طراحی سایت

لینکدین چیست؟ راهنمای ساخت صفحه و نکات مهم آن

لینکدین چیست؟

 

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که افراد با عضویت در آن، در زمینه های مختلف کاری، فعالیت می کنند و اطلاعات مربوط به حوزه کاری خود را با سایرین به اشتراک می گذارند یا برای یک موقعیت شغلی بهتر جستجو می کنند. اگر به صورت منظم و اصولی در لینکدین فعالیت داشته باشید، می توانید موقعیت های شغلی زیادی بدست آورید یا کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و آن را گسترش دهید. در ادامه به مباحث مهمی مانند لینکدین چیست؟ راهنمای ساخت لینکدین، ساخت صفحه شرکت در لینکدین و نکات مهم آن پرداخته ایم.

لینکدین چیست؟

شبکه اجتماعی لینکدین، در دسامبر سال 2002 راه اندازی شد و در ماه می همان سال در دسترس مردم قرار گرفت. در پاسخ به این سوال که linkedin چیست؟ باید بگوییم، لینکدین یک شبکه اجتماعی است که به مخاطبان خود امکان می دهد تا در زمینه های مختلف، حوزه کاری خود فعالیت کنند. فعالیت مخاطبان لینکدین شامل به اشتراک گذاشتن موضوعات تخصصی در حوزه های مختلف کاری، به اشتراک گذاشتن تخصص و مهارت به صورت رزومه کاری، به اشتراک گذاشتن آگهی های استخدام و… می شود. بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی که بیشتر جنبه سرگرمی دارند، این شبکه اجتماعی کمی رسمی و اصولی تر است. 

 

عضویت در لینکدین

برای عضویت در این شبکه اجتماعی، می توانید اکانت شخصی و یا اکانت شرکتی بسازید.

 

  • اکانت شخصی در لینکدین

 پس از ثبت نام، میتوانید رزومه و تخصص کاری خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید و از این طریق صاحبان شرکت ها و کارفرمایان را به خود جذب کنید. بسیاری لینکدین را به عنوان رزومه آنلاین می شناسند؛ بنابراین ثبت نام در آن و اشتراک رزومه با دیگر افراد در زندگی کاری شما تاثیر زیادی دارد.

 

  • اکانت شرکتی در لینکدین

 شرکت ها نیز میتوانند برای شرکت و فعالیت خود صفحه ای بسازند و فعالیت ها و اطلاعات کاری خود را در آن به اشتراک بگذارند. از این طریق افراد و دیگر شرکت ها نیز برند آنها را خواهند شناخت. با گذشت حدود 17 سال از فعالیت این شبکه اجتماعی، بیش از 575 میلیون کاربر دارد.

بنابراین یکی از اقداماتی که پس از خرید سایت شرکتی باید انجام دهید، ایجاد کردن اکانت در لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی است. 

 linkedin چیست؟

آیا لینکدین برای زمینه کاری من انتخاب خوبی است؟

در ابتدا باید بازار هدف، حوزه کاری خود را شناسایی کنید. کسب و کار ها را میتوان در دو دسته قرار داد؛ B2B که مشتریان آن ها دیگر کسب و کار ها هستند و B2C که مشتریان آن ها افراد هستند. برای مثال تخصصی مانند طراحی وب سایت، جزو دسته B2B است. لینکدین فرصت مناسبی برای گسترش کسب و کارهای B2B است. چرا که در این فضا کسب و کار های مختلفی حضور دارند. مطالبی که گفتیم به معنی این نیست که لینکدین برای کسب و کار های دیگر مناسب نیست. برای مثال کسب و کار هایی که در حوزه آموزش دیجیتال مارکتینگ نیز هستند، مخاطب هدفشان افرادی است که قصد افزایش تخصص و مهارت دارند، که این فضا کاملا مناسب این نوع کسب و کار ها است. 

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است. بنابراین کاربران این شبکه نیز از سایر شبکه ها سخت گیرتر هستند، پس نحوه فعالیت در این شبکه باید با سایر شبکه ها کمی متفاوت باشد. اگر صاحب کسب و کاری هستید که تجارت های دیگر بازار هدف شما هستند، همین امروز فعالیت در این شبکه بزرگ را شروع کنید.

 

معرفی جعبه ابزار لینکدین

پس از ورود در لینکدین، در نوار تیره بالا صفحه چند گزینه را می بینید، در ادامه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • Home

 در این قسمت لیست افرادی که دنبال می کنید، پست هایی که در صفحه خود قرار دادید و پست هایی که لایک کردید، نشان داده می شود.

  • My network

 در این بخش سه چیز نمایش داده شده:

  • لیست کانکشن( افرادی که دنبال کرده اید) را براساس تاریخ دنبال کردن و یا حروف الفبا نشان می دهد.
  • افراد مختلف در زمینه های کاری مختلف را در اینجا می توانید پیدا کنید.
  • لیست درخواست هایی که برای شما ارسال شده است نیز نمایش داده شده است.
  • Jobs

 در اینجا می توانید موقعیت های شغلی مختلف را متناسب با مهارت و تخصصی که قبلا گفته اید، پیدا کنید. حتی اگر صاحب شرکت هستید، آگهی های استخدام خود را در اینجا پست کنید.

  • Messaging

در این قسمت پیام های شخصی که برای شما فرستاده می شود را میتوانید ببینید.

  • Notifications

لینکدین از طریق نوتیفیکیشن، اتفاقات تازه ای که رخ می دهد را به شما اطلاع می دهد.

  • search

برای پیدا کردن افراد دیگر و یا یک موضوع خاص، در قسمت سرچ جستجو کنید. 

پروفایل لینکدین

چگونه در لینکدین فعالیت کنم؟

همانطور که گفتیم این شبکه اجتماعی با سایر شبکه ها، از نظر محتوا متفاوت است. فعالیت کردن در این شبکه اجتماعی، نیازمند تولید محتوای تخصصی در زمینه کاری شما است. این محتوا باید علاوه بر داشتن کیفیت بالا، محتوای ارزشمندی به حساب بیاید. تولید محتوا به این سبک کار سختی نیست، فقط کافی است در زمینه کاری خود اطلاعات لازم را کسب کنید و در اختیار کاربران خود قرار دهید.

 

تکمیل پروفایل حرفه ای

پروفایل بیان کننده رزومه کاری شما است. پس باید آن را به گونه ای کامل کنید که به خوبی بیانگر سوابق تحصیلی و مهارت های شما باشد. زیرا به کمک پروفایل است که افراد متخلف جذب استعدادها و مهارت های شما می شوند. برای این کار، پس از ثبت نام وارد حساب خود شوید و اطلاعات خواسته شده را کامل وارد کنید. هرچه پروفایل شما کامل تر باشد، در نتیجه جستجو سایر کاربران، بهتر نمایش داده می شوید. سعی کنید تصویر مناسبی از خود در پروفایل قرار دهید و تجربیات کاری خود را به طور منظم و کامل ذکر کنید. 

برای ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین به این نکات دقت کنید:

  • عکس پروفایل حرفه ای داشته باشید. عکس تکی و با کیفیت که از رو به رو گرفته شده باشد ، گزینه خوبی است.
  • بنر بک گراند صفحه شما باید طوری باشد که حرفه و مهارتتان را نشان بدهد.
  • اداخل هدلاین کلی ننویسید. مهارت های خودتان را به طور کامل اونجا بنویسید.
  • در قسمت درباره من به صورتی در مورد خودتان بنویسید که کارفرما یا هر شخص دیگه ای مشتاق شما شود.
  • تجربه کاری خودتان را به صورت کامل بنویسید. سعی کنید  خلاصه بنویسید ولی همه چیز را هم ببگویید.
  • مهارت هایی را که دارید اضافه کنید ولی مهارت هایی هم که نداریی ننویسید چون راحت تشخیص داده می شود.

 

مراحل ساخت صفحه شرکت در لینکدین

کمپانی پیج این امکان را به شما میدهد، که علاوه بر صفحه شخصی، برای شرکت تان نیز صفحه بسازید.

در اولین گام، وارد صفحه خود شوید و در نوار بالا، قسمت work را انتخاب کنید.

پس از آن صفحه ای به شما نشان داده میشود، در این قسمت گزینه create a company page را انتخاب کنید.

کمپانی پیج در لینکدین

اکنون برای شما صفحه ای نشان داده میشود که از شما میخواهد نوع شرکت خود را انتخاب کنید. 

کمپانی پیج در لینکدین

پس از آن صفحه  زیر برای شما نمایش داده میشود. در اینجا نام شرکت خود را به انگلیسی و ایمیل شرکت را وارد کنید.

کمپانی پیج در لینکدین

در نهایت ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما میگوید، صفحه جدیدی برای شرکت شما ایجاد شده است.

ساخت این نوع صفحه، این امکان را به شما میدهد، تا مقالات، اینفوگرافیک ها و آخرین اخبار کاری خود را به اشتراک بگذارید.

 

انحصاری کردن URL

شما میتوانید برای صفحه خود یک URL اختصاصی داشته باشید. برای این کار پس از وارد شدن به قسمت تنظیمات، Edit Public Profile را انتخاب کرده و از طریق Customize Your Public Profile URL  آدرس صفحه خود را تغییر دهید. آدرسی را انتخاب کنید که با سایر شبکه های اجتماعی شما یکسان باشد، از این طریق می توانید سایر شبکه های اجتماعی و یا سایت خود را نیز، به لینکدین متصل کنید.

 

حذف اکانت لینکدین

برای حذف اکانت، بر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و در قسمت Privacy & Settings وارد شوید. سپس در قسمت Account، گزینه Subscriptions and payments را انتخاب کنید. پایین صفحه گزینه Closing Your LinkedIn Account را انتخاب کنید، نهایتا علت خروج شما از لینکدین را جویا می شود. پس از نوشتن علت خروج تان، next را بزنید. در نهایت پسورد اکانت را وارد کرده و Close Account را بزنید.

 

تاثیر لینکدین روی سئو سایت

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی است، که فعالیت در آن می تواند تاثیر زیادی روی سئو سایت شما داشته باشد. بک لینک هایی که برای سایت خود از لینکدین می گیرید، ارزش زیادی دارند. لینکدین بهترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن مقالات تخصصی و کاری شما است. اگر به صورت منظم و تخصصی در لینکدین فعالیت کنید و لینکدین را به سایت خود متصل کنید، می توانید تاثیر آن را بر سئو سایت خود مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه سئو صفحات سایت به صفحه سئو و بهینه سازی سایت سیتی سایت مراجعه کنید. 

شما می توانید تاثیر انواع شبکه های اجتماعی را روی سئو سایت در محتوا “ تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت ” مطالعه کنید.

 

در پایان

در این محتوا راهنمای ساخت لینکدین را برای اکانت شخصی و شرکتی بیان کردیم. با توجه به مطالب گفته شده، فعالیت در لینکدین سبب میشود، برند و یا تخصص شما به خوبی شناخته شود. اما برای موفقیت در این شبکه اجتماعی، باید استراتژی درستی برای تولید محتوا در این فضا داشته باشید و قبل از آن فضای کار با لینکدین را طبق آموزشی که در این محتوا آمده است، یاد بگیرید.

 


بروزرسانی در دوشنبه, 19 تیر 1402 09:01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *