طراحی سایت

تاثیر برندینگ در سئو + تکنیک های افزایش seo branding

تاثیر برندینگ در سئو

 

برندسازی به کسب و کارها کمک می کند تا خود را به مردم بیشتری معرفی کنند. اما در این بین برندسازی برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد؛ به طوریکه افزایش برندینگ می تواند در سئو سایت تاثیر مستقیم بگذارد. در ادامه به تاثیر برندینگ در سئو سایت، تکنیک های بهبود برندینگ پرداخته ایم.

تاثیر برندینگ در سئو چیست؟

هر کسب و کاری که محصول یا خدمتی ارائه می دهد، برای شناخته شدن توسط مشتریان به برند سازی نیاز دارد؛ به مجموعه ای از اقدامات شما برای معرفی کسب و کارتان توسط مشتریان، برندینگ می گوییم.

اما برندسازی چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد؟

هنگامی که کسب و کار شما به یک برند تبدیل شود، گوگل نیز به آن توجه ویژه ای خواهد داشت. این نوع سایت ها به سطح بالایی از سئو نیاز ندارند و همواره در صفحات اول نتایج یافت می شوند.
حتی در صورتی که دچار پنالتی گوگل شوند، پس از مدتی به جایگاه قبلی خود باز می گردند.

همانطور که میدانید یکی از مهمترین اهداف گوگل جلب رضایت کاربران است. بنابراین در نتایج سایت هایی را نمایش می دهد که از نظر کاربران تایید شده اند. یکی از کسب و کارهایی که به خوبی توانسته است برندسازی انجام دهد، دیجی کالا است.

هنگامی که برای خرید موبایل یا لپ تاپ در گوگل سرچ می کنیم، اولین نتایج مربوط به دیجی کالا است. در صورتی که ممکن است مراجع دیگری نیز به خوبی دیجی کالا یا حتی بهتر از آن در نتایج وجود داشته باشد. اما کاربران به محض مشاهده سایت دیجی کالا از بررسی دیگر نتایج صرف نظر می کنند. همین موضوع باعث می شود، گوگل در حوزه های دیگر نیز از دیجی کالا به عنوان بهترین مرجع استفاده کند. 

اکنون متوجه شدید یکی از دلایل تاثیر برندینگ در سئو سایت، جلب رضایت کاربران است. 

 

نظر گوگل در مورد برندسازی

به طور کلی گوگل به وب سایت های معروف و شناخته شده ارزش و اعتبار بیشتری می دهد؛ به همین دلیل اصولا در نتایج خود این دسته از سایت ها را نشان داده و کاربران به دلیل اعتمادی که به گوگل دارند، روی آن کلیک می کنند. زمانی که یک وب سایت به عنوان برند شناخته شود، حتی در سخت ترین کلمات کلیدی هم شانس بیشتری برای رتبه گرفتن دارد و به صورت مستقیم در سئو آن تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

علاوه بر گوگل، برندسازی در انتخاب کاربران نیز تاثیر زیادی دارد. فرض کنید شما به دنبال خرید گوشی هستید؛ زمانی که این عبارت را جستجو می کنید، سایتی را انتخاب می کنید که شناخته تر باشد.

 

برند سازی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت فاکتورهای بسیاری وجود دارد. مانند: لینک سازی، تولید محتوا و … در ادامه فاکتورهای مهم برندسازی که در سئو سایت نقش مهمی دارد را بیان کرده ایم.

تاثیر برندینگ بر سئو

1. جستجوی نام برند توسط کاربران

همانطور که گفتیم گوگل برای سایتهایی که برندسازی کرده اند، ارزش بسیاری قائل می شود. اما ربات های گوگل چگونه متوجه برند شدن یک کسب و کار می شوند؟ سرچ شدن نام کسب و کارتان در دفعات زیاد توسط کاربران، نشان دهنده اعتبار و برندسازی است. به این ترتیب برندینگ بر سئو سایت تاثیر می گذارد.

 

2. افزایش نرخ کلیک یا CTR

گوگل برای نمایش سایت شما در اولین نتایج، فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار می دهد. اما پس از قرار گرفتن سایت در اولین نتایج، فاکتورهای مهم تری مورد بررسی قرار می گیرند.
مانند:

  • نرخ کلیک
  • مدت زمان ماندگاری کاربر
  • نرخ خروج

گوگل برای این که متوجه شود محتوای شما برای کاربران مفید است، به عکس العمل آنها هنگام مواجه شدن با سایتتان توجه می کند. برای مثال اگر مطالب کامل و مفیدی داشته باشید و کاربران از بین لینک های اول تا چهارم به سایت شما مراجعه کنند، از طرف گوگل امتیاز مثبت دریافت می کنید. همچنین ماندگاری زیاد کاربران در سایت و عدم خروج آنها به محض ورود نیز باعث افزایش رتبه سایت تان می شود.

افزایش نرخ کلیک به دو عامل بستگی دارد:

  • برندینگ
  • عنوان جذاب صفحات

در واقع اگر برای صفحاتتان عنوان جذابی در نظر بگیرید، احتمال کلیک افزایش می یابد. همچنین با برندسازی صحیح کاربران شما را بخاطر می آورند و بر روی سایت شما کلیک می کنند. برای آشنایی با تکنیک های افزایش نرخ کلیک محتوای نرخ کلیک چیست؟ را از دست ندهید.

 

3. استفاده از نام برند بدون لینک

یکی از معیارهای جدید گوگل برای سئو سایت، منشن بدون لینک است. گوگل معتقد است اگر سایتی از اعتبار بالایی برخوردار باشد، دیگر سایت ها در سطح وب نام او را ذکر  کرده و به آن لینک می دهند. همچنین اگر سایتی قدمت و اعتبار بالایی داشته باشد، سایت های دیگر بدون لینک دهی نام او را در صفحات خود ذکر می کنند.

در نتیجه اگر وبسایت های دیگر بدون لینک دهی به صفحات شما از نام برندتان در صفحه خود استفاده کنند، اعتبار بیشتری بدست خواهید آورد.
اما چه موقع دیگر سایت ها نام شما را در صفحه خود ذکر می کنند؟ هنگامی که به یک برند تبدیل شده باشد. برای مثال در این مقاله چندین بار نام دیجی کالا بدون لینک دهی آورده شده. زیرا برندسازی به خوبی صورت گرفته و بیشتر مخاطبان آن را می شناسند.

یکی از اقداماتی که می تواند به این کار کمک کند، فعالیت در تالارهای گفتمان است. شما می توانید با فعالیت در این تالارها و پاسخدهی به سوالات کاربران، برندتان را به مردم معرفی کنید.

 

4. سرچ نام برند به همراه کلمه کلیدی

یکی از بهترین فاکتورهای گوگل برای تاثیر برندینگ در سئو سایت، سرچ نام برند به همراه کلمه کلیدی است. گاهی اوقات کاربران زمان زیادی برای بررسی تمام نتایج ندارند و میخواهند به منبع دلخواهشان دسترسی داشته باشند. به این ترتیب کلمه کلیدی دلخواهشان را به همراه نام برند جستجو می کنند. مانند: (خرید لپ تاپ قسطی دیجی کالا) در اینجا کلمه کلیدی به همراه برند دیجی کالا آورده شده است.

اینگونه گوگل با در نظر گرفتن میزان سرچ کلمه کلیدی به همراه برند دیجی کالا، اعتبار بیشتری برای آن در نظر می گیرد.

تاثیر برندسازی در سئو

 

5. ورودی از طریق آدرس سایت

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود گوگل متوجه برند بودن یک کسب و کار شود، دریافت ورودی از طریق نام دامنه سایت است. در واقع کاربران با سرچ آدرس سایت به آن مراجعه می کنند. زمانی نام دامنه جستجو می شود که برندینگ به خوبی صورت گرفته باشد.

 

  SEO Branding تکنیک های سئو سایت برای افزایش

همانطور که متوجه شدید تاثیر برندینگ در سئو بحث گسترده ای است. در ادامه به بررسی چند تکنیک برندسازی می پردازیم.

 تکنیک های افزایش SEO Branding

1. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

یکی از فاکتورهای سئو سایت مربوط به فعالیت در شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با تولید محتوای جذاب و مفید در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود برند سازی انجام دهید. اگر در شبکه های اجتماعی به خوبی فعالیت داشته باشید، بر روی فاکتورهای دیگر برندسازی مانند: نرخ کلیک، جستجوی نام برند، جستجوی کلمه کلیدی به همراه نام برند و ورودی از طریق نام دامنه نیز تاثیر بگذارید.

 

2. به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید

یکی از بهترین روشهای برندسازی تبلیغ کسب و کارتان است. ممکن است تصور کنید تنها هدف از تبلیغ، فروش محصول یا خدمات است. در صورتی که گاهی تبلیغ به منظور ایجاد ذهنیت در مخاطبان انجام می شود. برای مثال فرض کنید بدون شناخت کافی قصد خرید لوازم آرایشی دارید؛ پس از سرچ در گوگل با برندهای مختلفی روبرو می شوید. اگر در گذشته با تبلیغی از فروشگاه لوازم آرایشی روبرو شده باشید، به همان سایت مراجعه می کنید.

در نتیجه با استفاده از تبلیغات میتوانید، مسیر صحیح برندسازی را دنبال کنید. برای آشنایی با نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی، محتوای نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی را از دست ندهید.

 

3. به تولید محتوا کاربردی بپردازید

تحقیقات نشان داده است کاربران پس از سرچ یک موضوع، برندهای صفحه اول نتایج و بخصوص لینک های اول و دوم را بخاطر میسپارند. در واقع شما می توانید با نوشتن محتوای مفید در ذهن مخاطبان ماندگار شده و برندینگ انجام دهید. اینگونه کاربران در جستجوهای بعدی نیز شما را بخاطر آورده و حتی اگر در لینک های پایین صفحه هم باشید به شما مراجعه می کنند.

برای اطلاعات بیشتر محتوای چگونه تولید محتوا کنیم؟ را از دست ندهید.

 

تاثیر برند شدن در گوگل چیست؟

در این قسمت به بررسی تاثیر برند شدن کسب و کار در گوگل می پردازیم.

1. گرفتن بک لینک طبیعی

یکی از مزایای افزایش برندینگ در گوگل، دریافت بک لینک های طبیعی است. زمانی که سایت شما به کمک اصول سئو و تولید محتوای اصولی در بین مردم شناخته شود، شانس بیشتری را برای دیده شدن خواهید داشت. چرا که افراد مختلف سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر به یکدیگر معرفی خواهند کرد. به عنوان مثال ممکن است در یکی از شبکه های اجتماعی در مورد موضوعی که به سایت شما هم مربوط می شود، بحثی راه بیفتد.

اگر برند شما در بین مردم شناخته شده باشد و در آن زمینه محتوای کاملی را داشته باشید، به شما به صورت طبیعی لینک داده می شود. گرفتن بک لینک های واقعی و طبیعی تاثیر بسیار مثبتی در سئو سایت خواهد گذاشت.

2. افزایش کاربران شبکه های اجتماعی

افزایش برندینگ همیشه در گوگل تاثیر نخواهد گذاشت، بلکه می تواند در تعداد دنبال کننده های شبکه های اجتماعی نیز تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال وب سایت های خانومی، موتن رو و … که در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی کار می کنند، با برندسازی توانسته اند دنبال کننده های زیادی را در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

3. افزایش اعتبار سایت

برندسازی به افزایش اعتبار سایت در گوگل کمک زیادی می کند؛ یکی از معیارهای رتبه بندی و ارزش گذاری سایت ها در گوگل، میزان ماندگاری کاربر در سایت است. هرچه کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت بماند و به صفحات مختلف سایت مراجعه کند، گوگل رتبه بهتری را به آن سایت می دهد.

در واقع برندسازی به شما کمک می کند تا کاربران با دیدن نام سایت شما با اعتماد بیشتری روی آن کلیک کنند؛ اما به این نکته توجه کنید که لازمه نگه داشتن کاربر در سایت، داشتن ظاهری جذاب، محتوای کاربردی و جذاب و پاسخ به نیاز کاربر است. افزایش اعتبار سایت به شما کمک می کند تا بدون لینک سازی، حتی در کلمات کلیدی سخت نیز رتبه بگیرید.

4. افزایش فروش

به طور کلی حدود 65 درصد افراد تمایل دارند محصولاتی را بخرند که از برند های شناخته شده هستند؛ چرا که نسبت به کیفیت این برندها اطمینان کافی دارند. پس برندسازی در گوگل می تواند به افزایش فروش سایت شما کمک زیادی کند.

 

در پایان

در این مطلب گفتیم که برندینگ چیست؟ همچنین در ادامه از تاثیر برندینگ در سئو سایت صحبت کردیم. همانطور که گفتیم، افزایش برندینگ سایت به شما کمک می کند ورودی بیشتری را تجربه کنید و در سطح وب مطرح شوید. هر چه محبوبیت برند شما در سطح وب بیشتر باشد، اعتبار سایتتان نیز برای گوگل بیشتر خواهد شد. پس پیشنهاد می کنیم که در کنار سایر تکنیک های سئو سایت، بهبود برندینگ را جدی بگیرید.

  


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 12:14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *