طراحی سایت

آموزش تولید محتوا برای محصول

تولید محتوا برای محصول

 

تولید محتوا برای محصولات یکی از اصلی ترین مواردی است که باید در زمان راه اندازی سایت فروشگاهی به آن توجه کنید. در واقع زمانی می توانید مشتری را به خرید از سایت ترغیب کنید که توضیحات و محتوای محصول کاملا برای مشتری مفید باشد. اما در این مطلب به شما خواهیم گفت که محصول نویسی چیست و چطور با تکنیک های ساده می توانید تولید محتوا برای محصول انجام دهید.

محصول نویسی چیست؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها تولید محتوا و ظاهر فروشگاهی خوب می تواند در جذب مشتری موثر باشد. اما آنها به این نکته توجه نمی کنند که محصولات یک سایت هم نیاز به محتوا داشته و باید به صورت اصولی سئو شوند. محصول نویسی به محتوایی گفته می شود که صرفا برای صفحه هر محصول تولید می شود. این محتوا باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با آن محصول بوده و اطلاعات کاملی از محصول را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

هزینه تولید محتوا محصول

تولید محتوا برای وبلاگ سایت

به ازای هر 1000 کلمه

110.000 تومان

 

  • تولید محتوا به روش بازنویسی از منبع
  • شامل گارانتی زمان تحویل
  • رعایت اصول  نگارشی در محتوا
  • مشخص کردن تیتر و هدینگ های محتوا
  • در نظر گرفتن چگالی کلمات کلیدی محتوا
  • درج محتوا در سایت در صورت تمایل
  • 20% تخفیف در سفارش انبوه

 

 ثبت سفارش

تولید محتوای محصولات سایت

به ازای هر 1000 کلمه

130.000 تومان

 

  • تولید محتوا به روش بازنویسی و یا ترجمه
  • شامل گارانتی زمان تحویل
  • رعایت اصول  نگارشی در محتوا
  • مشخص کردن تیتر و هدینگ های محتوا
  • در نظر گرفتن چگالی کلمات کلیدی محتوا
  • درج محتوا در سایت در صورت تمایل
  • 20% تخفیف در سفارش انبوه

 

 ثبت سفارش

تکنیک های تولید محتوا برای محصولات

1. مخاطبان خود را بشناسید

اولین گام برای تولید محتوای محصول این است که مخاطبان هدف خود را بشناسید. با این کار به راحتی متوجه می شوید که افراد در محصولات شما به دنبال چه ویژگی هستند. برای شناخت آسان تر مخاطبان کافی است به یک سری سوال پاسخ دهید.

  • چرا مشتری به محصولات فروشگاه شما علاقه دارد؟
  • کدام ویژگی یا مزیت محصولات شما برای مشتری جذاب است؟
  • علایق مشتریانی که به صفحه شما مراجعه می کنند چیست؟
  • مشتری شما چه توصیفی از محصولاتتان دارد؟
  • مشتری از چه طریق فروشگاه شما را پیدا کرده؟

با پاسخ به این سوالات به راحتی می توانید، تولید محتوا برای محصولات خود را آغاز کنید.

 

2. بر مزایای محصول تمرکز کنید

دومین گام در آموزش تولید محتوا، تمرکز بر مزایای محصولات است. در توليد محتوا براي محصولات تمام مزایایی که محصولتان برای مشتری دارد را بنویسید. در واقع شما باید مشتریان را متقاعد کنید که محصول شما را بخرند. مشتریان نیز در صورتی از شما خرید می کنند که محصول شما سود و منفعتی برای آنها داشته باشد. به عنوان مثال اگر فروشگاه شما ارائه دهنده محصولات پوستی است، باید به طور کامل در توضیحات محصول مزایای آن را برای هر پوست بنویسید. به این ترتیب کاربر برای خریدن آن ترغیب خواهد شد.

تصویر زیر نمونه ای از یک تولید محتوای محصول است؛ در این محتوا سعی شده است که با حالتی داستان گونه تمام ویژگی ها و مزایای یک محصول برای مشتری ذکر شود.

 محصول نویسی

3. لحن طبیعی داشته باشید

نکته دیگری که در آموزش تولید محتوا سایت باید به آن توجه داشته باشید، لحن ارتباط با مشتری است. در تولید محتوای محصول لحن شما باید بگونه ای باشد که به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کنید. استفاده از یک لحن طبیعی در تولید محتوا برای محصول باعث ایجاد حس اعتماد و جذب مشتری می شود. سعی کنید سبک و لحن تولید محتوای مخصوص به خود را داشته باشید. برای این کار بهتر است که مشتری خود را به خوبی شناخته و بر اساس ویژگی آنها سبک خود را انتخاب کنید. برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی و بررسی بخش نظرات کاربران می تواند در این امر به شما کمک کند. حتی می توانید از خدمات تولید محتوای صوتی برای بیان ویژگی ها و مزیت های محصول استفاده کنید و با مخاطب ارتباط نزدیکتری بگیرید.

داشتن لحن طبیعی و سبک خاص خودتان به ویژه برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی ضروری است؛ شما می توانید در مطلب ” چک لیست تولید محتوا در اینستاگرام” نحوه تولید محتوا جذاب را مطالعه کنید. همچنین در تولید محتوای ویدیویی در سایتتان نیز سعی کنید مطابق با سلیقه و سبک مشتری صحبت کنید. به این ترتیب مشتری با شما احساس راحتی کرده و حس بهتری از شما دریافت می کند.

 

4. از کلمات هیجان انگیز استفاده کنید

در توليد محتوا براي محصولات از استفاده کلمات هیجان انگیز در محصول نویسی غافل نشوید. با استفاده از کلمات هیجان انگیز در طول محتوا به راحتی می توانید، احساسات مخاطبان را تحریک کنید تا برای خرید محصولات شما اقدام کنند. البته با توجه به کاربرد هر محصول این کلمات را به کار ببرید؛ به عنوان مثال اگر محصول شما یک پیراهن مجلسی است، نوشتن این جمله که ” با این لباس خیره کننده شوید” می تواند در جذب مخاطب موثر باشد.

یا برای مثال اگر در حوزه فروش کنسول های بازی فعالیت می کنید، با نوشتن جملاتی مشابه این که ” با این کنسول، بازی متفاوت و هیجان انگیزی را تجربه کنید” می توانید مشتری را به خرید ترغیب کنید.

 

5. محتوای خود را بهینه سازی کنید

همانطور که میدانید تمام مطالب فروشگاه شما بایستی بهینه سازی شده باشند. بهینه سازی مطالب به دیده شدن هرچه بیشتر محصولات شما به مشتریان کمک می کند. اولین قدم برای بهینه سازی، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محصولتان است.
شما باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که کاربران برای یافتن محصول خود آن را سرچ می کنند.
بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط بایستی آن را در عنوان ها، توضیحات محصول، توضیحات متا دیسکریپشن و … به کار ببرید.

در مطلب ” چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ ” پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را به صورت کامل به شما آموزش داده ایم.

تولید محتوای محصول

6. از محصول تصویر با کیفیت تهیه کنید

قبل از این که مشتری توضیحات مربوط به محصول را بخواند، ابتدا به تصویر آن توجه می کند. زیرا در فروش اینترنتی تنها راه مشاهده محصول توسط مشتری، تصویر آن است. بنابراین استفاده از تصاویر با کیفیت در تمام زوایا از محصول بسیار اهمیت دارد. در محتوا ” تکنیک های انتخاب عکس برای سایت فروشگاهی” نحوه انتخاب عکس را به شما آموزش داده ایم.

البته این نکته را باید بدانید که تصاویر فروشگاه اینترنتی پوشاک با تصاویر فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی کاملا متفاوت است؛ در فروشگاه پوشاک باید از تمام زوایا تصویر تهیه کرده و سعی کنید تصاویر را در نور طبیعی بگیرید تا رنگ لباس در تصویر تیره تر یا روشن تر نشان داده نشود.

اما در فروشگاه لوازم آرایش، تصاویر باید متناسب با محصول گرفته شوند؛ به عنوان مثال برای یک ادکلن، کافیست تصویر ساده ای از ظاهر و بسته بندی آن تهیه کنید؛ این درحالی است که برای یک کرم آرایشی باید به نحوی تصویر را آماده کنید که بافت و رنگ کرم به خوبی در تصویر نشان داده شود.

 

7. به جزئیات توجه داشته باشید

در توليد محتوا براي محصولات تمام جزئیات یک محصول را ذکر کنید. جزئیات محصول عبارتند از: نحوه نگهداری محصول، جنس، میزان دوام محصول، گارانتی، قیمت، نحوه استفاده از محصول، شرکت یا کشور سازنده محصول و … شما باید تمام چیزهایی که لازم است مشتری بداند را بنویسید.

به نحوی باید جزئیات را بنویسید که مشتری مجبور نباشد برای فهمیدن آن جزئیات دوباره در اینترنت جستجو کرده و یا به فروشگاه دیگری مراجعه کند. مشتری باید بدون هیچ ابهامی محصول را خریده و با خیالت راحت از آن استفاده کند. محصول نویسی باید به نحوی باشد که مشتری احساس کند فروشنده همراه اوست و در حال ارائه مشاوره و پاسخ به سوالاتش است.

تولید محتوی محصول 

8. محصول نویسی خوانا داشته باشید

کاربران حاضر به خواندن مطالب طولانی و خسته کننده نیستند. اگر متن شما برای کاربران جذابیت نداشته باشد، کاربران به سرعت از آن می گذرند. همین موضوع در سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارد. رعایت موارد زیر به خوانایی متن شما کمک می کند.

  • نوشتن پاراگراف های کوتاه
  • بالت گذاری موارد
  • رنگی کردن عنوان و قسمت های مهم
  •  رعایت علائم نگارشی

اگر فروشگاه شما وردپرسی باشد و افزونه یوآست یا رنک مث را فعال کرده باشید، در زمان نوشتن توضیحات محصول پیشنهاد هایی را به شما خواهند داد. با توجه به استانداردهای این دو افزونه، به کار بردن تگ های h2, h3 و… و استفاده از عنوان محصول و کلمه کلیدی آن در محتوا ضروری است.

 

9. از ویدیو در تولید محتوا برای محصول استفاده کنید

از محصولات و نحوه استفاده از آن ویدیو تهیه کنید. با این کار مشتری تمام ابعاد محصول را مشاهده می کند و نقطه مبهمی باقی نمی ماند. همچنین مشاهده ویدیو باعث ماندگاری کاربر در صفحه به مدت طولانی می شود. همین موضوع باعث بهبود سئو سایت شما می شود.

به عنوان مثال شما می توانید ویدیویی را از فرایند تولید محصول تهیه کنید، به این ترتیب مشتری از ارگانیک بودن محصول اطمینان حاصل می کند. همچنین شما می توانید برای جذابیت بیشتر، یک لباس را با چندین لباس دیگر از فروشگاه خودتان ست کرده و ویدیویی را به صورت ترکیبی آماده کنید.

این نوع ویدیو ها را به راحتی و با کمک برنامه اینشات (inshot) می توانید آماده کنید. در نهایت هم لینک خرید محصولات استفاده شده در ویدیو را برای مشتری قرار دهید.

 

10. تجربیات مفید را در اختیار مشتریان بگذارید

در تولید محتوا برای محصولات، پس از این که اطلاعات محصولات را در صفحه فروشگاه خود وارد کردید، برای هر محصول در صفحه وبلاگ خود محتوایی تهیه کنید که حاوی نظرات و تجربیات خودتان یا کاربران باشد. سپس در این محتوا به محصول خود لینک بدهید.

در بخش توضیحات محصول نمی توانید محتوای طولانی بنویسید و به تمام زوایای محصول اشاره کنید؛ به همین دلیل نوشتن محتوایی در صفحه وبلاگ که مرتبط با یک یا چند محصول شما باشد، نه تنها برای مشتری مفید خواهد بود، بلکه به بهبود رتبه در گوگل هم کمک می کند.

تولید محتوا برای محصولات

11. نحوه استفاده از خدمات یا محصولات را آموزش دهید

در تولید محتوای محصول با قرار دادن آموزش هایی در رابطه با نحوه استفاده از محصولات یا خدمات فروشگاه خود به راحتی می توانید، اعتماد مشتریان را به دست آورید. آموزش خود را از طریق اینفوگرافیک، ویدیو یا متن در اختیار مشتریان قرار دهید.

از راهنمای محصولات برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده نکنید؛ تنها هدف خود را راهنمایی کاربران بدانید.

 

12. قابل فهم محصول نویسی کنید

مخاطبان شما در هر سن و موقعیتی هستند. بنابراین به گونه ای محتوا بنویسید که همه افراد در هر سن و موقعیت تحصیلی منظور شما را متوجه شوند. از به کار بردن کلمات سخت و تخصصی به ویژه برای محصولاتی که برای مردم عادی کاربرد دارند، پرهیز کنید.

به عنوان مثال اگر فروشگاه تجهیزات آتش نشانی داشته باشید، باید به تمام موارد تخصصی محصول اشاره کنید؛ چرا که مشتری شما مردم عادی در سنین پایین نخواهند بود و افرادی هستند که دقیقا در این زمینه تخصص و دانش دارند. به همین دلیل به کار بردن کلمات تخصصی برای این نوع محصول، نه تنها اشتباه نخواهد بود؛ بلکه نشان دهنده تخصص، تجربه و مهارت شما نیز می باشد.

در محتوا ” چگونه تولید محتوا کنیم؟” به صورت کامل به شما آموزش داده ایم.

 

13. محتوای تولید شده خود را تبلیغ کنید

همان اندازه که تولید محتوا برای محصولات اهمیت دارد. تبلیغات محتوا نیز مورد اهمیت است. روش های مختلفی برای تبلیغ محتوا وجود دارد. یکی از آنها تبلیغ از طریق شبکه های اجتماعی است. برای آشنایی با روش بیشتر برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی، محتوای ” نحوه تبلیغات سایت فروشگاهی” را از دست ندهید.

 

14. ایده ها خلاقانه استفاده از محصولات را به اشتراک بگذارید.

ایده های خلاقانه استفاده از محصول، روش های متفاوت و جالب استفاده از محصول هستند. گاهی اوقات بعضی از مشتری های خلاق راهکارهای عجیبی برای استفاده محصول حتی محصولات بسیار ساده، ارائه می دهند. شما می توانید با دادن ایده های جدید به مخاطبانتان ذهن آن ها را درگیر کنید. حتی مشتریانی که اهل استفاده از این ایده ها نیستند ممکن است بخاطر جو بوجود آمده از آن محصولات خرید کنند.

 

15. مطالعه های موردی در مورد کارایی محصول را اضافه کنید

رایج ترین سوالی که مردم پیش از خرید محصولات می پرسند این است؛ واقعا به کار می آید؟

برای متقاعد کردن مشتریان می توانید در سایت فروشگاهی خود از مطالعه های موردی استفاده کنید. می توانید در مطالعه های موردی مسائلی مثل: اینکه محصولات برای مشتریان قبلی چه کارایی ها داشته و چگونه به کمک آن ها آمده است را اضافه کنید. در این حالت افرادی که نیاز های مشابه با مشتریان قبلی داشته اند، با مطالعه این موارد احتمال بیشتری دارند که از شما خرید کنند.

 

16. اطلاعات شخصی با ارزش را در اختیار مخاطبان بگذارید

ارائه اطلاعات شخصی، یکی از روش های موثر برای جذب مشتری و جلب اعتماد مشتریان است. برای مثال شما می توانید در مورد نحوه ی تاسیس شرکت، چالش هایی که پشت سر گذاشته اید و روند تولید محصولات برای مخاطبانتان بگویید. به این ترتیب تصویر واضح تری از شما و کسب و کارتان در ذهن مشتریان نقش می بندد و اعتماد بیشتری به شما و محصولاتتان پیدا می کنند. علاوه بر این ارائه داستان شخصی به روند شناسایی برند نیز کمک می کند و باعث می شود نام برند شما زود بر سر زبان ها بیفتد.

 

9 نکته مهم برای تولید محتوای محصول

  1. محصول را از دیدگاه کاربر بررسی و توصیف کنید.
  2. نشان دهید که درباره اطلاعات محصولات متخصص هستید. 
  3. از آمار و ارقام و جدول برای بررسی محصولاتتان استفاده کنید.
  4. توضیح دهید که چه چیزی یک محصول را از رقبای خود متمایز می کند.
  5. توضیح دهید که کدام محصولات ممکن است برای استفاده یا شرایط خاص بهترین باشند. در واقع برای هر محصول مشاوره دهید که برای چه اشخاصی مناسب است.
  6.  توضیح دهید که این محصول چه ویژگی هایی نسبت به مدلهای قبلی دارد و چطور تکامل پیدا کرده است.
  7. توضیح بدهید که چطور محصول طراحی و ساخته شده است. سعی کنید فراتر از چیزی که سازنده محصول گفته است، توضیح دهید. 
  8. برای اینکه مشتری بهتر بتواند تصمیم بگیرد به سایر منابعی که فکر می کنید مفید است، لینک بدهید.
  9. به سایت چند فروشنده لینک بدهید تا کاربر بتواند انتخاب بهتری برای خرید داشته باشد. این مورد برای سایت هایی است که محصول نمی فروشند.

 

در پایان

در این مطلب سعی کردیم با کمک مثال های کاربردی، تولید محتوا برای محصول را به شما آموزش دهیم. اگر زمان و مهارت کافی برای تولید محتوا محصول را ندارید، می توانید از متخصص دیتا اینتری کمک بگیرید. او با تجربه و تخصصی که دارد، می تواند به بهترین شکل محتوای محصول شما را آماده کند. 

همچنین شما می توانید در محتوا ” راهنمای کامل سئو محصولات ” یاد بگیرید که چطور صفحه محصولتان را سئو کنید.


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 12:01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *