زمانی که سایت شما لود میشود، آدرس سایت اولین چیزی است که گوگل و مشتریان آنرا میبینند. با داشتن آدرس مناسب، میتوانید مخاطبان بسیاری را جذب وب سایت خود کنید. اما برای افزایش ترافیک سایت از طریق آدرس یا url روشهایی وجود دارد که در این مقاله بطور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.
ایجاد آدرس سایت مناسب برای سئو سایت، باید مطابق با دستورالعمل های که در سایت های سئو گفته شده است پیاده سازی شود. بدین صورت می توانید امتیاز مثبتی را از سمت گوگل دریافت کنید.
روش های افزایش ترافیک سایت
۱. استفاده از کلمات کلیدی
برای هر صفحه از سایت که میخواهید راه اندازی کنید باید یک هدف خاص داشته باشید، بطور مثال دریک صفحه اطلاع رسانی، معامله و.. صورت میگیرد، بطور کلی هدف باید روشن و از قبل مشخص باشد.
در نظر داشته باشید صفحه شما توسط افراد یا خزندههای موتورهای جستجو باید کشف شود و در پایگاه دادههای موتورهای جستجو قرار گیرد. بنابراین شما میتوانید با ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط برای آدرس سایت استفاده کنید. از عبارت یا کلمات کلیدی اصلی صفحه مورد نظرتان استفاده کنید و همچنین عبارات فوق را به صفحات مربوطه لینک دهید.
پیشنهاد سیتی سایت: 6 راه در افزایش ترافیک وب سایت که باید مد نظر قرار بگیرد
۲. استفاده از ساختار متناسب
بزرگترین چالش برای انتخاب آدرس صفحات سایت این است که شما از طریق نام و لینک تعریف شده به هدف خود میرسید یا خیر؟
برای رسیدن به اهدافتان بهتراست از آدرسهای مناسب در وب سایتتان استفاده کنید. بطور مثال اگر قصد فروش محصولی را دارید، باید علاوه بر انتخاب نام مناسب، با ایجاد لینک صحیح، مشتری را به صفحه صحیح راهنمایی کنید.
از یک ساختار مناسب استفاده کنید تا کاربران برای رسیدن به محصول یا خدمات مورد نظرشان دچار مشکل نشوند. برای این کار بهتر است آدرس را با سلسله مراتب صحیح تعریف کنید. بطور مثال آدرس های زیر را مشاهده کنید :
https://example.com/whiskey/irish-whiskey/jameson https://example.com/bushmills
اولین آدرس بصورت منطقی است بدین گونه که از دامنه به دسته بندی و زیر دسته بندی و سپس محصولات را نمایش میدهد. اما آدرس دوم از دامنه به محصول رفته است. در کل مخاطبان باید به محصول مورد نظر برسند
اما برای گرفتن نتیجه بهتر، استفاده از روش اول را پیشنهاد می کنیم.
۳– اجتناب از کلمات و کاراکترهای اضافه
آدرس صفحات سایت شما باید بهگونهای نوشته شده باشد که مخاطبان کاملا متوجه شوند محتوای صفحه شما در چه زمینهای است. برای چنین کاری شما نیاز به حروف یا کاراکتر اضافه نخواهید داشت.
بطور مثال واژههایی مانند “و” ،”در” یا “and” ،”or” باعث می شوند مخاطب گمراه شود. پس باید چنین مواردی را از ساختار آدرس سایت حذف کنید.
همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که اضافه کردن چند مرتبه کلمه کلیدی به ساختار یک آدرس سایت باعث اسپم خواهد شد.
یک مثال از تکرار کلمات کلیدی در آدرس سایت:
https://domain.com/whiskey/irish-whiskey/jameson-irish-whiskey/jameson-irish-whiskey-history
در دو مورد اول، کلمه کلیدی میتواند منطقی باشد اما مورد سوم و چهارم ضرورتی ندارد.
موارد ذکر شده نکات مهمی هستند که میتوانید با رعایت آن از ساختار مناسبی برخوردار شوید.
۳-۱. Case Sensitivity
استفاده از چند نام برای یک لینک میتواند برای جستجوی عبارات مورد نظر مناسب نباشند. بطور مثال آدرسی را بصورت حروف بزرگ نوشته باشید و آدرسهایی قرار است با حروف کوچک به آن صفحات ریدایرکت شوند.
هشتگ ها یا Hashtag:
زمانی که بخواهید کاربران را به بخشی از صفحه سایت ارجاع دهید بهتراست از هشتگ ها (مانند هشتگ اینستاگرام) استفاده کنید، بدین صورت دسترسی کاربران به سایت راحتتر انجام می شود.
۴. کاهش رشته (string) آدرس های پویا
کاهش رشته ها یا stringهای آدرس پویا در هرسیستم مدیریت محتوا میتواند متفاوت و دشوار باشد، برخی از سیستمهای مدیریت محتوا میتوانند بصورت خودکار string تولید کنند، مانند مثال زیر:
https://domain.com/cat/?cid=7078.
مثال بالا برای یک کاربر خوشایند نیست و همانطور که گفتهایم هیچگونه کلمه کلیدی در آن وارد نشده است. ما به یک ساختار استاتیک نیاز داریم که شامل پوشه منطقی، کلمه کلیدی همچنین توصیفی از صفحات باشد.
خزندههای موتورهای جستجو میتوانند بهراحتی هر دو روش لینک دهی را شناسایی کنند. اما اگر ساختار آدرس سایت بصورت استاتیک باشد از نظر تجربه کاربری مناسب تر بوده و میتواند امتیاز مثبتی را برای سئو سایت در نظر بگیرد.
۵. ادغام وب سایت های مختلف با یکدیگر
به عنوان قاعده کلی دو نسخه از وب سایت وجود دارد. نام دامنه سایت با www و همچنین بدون www خواهد بود. برای جلوگیری از محتوای تکراری یا dublicate content بهتر است از ریدایرکت 301 استفاده کنید.
۶. استفاده از تگ های canonical
با استفاده از این تگ به موتورهای جستجو میگویید که آدرس مرجع سایت شما کدام است، بدین صورت میتوانید از محتوای یکسان با آدرسهای متفاوت جلوگیری کنید.
نویسنده: مهسا خورشیدی
منبع :
searchenginejourna