امروزه تبلیغات آنلاین نتایج مثبت زیادی را برای صاحبان کسبوکار به همراه دارد .آنچه که یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را از دیگر کمپینها متمایز میسازد، استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و همچنین داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در کنار رعایت اصول سئو سایت است. در این مقاله شما را با ۸ ابزار دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت در کسبوکار آشنا خواهیم کرد.
بیشتر بازاریابان دیجیتال بهطور همزمان چندکار را با هم انجام میدهند. آنها هم تولید استراتژی میکنند هم کمپین خود را اداره میکنند و هم مجراهای ارتباطی مهمی را مدیریت میکنند. خوشبختانه ابزار دیجیتال مارکتینگ سودمندی وجود دارند که باعث میشود بیشتر بتوانید روی کارهایتان مدیریت داشته باشید. ما 8 تا از ابزارهای مورد علاقه بازاریابی دیجیتال خود را که فکر میکنیم هر بازاریابی باید از آن استفاده کند را معرفی کردهایم، بهخصوص در سال 2018 .
۱. تست سرعت وبسایت
مشتریان بالقوه دوست دارند خیلی سریع اطلاعاتی را دریافت کنند، آنها وقت ندارند برای لود شدن وبسایت منتظر بمانند، آنها تنها راه را برای رقبای شما باز میکنند. تجربه کاربری خوب با کاربری شروع میشود که قادر است سایت شما را تجربه کند. زمان لود شدن صفحه شما بهشدت روی نرخ تبدیل تاثیر میگذارد. در واقع اگر زمان لود صفحه شما از یک ثانیه به سه ثانیه برسد متوجه میشوید نرخ پرشتان به اندازه 32% افزایش پیدا میکند. بههمین دلیل است که باید ابزاری بهمنظور سنجش منظم سرعت وبسایتتان داشته باشید. اگر متوجه افت ترافیک یا افزایش نرخ بانس ریت خودتان شدهاید، سرعت صفحه شما میتواند عامل این مشکلات باشد. ابزار مورد علاقه ما برای تشخیص این مسائل تست سرعت وبسایت Pingdom میباشد.
پیشنهاد سیتی سایت: ۱۳ ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی که دیجیتال مارکترها باید بشناسند
۲. ابزار تحلیل وب سایت
ابزار مورد علاقه ما برای بهترین اطلاعات تحلیلی، گوگل آنالتیکز ( Google Analytics) میباشد. شما تنها باید کد پیگیری کوچک آنها را به تمام صفحات وبسایتتان اضافه کنید و سپس برای دادههای عملکرد وبسایت یک دسترسی رایگان به شما داده میشود. شما میتوانید ببینید بازدیدکنندگانتان اهل کجا هستند، چه صفحاتی بیشترین بازدید را داشته است، چه صفحاتی باعث میشوند بیشتر افراد سایتتان را ترک کنند. این اطلاعات به شما امکان توسعه استراتژیهایی هوشمند را حول تبدیل بازدیدکنندگان در وبسایتتان را میدهد. زمانیکه شروع به استفاده از گوگل آنالتیکز کردید سعی کنید به این 5 سوال پاسخ دهید.
- چه کسی از سایت من بازدید میکند؟
- زمانیکه بازدیدکنندگان از سایت من بازدید میکنند، چه میکنند؟
- بازدیدکنندگان اهل کجا هستند؟
- چرا بازدیدکنندگان به سایت من میآیند؟
- بازدیدکنندگان سایت من را چگونه پیدا کردهاند؟
۳. مدیریت روابط عمومی
چگونه میتوانید بهسادگی به منشنهای خود و کسبوکارتان در اینترنت نظارت داشته باشید؟ پاسخ گوگل آلرتز ( Google Alerts) میباشد. استفاده از آن بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای کلمه کلیدی مد نظرتان یک هشدار ایجاد کنید. گوگل در صورتی که هر لینکی از نام اکانت از شما در پاپ آپهای اینترنت انجام شود برایتان ایمیلی را ارسال خواهد کرد. اگر یک بلاگ دیگر در مورد محصول شما صحبت کرد میتوانید از طریق این هشدار متوجه شوید و مقالهای را در شبکههای اجتماعی خود ارتقا دهید. اگر دیدید یک مشتری کینهای از شما در دل دارد و درباره شما بد میگوید، میتوانید متوجه شوید و موقعیت خودتان را اصلاح کنید. این یک ابزار مبتدی بسیار عالی برای مدیریت روابط عمومی میباشد.
۴. مدیریت شبکههای اجتماعی
فیسبوک برای ارائه یک ابزار مدیریت خانگی کار بسیار جالبی کرده است، اما شبکههای اجتماعی شما احتمالا فراتر از یک پلتفرم باشند. اینکه بتوانید بین زمانبندی پست خود و بازبینی معیارهای عملکردی خود در تمام صفحات شبکههای اجتماعی خود تعادل برقرار کنید اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه ابزار دیجیتال مارکتینگ فراوانی در بازار هستند که به بازاریابان دیجیتال کمک میکنند.
لیست فوربز (Forbes) شامل بهترین ابزارها میباشد:
۵. ابزارهای بهینهسازی نرخ تبدیل
بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) یک روش اثبات شده برای استفاده از تحلیلها بهمنظور بهبود شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIها) در وبسایتتان میباشد. گام کلیدی برای این استراتژی جمعآوری اطلاعات مرتبط و ایجاد یک فرضیه قابل آزمایش، آزمایش فرضیه خود و بازبینی نتایج بهمنظور سنجش تاثیر میباشد. این ابزارها به شما کمک میکنند تا بتوانید فرضیهای که ایجاد کردهاید را آزمایش کنید. آنها دادههای کمی و کیفیای را تولید میکنند تا از نظر علمی موفقیت خود را ارزیابی کرده و یا با دقت به حوزههایی که باید بهبود یابند اشاره کنید. ما در مقاله “ابزارهای بهینهسازی نرخ تبدیل برای هر آزمایشی” بعضی از ابزارهای مورد علاقه خود را معرفی میکنیم.
- نظرسنجیهای کاربری –Qualaroo
- آزمایش کاربر-UserTesting
- نقشههای حرارتی-Hotjar
- آزمایش A/B – Optimizely
۶. ایجادکننده کمپین بازاریابی ایمیل
ایمیل مارکتینگ یکی از مولفههای کلیدی برای هر استراتژی موفق بازاریابی دیجیتال میباشد. مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه نیز در اینکار شریک میشوند تا آنچه که به زبان میآورید بشنوند. شما این فرصت را دارید که تبدیل به یک منبع مورد اعتماد شوید و نرخهای تبدیل را افزایش دهید. ابزارهای کمپین ایمیلی زیادی در بازار وجود دارد، اما 7 تا از مورد علاقهترین ابزارهای ما عبارتند از:
یک ابزار دیجیتال مارکتینگ مناسب برای بازاریابی ایمیل به شما این امکان را میدهد که الگوهای خود را شخصیسازی کنید، کمپینهای قطرهای را اتومات کنید و بهسادگی نتایج را دنبال کنید.
۷. ابزار کلی سئو
این ابزار باید بهمنظور شکلدهی دقیق استراتژی بازاریابی دیجیتال شما و ارائه بیشترین تاثیر مورد استفاده قرار بگیرد. سئو وب سایت برای بهینهسازی موتور جستجو موارد زیر را تحت کنترل دارد:
اینکه چه کسی محتوای شما را میبیند و انگیزه آنها برای کلیک روی آن. یک ابزار کلی سئو باید خدماتی همچون جستجو کلمه کلیدی، جستجو رقبا، تحلیل لینک پشتیبان، نظارت بر کلیک را ارائه دهد. ابزار مورد علاقه ما سمراش (SEMRush) میباشد.
ما از سمراش بهمنظور انتخاب دستی کلمات کلیدی برای بخشهای بازاریابی محتوایمان استفاده میکنیم، عملکرد خود را در مقابل رقبا مقایسه میکنیم و راههایی را برای بهبود تلاشهای سئو خود مییابیم.
۸. ابزار طراحی گرافیک
بیشتر کسبوکارهای کوچک برای استخدام یک طراح گرافیک تمام وقت بودجه ندارند، و یا حتی نمیتوانند پروژهای را به یک نمایندگی محول کنند. کانوا (Canva) بهمنظور دادن دسترسی به الگوهای زیبای طراحی گرافیک بهوجود آمد، مهم نیست که بودجه شما چقدر باشد. میتوانید با برنامه رایگان آن شروع به کار کنید که شامل بیش از 8000 الگو میباشد. تنها از ویرایشگر دراپ اند دراگشان استفاده کنید تا الگوها را طبق کسبوکار خود شخصیسازی کنید. بعضی از الگوهای مورد علاقه ما شامل گرافیکهای شبکههای اجتماعی، تصاویر توضیحی و بنرهای وب میباشند.
آیا ابزاری را در لیستی که استفاده میکنید جا انداختهایم؟
ابزارهای مورد علاقه خود را در نظرات بیان کنید و دلیل علاقه خود را نیز بیان کنید.
منبع :
quantumdynamix.net