چرا باید صفحه اینستاگرام را به سایت تبدیل کنید؟ ریسک پذیری بالا و فیلترینگ اینستاگرام، عدم وجود اطمینان و جابجایی آسان پول، محدودیت در بازدید صفحات و محدود شدن به امکانات اینستاگرام از عواملی است که نباید به پیج خود وابسته باشید و از داشتن وب سایت غافل شوید. در ادامه ی این محتوا، در 5 مرحله ساخت سایت برای اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.
ساخت سایت برای پیج اینستاگرام
همانطور که در ابتدا گفتیم، اکتفا کردن به پیج اینستاگرام به تنهایی کافی نیست؛ قوانین و سختگیری های اینستاگرام روز به روز بیشتر شده و همین مسئله می تواند کسب و کار شما را به خطر بیندازد. در ادامه در 5 مرحله به شما یاد می دهیم که برای داشتن وب سایت برای پیج اینستا باید چه اقداماتی را انجام دهید.
1. انتخاب نام دامنه
اولین قدم در اموزش ساخت وب سایت اینستاگرام، انتخاب نام دامنه مناسب است. بهتر است شما با توجه به نام پیج اینستاگرامی خود، برای دامنه سایت نام انتخاب کنید تا مخاطبان راحت تر سایت شما را پیدا کنند. برای راحت تر انتخاب کردن نام دامنه سایت به شما مطالعه مطلب ” انتخاب نام دامنه برای سایت ” را پیشنهاد می کنیم.
2. انتخاب فضای میزبانی وب (هاست)
دومین گام برای ساخت وب سایت اینستاگرام، خرید هاست یا فضای میزبانی وب است. هاست در واقع یک کامپیوتر همیشه روشن است که اطلاعات سایت شما روی آن ذخیره و به کاربران نشان داده می شود. برای داشتن یک وب سایت لازم است سالی یک بار نام سایت و فضای میزبانی وب آن را تمدید کنید که هزینه آن بسیار اندک می باشد. ( با قیمت های فعلی که در سال 1402 برآورد شده در حدود سالانه 4۰۰ تا 5۰۰ هزار تومان برای تمدید هاست و دامنه یک سایت باید هزینه شود.) قبل از انتخاب هاست بهتر است نگاهی به مطلب ” معرفی شرکت برتر هاستینگ ” بیاندازید، در این مقاله برترین شرکت های هاستینگ را به شما معرفی کردیم.
3. انتخاب فروشگاه ساز
شما به کمک فروشگاه ساز سیتی سایت می توانید در مدت زمان کم و با هزینه مناسب یک فروشگاه اینترنتی برای پیج اینستاگرامی خود داشته باشید. از قابلیت های این فروشگاه این است که می تواند به صورت خودکار به پیج اینستاگرامی شما متصل شود.
طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط سیتی سایت تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:
شروع قیمت از :
3.900.000 تومان
4. تولید محتوا و سئو
گام بعدی برای ساخت وبسایت اینستاگرام، تولید محتوا و سئو آن است. راههای زیادی برای افزایش رتبه سایت فروشگاهی شما وجود دارد، اما یکی از مهمترین راهها در این زمینه، تولید محتوای مرتبط با زمینه فعالیت فروشگاه است که بر اساس اصول سئو ویراستاری شده باشد. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوای سایت فروشگاهی مطالعه مطلب ” تولید محتوای سایت فروشگاهی ” را به شما توصیه میکنیم.
با پیشرفت تکنولوژی قطعا در ده سال آینده درصد بسیاری از فروش ها از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن ها خواهد بود و جای کسانی که روی شبکه های اجتماعی پرریسک که در معرض فیلترینگ هستند سرمایه گذاری کرده اند، خالیست.
5. پیج شخصی خود را تجاری کنید
پس از آنکه ساخت وب سایت اینستاگرام به اتمام رسید، می توانید پیج شخصی خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید. البته برخی از امکانات پیج های تجاری برای ایران در دسترس نبوده و تحریم است. اما با تبدیل پیج شخصی به تجاری می توانید از محصولات خود به سایت به صورت مستقیم لینک بدهید.
همچنین این امکان برای شما فراهم است تا میزان بازدید هر پست، ساعات پر ترافیک پیج و تعداد ورودی ها از قسمت سرچ اینستاگرام را مشاهده کنید. اگر هنوز پیج شخصی خود را تجاری نکرده اید، در مطلب ” ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام ” می توانید آموزش کامل آن را مطالعه کنید.
چطور می توانیم از اینستاگرام به سایت خود لینک بدهیم؟
یکی از تکنیک های سئو سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. با لینک دهی از پیج اینستاگرام خود به سایت فروشگاهی می توانید بک لینک طبیعی و رایگان برای سایت بگیرید. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما داشته باشد. شما می توانید به چهار طریق از پیج اینستاگرام به سایت خود لینک بدهید:
- در قسمت بیو (Bio)
- در استوریها (Stories)
- در پستها (Posts)
- در کامنتها یا نظرات
۱۰ مزیت شگفت انگیز وب سایت نسبت به اینستاگرام
امروزه هر کسب و کاری باید صفحه ای در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام برای تبلیغ و معرفی کالاهای خود داشته باشد. بسیاری از کسب و کارهای خانگی و هم چنین بسیاری از کسب و کارهایی که در بازارهای فیزیکی حضور دارند، از طریق صفحات اینستاگرامی فروش دارند.
از مزایای داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، در دسترس بودن موبایل و سهولت در کار کردن با آن میباشد. این امر به شما کمک می کند تا به صورت ۲۴ ساعته با مشتریان خود در ارتباط باشید؛ همچنین باعث می شود تا عموم مردم بتوانند بدون نیاز به دانش فنی قبلی و به آسانی از شبکه های اجتماعی برای معرفی و فروش خدمات و کالاهای خود استفاده کنند. اما چرا ما به شما پیشنهاد می کنیم که در کنار پیج اینستاگرام و کانال تلگرام حتما یک وب سایت داشته باشید؟
1. پایداری سایت فروشگاهی نسبت به پیج های اینستاگرامی
همانطور که گفتیم امکان فیلتر شدن اینستاگرام وجود دارد؛ در صورتی که اینستاگرام فیلتر شود بسیاری از افرادی که از این طریق به کسب و کار می پرداختند به یکباره از عرصه اینترنت کنار زده میشوند و کار خود را از دست می دهند.
در حالی که با داشتن یک وب سایت شما می توانید یک شعبه دائمی در اینترنت و نتایج گوگل باز کنید و وب سایت شما همیشه پایدار است. همچنین به علت های مختلفی مانند ریپورت یا بلاک شدن، صفحه اینستاگرامی فروشگاه شما ممکن است کاملا از بین برود، در نتیجه برای اکتفا کردن به پیج اینستاگرامی باید ریسک بالایی را بپذیرید.
2. امکان گرفتن نماد الکترونیک (اینماد) برای سایت
از دیگر مزایای داشتن وب سایت این است که شما می توانید برای آن نماد اعتماد الکترونیک بگیرید. داشتن اینماد به شما کمک می کند تا به راحتی اعتماد کاربران را به خرید محصولات به دست آورید، اما شما برای پیج اینستاگرامی خود نمی توانید اینماد تهیه کنید و نداشتن اینماد کار شما را برای جلب اعتماد مشتری مشکل خواهد کرد.
3. افزایش اعتبار به کمک وب سایت
شما با داشتن یک سایت اعتبار کسب و کار خود را روز به روز افزایش می دهید، زیرا داشتن سایت تاریخچه حضور شما را در اینترنت پررنگ می کند و هر روز به عمر دامنه و اعتبار شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل می افزاید.
4. معرفی کامل کسب و کارتان در وب سایت
اگر فقط یک پیج اینستاگرامی برای کسب و کارتان دارید، تنها می توانید اطلاعات اولیه خود را با کاربران به اشتراک بگذارید و نهایتا محصولاتتان را معرفی کنید یا بفروشید. اما با داشتن یک وب سایت شما می توانید علاوه بر فروش و معرفی محصولاتتان، کسب و کار خود را به طور کامل معرفی کنید و تصاویر و ویدئوهای مربوط به محصولات و کسب و کارتان را بدون محدودیت های اینستاگرامی در وب سایت خود قرار دهید.
5. امکانات بیشتر وب سایت برای مشتریان
شما در پیج اینستاگرامی تنها می توانید به فروش مستقیم محصولاتتان بپردازید و امکانات زیادی را نمی توانید در اختیار مشتریان قرار دهید. اما به کمک یک سایت فروشگاهی می توانید علاوه بر معرفی محصولاتتان به کاربران، امکاناتی همچون مقایسه چند محصول با یکدیگر، خرید گروهی چند محصول به صورت یکجا، سفارش به صورت فرم رسمی، ارائه فاکتور به مشتری و… را در اختیار مشتریان قرار دهید.
یک وبسایت قابلیت افزودن بی نهایت امکانات، متناسب با نیاز شما و کاربران شما دارد. در حالی که شما در یک صفحه ی اینستاگرام تنها محدود به امکاناتی می شوید که برنامه نویس های اینستاگرام برای شما فعال می کنند؛ به عنوان مثال با طراحی فروشگاه اینترنتی شما می توانید محصولات پر فروش تان را به صورت اتوماتیک به مشتریانتان معرفی کنید یا مانند فروشگاه اینترنتی دیجی کالا قسمتی برای پیشنهاد شگفت انگیز محصولات در یک زمان و یا مناسبت خاص در نظر بگیرید و یا کالاهای به خصوص که سود آوری بیشتری برایتان دارند را برای مخاطبانتان جذاب تر کنید.
6. ساده تر و کوتاه تر بودن فرایند خرید
از مهم ترین مزیت های سایت فروشگاهی نسبت به پیج اینستاگرامی، آسان تر و سریع تر بودن فرایند خرید است. کاربران با کمک وب سایت شما می توانند به راحتی کالاهای مورد نظر خود را انتخاب مقایسه و نهایتاً از طریق درگاه بانکی آن را تهیه کنند. اما در اینستاگرام ممکن است همین فرایند چند روز طول بکشد.
7. عدم محدودیت در سئو در وب سایت
متاسفانه در اینستاگرام، سئو صفحه شما تنها به قوانین اینستاگرام محدود می شود، بنابراین بالا بردن بازدید صفحه و تعداد فالوورها کار بسیار مشکلی است.
فروشگاه اینترنتی می تواند بازدید شما را در اینترنت بسیار افزایش دهد و صفحات مختلف سایت شما یک به یک در گوگل شناخته شده و با با جستجوی کاربران مختلف سایت شما برای آنها نمایش داده می شود. این امر در طولانی مدت می تواند بازدید های به مراتب بسیار بالاتر از پیج اینستاگرام برای شما رقم بزند با بهینه سازی و سئو فروشگاه اینترنتی به راحتی می توان فروش فروشگاه اینترنتی را چند برابر کرد و آن را از سایر رقیبان خود بالاتر برد.
این در حالیست که در پیج اینستاگرام تمام رتبه پیج شما محدود به هشتگ هایی می شوند که برخی از کاربران براحتی آن را از صفحات شما کپی می کنند و در صفحه محصول خود در اینستاگرام قرار می دهند. اما در مورد وب سایت با تولید محتوای منظم و با کیفیت شما می توانید رتبه واقعی و بالایی در میان رقیبان خود به دست بیاورید که این رتبه بسیار ارزشمند بوده و تمام امتیاز آن و سوابق کاری شما نزد گوگل محفوظ می ماند.
8. وب سایت یک سرمایه گذاری مطمئن
وب سایت شما به صورت پایدار با مشتریان همیشگی در اینترنت باقی می ماند تا زمانی که محصولات شما وجود دارد و سایت را از طریق تولید محتوای مناسب و متناسب با نوع محصولات خود در سایت پویا و زنده نگه می دارید تا بدین صورت محصولاتتان در دید کاربران گوگل قرار گیرد و فروش شما را بیش از پیج اینستاگرام افزایش می دهد.
به زبان دیگر داشتن یک وب سایت یک سرمایه گذاری مطمئن می باشد که ریسک پایینی و سود آوری طولانی مدت دارد و به مراتب فروش بسیار بیشتری از اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی خواهد داشت.
همچنین کاربران وب سایت شما از طریق گوشی موبایل می توانند سایت را باز کنند، آن را به صورت کاملا ریسپانسیو و واکنشگرا مشاهده کنند به شکلی که نیاز به زوم کردن روی نوشته های سایت نیست و وب سایت با هوشمندی خود را مطابق با اندازه صفحه نمایش کاربر شما تنظیم می کند تا کاربر نیازی به زوم کردن و تلاشی برای مطالعه مشخصات محصولات شما نداشته باشد.
9. اپلیکیشن هماهنگ با فروشگاه اینترنتی
همان طور که می دانید امروزه مردم بیشتر از اپلیکیشن ها استفاده می کنند و احتمالا اکثر فروشگاه های رقیب شما برای فروشگاه خود یک اپلیکیشن هم دارند. شما نمی توانید برای پیج اینستاگرامی خود اپلیکیشن داشته باشید، اما وب سایت می تواند خروجی اپلیکیشن داشته باشد و کاربران شما همیشه محصولات و خدمات شما را به همراه داشته باشند و مانند اینستاگرام یک برنامه همیشه در دسترس روی گوشی هوشمندشان داشته باشند و شما همواره با کمک اپلیکیشن با مشتریان خود در ارتباط هستید. در ادامه پینشهاد می کنم مطلب ” طراحی اپلیکیشن موبایل ” را مطالعه کنید.
10. اتصال وب سایت به درگاه بانکی
پیج های اینستاگرامی امکان اتصال به درگاه های بانکی برای پرداخت را ندارند، بنابراین هنگام پرداخت هزینه، اعتماد کردن هم برای مشتری و هم برای فروشنده سخت است. اما شما به سادگی می توانید وب سایت خود را به درگاه بانکی متصل کنید.
مدیریت یک وب سایت سخت تر از مدیریت و کار با پیج اینستاگرام نیست و سایت ساز ها و پرتال های آماده ی گروه طراحی سیتی سایت به همراه فیلم آموزش مدیریت تولید شده و همچنین به همراه پشتیبانی ارائه می شود تا هیچ مشکلی در مورد مدیریت وب سایت خود نداشته باشید. در ادامه برای اتصال سایت خود به درگاه بانکی پیشنهاد می کنم مطلب ” چگونه درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ ” را مطالعه کنید.
در پایان
با خواندن محتوای “افزایش فروش در اینستاگرام” می توانید یک پیج پر طرفدار داشته باشید و از طریق آن برای فروشگاه اینترنتی خود بازاریابی کنید. سیتی سایت با طراحی سایت فروشگاهی و اپلیکیشن هماهنگ با سایت همراه با شما است. ما به شما علاوه بر ارائه فروشگاه ساز سیتی سایت، در انتخاب نام دامنه و هاست مشاوره می دهیم و وارد کردن محتوا در سایت فروشگاهی را به شما آموزش خواهیم داد.