تهیه محتوا برای کاربران همیشه میتواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما از طرف دیگر جذب مشتری با این محتوا سخت تر میباشد. همه افرادی که وب سایت طراحی میکنند، این هدف را دنبال میکنند که اطلاعاتی را در اختیار مخاطب خوب قرار دهند. بنابراین هدف شما باید آن باشد که نسبت به رقیبان خود، مطلبی را ارائه دهید که مخاطب شما بیشتر به آن نیازمند باشد و جلب آن شود.
در صورتی که مخاطبین شما احساس رضایت بیشتری نسبت به اطلاعات وب سایت شما داشته باشند احتمال آنکه تبدیل به یک مخاطب دائم برای وب سایت شما شود بیشتر خواهد بود. اما چگونه میتوان به این مهم دست یافت.
بر روی شفافی و خوانا بودن محتوای خود بیشترین تمرکز را داشته باشید. این مطلب میتواند هم شامل فونتی شود که شما از آن استفاده میکنید و هم شامل دستور زبان جملات شما باشد. یعنی در هر صورت شما باید محتوایی ارائه کنید که هم خطی خوانا داشته باشد و هم متنی واضح.
اطمینان حاصل نمایید که وب سایت شما با سرعت مناسبی لود می شود. در صورتی که زمان زیادی طول بکشد که صفحات وب سایت شما کامل باز شوند مخاطبین و بازدیدکننگان حتماً صفحه شما را خواهند بست. در دنیای امروز هیچ کس صبور نیست. تعداد عکس هایی که شما در وب سایت خود به کار می برید بر سرعت ساین شما تاثیر دارد. حتماً توجه داشته باشید که عکس ها و تصاویر انتخابی خود را بر اساس اصول بهینه سازی تصاویر برای وب اصلاح نمایید تا در سرعت وب سایت شما خللی ایجاد نکند.
از آیکون ها به درستی و به صورت مناسب استفاده نمایید. در صورتی که آیکون های مناسبی استفاده کنید می توانید اطلاعات زیادی را در رابطه با یک دکمه به صورت بصری در اختیار مخاطب قرار دهید و بازدید کننده به صورت بهتری قادر خواهد بود تا آنچه را می خواهد در سایت شما پیدا کند.
از فضای خالی و سفید به اندازه کافی در سایت خود بهره ببرید تا بازدیدکننده از نظر بصری در وب سایت شما احساس آرامش بیشتری داشته باشد و تاثیر مثبتی بر وی گذاشته شود. نکته مهم دیگر آن است که طراحی شما حتماً باید واکنش گرا باشد که در مقالات گذشته در رابطه با این موضوع به صورت مفصل صحبت شده است.