با اینکه دروپال یک پکیج نرم افزاری مدیریت محتوای پرکاربرد و رایج برای سایتهای معمولی نیست اما مطمئنا یکی از معروف ترین؛ قویترین و محبوب ترین سیستمهای مدیریت محتوا است. تاریخچه مختصری از دروپال دروپال در ابتدا یک برد پیام (message board) بود و زمانی که در سال 2001 یک سیستم منبع آزاد شد، به موفقیت و محبوبیت رسید. تعداد ساپورت این سیستم برای محتواهای مختلف بسیار جالب است. دروپال محتوا را به بیش از 180 و در برخی از موارد گفته می شود 200 زبان دنیا نشان می دهد. منبع آزاد بودن آن این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که بیش از 11000 افزونه برای آن بسازند. این پکیج نرم افزاری از نظر ایمنی در میان رقبایش رتبه دوم قرار دارد. مزایای دروپال این نرم افزار بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر است و هر ویژگی که یک وب مستر در نظر دارد را در خود دارد. نسخه استاندارد آن حاوی ساپورت برای فید feed های RSS، رجیستر کردن اکانت کاربر، مشخصات تم صفحه وب، ویدئو و نظر سنجی فروم و محتوای طبقه بندی شده به سبک کتاب می باشد. از همه مهمتر اینست که دروپال قابلیت برنامه ریزی یا برنامه نویسی دارد و کاربر می تواند یک وب سایت عالی در زمان اندک با استفاده از این ویژگی بسازد. حتی اگر هم نتوانید آپشن هایی را که می خواهید در آن بیابید. می توانید از هزاران ماژول اضافه ای که کاربران برای آن ساخته اند، استفاده کنید. معایب دروپال دروپال برای تازه کارها خیلی خوب نیست و برای کار با آن باید نحوه استفاده از آن را آموخت. طبق بررسی های انجام شده، دروپال نسبت به رقیبایش امن تر است با اینحال اگر به دنبال داشتن سایتی ساده بدون حاشیه و تزئینات و … هستید، دروپال انتخاب خوبی نیست اما به نظر می رسد این نقایص از محبوبیت دروپال چیزی کم نکرده است. از آنجا که اکثر سایت هایی که از آن استفاده می کنند، سایت های مهم و قدرتمند هستند، یک کاربر حرفه ای می تواند نمونه های بسیاری از آنها را بیابد و مورد بررسی قرار دهد.