اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. شما می توانید پیج خود را به یک پیچ تجاری تبدیل کنید و از امکانات بیشتری استفاده کنید. در آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام به شما خواهیم گفت که چگونه یک فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی را راه اندازی کرده و با افزایش فالوور و ایجاد اعتماد، محصولات خود را بیش از پیش به فروش برسانید.
آموزش کامل ساخت فروشگاه در اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که کاربران آن اکثرا حالات و لحظات مختلف زندگی خود را در آن به اشتراک میگذارند. لحظاتی مانند شادی، غم، جشن، تفریح، مسافرت و … اکثر موارد گفته شده جزو دسته اموری هستند که مردم برای آنها هزینه میپردازند و این مهمترین دلیلی است که اینستاگرام را یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد تبدیل کرده است. اما نحوه فروش محصولات در اینستاگرام چگونه است؟ نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام چگونه است؟
ساخت پیج فروش در اینستاگرام
یکی از روش های فروش محصول در اینترنت، استفاده از اینستاگرام است؛ اما چگونه آنلاین شاپ بزنیم در اینستاگرام؟ ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام چگونه است؟
اولین گام برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام، ساخت پیج فروش در اینستاگرام است. در ادامه می خواهیم گام به گام نحوه ساخت یک پیج فروش حرفه ای را به شما بگوییم و در نهایت به شما یاد بدهیم که چطور آن را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید:
1. برنامه اینستاگرام را نصب کنید
در اولین مرحله از ساخت پیج فروش در اینستاگرام، شما باید اپلیکیشن آن را روی گوشی همراه خود نصب کنید. نصب این اپلیکیشن کاملا رایگان بوده و کار چندان سختی نیست. کافیست شماره همراه و یک رمز عبور برای پیجتان مشخص کنید.
البته در زمان نصب اپلیکیشن، یک نام باید برای پیجتان انتخاب کنید که در ادامه به شما یاد می دهیم که چطور یک نام زیبا و مناسب انتخاب کنید.
2. یک اسم مناسب برای پیج انتخاب کنید
دومین گام برای راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام، انتخاب یک نام مناسب برای پیج است. همانطور که گفتیم در زمان نصب اپلیکیشن باید یک نام برای پیج خود انتخاب کنید؛ انتخاب یک اسم زیبا و مرتبط با کارتان، می تواند نقش موثری در جذب کاربر داشته باشد. در ادامه تکنیک هایی را برای انتخاب نام پیج به شما خواهیم گفت:
از اسامی کوتاه استفاده کنید
بهتر است اسم پیجتان را کوتاه انتخاب کنید؛ هر چه نام انتخاب شده کوتاه تر باشد، ماندگاری آن نیز در ذهن کاربر بیشتر خواهد بود. علاوه بر این سعی کنید اسمی که انتخاب می کنید، به شکلی که خوانده می شود، نوشته شود. چرا که اگر کاربر بخواهد از طریق سرچ اینستاگرام به شما برسد، با جابجا نوشتن تنها یک حرف، نمی تواند پیجتان را پیدا کند.
از اسامی مرتبط با نوع فعالیت خود استفاده کنید
البته این مورد ضروری نیست؛ چرا که بسیاری از برندهای مطرح جهان نیز از اسامی با معنا اما بی ربط با حرفه خود استفاده کرده اند. اما در هر صورت بهتر است اسم پیجتان تا حدی گویای نوع فعالیتتان باشد.
خلاقیت داشته باشید
برای انتخاب اسم پیجتان خلاقیت به خرج دهید؛ اگر نمی خواهید از اسامی مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید، پس سعی کنید با خلاقیت خود اسامی خاص و متفاوت انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر به صورت گروهی در یک زمینه خاصی فعالیت می کنید، می توانید اسم پیجتان را ترکیبی از اول حرف اسامی افراد گروه انتخاب کنید.
نکته: در ادامه خواهیم گفت که پیج اینستاگرام به تنهایی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود و در نهایت شما باید برای پیشرفت بیشتر در کار، یک وب سایت نیز داشته باشید. یکی بودن نام سایت و اسم پیجتان از جمله نکات مهمی است که تاثیر زیادی در فروش و جذب مخاطب دارد. بنابراین اسمی را انتخاب کنید که در نهایت بتوانید از همان برای سایتتان نیز استفاده کنید.
پیشنهاد می کنیم حتما مطلب ” انتخاب اسم برای سایت ” را مطالعه کنید.
3. بیو پیجتان را حرفه ای بنویسید
در مرحله بعدی راه اندازی پیج اینستاگرام، باید در قسمت بیو پیج، توضیحات مشخصی را در مورد کارتان، نحوه ارائه محصولات یا خدمات، شماره تماس، آدرس فروشگاه فیزیکی، آدرس سایت، محدوده فعالیت و … را به صورت کامل بنویسید.
به این نکته توجه کنید که بیو پیج باید آنقدر جذاب باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند. در این باره پیشنهاد می کنیم حتما مطلب ” اینستاگرام مارکتینگ ” را مطالعه کنید. در این مطلب 0 تا 100 نحوه نوشتن بیو و جذب مشتری را به شما یاد داده ایم.
4. از محصولات تصاویر با کیفیت تهیه کنید
مرحله بعدی در راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، تهیه تصاویر با کیفیت از محصولات است. همانطور که می دانید، اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری است؛ از این رو زمانی مخاطب به پیج شما جذب می شود که تصاویر یا ویدیوهای جذابی را در آن مشاهده کند. از همان ابتدا تصاویر محصولات را اصولی، با کیفیت و با یک بک گراند مشخص و زیبا بگیرید. به این شکل ظاهر جذابی را برای پیجتان درست خواهید کرد.
5. برای هر محصول کپشن جذاب و کامل بنویسید
شاید بتوان اینطور گفت که اصلی ترین و مهم ترین موردی که باید در زمان ساخت پیج فروش در اینستاگرام به آن دقت شود، نحوه کپشن نویسی است. کپشن یک محصول دقیقا حکم توضیحات محصول در سایت را دارد. در واقع مشتری با مطالعه کپشن تصمیم می گیرد که خرید بکند یا نه!
پس سعی کنید کپشن محصولات را کامل، جذاب، مناسب با سلیقه و نیاز مشتری بنویسید.
6. نحوه ارسال کالا و پرداخت هزینه را مشخص کنید
مورد بسیار مهم دیگری که در راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام، باید به آن توجه داشته باشید، نحوه ارسال و پرداخت هزینه کالا است. بهتر است در قسمت بیو یا یک استوری در قالب اطلاع رسانی، نحوه ارسال و هزینه آن و همچنین نحوه پرداخت هزینه هر محصول را ذکر کنید. با این کار مشتری از همان ابتدا با شیوه کار شما آشنا خواهد شد
چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟
در ادامه آموزش آنلاین شاپ در اینستاگرام، به شما می گوییم که چطور فروشگاه اینستاگرام خود را فعال کنید. نکته قابل توجه این است که امکانات فروشگاه مجازی اینستاگرام به دلایل تحریم، برای کشور ما قابل دسترس نیست؛ اما با روشهای مختلف ضد تحریم میتوان از آنها استفاده کرد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
1- تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری در اینستاگرام
اولین گام برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام، تبدیل پیج معمولی به تجاری است. بعد از تبدیل پیج اینستاگرام به فروشگاه امکاناتی به میز کار شما اضافه خواهد شد. برای تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری باید نرمافزار اینستاگرام را به روز رسانی کنید تا آخرین ورژن در اختیار شما قرار بگیرد. قبلا برای تبدیل اکانت خود به اکانت تجاری نیاز به اتصال به اکانت فیس بوک خود داشتید، اما خوشبختانه اکنون این اجبار کنار گذاشته شده است.
در قسمت settings یا تنظیمات مربوط به اینستاگرام، گزینه account را انتخاب کرده.
گزینه switch to a business profile را کلیک کنید.
در مرحله بعد از مزایای اینستاگرام برای شما گفته شده است که باید گزینه continue یا ادامه را انتخاب کنید.
در این مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام، باید نوع کسب و کارتان را مشخص کنید. طبق تصویر زیر باید یکی از گزینه ها را با توجه به کارتان انتخاب کنید. پس از آن اگر می خواهید نوع کسب و کارتان در بایو پیج به کاربران نشان داده شود، گزینه “Display Category Labe” را انتخاب کنید.
در مرحله بعد در راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام از شما می خواهد با توجه به نوع کارتان، نوع حساب را مشخص کنید؛
- حساب بیزینس برای فروشگاهها، برندها، شرکتها و کسب و کارهای خدماتی مناسب است.
- حساب کریتور برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام مناسب است.
بنابراین شما برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام باید گزینه بیزینس را انتخاب کنید.
پس از آن اطلاعاتی را از شما می خواهد که آن را وارد کرده و گزینه ” Next” را انتخاب کنید. در این مرحله از شما می خواهد تا حساب اینستاگرامتان را به فیسبوک متصل کنید. با اتصال حسابتان به فیسبوک می توانید از امکانات بیشتری استفاده کنید. البته این امکان برای ایران در دسترس نیست.
اگر مایل به اتصال به فیسبوک بودید گزینه ” Login to facebook ” را انتخاب کنید، در غیر اینصورت ” Skip ” را انتخاب کنید.
پس از آن صفحه زیر برایتان نمایش داده می شود که می توانید امکانات پیج ایسنتاگرام را مشاهده کنید. طبق تصویر زیر ضربدر را انتخاب کنید.
اکنون حساب شما یک اکانت تجاری است و در قسمت بایو پیج می توانید نوع کسب و کارتان را مشاهده کنید. دکمه “Insights” مربوط به آمار پیجتان و دکمه ” Promotions ” مربوط به سرویس تبلیغات ایسنتاگرام می باشد.
2- در اکانت فیس بوک خود کاتالوگی از محصولات ایجاد کنید
در ادامه راه اندازی شاپ اینستاگرام، باید در اکانت فیس بوک خود کاتالوگی از محصولات تان ایجاد کنید. برای این کار شما باید کاربری فیسبوک خود را به حالت published تغییر دهید؛ سپس برای صفحه خود admin role یا قوانین مدیریتی ایجاد نمایید. قالب صفحه را برابر با shopping template تغییر دهید.
کاتالوگ محصول شامل قیمت، تصاویر محصولات و تگ های مرتبط با آن است. برای این کار به آدرس www.facebook.com/products وارد شده و روی عبارت Add Catalog کلیک کنید تا به مرحله بعد وارد شوید.
بعد از این مرحله با صفحه زیر روبه رو می شوید که باید گزینه Ecommerce را انتخاب کنید.
اکنون باید Upload Product Info را انتخاب کرده و به صورت دستی محصولات را وارد کنید. و در بخش catalog owner اکانت اینستاگرام خود را به عنوان مالک وارد کنید، در قسمت catalog name نام کاتالوگ خود را وارد کنید و سپس روی crest بزنید.
talogدر این مرحله از ایجاد فروشگاه در اینستاگرام، به شما اطلاع داده میشود که کاتالوگ شما با موفقیت ساخته شده است. اکنون روی گزینه view catalog کلیک کنید.
3- اضافه کردن محصول
اکنون روی “Add item” کلیک کرده و برای اضافه کردن دستی محصولات گزینه ” Add Manually ” را انتخاب کنید. طبق تصویر زیر می توانید تصویر، نام، توضیحات، آدرس مربوط به محصول در سایت و قیمت را وارد کنید.
نکته : به دلیل تحریم ها گزینه ریال برای ما وجود ندارد، با نوشتن T قیمت را با تومان وارد کنید.
در آخر روی گزینه “Add Product” کلیک کنید.
4-تایید کاتالوگ فیسبوک توسط اینستاگرام
پس ساخت کاتالوگ باید به اینستاگرام خود بر گردید وبه ترتیب روی گزینه Bussiness و سپس Shopping کلیک کنید. در اینجا کاتلوگی که ساختید را انتخاب کنید و گزینه done را بزنید. در این مرحله بایدمنتظر تایید اینستاگرام بمانید.
اما این مراحل گفته شده برای کاربران ایرانی فیلتر است. با وجود فعال کردن فروشگاه اینستاگرام هم کاربران ایرانی نمی توانند از شما خرید کنند چون باید از کارت اعتباری استفاده کنند.
5- پست گذاشتن در اینستاگرام
برای پست گذاشتن در پیج فروشگاهی اینستاگرام خود باید دقیقا مانند پیج های شخصی عمل کنید؛ عکس محصول مورد نظرتان را انتخاب و در نهایت برای آن یک کپشن مناسب بنویسید. ( کپشن پست شما حکم توضیحات محصول را دارد)
پس از آن گزینه Tag Products را انتخاب کنید و یک نقطه از عکس خود را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید تا تگ محصول دقیقا روی همان نقطه قرار بگیرد. حال اسم محصولی که می خواهید روی این عکس تگ شود را بنویسید. در این مرحله به این نکته توجه کنید که اسم محصولی که می نویسید، باید با نام محصولاتی که در مرحله قبل برای کاتالوگ وارد کرده اید، یکی باشد. به این شکل اینستاگرام متوجه می شود که کدام عکس باید روی این محصول تگ شود.
در نهایت محصول را انتخاب و گزینه Done را بزنید؛ پس از آن دکمه Share را بزنید تا پست شما منتشر شود.
نحوه بارگذاری ویدیو نیز دقیقا به همین شکل خواهد بود. زمانی که آیکون بگ مانند را زیر تصاویر خود مشاهده کردید، می توانید از صحیح بودن کارتان اطمینان حاصل کنید.
6- استوری گذاشتن در اینستاگرام
استوری گذاشتن هم درست مانند پیج های شخصی است؛ با این تفاوت که باید از بخش استیکر های اینستاگرام، استیکر تگ محصول را انتخاب کنید. با این کار کاربران می توانند روی آن کلیک کرده و به بخش فروش محصول وارد شوند. عکس مورد نظرتان را برای استوری انتخاب کرده و سپس استیکر مرتبط را روی آن قرار دهید. در مرحله بعد باید محصول مورد نظرتان را از کاتالوگ ایجاد شده انتخاب کنید. در آخر استوری را Share کنید.
رسمیت بخشیدن به پیج اینستاگرام
اکنون که به طور کامل متوجه شدید چگونه پیج فروش در اینستا بزنیم، نوبت به رسمیت بخشیدن به پیج اینستاگرامتان می رسد. از آنجایی که امکان فیلتر شدن اینستاگرام وجود دارد و الان هم اتفاق افتاده است، بهتر است برای اینکه کسب و کارتان لطمه ای نبیند و زحماتتان بر باد نرود، در کنار اینستاگرام از جایگزین های آن استفاده کنید.
پیشنهاد می کنیم حتما مطلب ” چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟ ” را مطالعه کنید؛ در این محتوا به صورت کامل نحوه راه اندازی آنلاین شاپ را به شما آموزش داده ایم و در نهایت سودآورترین آنلاین شاپ های ایران را نیز معرفی کرده ایم.
فروشگاه اینترنتی بهترین جایگزین اینستاگرام
بهترین جایگزین اینستاگرام در این روزها، خرید سایت آماده ارزان می باشد. چرا که این وب سایت ها با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، به راحتی می توانند در سطح کشور بدون اینکه خطری تهدیدشان کند، فعالیت کنند. شما می توانید پیش از آنکه مشتریانتان را از دست بدهید، آنها را به سایت فروشگاهیتان هدایت کنید. اما چطور؟
شما باید مشتریانتان را ترغیب کنید که در سایت فروشگاهی شما ثبت نام کرده و با این کار شماره تماس آنها را به دست آورید. قطعا با محدودیت اینستاگرام تعداد زیادی از مشتریان، شما را فراموش خواهند کرد؛ اما زمانی که اطلاعات تماس آنها را داشته باشید، می توانید به راحتی و با ارسال پیامک به آنها، مشتریانتان را از محصولات و یا خدمات خود مطلع سازید. با این اقدام دیگر مشتریان خود را از دست نخواهید داد.
اگر قصد خرید سایت آماده وردپرس با بیشترین امکانات را دارید، می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره رایگان از ما، فروشگاه اینترنتی خود را با توجه به نیازتان تهیه کنید.
طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای با امکانات دیجی کالا
افزایش فالورهای فروشگاه اینستاگرامی و جلب اعتماد آنها
تا اینجا با آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام آشنا شدید، در ادامه به شما می گوییم که چطور فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید. قطعا داشتن دنبال کننده در صفحه اینستاگرام، مهمترین عامل برای داشتن یک کسب و کار مجازی موفق است و آنها را به خریداران بالفعل برای محصولات شما تبدیل خواهد کرد. شما نمیتوانید از صفحهای که تعداد دنبال کننده و یا همان فالوور کمی داشته باشد، درآمد خوبی به دست آورده و محصولات خود را به فروش برسانید. پس برای اینکه یک فروشگاه موفق و پرفروش برای محصولات خود داشته باشید، مواردی که در ادامه آمده است را با دقت انجام دهید.
-
افزایش فالورها با فراخواندن مشتریان به فروشگاه اینستاگرامی
اگر غیر از فضای مجازی نیز دارای کسب و کاری هستید، مثلا صاحب فروشگاه اینترنتی هستید، آدرس اینستاگرام خود را در آن نصب نمایید و در معرض دید عموم مشتریان قرار دهید. سپس از مشتریان بخواهید که اطلاعات بیشتر، مثلا تخفیفها و فروشهای ویژه و نیز محصولات جدید را در اینستاگرام شما دنبال کنند؛ اینگونه میتوانید فالوور بیشتری جذب کرده و بر تعداد آن بیفزایید.
-
استفاده از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ صفحه
با قرار دادن لینک اینستاگرام خود در سایر شبکه های مجازی و معرفی آن به دیگر اشخاص، برای صفحه خود تبلیغات انجام دهید. مثلا در کانال تلگرام یا صفحه لینکدین.
-
لایک و فالوور نخرید
با دقت در برخی از صفحات اینستاگرام، متوجه خواهید شد که این صفحات با هزاران فالوور، برای هر محصول یا تصویر خود تعداد کمی لایک و کامنت دارند. دلیل این امر جعلی بودن فالورهای آنهاست. اگر بخواهید در کوتاه مدت فالور و لایکهای زیادی داشته باشید، مجبور به استفاده از رباتها هستید که در طولانی مدت، موجب مسدود شدن اکانت شما خواهد شد؛
چرا که اینستاگرام به جعلی بودن لایک یا فالوورهایشان پی میبرد و بلافاصله حساب کاربریشان را برای همیشه مسدود میکند. پس مواظب باشید که فالوور جعلی برای خود ایجاد نکنید که خود نوعی کلاهبرداری محسوب میشود.
-
استفاده از یک اسم واقعی برای صفحه خود
اگر فروشگاه اینترنتی، وبسایت و یا برندی دارید، از همان اسم در نام کاربری صفحه اینستاگرامتان استفاده کنید. استفاده از اسمهای غیر واقعی برای صفحه، باعث ایجاد بی اعتمادی به صفحه شما خواهد شد ضمن اینکه ممکن است شخص دیگری از نام برند شما استفاده کنید و دیگر نتوانید اسم برند خود را در اینستاگرام ایجاد کنید.
-
دنبال کردن دیگر صفحات
سعی کنید برای شروع، دیگر صفحات تجاری مرتبط با کسب و کار خود را دنبال کنید؛ چون ممکن است کاربران آن صفحات، شما را پیدا کنند و با این کار در واقع کاربران هدف را به صفحه خودتان ارجاع داده اید.
-
تگ کردن دوستان در پستهای پیج خود
تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری افراد، هنگام انتشار تصاویر؛ با این کار عکس به اشتراک گذاشته شده توسط شما در صفحه افرادی که تگ شدهاند نیز منتشر میگردد و مورد توجه دنبال کنندههای آنها نیز قرار خواهد گرفت. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که از این قابلیت، با دقت و هوشمندانه استفاده کرده و در آن افراط نکنید؛ چرا که در این صورت به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته خواهید شد.
-
هشتگ زدن در توضیحات
یکی از قابلیتهای اینستاگرام جستجوی کلی با استفاده از هشتگ است. اگر قبلا تجربه طراحی وب سایت داشته باشید در واقع هشتگ مانند “کلمه کلیدی” کاربرد دارد. به این صورت که زیر هر پست اگر از علامت «#» و سپس کلمه کلیدی مورد جستجو استفاده شود، با جستجوی آن کلمه توسط کاربران پست شما نمایش داده خواهد شد؛ بنابراین هشتگ محصولات یا کلمات کلیدی برند و کسب و کار خود را زیر پستهایتان درج کنید.
در نظر داشته باشید که محدودیتی در استفاده از هشتگ وجود ندارد. هر چه هشتگهای مرتبط با فعالیت خود را ثبت کنید، کاربران سراسر دنیا میتوانند با جستجو به محصولات شما برسند.
برای اینکه متوجه شوید کاربران بیشتر دنبال چه هشتگ ها یا کلمات کلیدی هستند، بهتر است از گوگل کمک بگیرید. کافیست در مورد کالای مورد نظر در گوگل جستجو کنید و پایین صفحه از پیشنهادهای گوگل استفاده کنید. مطالعه محتوا ” چک لیست تولید محتوا اینستاگرام ” می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند.
-
رسمی جلوه دادن صفحه خود در اینستاگرام
برای جلب اعتماد کاربران به صفحه خود، آن را رسمی جلوه دهید تا کاربر برای هزینه کردن بتواند به شما اعتماد کند. برای این کار کافی است که آدرس ایمیل خود و شماره تماستان را در صفحه به طور دقیق قرار دهید. همچنین لوگوی شرکت خود را نیز در صفحه اینستاگرامتان بگذارید؛ چرا که هیچ یک از صفحات قلابی برای زیبایی پیجشان هزینه نمیکنند.
اگر وبسایت یا وبلاگ شخصی دارید، حتما آدرس اینستاگرام خودتان را در آن ذکر نمایید؛ با این کار شما میتوانید مخاطبان سایت یا وبلاگتان را به صفحه اینستاگرام خود سوق داده و آنها را جز دنبال کنندگان خود قرار دهید.
-
توضیح دادن در مورد تصاویر منتشر شده
توضیح مختصری برای هر تصویر قرار دهید؛ چرا که اینستاگرام رسانهای مبتنی بر تصویر است و متنهای طولانی در آن جایی نخواهند داشت. در این فضا لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر گذار خواهد بود، بنابراین میبایست بیان تقریبا غیررسمی و ساده داشته باشید؛ در عین حال که رسمی بودن صفحه خود را به طور کلی فراموش نکنید.
تلاش کنید تا با آشنایی از روحیات کاربران خود متنی در خور با روحیات آنها، به همراه توضیحاتی مختصر در مورد محصول ارائه دهید. همچنین میتوانید با طرح پرسشهایی برای کاربران، آنها را به مشارکت در پستهای خود تشویق کنید.
-
اشتراک گذاشتن عکس و ویدیوهای با کیفیت
با توجه به دیداری بودن شبکه اینستاگرام، کیفیت عکسها و ویدیوهای شما از اهمیت ویژهای برخوردار است. به علاوه کاربران تمایل به تماشای داستان دارند تا به نمایش درآمدن انبوهی از تبلیغات و برندها؛ پس بهتر است عکسهایی منتشر کنید که داستانی را برای مخاطب نقل نماید.
توجه داشته باشید که عکس و فیلمهای شما در اینستاگرام باید زیبا و ساده بوده و پیامی برای منتقل کردن به دنبال کنندگان و تاثیرگذاری روی آنها داشته باشند؛ در این صورت کاربران تمایل پیدا میکنند تا از شما خرید کنند. برای تحقق این موضوع، ویدئوهای یک دقیقهای و خلاقانه بسازید. این فیلمها به دلیل کم حجم بودنشان بسیار اثربخش بوده و روی مخاطب تاثیرگذارند. از مدیاهای با کیفیت پایین یا نور کم یا آرشیوی هرگز استفاده نکنید.
-
ایجاد تنوع و هیجان در صفحه اینستا
برای ایجاد جذابیت باید در انتشار مطالب خود تنوع داشته باشید. مدیاهای شخصی، آموزشی و طنزهای مرتب با فعالیت خود را منتشر کرده تا کاربران برای تماشای مطالب شما هیجان داشته باشند.
-
قابل خریداری کردن محصولات
با توجه به اینکه در اینستاگرام هدایت مشتریان از یک عکس به سمت صفحه خرید آن، به دلیل قرارندادن لینک، به آسانی انجام نمیشود، میتوانید با استفاده از دو روش در اینستاگرام این کار را انجام دهید؛
یکی به صورت مستقیم و دیگری غیر مستقیم.
1. روش مستقیم
در روش مستقیم که البته برای کاربران ایرانی بصورت پیش فرض در دسترس نیست، اما در بالای همین مقاله روش انجام آن را توضیح داده ایم و با قرار دادن لینک محصولات معرفی شده در عکس آن (یا همان تگ کردن قیمت محصول بر روی آن)، به کاربران امکان خرید مستقیم آن کالا را خواهید داد.
2. روش غیر مستقیم
در روش غیر مستقیم با قرار دادن لینک خرید محصولاتتان در قسمت بیو (bio)، به کاربران اطمینان دهید که میتوانند محصولات ارایه شده در تصاویر را از سایت فروشگاه آنلاین شما خریداری نمایند. اهمیت این موضوع این است که مخاطبان شما بدون وقفه، میتوانند محصول مورد علاقه خود را خریداری نمایند، بدون اینکه زمانی برای پشیمانی داشته باشند.
-
داشتن زمان بندی منظم برای بروزرسانی پست ها
بهتر است در یک ساعت مشخص از شبانه روز مثلا عصر یا شب، پست ها را بروز رسانی کنید. آمارها نشان میدهد کاربران ایرانی در ساعات پایانی شب، بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و به این شکل پست شما آخر شب، بین بقیه پست ها گم نخواهد شد و نیز مخاطب در زمان خاصی انتظار انتشار پستهای شما را خواهد کشید.
-
پاسخ دادن کامنت های کاربران
یک اصل مهم در کسب و کارهای اینترنتی تعامل با کاربران است. سعی کنید تمامی کامنتها، حتی انتقادات را به صورت دوستانه و بدون گذشت زمان زیاد از آنها پاسخ دهید. شما میتوانید با بررسی نظرات، کسب و کارتان را بهبود بخشید و در مسیر توسعه کسب و خود قرار گیرید.
-
استفاده کم از فیلترهای اینستاگرام
با توجه به اینکه هدف از فیلترهای اینستاگرام بهبود کیفیت عکس است، استفاده بیش از حد از آنها باعث غیر طبیعی جلوه دادن عکسها شده و در نهایت از لایک کمتری برخوردار خواهید شد.
-
انتشار مطالب انحصاری و خلاقانه
اگر برای فعالیت خود اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کرده اید یا صفحه اجتماعی دیگری غیر از اینستاگرام نیز دارید، در آنجا مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در اینستاگرام میگذارید، منتشر کنید. مطالب اینستاگرام خود را انحصاری و فقط خاص اینستاگرام منتشر کنید تا مخاطبان شما درگیر مطالب تکراری نشوند.
-
خودداری از انتشار محتوای نامربوط به صفحه
در نظر داشته باشید که کسب و کارهای بزرگ و حرفهای در مسائل اجتماعی، سیاسی و… کمتر دخالت میکنند؛ مگر این که در حوزه تخصص آنها بوده و تأثیر مثبت روی مخاطب بگذارد.
-
تحلیل بازخوردهای کاربران
باید با کاربران و دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید. همواره بازخوردهای کاربران مانند لایکها، کامنتها، افزایش یا کاهش فالورها را بررسی کرده و بر اساس آن تصاویر و مطالب خود را ارائه دهید.
-
برندسازی در اینستاگرام
از طریق وب سایت و یا فروشگاه خود صفحه اینستاگرامتان را به برند خود متصل کنید. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبانتان خواهید داشت و آنها را به مشتریان دائم خود بعد از تغییر نرم افزار رایج به نرم افزاری غیر از اینستاگرام تبدیل خواهید کرد.
شما می توانید با خواندن محتوای “افزایش فروش در اینستاگرام” روش های جدیدی برای افزایش فروش پیج خود یاد بگیرید.
مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی اینستاگرام
تا اینجا متوجه شدیم، چگونه پیج انلاین شاپ بزنیم. راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام مزیت هایی برای صاحبان کسب و کارها داشته است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.
رایگان بودن راه اندازی فروشگاه اینستاگرام
برای ثبت نام در اینستاگرام و راه اندازی پیچ فروشگاهی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست، بنابراین صاحبان کسب و کار بدون صرف هزینه ای بابت فروشگاه خود می توانند آن را راه اندازی کنند. البته برای تبلیغات و جذب فالوور نیاز به صرف هزینه هایی می باشد.
کاربران زیاد اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی پرطرفدار است که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. این یعنی یک بازار بزرگ برای فروش محصولات. بسیاری از این کاربران مشتریان بالقوه شما هستند که می توانید آن ها را به مشتری واقعی و دائمی خود تبدیل کنید.
مسیر خرید کوتاه در اینستاگرام
کاربران فضای مجازی امروزه تمایل دارند به سرعت کارهای خود را انجام دهند. از این رو نمی توان از کاربران خواست که برای خرید محصولات به جای دیگر بروند و مراحلی را طی کنند. در این شرایط اینستاگرام فضایی را فراهم کرده است که بجای اینکه کاربران را به سمت فروشگاه خود هدایت کنیم، فروشگاه را نزد آن ها بیاوریم. کاربران با دیدن کاتالوگ محصولات و ارزیابی آن ها، به راحتی می توانند در مورد خرید محصول تصمیم گیری کنند، بنابراین مسیر خرید برای آن ها کوتاه تر می شود.
سهولت استفاده از اینستاگرام
استفاده از اینستاگرام بسیار ساده است. حتی کسانی هم که دانش تخصصی در مورد اینترنت ندارند به راحتی می توانند با اینستاگرام کار کنند و فروشگاه اینرنتی خود را راه اندازی کنند.
❔︎ سوالات متداول
ساخت فروشگاه اینستاگرامی چقدر هزینه دارد؟
به طور کلی اینستاگرام یک اپلیکیشن کاملا رایگان است که برای استفاده از امکانات مختلف آن، نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. برای ایجاد فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، کافیست به روشی که آموزش دادیم، تگ قیمت را به محصولات خود اضافه کنید.
برای ساخت فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی به چند فالوئر نیاز دارم؟
برخی از امکانات اینستاگرام تنها برای افرادی فعال است که تعداد مشخصی فالوئر داشته باشند؛ به عنوان مثال برای قراردادن لینک در استوری ها، باید حداقل 10 هزار فالوور داشته باشیم. اما برای تبدیل اینستاگرام به فروشگاه، هیچ محدودیتی نداشته و کافیست اکانت خود را تجاری کنید.
تایید شدن فروشگاه اینستاگرامی توسط فیسبوک چقدر زمان می برد؟
به طور کلی هنوز زمان مشخصی برای تایید شدن فروشگاه اینستاگرامی توسط فیسبوک اعلام نشده است. اما طبق تجربه کاربران، از چند ساعت تا دو هفته زمان لازم است تا کاتالوگ محصولات مورد تایید فیسبوک واقع شود. در صورتی که پس از گذشت دو هفته هیچ اتفاقی نیفتاده بود، کاتالوگ محصولات را مجدد بررسی کنید.
آیا امکان ایجاد فروشگاه اینستاگرامی برای کاربران ایرانی هم فعال است؟
در حال حاضر به دلیل تحریم های مختلف، امکان ایجاد این نوع فروشگاه برای حساب های ایرانی فعال نیست؛ اما افرادی بوده اند که با رعایت نکات گفته شده، توانسته اند این امکان را فعال کنند. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم پس از مدتی که از شروع کسب و کارتان در اینستاگرام گذشت، برای طراحی فروشگاه اینترنتی اقدام کنید.
کلام آخر
در این مطلب در مورد صفر تا صد راه اندازی پیج فروش اینستاگرام صحبت کردیم و به شما یاد دادیم که چگونه آنلاین شاپ در اینستاگرام بزنیم؟ و چگونه یک آنلاین شاپ موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟ اینستاگرام فضای بسیار خوبی را برای کسب و کارهای کوچک ایجاد کرده است تا محصولات خود را بفروش برسانند. اما دقت داشته باشید تنها داشتن پیج اینستاگرام کافی نیست. مخصوصا با تحریم ها و فیلترینگی که وجود دارد. پس حتما در کنار راه اندازی آنلاین شاپ اینتاگرام خود، سایت فروشگاهی خود را هم راه اندازی کنید و با اطمینان بیشتری در فضای مجازی فعالیت کنید.