همانطور که می دانید امروزه بخش بزرگی از نیاز های مردم از طریق اینترنت تامین میشود. در این میان طراحی سایت شبیه دیوار به شدت حس میشد که با ساخت آن اولین وب سایت با قابلیت درج آگهی خرید و فروش، برای کاربران اینترنت فراهم شد. در این محتوا به تحلیل و بررسی طراحی سایت دیوار پرداخته ایم.
تحلیل سئو سایت دیوار
پیش از اینکه به بررسی سئو سایت دیوار بپردازیم لازم است، این سایت را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.
-
سرعت سایت دیوار
با توجه به اینکه در سالهای اخیر، اهمیت سرعت سایت از نظر گوگل بیش از پیش شده است، نمی توان از تاثیر زیادی که در رتبه سایت دارد غافل بود.
همانطور که میدانید اهمیت سرعت سایت در سال ۲۰۲۰ بسیار بیشتر از گذشته شده است و تاثیر مستقیمی در رتبه وبسایت ها دارد. سایت دیوار به دلیل استفاده از قالب سبک و گرافیک ساده ای که دارد از همان ابتدا سرعت بارگذاری قابل قبولی برای کاربران داشته است که همین موضوع نیز از دلایل موفقیت این سایت به شمار می رود.
بیشتر بخوانید: ایده کسب درآمد مثل دیوار
سایتهایی مانند دیوار صفحه اول آنها مانند ویترین و به صورت چهارخانه است. لازم است که توجه کاربر به تصویر آگهی جذب شوند و استفاده از گرافیک بیش از حد، نه تنها باعث کندی سایت می شود بلکه توجه کاربران نیز از هدف اصلی که پیدا کردن آگهی است دور می کند.
سایت دیوار از ابتدا موضوعات را به خوبی روی سایت و اپلیکیشن خود پیاده کرده است و علاوه بر جلب توجه کاربران، آگهی ها، سرعت لود فوق العاده ای نیز به کاربران خود ارائه کرده است.
-
محیط کاربری ساده و آسان
چیزی که در در اولین نگاه از سایت و اپلیکیشن دیوار به چشم می خورد، محیط کاربری آسانی است که هر کاربری باهر میزان تجربه در حوزه اینترنت و هر سن و سالی، می تواند به راحتی با آن تعامل برقرار کند.
از نظر سئو محیط کاربری آسان باعث می شود تا کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کنند و طبیعتا رضایت کاربران سبب افزایش رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های جالب سایت دیوار نحوه دسته بندی مطالب و قابلیت فیلتر اطلاعات است که برای کاربران وجود دارد. این ویژگی سبب شده است کاربران به راحتی به موضوع موردنظر خود برسند.
در آخر برجسته ترین ویژگی سایت دیوار تسریع در فرایند ثبت آگهی است. اگر برای ثبت آگهی به این سایت مراجعه کرده باشید، خواهید دید که بدون نیاز به ثبت نام و گذراندن مراحل خسته کننده به راحتی می توانید آگهی خود را ثبت کنید. همچنین این سایت از پشتیبانی 24ساعته و خوبی برخوردار است که همین مسئله سبب جلب رضایت کاربران شده است.
سایت دیوار در دنیای مجازی، بسیار قدرت گرفته و رقابت به صورت شدید و جدی است. ساخت اپلیکیشن مثل دیوار بسیار سخت و دشوار است؛ پس باید به قول معروف یا اولین بود یا بهترین. که سایت دیوار با ارائه خدمات و رویکرد جدید، به اولین وب سایت با چنین امکاناتی تبدیل شد و تا الان موفق بوده است.
تا سال ۱۳۹۶ امکان استفاده مردم از امکانات سایت دیوار در بیش از ۵۰ شهر بزرگ ایران فراهم شده تا کالاهای خود را با تفکیک منطقه و محله خود آگهی کنند. همچنین وب سایت دیوار برای اولین بار در ایران توانست فراتر از مرزها با ایجاد دیوار افغانستان، امکان ثبت نیازمندی ها و آگهی ها را در ۴ شهر کابل، هرات، قندهار و مزار شریف نیز فراهم کند.
بیشتر بخوانید: دلیل موفقیت سایت دیوار چیست
-
استفاده از پروتکل امنیتی
یکی از عوامل مهم در سئو سایت استفاده از گواهینامه SSl است. اگر اطلاعات کاملی از این گواهینامه ندارید، مطالعه محتوا ” تاثیر فوق العاده SSL در سئو سایت فروشگاهی ” را به شما پیشنهاد می کنیم. سایت دیوار از پروتکل امنیتی https استفاده می کند و گواهی SSL آن از نوع unizeto technologies s.a است. این نوع گواهی SSL تمام مجوزات و گواهی های لازم یک سایت را مانند نماد الکترونیکی (اینماد) و تاییدیه های داخلی را که سبب ایجاد حس اطمینان در مشتری میشود را دارد. یکی دیگر از نکات مثبت این سایت استفاده از سرور اختصاصی است. با توجه به حجم بالای بازدید کننده، سرور اختصاصی بهترین گزینه برای سایت دیوار است.
-
بک لینک های اصولی
گرفتن بک لینک اصولی از سایت های معتبر تاثیر چشمگیری در سئو یک سایت دارد. با توجه به این موضوع تاکنون بیش از 532 بک لینک برای سایت دیوار شناسایی شده است. با توجه به برند این سایت و بر اساس آخرین آمار از سایت الکسا، سایت دیوار بیشترین بازدید کننده را نسبت به رقبای خود از طریق موتورهای جستجو دارد.
نکته قابل توجه آن است که این سایت علاوه بر ایران، از کشورهای دیگری مانند آلمان و آمریکا نیز بازدیدکننده دارد که هر بازدیدکننده حدود 11 دقیقه در سایت دیوار می ماند. محتوای ” راهکار های مطمئن برای لینک سازی ” را مطالعه کنید تا با لینک سازی های اشتباه گوگل را عصبانی نکنید!!
-
تگ های اصلی سایت دیوار
اگر سایت دیوار را بررسی کنید خواهید دید که در صفحه اصلی این سایت یک تگ h1 استفاده شده است و برای سایر تگ ها که شامل اسامی شهرها میشوند از تگ h2 استفاده شده است. سایت هایی مانند دیوار به سبب نوع کسب و کارشان کلمات کلیدی مشخص و ثابتی ندارند.
بررسی قالب سایت دیوار
سایت دیوار، علی رغم این که یک سایت معروف و بزرگ است و کاربری بسیار زیادی دارد، ظاهر آنچنان جذاب و طراحی خاصی، ندارد. تمرکز بیشتر این سایت، روی نحوه ارائه خدمات رسانی به کاربران برای رفع نیاز های آن ها است تا ظاهر جذب کننده با افکت های مختلف داشته باشد. همین سادگی در طراحی آن، به افزایش سرعت سایت و بهبود عملکرد آن کمک بسیاری کرده است.
اگر کاربر به عنوان اولین بار وارد این سایت شود، ابتدا باید شهر مورد نظر خود را انتخاب کند تا آگهی های مربوط به شهر نمایش داده شود، به این ترتیب دسترسی به آگهی مورد نظر بسیار راحت تر خواهد بود.
در منوی سمت راست سایت، دسته بندی های مختلف انواع آگهی ها از جمله آگهی املاک، وسایل نقلیه، خدمات، کسب و کار، استخدام و … نمایش داده شده است که با انتخاب دسته بندی مربوطه، دسترسی به آگهی مورد نظر راحت تر و سریع تر می شود. با انتخاب هر دسته بندی، امکان فیلتر کردن مشخصات نسبت به موضوعات مختلف متفاوت است. فیلتر کردن مشخصات امکان جست و جوی پیشرفته و دسترسی هر چه دقیق تر به مقصود مورد نظر را فراهم می کند. به عنوان مثال در دسته بندی املاک با فیلتر کردن نوع ملک، تعداد خواب، متراژ، منطقه و … می توانید خانه مورد نظر خود را سریع تر پیدا کنید.
در هر آگهی، امکان نمایش شماره تماس و یا ایمیل فرد آگهی دهنده وجود دارد که از این طریق خریدار و فروشنده می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین عکس های بیشتری به کاربران نمایش داده می شود و توضیحات کامل تری در مورد آگهی داده می شود تا اطلاعات به صورت هر چه کامل تر و جامع تر باشد. قیمت مورد نظر هم به صورت مبلغ قطعی یا به صورت توافقی درج می شود.
در منوی بالای سایت هم یک گزینه با نام “دیوار من” وجود دارد. وقتی شما هنگام جست و جو در میان آگهی های متعدد هستید و در این بین یکی از آن ها توجه شما را جلب می کند، می توانید با زدن کلید “نشان کردن” در دیوار من یا همان علاقه مندی ها، آن ها را دسته بندی کنید تا در دفعات بعد دسترسی راحت تری به آن ها داشته باشید.
با نگاهی به سورس برنامه دیوار و استفاده از این سایت تحلیل سایت دیوار برای شما به راحتی میسر میشود که اکنون به برخی از نقاط ضعف و قوت آن پرداخته ایم:
نقاط قوت سایت دیوار
- خرید و فروش محصولات به صورت کاملا مستقیم و بدون واسطه ها و دلالان انجام می گیرد.
- وجود دسته بندی های مشخص و کامل آگهی ها و جست و جوی پیشرفته که به کاربران، امکان دسترسی راحت تر و سریع تر به آگهی ها را می دهد.
- کاربران امکان دیدن عکس های محصول را قبل از خرید دارند.
- درج آگهی کاملا رایگان است ولی کاربران می توانند برای افزایش آمار بازدید و فروش سریع تر با پرداخت هزینه جداگانه، آگهی خود را به صورت های مختلف و دلخواه ارتقا دهند.
بیشتر بخوانید: هزینه ثبت فروشگاه در دیوار
نقاط ضعف سایت دیوار
- وجود آگهیهای بی محتوایی که توسط بعضی کاربران به عنوان کالای فروشی ارائه می شوند ولی چون با شرایط و قوانین سایت سازگاری دارند، نمایش داده می شوند.
- در هنگام جستجو نمیتوان چند شهر را به صورت همزمان انتخاب کرد و فقط قابلیت جستجو در یک شهر وجود دارد.
- کاربر پس از ثبت آگهی باید چند ساعت منتظر بماند تا دیوار، آگهی او را تایید کند و بعد از آن برای مشاهدهی عموم روی سایت قرار گیرد. اما گاهی این مدت تایید طولانی میشود و کسانی که در خرید یا فروش عجله دارند، با مشکل رو به رو خواهند شد.
درپایان
در این مطلب به طور کلی سایت دیوار را از لحاظ سئو، قالب و … مورد بررسی قرار دادیم. سایت دیوار با طراحی کاربر پسند، رعایت پروتکل های امنیتی، امکان جستجو آگهی در شهر موردنظر و … توانسته است رضایت کاربران را بدست آورد. شما نیز می توانید در صوت نیاز یک سایت مشابه دیوار با تمامی امکانات راه اندازی کنید و سود زیای بدست آورید. طراحی سایت شبیه دیوار و هزینه ساخت اپلیکیشن دیوار با تمامی امکانات آن و حتی امکانات و قابلیتهای بیشتر چیزی دور از تصور نیست ما شما را در مسیر موفقیت در کسب و کارتان یاری میرسانیم.