هنگامی که شما یک وب سایت طراحی میکنید مانند آن است که یک مغازه ساخته اید. نمیتوان انتظار داشت که فقط در مغازه را باز گذشت و مردم داخل شوند. شما باید برای خود بازاریابی و تبلیغ کنید و به مردم اعلام کنید که شما حضور دارید. البته، بازاریابی یک وب سایت کاملا متفاوت از بازاریابی فیزیکی میباشد. بنابراین شما باید بدانید که برای شناخته شدن وب سایت خود باید چه کار هایی انجام دهید.
ابتدا، وب سایتی بسازید که حرفی برای گفتن داشته باشد، اطمینان حاصل نمائید که طراحی، قالب و محتوای شما دارای کیفیت میباشد. در صورتی که وب سایت شما کاربردی نباشد، نمیتوان انتظار داشت که تجارتی موفق از آن در آید. بر مسائلی مانند کاربر دوست بودند، جلب توجه بیننده و مهتوی کاربردی تمرکز داشته باشید و طراحی خود را به گونهای بچینید که از دید بیننده چشم نواز و جذاب باشد.
از ابزارهای رایگان بازاریابی آنلاین بهره ببرید. راههای بسیار زیادی وجود دارد که شما میتوانید از طریق آن تجارت خود را تبلیغ نمائید و هیچ هزینهای نیز پرداخت نکنید. شما میتوانید از شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، گوگل + و مانند آن استفاده نمائید و برای تجارت اونلاین خود پروفایل بسازید. از اصول سئو غافل نمانید. در صورتی که وب سایت شما حرفی برای گفتن داشته باشد، اما اصول سئو به درستی در آن رعایت نشده باشد، وب سایت شما به هر اندازه هم که جذاب و مفید باشد توسط موتورهای جستجو به دیگران معرفی نخواهد شد. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما با مرورگرهای موبیل سازگاری دارند. ابزار آنلاین بسیار زیادی در این خصوص وجود دارند که میتوانند به شما در تبلیغ وب سایت منحصر به فردتان کمک کنند.
شما همچنین نباید تنها به یک کانال ارتباطی تکیه کنید. در دنیای واقعی نیز برای وب سایت و تجارت خود تبلیغ کنید. بر روی کارتهای ویزیت خود، آدرس وب سایت را ذکر کنید و یا از طریق پیامکهای انبوه، مشتریان را به سمت بازدید از سایت خود سوق دهید. دنیای آنلاین محیطی است که توسط افرادی از دنیای حقیقی کنترل میشود، بنابراین این امر بسیار عجیب خواهد بود اگر شما در دنیای حقیقی خود از برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه خود غافل شوید.