طراحی سایت

تبلیغات همسان چیست؟ آشنایی کامل با تبلیغ نیتیو

تبلیغات همسان چیست؟ آشنایی کامل با تبلیغ نیتیو

حتما تابه‌حال برایتان پیش آمده است که برای کسب اطلاعات درباره یک موضوع مانند ارزهای دیجیتال وارد یک سایت می‌شوید، اما انواع تبلیغات از خواص انبه گرفته تا فروش کاغذ دیواری در چپ و راست محتوای موردنظرتان خودنمایی می‌کنند. طبیعتا کسی که برای آشنایی با ارزهای دیجیتال وارد یک سایت می‌شود، تمایلی به مطالعه چنین مباحث بی‌ربطی ندارد.

به همین خاطر است که تبلیغات همسان در مقایسه با تبلیغات بنری ۱۸ درصد در تاثیرگذاری روی مخاطب موفق‌تر هستند. حتما می‌پرسید تبلیغات همسان چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و در نهایت یک سورپرایز ویژه برای استفاده اصولی از تبلیغ همسان برایتان داریم. پس هرچه‌سریع‌تر به سراغ ادامه این مطلب بروید.

تبلیغ همسان؛ تبلیغات بدون مخدوش کردن تجربه کاربری

تبلیغات همسان (Native Ads) به نوعی از تبلیغات اشاره دارد که کاملا با محتوای صفحه‌ای که در آن قرار دارد، منطبق است؛ به‌طوری‌که مخاطب احساس می‌کند آن تبلیغ دقیقا به همانجا تعلق دارد. تبلیغات همسان نوعی تبلیغات پولی است که داخل محتوای رسانه‌ها و به‌صورت یکپارچه قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب چنین تبلیغاتی بدون آنکه تبلیغ به نظر برسد، توجه مخاطب را جلب کرده و تاثیرگذاری آن بیشتر می‌شود.

ازآنجایی‌که امروزه مصرف‌کنندگان در برابر تبلیغات سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات بنری مقاومت نشان می‌دهند، تبلیغ همسان به‌خوبی با ذهن مخاطب بازی کرده و کاملا طبیعی جلوه می‌کند. به همین خاطر است که بسیاری از برندهای معروف مانند علی بابا از تبلیغات همسان برای گرفتن جایگاه در گوگل و جذب مخاطب استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ درآمد سالانه تبلیغات همسان در بازار جهانی به بیش از ۴۰۲ میلیارد دلار برسد.

برای استفاده از تبلیغات همسان باید اصول و نکات انجام آن را بدانید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث بهبود نتایج تبلیغ همسان می‌شود، داشتن یک سایت فوق‌العاده است. اگر به‌دنبال طراحی یک سایت منحصربه‌فرد هستید، از صفحه سفارش سایت فروشگاهی دیدن کنید.

تبلیغات نیتیو

آشنایی با انواع تبلیغات همسان

تبلیغات همسان مانند سایر شکل‌های تبلیغات چندین فرمت دارد که هرکدام از آن‌ها از مزایای خاص خود برخوردار است. در ادامه انواع تبلیغات همسان را برایتان بیان می‌کنیم:

تبلیغات پولی در موتورهای جست‌وجو

موتورهای جست‌وجو مانند گوگل با دریافت هزینه‌ای، لینک صفحه شما را روی یک عبارت خاص در ابتدای صفحه قرار می‌دهند. به این روش تبلیغات پولی بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM) نیز می‌گویند. چنین صفحاتی دقیقا مانند لینک‌های اول گوگل ترافیک طبیعی دریافت می‌کنند. بااین‌حال اگر می‌خواهید سایتتان با روش‌های سئو در صدر نتایج جست‌وجو قرار بگیرد، حتما به صفحه سئو سایت سر بزنید. تیم باتجربه سیتی سایت با طراحی یک استراتژی اصولی شما را به فراتر از رتبه یک گوگل می‌رساند.

تبلیغات محتوای همسان یا درون محتوایی (in-feed)

در روش تبلیغات محتوای همسان، متن تبلیغاتی شما در فهرست مقاله‌های طبیعی سایت میزبان قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب کاربر ضمن مشاهده مقالات اصلی سایت، ممکن است محتوای تبلیغات شما را نیز ببیند و به سایت شما هدایت شود. هرچند چنین محتواهایی با برچسب Sponsored یا ads در سایت مشخص می‌شوند، اما روی تجربه کاربری تاثیر منفی ندارند.

نمایش محتوای پیشنهادی در بخش‌های مختلف سایت

در این روش تبلیغات سایت، مخاطبان با بخش‌هایی مانند «مطالب پیشنهادی»، «از سراسر وب»، «شاید دوست داشته باشید» یا سایر عبارت‌ها مواجه می‌شوند که همان native ads است. در چنین قسمت‌هایی لینک‌هایی قرار می‌گیرد که مخاطب را به سایت تبلیغ‌کننده هدایت می‌کند. اگر یک سایت فروشگاهی دارید، برای ارتقای آن باید از تکنیک‌های سئو استفاده کنید. برای آشنایی با این روش‌ها حتما سری به صفحه سئو فروشگاه اینترنتی بزنید.

فهرست‌های تبلیغاتی

در بعضی از سایت‌ها فهرستی از محصولات توصیه‌شده مشاهده می‌کنید که محصولات و خدمات شرکت تبلیغ‌کننده در ابتدای آن معرفی شده‌اند. همچنین گاهی اوقات صفحه‌های دسته‌بندی سایت‌های فروشگاهی محصولات تبلیغ‌کننده در ابتدای صفحه قرار می‌گیرد تا کلیک بیشتری دریافت کنند. این شیوه تبلیغات را حتما در دیجی‌کالا و اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ مارکت مشاهده کرده‌اید که کاملا از روش‌های بازاریابی آن‌ها مجزا است.

برای آشنایی با تفاوت‌های بازاریابی و تبلیغات حتما مقاله بازاریابی و تبلیغات از سیتی سایت را مطالعه کنید.

تبلیغات بنری همسان

تبلیغات بنری همسان تا حدودی مشابه همان تبلیغات بنری است که در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید. بااین‌حال محتوای تبلیغات بنری همسان دقیقا با محتوایی که در حال خواندن آن هستید، هماهنگ است. ازهمین‌رو تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات بنری بی‌هدف دارد.

مزایای تبلیغ همسان

مزایای تبلیغ همسان چیست؟

تبلیغ همسان یک فرصت عالی برای نمایش خلاقانه تبلیغات است که کاربران از قالب قرارگیری محتوای آن لذت می‌برند. از مهم‌ترین مزایای تبلیغ همسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ تبدیل (CTR) تبلیغات همسان نسبت به سایر تبلیغات تصویری ۴۰ برابر بیشتر است.
  • ۵۳ درصد از مخاطبان به تبلیغ همسان توجه بیشتری نسبت به سایر تبلیغات سنتی اهمیت می‌دهند.
  • ۷۰ درصد از مخاطبان علاقه بیشتری به کسب اطلاعات محصول از این طریق نسبت به تبلیغات سنتی دارند.
  • ۷۷ درصد از مخاطبان تبلیغات همسان، حس مشاهده تبلیغات را ندارند.
  • تا ۵ سال آینده ۲۵ درصد از بازار تبلیغات دیجیتال به این روش بازاریابی تعلق خواهد داشت.

برای برخورداری از مزایای تبلیغ همسان باید ابتدا یک وبسایت اختصاصی برای خود داشته باشید. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم از صفحه طراحی وبسایت سیتی سایت دیدن کنید تا با خدمات مجموعه ما برای رونق کسب‌وکارتان استفاده کنید.

از معایب تبلیغات همسان غافل نشوید!

تبلیغات همسان در کنار مزایای بی‌شماری که دارد، متاسفانه ایراداتی نیز دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنید. به‌عنوان مثال، قرار گرفتن کلماتی مانند AD یا Sponsored به مخاطب یادآوری می‌کند که تبلیغ‌کننده در ازای نمایش این محتوا هزینه پرداخت کرده است. این موضوع شاید تاثیر ناخوشایندی بر ذهنیت کاربر نسبت به محتوای نمایش‌داده‌شده بگذارد.

علاوه‌بر این، ممکن است محتوای تبلیغ با استانداردهای سایت نمایش‌دهنده هم‌خوان نبوده و جلوه زیبایی برای مخاطب نداشته باشد. به همین خاطر در چنین شرایطی باید حتما استانداردهای سایت میزبان را بررسی کنید تا تصویر برند در ذهن مخاطب مخدوش نشود.

آموزش آماده سازی تبلیغات همسان

آموزش استفاده اصولی از Native ads

تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغ همسان حتی با برچسب AD یا Sponsored تاثیر بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات دارد؛ به این شرط که تبلیغ همسان به‌درستی و اصولی اجرا شود. با اجرای نادرست تبلیغات همسان نه‌تنها هیچ نتیجه‌ای دریافت نمی‌کنید، بلکه کل هزینه صرف‌نشده نیز هدر خواهد رفت. ازهمین‌رو توجه به نکات زیر برای استفاده از Native Advertising توصیه می‌شود:

  • تعیین استراتژی: ابتدا باید هدف خود را از تبلیغ همسان مشخص کرده و متناسب با آن سایت و محتوای مناسب را انتخاب کنید.
  • شناخت مخاطبان هدف: قبل از اقدام برای تبلیغات همسان باید مواردی مانند سن، موقعیت جغرافیایی، علایق احتمالی، جنسیت و تحصیلات مخاطبان هدفتان را مشخص کنید.
  • مشخص کردن شرکت خدمات تبلیغات همسان: در ایران شرکت‌های مختلفی در حوزه تبلیغات همسان فعالیت می‌کنند که باید بهترین مورد را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.
  • مشخص کردن محتوای تبلیغ: عنوان‌ها و عکس‌های تبلیغات را با دقت بالایی انتخاب کنید. همین موارد به‌ظاهر کوچک تاثیر فوق‌العاده‌ای در جلب توجه مشتری دارد.
  • تنظیمات تبلیغات نیتیو: مواردی مانند هزینه هر کلیک، زمان نمایش تبلیغ و سایت منتشرکننده تاثیر چشمگیری در نرخ تبدیل تبلیغات دارند.

در انتها به یاد داشته باشید که باید نتایج حاصل از تبلیغات همسان را به دقت بررسی کنید و حتی در صورت نیاز از آزمون A/B برای بهینه‌تر کردن آن‌ها بهره ببرید.

معرفی بهترین سرویس‌های تبلیغات همسان در ایران

در ایران شرکت‌های متعددی برای تبلیغات کلیکی همسان فعالیت می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به یکتانت و مدیااد اشاره کنیم. با مشاهده نمونه تبلیغات همسان در هرکدام از این شرکت‌ها می‌توانید بهترین مورد را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. تعرفه تبلیغات همسان از مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام انتخاب شرکت ارائه‌دهنده به آن توجه داشته باشید.

از تبلیغات نیتیو درست و به‌جا بهره ببرید!

در این مقاله به بررسی تبلیغات همسان، مزایا و معایب آن و همچنین نحوه صحیح اجرای Native Ad پرداختیم. به یاد داشته باشید که برای نتیجه‌گیری بهتر از این شیوه بازاریابی و همچنین جلوگیری از هدر رفتن بودجه حتما باید با اصول و نکات آن از جمله طراحی استراتژی، انتخاب محتوای مناسب و همچنین زمان اجرای تبلیغات توجه کنید.

اگر تخصص یا دانش کافی برای اجرای صحیح تبلیغات نیتیو را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره دیجیتال مارکتینگ سیتی سایت استفاده کنید. شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی آن‌ها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *