امروزه کسبوکارهای اینترنتی بعد از طراحی وب سایت خود برای شروع بهینهسازی و سئو سایتشان نیازمند استراتژی محتوای قدرتمند و اصولی هستند. اولین و مهمترین قدم برای پیادهسازی این استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است. در این مقاله شما را با بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی وبسایت در سال ۲۰۲۰ آشنا خواهیم کرد.
اساس عملکرد سئو بر پایه کلمات کلیدی جستجو شده است. در مرحله بعدی فاکتورهایی مانند بهینهسازی صفحات، تولید محتوا باکیفیت، تجربه کاربر از سایت (UX)، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور دیگر اهمیت دارند. کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب مینمایید برای موفقیت سایت در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد. انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب همیشه آسان نیست. برای اینکه متوجه شوید یک کلمه کلیدی برای شما مفید است نیاز به اطلاعات زیادی دارید. اگر با ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی آشنایی ندارید. در ادامه برای کمک به شما جهت درک بهتر اصول اولیه درباره آن توضیح خواهیم داد. اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف بهحدی است که تاکنون بسیاری از شرکتها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایتشان سرمایه گذاری میکنند. خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند تا متوجه شوید با کدامیک از کلمات کلیدی بهترین کار را برای استراتژی وبسایت خود انجام دهید.
اغلب دو نوع ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:
- جستجوی کلمه کلیدی مادر: از گروه “مادر کلید واژهها” برای پیدا کردن کلید واژه سودمند استفاده کنید. به طور مثال، گروه مادر: کفش و کلید واژههای سودمند : کفش مردانه، کفش زنانه، کفش بچهگانه و…
- جستجوی کلمات کلیدی رقابتی: پیدا کردن کلمات کلیدی که به سایتهای دیگر کمک میکند تا ترافیک را مدیریت کنند.
پیشنهاد سیتی سایت: ۹ ابزار آنالیز و تحلیل سایت در سال ۲۰۱۹
پیدا کردن کلمات کلیدی که رقابت بر روی آن زیاد است (کلمات رقابتی) موثرتر میباشد زیرا هدف تحقیق درباره کلید واژهها یافتن کلمات کلیدی سودآور است. حال تنها چیزی که باید انجام دهید ایجاد یک صفحه میباشد که کلمات کلیدی که یافتهایم را در آن قرار دهیم و از مزایای آنها استفاده کنیم. در این راهنما هر دو نوع کلمات کلیدی را پوشش دادهایم. اکثر این ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی با دریافت هزینه کار میکنند و فقط تعداد کمی از آنها رایگان میباشد. فهرستی از ابزارهای ذکر شده در زیر آمده است:
- Google Keyword Planner
- SEMRUSH (این لینک با پرداخت مبلغ 199 دلار کار میکند)
- Ahrefs (برای 7 روز پرداخت مبلغ 7 دلار)
- LongTailPro
- KWFinder
- SpyFU
- SERPStat
بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای سئو در سال ۲۰۱۹:
۱. Google Keyword Planner
ابزار Google Keyword Planner یکی از ابزارهای محبوب و کلیدی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت میباشد. تنها دلیل محبوبیت این ابزار رایگان بودن آن است و به طور مستقیم با Google AdWords ادغام شده است. برای استفاده از این ابزار باید یک حساب AdWords داشته باشید (که میتوانید آن را به صورت رایگان ایجاد کنید اما برای استفاده از این اکانت باید آن را شارژ نمایید) یکی از ویژگیهای ابزار Keyword Planner این است که اطلاعات دقیق آن در Google (بزرگترین موتور جستجو) وجود دارد که از نتایج جستجوی این کلمات در گوگل به دست آمده است. یکی از محدودیتهای این ابزار این است که میزان جستجوی کلید واژه موردنظرتان را در موتورهای جستجوی دیگر نمایش نمیدهد. این ابزار یکی از ابزارهای خوب و کلیدی برای شروع و ایجاد استراتژی سئو و محتوا است. برای استفاده از ابزار گوگل کیورد پلنر به این لینک مراجعه کنید.
۲. SEMRUSH
سادهترین ابزار یافتن کلمات کلیدی برای یک وبلاگنویس SEMRUSH میباشد. برخلاف سایر ابزارهایی که در آن شما نیاز به اضافهکردن گروه کلیدواژه مادر، برای شروع تحقیقات خود دارید، (فقط باید URL خود را اضافه کنید یا URL رقیبتان را وارد نمایید)، سپس تمام کلمات کلیدی که برای آن سایت رتبهبندی شده را نشان میدهد. این باعث میشود که شما کلمات کلیدی هم خانواده طولانیتر و کوتاهتر کلیدواژهی موردنظرتان را انتخاب نمایید.
به طور مثال :
کلیدواژه مادر: خرید هاست
long-tail : خرید هاست لینوکس ، خرید هاست ویندوز و…
short-tail: هاست.
شما میتوانید جزئیات دقیق در مورد آمار ترافیک، گزارش موتور جستجو، ADSENCE CPC و بسیاری جزئیات دیگر را که برای مدیریت کمپین خود به آنها نیاز دارید را در ابزار SEMRUSH مشاهده نمایید.
برای دسترسی به ابزار SEMRUSH به این لینک مراجعه کنید.
۳. Ahrefs
Ahrefs یکی از محبوبترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است. مطلبی که درباره Ahrefs قابل توجه است، جزییات ریز آن مخصوصا درباره کلمات کلیدی میباشد. Ahrefs از اطلاعات clickstream استفاده میکند تا نشان دهد چه تعداد کلیک از موتور جستو داشتهاید. با بکارگیری این اطلاعات در نمودارهای دانش، کمک زیادی به ما میشود، زیرا نشان میدهد برخی کلمات از ترافیک زیادی برخوردارند اما تعداد کلیک آنها از سمت موتور جستجو بسیار کم میباشد. علت این است که افراد میتوانند پاسخ برخی از سوالات خود را مستقیما از نتایج جستجو دریافت کنند. مثلا جستجو کردن در خصوص تاریخ تولد افراد مشهور. برای دسترسی به ابزار Ahrefs به این لینک مراجعه کنید.
۴. LongTailPro
LongTailPro یک نرمافزار تحت کلود (ابری) برای تحقیقات و یافتن کلمات کلیدی و یکی از محبوبترین ابزار در این لیست میباشد. این نرمافزار یکی از ابزارهای تحقیقاتی شامل هزینه میباشد که میتواند به شما برای جستجوی کلمات کلیدی برای سایتهای خاص و با محصولات اختصاصی کمک کند. با استفاده از ورژن «پلاتینیوم» میتوانید آنالیزهای دقیق و جزیی بسیار عالی برای کلمات کلیدی مختلف دریافت کنید. همچنین ابزار بسیار کاربردی جهت تحقیق در خصوص رقیبان دارد که میتواند به انتخاب کلمات کلیدی کمک بسیار مهمی کند. برای دسترسی به ابزار LongTailPro به این لینک مراجعه کنید.
۵. KWfinder
اگر شما به دنبال یک ابزار کاملا اختصاصی برای جستجوی کلمات کلیدی هستید KWFinder برای شما بهترین گزینه میباشد. این ابزار با رشد بسیار سریع در زمینه سئو به تازگی به بازار پیوسته است. KWFinder به شما کمک میکند کلمات کلیدی را جهت هدایت هدفمند ترافیک پیدا کنید. با استفاده از سوالات مبتنی بر جستجوی کلمات کلیدی، شما میتوانید به سرعت کلمات کلیدی دلخواه را بیابید. KWFinder هم پلنهای رایگان و هم پلنهای هزینهدار را به شما پیشنهاد میدهد. برای بیشتر کاربران پلن اولیه (پلنی که باید برای آن هزینه بپردازید) مناسبتر میباشد. با این حال برای دیدن اثربخشی ابزار KWFinder از حساب رایگان استفاده نمایید.
برای دسترسی به ابزار KWFinder به این لینک مراجعه کنید.
۶. SpyFu
SpyFu یکی از بهترین محصولات نرمافزاری سئو وب سایت در بازار میباشد. اگر شما برای آنالیز سایت خود در تلاش هستید و میخواهید از رقبای خود پیشی بگیرید این ابزار بسیار مفید و کاربردی است.
مواردی که لازم است درباره SpyFu بدانید:
کاربردها
SpyFu برای دو دلیل مهم بسیار مفید است.
- افزایش دانش شما از شناخت کلمات کلیدی هدف و پلت فرمهای کلمات کلیدی رقابتی seo
- کشف بازارهای نوظهور و یا بازارهایی که هنوز به آن ورود نشده است.
خصوصیات
SpyFu چندین ماژول دارد.
- ماژول مقایسه وبسایتها
- ماژول تاریخچه کلید واژه
- ماژول تاریخچه ثبت دامنه
- ماژول کلمات کلیدی مرتبط
محدودیتها
این برنامه در مقایسه با برخی از رقبا، واژگان خیلی عمیقی ندارد و میتوان گفت محدودتر میباشد، هر چند که این مورد در حال بهبود است. در ضمن اطلاعات آن به صورت ماهیانه آپدیت میشود و به صورت real-time نیست.
هزینهها
پیشنهادات SpyFu به دو صورت، طرح قیمتگذاری اولیه و طرح آژانس میباشد.
طرحهای اولیه
79 دلار و 99 دلار در ماه (اگر یک دوره یکساله خرید نمایید بیش از 40% تخفیف میگیرید)
طرح آژانس
999 دلار در ماه میباشد. SpyFu یک محصول جامع سئو است. میتواند جهت تحقیق در خصوص رقبا و همچنین پیدا کردن بازارهای جدید بسیار مفید باشد.
برای دسترسی به ابزار SpyFu به این لینک مراجعه کنید.
۷. Serpstat
Serpstat یکی دیگر از ابزار تحقیقاتی برای جستجوی کلمات کلیدی میباشد که در سال 2019 کشف شده است. این ابزار در تعیین و شناسایی کلمات کلیدی مهم و اصلی به ما کمک میکند.
ابزار Serpstat جزئیات زیر را به ما نشان میدهد:
- میزان جستجو یا ترافیک جستجو (جستجو volume)
- رقابت
- هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
- امتیاز دشواری کلمه کلیدی (Keyword difficulty score)
شما میتوانید براساس کشور خود در موتورهای جستجوی Google.com و یا Yandex جستجو نمایید. بخشی شامل نتایج درخصوص دشوار بودن کلمات کلیدی وجود دارد که ۱۰ صفحه وب اولیه که ردهبندی شدهاند را به همراه رتبه صفحه، بکلینکهای خروجی، و دامنههای ارجاع شونده نشان میدهد. وقتی مایل هستید رتبه کلمه خاصی را ارزیابی کنید این گونه اطلاعات میتوانند بسیار مفید باشند. برای کلماتی که در PPC قرار دارند، صفحه کلمات کلیدی SERPstat تمام دامنههایی که برای کلمات کلیدی شما در حال تبلیغ هستند را نشان میدهد. یکی از مواردی که غیرمعمول است، لیستی از بهترین ابزارها برای تحقیق درباره کلمات کلیدی میباشد. Serpstat برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی کسب وکارهای کوچک، ایجاد لینکهای جدید و توسعه یک پلت فرم استراتژیک استفاده میشود.
قیمتگذاری
Serpstat جهت ثبت نام اطلاعات رایگان در اختیارتان قرار میدهد، اما قیمت آن ماهانه 19 دلار میباشد.
برای دسترسی به ابزار Serpstat به این لینک مراجعه کنید.
منبع :
shoutmeloud.com