طراحی سایت

8 ترند جدید طراحی سایت در سال 2017

آیا آماده اید که سایتتان را آپدیت کنید؟ شروع سال زمان خوبی برای بازبینی وب سایت و طراحی آن و تشخیص تغییرات مورد نیاز میباشد.
از عملکرد سایت گرفته تا رنگ و تایپوگرافی، سال 2017 سال ایده های جدید و مفاهیم تصویری جدید میباشد. اگر میخواهید مروری هم بر ترندهای سال 2016 داشته باشید به مقاله ما در همین مورد مراجعه نمایید: روندهای جدید طراحی سایت 2016

ترندهای طراحی وب سایت سال 2017

1.    گرادیان

با وجود اینکه در چند سال گذشته استفاده از گرادیان ها کم شده بود و حضور آن ها در طراحی سایت ها کمرنگ بود، امسال باز هم به قوت قبل به دنیای طراحی سایت بازخواهند گشت. اما این بازگشت با رنگ های مات خواهد بود.
در گذشته گرادیان ها به صورت کم و با حجم کوچک استفاده میشدند ولی حالا گرادیان ها بزرگ، مشخص و به رنگ های مختلف هستند.


رایج ترین نوع استفاده از گرادیان، یک گرادیان 2 رنگ بر روی یک عکس است. این کار تکنیک خیلی خوبی است برای بهبود ظاهر یا جذاب تر کردن یک تصویر نه چندان جذاب. همچنین بدون استفاده از عکس میتوانید با استفاده از گرادیان در پس زمینه توجه کاربر را جلب کنید.

2.    تصویر و صدا

افراد روز به روز بیشتر به تماشای ویدئوها چه ویدئوهای کوتاه در یوتیوب و چه فیلم های بلند تمایل پیدا میکنند. وب سایت ها هم میتوانند از این ویژگی و امتیاز با قرار دادن یک ویدئوی تمام صفحه در صفحه اصلی وب سایتشان استفاده نمایند. (atuo-play بودن یا نبودن ویدئو تفاوت چندانی ندارد).

در استفاده از این آپشن نهایت دقت را داشته باشید. امکان فعال یا غیرفعال کردن صدا را برای کاربر فراهم کنید تا در صورت نیاز صدای ویدئو را قطع کند(این ترندی است که ممکن است سخت گسترش پیدا کند یا رایج شود ولی در صورت ترکیب درست تصویر و صدا میتواند بسیار زیبا و تأثیرگذار باشد).

3.    واقعیت مجازی

در مورد واقعیت مجازی به عنوان یک عنصر طراحی سایت در سال 2017 بسیار صحبت شده است که ما هم در مقاله “تأثیر واقعیت مجازی بر دنیای طراحی سایت” به آن اشاره کردیم. با وجود دستگاه های بیشتر در بازار با قیمت های مناسب تر، پیش بینی میشود که واقعیت مجازی رواج بیشتری پیدا کند. در واقع در ابتدا احتمالاً بیشتر طرفداران بازی های دیجیتال از این مسئله استقبال میکنند ولی به تدریج این احتمال هست که بین عموم رایج شده و برای بازاریابی و کاربردهای دیگر استفاده شود.
پس بهتر است برای طراحی سایت هایی با این قابلیت آماده باشید. سایت هایی که حتی بدون نیاز به وسیله خاصی قابلیت ایجاد تجربه واقعیت مجازی را داشته باشند. برای مثال وب سایت هایی با ویدئوهای 360 درجه و افکت های 3 بعدی

4.    پارالاکس به میزان بیشتر

اسکرول پارالاکس جزء ترندهای بسیار رایج در سال 2016 بود و طراحان بسیاری از آن در وب سایت های خود استفاده کردند. در سال 2017 هم این ترند با افکت های بهتر و حتی تأثیرگذارتر و قوی تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. هر چه حرکت ها در اسکرول پارالاکس حقیقی تر و به واقعیت نزدیکتر باشد بهتر است.

5.    صفحه های خانه بسیار بسیار ساده

طرح های پیچیده و صفحه های اصلی شلوغ که زمانی محبوب بودند کم کم از بین خواهند رفت. ترجیح طراحان در سال 2017 طراحی صفحه های homepage ساده با تنها یک یا دو کلمه نوشته بر روی صفحه خواهد بود.
نگران سئوی اینگونه صفحه ها نباشید زیرا معمولاً مقدار زیادی از اطلاعات و محتوا در صفحه قرار گرفته است که با اسکرول کردن صفحه مشخص میشوند. عادت های کاربران وب در حال شکل دهی به ترندها هستند. امروزه کاربران خیلی بیشتر علاقه به اسکرول کردن کردن صفحه دارند چه در موبایل چه در دسکتاپ و همین باعث میشود که طراحی صفحه های اصلی سبک تر با فضای بیشتر و تنها یک متن یا تصویر یا ویدئوی جالب توجه در آن ها رایج تر شود.

تنها به یک نکته در طراحی این صفحه ها دقت کنید، سعی کنید در عین حفظ سادگی اطلاعات را به گونه ای به کاربر منتقل کنید که جذب شده و برای دیدن مطالب بیشتر اسکرول کند.

6.    الگوهای جدید در راهبری سایت ها

راهبری (منو) حتماً نباید بالای صفحه باشد. از منوهای مخفی گرفته تا منوهای جانبی در کنار صفحه یا پایین صفحه اینها در سال 2017 رایج خواهند بود(البته در هر صورت باید محل راهبری مشخص باشد تا کاربر بتواند آن را به راحتی پیدا کند).

7.    پالت رنگ های خنثی

با اینکه دو سال گذشته رنگارنگ ترین وب سایت ها را در طراحی ها دیدیم، امسال این روند تغییر کرده و وب سایت ها به سمت رنگ های طبیعی تر و خنثی تر میروند.
رنگ های سبز، بژ و توناژهای خنثی را در پروژه های طراحی سایت بیشتر خواهید دید. پالت های رنگ بیشتر از رنگ های طبیعی گرفته شده و دیگر شاهد رنگ های مصنوعی و خیلی روشن و رنگ های نئونی نخواهیم بود.

8.    تایپوگرافی دلخواه

نوشته های بزرگ و bold هیچوقت از مد نمی افتند. این یکی از ترندهایی است که به نظر میرسد روز به روز بهتر شده و گسترش پیدا کند. با وجود تعداد زیادی فونت وب که پیوسته در حال افزایش هستند، طراحان در استفاده از تایپوگرافی ریسک بیشتری میکنند و نوشتار های خلاقانه تر و جذاب تر را به کار میبرند.

کاربران هم از دیدن تایپوگرافی های همیشگی در سایت ها خسته اند. پس استفاده از تایپوگرافی های جدید وب سایتتان را متمایز میکند ولی در نظر داشته باشید که از هر فونت و هر سبکی که استففاده میکند در هر صورت نوشته ها باید خوانا باشند.

مطالب مرتبط

 


اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *