بازاریابی شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین روشها در بازاریابی اینترنتی و عاملی مهم برای موفقیت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است. اما هر کمپینی بعد از اتمام برای بررسی نقاط قوت و ضعف و اینکه چقدر به هدف خود نزدیک شده است نیاز به تحلیل و آنالیز دادهها دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۳ ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.
۱.بافر
با برنامههای کسبوکاری و Pro در بافر، شما تمام آمار تعاملات اساسی را برای هر آپدیتی که در رسانه اجتماعی پست میکنید، خواهید داشت. چه شما کار جستجویتان را در دسکتاپ انجام دهید، چه همیشه فعال باشید، بافر (buffer)به شما امکان دستیابی به معیارهای درستی که برای ردیابی و بهبود عملکرد رسانه اجتماعی اجتماعی تان نیاز دارید را میدهد.
۳ ویژگی جالب
- اعضای تیمتان را به اکانتتان اضافه کنید و به آنها سطوح دسترسی متفاوت دهید.
- پست هایی با عملکرد برتر را شناسایی کرده، فوری آنها را ویرایش کنید و دوباره آنها را به صفتان اضافه کنید.
- در بافر آنالیز، چند ویژگی تحلیلی جالب و جدید را مشاهده کنید.
اگر شما یک ناشر مشتری کسب و کاری و Pro هستید، ما خیلی هیجان داریم تا شما محصول جدید و تحلیلی رسانه اجتماعی ما را امتحان کنید، که این محصول دارای ویژگی های پیشرفته ای همانند تحلیل استوری های اینستاگرام میباشد. آدرس ایمیل خودتان را اینجا وارد کنید و سریع دعوتنامه ای را دریافت کنید. شما میتوانید به لیست انتظار ما در اینجا اضافه شوید.
مجراهای رسانه اجتماعی
تحلیلهایی که رایگان دریافت می کنید
- تمام ویژگیهایی که برای ۱۴ روز دارید:
- گزارش پست
- گزارش خلاصه
- گزارش تحلیل
قیمتها: ۱۵، ۶۵،۹۹، و ۱۹۹ دلار در هر ماه
پیشنهاد سیتی سایت: راهکارهای موفقیت در شبکههای اجتماعی
۲. اسپروت سوشال
اسپروت سوشال (Sprout Social) یک ابزار مدیریتی و نظارتی جامع رسانههای اجتماعیست که یک هاست با گزینههایی در سطح سازمانی فراهم میآورد. شما با ویژگیهای شنیداری و اجتماعی با ارتباط دوسویهی آن میتوانید موضوعات، هشتگها و کلمات کلیدی را از نظر متنی و کیفی مورد تحلیل قرار دهید. شما میتوانید از گزارش های تصویری آن بفهمید که محتوای شما در شبکههای اجتماعی متفاوت چه عملکردی دارند.
۳ ویژگی جالب
- تحلیل عملکرد کمپین پولی در شبکه ها
- دریافت گزارش گروهی از پروفایل های رسانه اجتماعی تان
- تحلیل عملکرد تیمتان (عملکرد کارها، نرخ پاسخ ها و غیره)
مجراهای رسانه اجتماعی
- فیسبوک
- اینستاگرام
- توییتر
- پینترست
- لینکدین
تمام ویژگیهایی که برای سی روز امکان استفاده دارید
- گزارشساز
- گزارش برای هر مجرای رسانه اجتماعی
- گزارش برای عملکرد تیم ورودی
قیمت ها: ۹۹، ۱۴۹، و ۲۴۹ دلار در هر ماه
۳. هوت سوئیت
هوت سوئیت (Hootsuite ) یک ترکیب عالی از ابزارهای مدیریت رسانه اجتماعی، شنیداری، ابزارهای چاپ و تحلیل است. هوت سوئیت به شما کمک میکند که مطمئن شوید که چه نوع محتوایی به دردتان میخورد، بازدید پستتان را افزایش میدهد، تاثیر تبلیغاتتان را بهبود میبخشد و کل تیم رسانه اجتماعی تان را پشت سرهم به کار میگیرد. این ابزار دارای ویژگی های تحلیلهای دقیقیست که به شما درک درستی از عملکردتان در دیگر پلت فرمهای اجتماعی میدهد.
۳ ویژگی جالب
- شخصیسازی گزارشها با انتخاب بیش از 200 معیار و تبدیل آنها به پی دی اف، اکسل، و فرمت های پاورپوینتی.
- ارزیابی پاسخ های تیم تان به مشتری ها و زمان حل مشکلات در فیسبوک و توئیتر
- ردیابی منشن های برند با ادغام ابزارهای خاصی همانند برندواچ و تاک واکر
مجراهای اجتماعی
- فیسبوک
- اینستاگرام
- توییتر
- پینترست
- یوتیوب
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- تمام ویژگیها به مدت سی روز:
- خلاصه ای از معیارهای کلیدی
- گزارش های همزمان بدون محدودیت
- ارزیابی عملکرد تیم
قیمت ها: ۱۹، ۹۹، ۵۹۹ دلار در هر ماه، و قیمت سازمانی
۴. ژو سوشال
ژو سوشال (Zoho Social) یک سوئیت نرم افزاری قدرتمند و منحصر به فرد است که دارای CRM، همکاری، و دیگر گزینههای SaaS است که از جریان کاری کل عملکرد شما مراقبت میکند. ژو سوشال بخشی ست که شما را قادر میسازد مخاطب رسانه اجتماعی تان و چگونگی ایجاد تعامل آنها با خودتان را درک کنید. شما می توانید از یک داشبورد به چند مجرا گوش دهید و به طور همزمان پاسخ دهید. شما هم چنین میتوانید در هر پست دقیقتر شوید تا میزان بازدید و تعامل آن را ارزیابی کنید.
۳ ویژگی جالب
- ایجاد گزارشهای تصویری از لیست بزرگی از بخش های از پیش تعریف شده بر اساس دموگرافیک های طرفدارانتان یا افرادی که دارید.
- دریافت قالبهای جز به جزء از محتوایی که اتصالات شما با آن تعامل پیدا کرده اند و مقایسه آن با محتوایی که شما چاپ کرده اید.
- مقایسه طرفداران با بازدید افراد که از هر پست
مجراهای رسانه اجتماعی
- فیسبوک
- توئیتر
- لینکدین
- اینستاگرام
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- ویژگیهایی که به ازای ۱۵ روز دریافت می کنید:
- آمار پستهای تکی
- تحلیل های نوع محتوا، و بهترین زمان برای گذاشت پست و غیره.
قیمت ها: ۱۰، ۲۵، و ۳۰۰ دلار در هر ماه (قیمت سالانه)
۵. سندیبل
سندیبل (Sendible ) یک ابزار مدیریت رسانه اجتماعی با ویژگیهای کنترل، شنود، و گزارشگیری است. این ابزار به شما یک بینش آماده درمورد محتوای پست و تعامل، منشن ها و پروفایل های مخاطبین در مجراهای دیجیتال میدهد. سندیبل هم چنین به شما امکان ردیابی چیزی که در مورد برند شما در پلت فرم های متفاوت وب گفته شده را میدهد و منش هایی که ممکن است به پاسخ شما نیاز داشته باشد را شناسایی میکند.
۳ ویژگی جالب
- ایجاد گزارشهایی با کیفیت ارائهدهی با سازندهی درگ و دراپ
- ارزیابی زمان پاسخ، و ردیابی عملکرد تیم از نظر پاسخدهی
- مطلع شدن از ری اکشن ها و تعامل با چند پروفایل رسانه اجتماعی در چند شبکه از یک داشبورد
مجراهای رسانه اجتماعی
- فیسبوک
- توئیتر
- لینکدین
- اینستاگرام
- یوتیوب
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- ویژگیهایی که به ازای ۳۰ روز دریافت می کنید:
- گزارشساز
- گزارش از هر مجرای رسانه اجتماعی
قیمت ها: 29، ۹۹، ۲۹۹، و ۲۹۹ دلار در هر ماه
۶. کیهول
کیهول (Keyhole) ردیابهای متفاوتی را پیشنهاد میدهد که به شما در نظارت روی وقایع، کمپین ها، فعالیت تاثیرگذار، منشن های برند و مکالمات اجتماعی در مورد یک صنعت خاص را میدهد. این ابزار به شما امکان ردیابی هشتگها، کلمات کلیدی، و اکانت ها را میدهد و اطلاعاتی غنی همانند بازدید، پست های برتر، و SVC (سنجشی ست که بازار شما نسبت به رقبا داراست) و دیگر موارد را برای برند یا رقبایتان در اختیارتان قرار میدهد.
۳ ویژگی جالب
- پیش بینی عملکرد کمپین شما با یادیگری ماشینی و ایجاد تغییرات مطابق با آن
- تحلیل احساسات افراد به هنگام ایجاد تعامل با پستهای شما
- مدیریت اکانتها و جوازهای تاثیرگذاران و ردیابی عملکرد آنها از یک مکان
مجراهای رسانه اجتماعی
- فیسبوک
- اینستاگرام
- توییتر
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- ویژگیهایی که به ازای ۷ روز دریافت می کنید:
- اطلاعات مخاطب
- تحلیل احساسات
- مقایسه برندها
- شناسایی ترندها
- قیمت ها: ۴۹، ۹۹، ۱۹۹، در هر ماه و قیمت های سفارشی
۷. ریوالآیکیو
ریوالآیکیو (Rival IQ) به شما امکان ردیابی چند کمپانی متفاوت و مقایسه عملکردشان نه تنها در پلتفرمهای اجتماعی، بلکه در سئو سایت را نیز میدهد. هم چنین این ابزار تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را تحلیل میکند و داده ها را 24 ماه نگه میدارد. بدین صورت شما میتوانید دقیقا استراتژی بازاریابی دیجیتالی را به کار گیرید که به درد رقبایتان خورده و از تاکتیکهایشان درس بگیرید.
۳ ویژگی جالب
- مقایسهی پروفایل های شما با دیگران در صنعتتان از نظر معیارهای اجتماعی، هشتگ ها، کیفیت تولید محتوا
- ادغام گوگل آنالیتیکس برای درک کامل سیر و سفر مشتری
- بهبود عملکرد تبلیغاتی فیسبوک و اینستاگرام با اطلاعات اتومات شده
شبکههای اجتماعی تحلیل شده
- فیسبوک
- توئیتر
- اینستاگرام
- یوتیوب
- پینترست
- لینکدین
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- ویژگیهایی که به ازای ۱۴ روز دریافت می کنید:
- گزارش تبلیغات فیسبوک و هشداردهی
- گزارشدهی از اطلاعات فیسبوک و اینستاگرام
- تحلیل های پست در فیسبوک
- تحلیلهای گوگل و لینکدین
- قیمت ها: ۱۹۹، ۳۴۹، و ۴99 دلار در هر ماه
۸. سوشال ریپورت
سوشال ریپورت (Social Report ) خلاصه ای از فعالیت شما در چند شبکه اجتماعی همانند بلاگ ها را به دست میدهد. شما میتوانید موضوعات جدید را ردیابی کنید، ROI را اندازه گیری کنید و دادهها را تبدیل به یک طرح گزارش دستی کنید. سوشال ریپورت امکان نظارت پروفایلهای اجتماعیتان و پروفایلهای رقبایتان را میدهد. که این شامل گزینه های خوبی برای ساختاربندی و مدیریت دادههای مشتری شماست.
۳ ویژگی جالب
- فعالسازی اعلانات دریافتی با گزارش های دقیق به صورت روزانه یا هفتگی
- لیست کردن اطلاعات در پروفایلهای متفاوت اجتماعی به منظور یافتن همبستگی ها و تضادها در کل استراتژی بازاریابیتان
- ایجاد و به اشتراک گذاری گزارش هایی با برچسب سفید با مشتریهایتان
شبکههای اجتماعی تحلیل شده
- فیسبوک
- توئیتر
- اینستاگرام
- یوتیوب
- پینترست
- لینکدین
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- ویژگیهایی که به ازای ۳۰ روز دریافت می کنید:
- تحلیلهایی برای رسانه اجتماعی، بازبینی های کسب و کاری و عملکرد وب سایت
- ردیابی رقبا
- اکسپورتهای نامحدود اکسل و پی دی اف
- قیمت ها: ۴۹، ۹۹، و ۱۹۹ دلار در هر ماه
۹. سوشال بیکرز
سوشال بیکرز (Socialbakers) مجموعه ای از ابزارهای تحلیلیست که شامل تمام منابع بنیادی مورد نیاز شماست- ردیابی پروفایلها، شاخص های کلیدی عملکرد، هوش رقابتی، و گزارش های اتومات. جدا از ابزارهای تحلیلی، سوشال بیکرز هم چنین ابزارهایی را برای چاپ و بهینهسازی محتوای شما میدهد، و تاثیرگذاران، نگاشت شخصیت دیجیتال، و اهمیت مشتری را در رسانه اجتماعی شناسایی میکند.
۳ ویژگی جالب
- تحلیل احساسات مخاطب در برابر کمپینها از طریق ری اکشنها و تعاملاتشان
- تصمیمگیری در مورد اینکه آیا باید پست های فیسبوک را بر اساس تحلیل هی پیش بینی شده زیاد کرد یا نه.
- دیدن اینکه عملکرد شما با عملکرد رقبایتان در ۹۰ روز اخیر در اینستاگرام و فیسبوک چقدر فرق داشته.
مجراهای رسانه اجتماعی
- فیسبوک
- توئیتر
- اینستاگرام
- یوتیوب
- پینترست
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- ویژگیهایی که به ازای ۱۴ روز دریافت می کنید:
- تحلیلهای رسانه اجتماعی
- تحلیل اتومات احساسات
- معیارهای هوشمند
- تحلیلهای پولی تک مجرایی
- گزارش عملکردی از فیسبوک و اینستاگرام
- ابزار معیاردهی فیسبوک
- ابزار تحلیل اینستاگرام
قیمت ها: ۲۰۰ دلار در هر ماه و قیمت دهی سفارشی
۱۰. آیکون اسکوئر
آیکون اسکوئر (IconSquare) به شما کمک میکند عملکرد اکانت خور را ردیابی کنید، آن را ارتقا داده و از آن گزارش بگیرید. نمایندگی ها میتوانند چند برند را از یک داشبورد مدیریت کنند و گزارش ها را برای ارسال مستقیم به مشتری ها برنامه ریزی کنند. ویژگی های معیاردهی و ردیابی رقبا به شما کمک می کند که عملکرد خود را با دیگر برندها در صنعتتان مقایسه کنید.
۳ ویژگی جالب
- یافتن عکسها، کپشنها، و کامنتهایی که برند شما را تگ یا منشن کرده اند
- ردیابی تعامل در پروفایل های رقبا
- دانستن اینکه چه زمانی فالورهایتان آنلاین اند و ایجاد تعامل با آنها
مجراهای رسانه اجتماعی
- فیسبوک
- اینستاگرام
در عوض چه تحلیل هایی را رایگان دریافت میکنید
- ویژگیهایی که به ازای 14 روز دریافت میکنید:
- تحلیلهای پیشرفته
- ردیابی هشتگ و ردیابی رقبا
- معیار صنعت
- بازرسی اکانت فیسبوک
- بازرسی اکانت اینستاگرام
قیمت ها: ۲۹، ۵۹ دلار در ماه و قیمت های سفارشی
۱۱. تیلویند
تیل ویند (Tailwind) یک نوع بازاریابی اینستاگرام و پینترست گونه است که به شما کمک میکند برای محتوایتان برنامهریزی کنید، روی مکالمات نظارت کنید، عملکرد را تحلیل کنید. تحلیل های پینترست، در مورد تعداد پین های دامنه تان، تاثیرات بالقوه، و تعداد فالورهای انجمنتان، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار میدهد. در اینستاگرام، این نشان دهندهی معیارهایی همانند فالورها، پست ها و کامنت و لایکها، میباشد.
۳ ویژگی جالب
- شناسایی بهترین هشتگ ها در اینستاگرام با هشتگ فایندر
- استفاده از نسخه بروزر برای ایجاد چند پست از هر سایتی
- آپلود تصاویر با حجم بالا با تقویم دراگ اند دراپ برای صرفه جویی در زمان
مجراهای رسانه اجتماعی
- اینستاگرام
- پینترست
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- عملکرد پایه پروفایل
- معیار پایه برای پستهای تکی
- اطلاعات از وب سایت و انجمن
۱۲. لایکلایزر
لایکلایزر (Likealyzer ) یک ابزار تحیلی صفحه فیسبوک با شرکت هوش رسانه ای ملتواتر است. این ابزار روی صفحه فیسبوک شما نظارت دارد و معیارهایی همانند پست ها در هر روز، تعامل در هر پست، زمانبندی و طول پست ها را به دست میدهد. لایکلایزر هم چنین عملکرد صفحه را بر اساس بیش از ۷۰ نقاط داده متفاوت درجه بندی میکند و برای بهبود بر اساس نتایج پیشنهاداتی را ارائه میدهد.
۳ ویژگی جالب
- معیاردهی صفحه فیسبوکتان در برابر صفحات دیگر برای دانستن نحوه عملکردتان
- دریافت توصیه ها بر اساس نحوه عملکرد محتوایتان
- اکسپورت معیارها و اطلاعات انتخابی تان در قالب گزارش هایی با قابلیت درک آسان
مجراهای رسانه اجتماعی
- فیسبوک
در عوض چه تحلیلهایی را رایگان دریافت میکنید
- تحلیل صفحه فرانت فیسبوک شما، صفحه در باره ما، فعالیتها، پاسخ ها و تعامل
۱۳. سایف
سایف یک ابزار داشبور سفارشی است که میتواند با معیارهای ادغام شده ای از ابزارهای بازاریابی متفاوت پر شود. بخش رسانه اجتماعی آن به شما امکان همزمان کردن تمام شبکههای اصلی را میدهد و گزارش های خلاصه ای را برای اکانت هایی که مدیریت میکند و اکانتهایی که میخواهید ردیابی کنید، به دست میدهد. سایف ۵۰ ویجت را برای فیسبوک، و برای ردیابی میزان بازدید، تاثیرها، کلیکها، چک-این ها، و پست ها پیشنهاد میدهد.
۳ ویژگی جالب
- یک داشبورد کاملا قابل شخصی سازی
- ایجاد آلرت هایی برای اس ام اس و ایمیل به منظور اعلان به شما که چه زمانی از آستانه ها عبور میشود
- نظارت بر منشنهای برند و فعالیت رقبا با استفاده از ویجت جستجوی توئیتر
شبکههای اجتماعی تحلیل شده
- فیسبوک
- توییتر
- لیندکین
- اینستاگرام
- پینترست
- یوتیوب
در عوض چه تحلیل هایی را رایگان دریافت می کنید
- ۵ ویجت
- یک چشم انداز ثابت از داده های دنباله دار ۳۰ روزه
قیمت: ۲۹ دلار در هر ماه
منبع :
buffer.com