طراحی سایت

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را رونق بدهید. اما چطور می توانیم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ در ادامه این مطلب صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما آماده کرده ایم.

0 تا 100 راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در ادامه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی را برایتان شرح خواهیم داد.

1. محصولتان را برای فروش مشخص کنید

اولین گام برای راه اندازی فروشگاه آنلاین، مشخص کردن محصولات و نوع خدماتی است که می خواهید به مردم عرضه کنید. شما ابتدا باید با توجه به مهارت، علاقه و توانایی های خود یکی از حوزه های کسب و کار را انتخاب کنید. اگر در حال حاضر در حوزه خاصی مشغول هستید، بهتر است در همان زمینه نیز برای راه اندازی فروشگاه آنلاین اقدام کنید.

برای انتخاب بهترین محصول و یا خدمات بهتر است به سوالات زیر پاسخ منطقی و درست بدهید:

  • آیا برای این نوع محصول نیاز به انبار دارید؟
  • آیا امکان ارسال این نوع محصول به سایر نقاط کشور است؟
  • مشتریان شما چه قشری از مردم هستند؟
  • و…

علاوه براین پیشنهاد می کنیم مطلب “ پرفروش ترین محصولات اینترنتی ” را حتما مطالعه کنید.

 

2. رقبای خودتان را تحلیل کنید

در مرحله بعدی صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی، باید رقبای حوزه خودتان را بررسی کنید؛ نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهند، نام برند آنها، ظاهر فروشگاه اینترنتی و امکانات آن، نحوه پاسخدهی به مشتری و ارائه خدمات  و … را به دقت بررسی کنید. با تحلیل و بررسی این موارد می توانید از همان ابتدا قدرتمند به حوزه کسب و کار وارد شوید.

 

3. نام برندتان را مشخص کنید

هر کسب و کاری برای معرفی شدن به مردم نیاز به یک نام دارد. در واقع نام دامنه فروشگاه اینترنتی شما، همان برندتان خواهد بود. اگر در حال حاضر فروشگاه فیزیکی دارید، همان نام را برای فروشگاه اینترنتی خود نیز انتخاب کنید. چرا که بهتر است چه در فضای فیزیکی و چه در فضای مجازی، با یک برند در میان مردم شناخته شوید.

اما اگر این شرایط را ندارید، مطلب ” انتخاب اسم برای سایت ” را حتما مطالعه کنید.

انتخاب نام فروشگاه اینترنتی

 

4. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام کنید

هر فروشگاه اینترنتی نیاز به فضایی برای ذخیره اطلاعات خود دارد؛ به این فضا هاست گفته می شود. شما می توانید پیش از خرید سایت فروشگاهی برای خرید هاست اقدام کنید. اما ما این کار را به شما پیشنهاد نمی کنیم! 

بهتر است از شرکت طراحی سایت مشاوره گرفته تا هاست مورد نیاز را به شما پیشنهاد کنند؛ البته بسیاری از این شرکت ها، خودشان هاست را برای شما تهیه می کنند. برای ساخت فروشگاه اینترنتی، طراحی و کد نویسی به صورت اختصاصی راه چندان مناسبی به نظر نمی ‌رسد. بهترین پیشنهاد در این زمینه استفاده از فروشگاه سازها و سیستم های آماده است. به کمک این روش شما می توانید در کمترین زمان و با صرف هزینه مناسب، یک فروشگاه آنلاین آماده کنید. یعنی تمامی امکانات و قابلیت‌هایی که برای یک فروشگاه اینترنتی مورد نیاز است، در یک سیستم فروشگاه ساز پیاده سازی شده است و به صورت کاملا آماده در دسترس شما خواهد بود.

با استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین، نیازی به انجام هیچ گونه کدنویسی، آموختن زبان های برنامه نویسی یا نصب ماژول‌های مختلف نیست.

شما با استفاده از فروشگاه ساز، یک فروشگاه اینترنتی همیشگی در مدت زمان کم با هزینه مناسب راه اندازی خواهید کرد. در مقاله فروشگاه ساز چیست؟ به صورت کامل در این زمینه صحبت کردیم.

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

5.مجوز های لازم را دریافت کنید

هر فروشگاه اینترنتی نیاز به یک درگاه پرداخت آنلاین دارد؛ در سال های گذشته بدون داشتن نماد اعتماد، امکان اتصال فروشگاه به درگاه های واسط فراهم بود. اما در سال 1400 و با تصویب قانون جدید، تمامی فروشگاه های اینترنتی ملزم به دریافت نماد اعتماد شدند.

از این رو پیش از هر کاری برای دریافت اینماد اقدام کنید. علاوه بر این فروشگاه های اینترنتی می توانند مجوز های دیگری نیز داشته باشند که در مطلب ” مجوز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ” به آنها اشاره کرده ایم.

دریافت مجوز برای فروشگاه اینترنتی

 

6. درگاه پرداخت آنلاین بگیرید

در مرحله بعدی صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی به ضرورت داشتن یک درگاه پرداخت آنلاین، برای فروشگاه اینترنتی می پردازیم. فروشگاه های اینترنتی امکان پرداخت از روش های مختلفی را به مشتریان خود می دهند، مانند پرداخت آنلاین، واریز به شماره حساب و یا پرداخت درب منزل. ولی در این برهه از زمان پرداخت آنلاین بیش از قبل طرفدار پیدا کرده است. بیشتر مردم برای صرفه جویی در وقت و راحتی کار این روش را ترجیح می‌دهند. بنابراین باید یک درگاه پرداخت مطمئن و امن از یک بانک دریافت کنید.

در حال حاضر بانک های ملت، اقتصاد نوین و پارسیان درگاه های قابل اعتماد و معتبری ارائه می‌دهند. پیشنهاد ما این است که حتما از دو درگاه پرداخت برای فروشگاهتان استفاده کنید. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که برای دریافت درگاه مستقیم بانک، سایت فروشگاهی شما باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد. برای گرفتن درگاه پرداخت مقاله چطور درگاه پرداخت بگیرم را مطالعه کنید.

اتصال فروشگاه اینترنتی به درگاه آنلاین

  

7. گواهی SSL را فعال کنید

زمانی که فروشگاه اینترنتی شما از SSL استفاده می‌کند، اطلاعاتی که بین کاربران و فروشگاه شما رد و بدل می‌شود، رمزنگاری شده و غیر قابل شنود می‌شوند. بعد از نصب گواهینامه اس اس ال بر روی فروشگاه اینترنتی، HTTP کنار آدرس فروشگاه شما در مرورگر، تبدیل به HTTPS شده و به رنگ سبز نمایش داده می‌شود.

افزایش اعتماد کاربران باعث بالا رفتن آمار فروش شما خواهد شد. هنگامی که گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت ایمن معرفی کند، اعتماد کاربران به سایت شما بیشتر شده و احتمال اینکه از سایت شما خرید کنند نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تحقیقات نشان می دهد ۸۷ درصد سایت هایی که دارای گواهی SSL هستند، نرخ تبدیل بهتری در گوگل دارند. همچنین ۸۷ درصد کاربران در نتایج جستجو وارد سایت های دارای SSL می‌شوند که این مورد نیز باعث فروش بیشتر فروشگاه شما خواهد شد.

همان طور که اشاره شد SSL بر روی رتبه ی سایت شما تاثیر می گذارد و بهبود رتبه سایت و بیشتر دیده شدن در نتایج گوگل باعث افزایش بازدید و بیشتر شدن فروش خواهد شد. و در نهایت نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که برای رسیدن به موفقیت باید در هر کسب و کاری حرفه ای عمل کرد. دارا بودن گواهی امن SSL به کاربر نشان می‌دهد که برای امنیت اطلاعات او ارزش قائل بوده و شما یک سایت حرفه ای هستید. برای اطلاعات بیشتر درباره SSL مقاله تاثیر SSL در سئو سایت فروشگاهی را مطالعه کنید.

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به صورت خودکار این گواهی را برای شما فعال می کنند؛ فروشگاه ساز سیتی سایت نیز این امکان را برای مشتریان خود فعال خواهد کرد.

گواهی ssl برای فروشگاه اینترنتی

 

8. بازاریابی فروشگاه اینترنتی

در بررسی صفر تا صد آنلاین شاپ، بازریابی فروشگاه اینترنتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که برای آن روش های مختلفی وجود دارد. با تحلیل کانال‌‌های بازاریابی و فروش و دسترسی به آنها می‌توانید متوجه شوید که کدام روش یا کانال بازاریابی برای شما موثرتر است. به احتمال زیاد می‌شود از طریق کانال‌های مختلف، به بخش‌های مختلفی از بازار دسترسی پیدا کرد اما باید بدانید که کدام کانال بهتر و کارساز است و کدام کارایی ندارد. شما باید کانال های بازاریابی و فروش و پتانسیل‌های آنها را بررسی کرده و با مشخص کردن نرخ تبدیل متوجه شوید که دقیقا چه راهی را بهتر است پیگیری کرد.

 

9. برای بهبود سئو سایت فروشگاهی اقدام کنید

بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی باید بتوانید سایت خود را در رتبه بالایی قرار دهید، یعنی آن را برای موتورهای جستجوگر با کلمات خاصی بهینه کنید. به این ترتیب هر زمان کاربران  کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاه شما را در موتورهای جستجو، مثلا  گوگل، جستجو کنند، فروشگاه شما در اولین نتایج  نمایش داده خواهد شد و کاربران را به سمت سایت شما می‌کشاند. در مطلب ” سئو فروشگاه اینترنتی ” به صورت کامل این موضوع را آموزش داده ایم.

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی

10. تولید محتوا سایت فروشگاهی داشته باشید

در مرحله اخر صفر تا صد راه اندازی سایت فروشگاهی، بایستی به تولید محتوا بپردازید. دیگر مانند گذشته هر فروشگاه تنها فروشنده یک محصول خاص نیست و محتوای سایت نیز دارای اهمیت است. بازاریابی محتوا یا بازاریابی محتوایی امروزه برای اکثر فروشگاه های اینترنتی تبدیل به یک عنصر مهم شده است. برای ماندن در بازار پر رقابت فروشگاه‌های اینترنتی باید برای کاربران خود اطلاعات ارزشمند و رایگانی ارائه دهند؛ این بهترین روش است که با کمک آن می توان ورودی‌های گوگل و بازدید از سایت را افزایش داد. در واقع بازاریابی محتوایی موجب افزایش بازدید از سایت شما، افزایش نرخ تبدیل، اعتماد سازی و افزایش فروش، خواهد شد.

مثلا می‌توانید یک وبلاگ اختصاصی در کنار سایت اصلی فروشگاهی خود ساخته و مطالب و محتوای جذاب را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. در این صورت حتی اگر بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت قصد خرید نداشته باشند، از مطالب و محتوای شما استفاده می کنند. اگر این کار را به  درستی انجام دهید، در آینده خیلی از همین افراد مشتری شما خواهند شد و از سایت شما خرید می‌کنند.

مطالعه مطلب ” تولید محتوا سایت فروشگاهی ” می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی

 جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی، یکی از مهم ترین مواردی است که باید برای موفقیت کسب و کار خود به آن توجه کنید. اگر مشتریان حتی با وجود ای نماد هم نتوانند به فروشگاه اینترنتی شما اعتماد کنند، شما موفق نخواهید شد. مواردی که به جلب اعتماد مشتریان کمک می کنند عبارتند از:

  1. ارائه گارانتی برای محصولات
  2. قرار دادن نظرات مشتریان و خریداران
  3. صفحه تماس با ما شامل مشخصات کامل شرکت و تلفن ثابت باشد.

مقاله جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی در این زمینه بیشتر به شما کمک می کند.

 

نتیجه گیری

در این مطلب صفر تا صد راه اندازی سایت را برای شما بیان کردیم. با توجه به آنچه در این محتوا آمد، شما می‌توانید به راحتی یک فروشگاه اینترنتی بسازید و با غنی کردن محتوای آن باعث افزایش بازدید و رونق کسب و کار خود شوید. تیم طراحی سایت سیتی سایت، علاوه بر ارائه فروشگاه ساز، در تمامی مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی با شما همراه است. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی با در ارتباط باشید.

 

مشاوره تلفنی سیتی سایت

اگر نیاز به مشاوره دارید، تیم سیتی سایت به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را برای پیشرفت کسب و کارتان بگیرید.

لطفا شماره تماس خود را وارد کنید


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 11:21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *