاه سیاه به شمار می روند که برخی ممکن است در اثر عدم آگاهی از آن ها استفاده می کنند.
معایب سئوی کلاه سیاه
در بخش تفاوت سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه به پر ریسک بودن استفاده از روش های کلاه سیاه اشاره کردیم. اگرچه بازاریابی به این شیوه کلاهبرداری به حساب نمی آید؛ اما در این روش از تکنیک های غیرقانونی برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده می شود. چنانچه ربات گوگل تخلف کلاه سیاه را شناسایی کند می تواند آن وب سایت را به طور کلی در لیست سیاه قرار دهد. این مسئله برای کسب و کار ها بسیار مضر است.
معایب سئوی کلاه سفید
زیاده روی در استفاده از روش های اصولی سئو نیز می تواند در دراز مدت رنگ سئوی سایت شما را از سفید به سیاه تغییر دهد. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط با موضوع اصلی محتوا، استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی مرتبط، لینک سازی داخلی بر روی کلمه های کلیدی کوتاه، لینک سازی بیش از حد، استفاده بیش از اندازه از تگ های هدینگ، قرار دادن متن مخفی و یا لینک های مخفی در سایت و… همگی از در این دسته قرار می گیرند. تمامی این فعالیت ها در دراز مدت موجب افت شدید رتبه سایت شما می شوند.
نتیجه گیری
ما در این مطلب به بررسی تفاوت سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه پرداختیم. همانطور که ملاحظه می کنید استفاده از تکنیک های کلاه سیاه نه تنها به نفع وب سایت نیست؛ بلکه موجب کاهش اعتبار سایت نیز می شود. در سیتی سایت خدمات سئو و سفارش تولید محتوا توسط تیم مجرب و متخصص ارائه می گردد.