رتبه الکسا که مهم نیست.
جمله بالا را هرکسی که به نوعی با دیجیتال مارکتینگ، سئو و محتوا درگیر است حداقل یکبار شنیده یا به دیگران گفته است. خب اگر رتبۀ الکسا مهم نیست چرا تا هر وبسایت خوبی پیدا میکنیم سریع رتبه الکسای آن را بررسی میکنیم؟
آیا واقعاً بهبود رتبه در الکسا یا به عبارت ناصحیح آن افزایش رتبه الکسا اهمیتی دارد؟ اگر اهمیت دارد چطور رتبه وبسایت را بالا ببریم؟
اصلاً این رتبه بندی الکسا داستانش چیست و چطور کار میکند؟
در این مقاله دقیقاً میخواهیم به این پرسشها جواب دهیم و یکبار برای همیشه روشن کنیم الکسا معیار خوبی برای مقایسه وبسایتها است یا نه.
الکسا چیست؟
الکسا یا به عبارت درست الکسا اینترنت (Alexa Internet) یک شرکت تحلیل ترافیک وب است. الکسایی که الان وجود دارد آمار بازدید وبسایتها و رفتار کاربران را بررسی و خدماتی برای بازاریابی اینترنتی ارائه میکند.
این شرکت سرویسهایی را به دارندگان وبسایتها برای بررسی وضعیت وبسایت، سئو، تحقیق کلمات کلیدی، مقایسه و تحلیل رقبا ارائه میکند.
قبل از توضیح درباره خدمات و رتبهبندی الکسا کمی با تاریخچه شکلگیری آن آشنا شویم چون خیلی از بحثها بر سر الکسا ریشه در تاریخچه و عملکرد گذشته آن دارد.
تاریخچه ایجاد و تحول الکسا
الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط «بروس گیلیات» و «بروستر کیل» بنیانگذاری شد.
هدف اولیه الکسا پیشنهاد و معرفی وبسایتها به کاربران بود. در نظر داشته باشید که موتور جستجوی گوگل در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری شد و آن سالها فقط چند موتور جستجوی ضعیف برای پیدا کردن صفحات وجود داشت.
در ابتدا الکسا یک نوارابزار کاربردی عرضه کرد که روی مرورگر اینترنت نصب میشد. اگر اینترنت اکسپلورر لعنتی یادتان باشد آن زمانها تولبار الکسا یک ابزار حرفهای حساب میشد.
این نوارابزار بر اساس وبسایتهایی که بازدید میکردیم، وبسایتهای دیگری را پیشنهاد میداد. به علاوه اطلاعات دیگری مثل تعداد صفحات وبسایت، تعداد لینک به وبسایت و .. نمایش میداد. بعدها در همین نوارابزار اطلاعاتی مثل رتبه ارائه شد.
الکسا در ابتدا اطلاعات را به کمک همین نوارابزار جمعآوری میکرد. بعد شروع به ذخیره محتوای وب در سرورهای خود کردند. این کار در ابتدا با هدف ایجاد آرشیوی از محتوای وب بود اما تصمیم گرفتند آرشیوسازی یک پروژه جدا باشد. یکی از بنیانگذاران الکسا به نام بروستر کیل سرویس Internet Archive را راهاندازی کرد که به صورت تخصصی کار آرشیوسازی محتوای وب را انجام میدهد. اینترنتآرشیو تمام صفحات وب را ذخیره میکند و به کاربران اجازه میدهد به صفحات حذف شده یا تغییر یافته دسترسی داشته باشند.
در سال ۱۹۹۹ الکسا به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار به شرکت آمازون فروخته شد. بعد از آن الکسا فراز و نشیب زیادی داشت. مدتی خواستند آن را تبدیل به موتور جستجویی مثل گوگل کنند که شکست خورد. مدتی هم با گوگل همکاری کرد و بعد این همکاری قطع شد.
در نهایت سال ۲۰۰۹ الکسا اعلام کرد به صورت تخصصی روی رتبهبندی و خدمات تحلیل وبسایتها کار خواهد کرد. همان کاری که از اول داشت انجام میداد اما این بار تخصصیتر و قویتر از گذشته.
خدمات درآمدزای الکسا به صورت پولی شد و فقط بخشی از خدمات آن رایگان هستند. در واقع الکسا میخواهد در مسیر شرکتهای خدمات تحلیل وبسایت و سئو مثل Moz و SEMrush حرکت کند.
خدمات فعلی الکسا چیست؟
خدمات غیررایگان الکسا شامل تحلیل بازار، تحلیل وبسایت، تحلیل سئو، تحقیق کلمات کلیدی و رتبهبندی است.
حتما بخوانید: چگونه با مدل کانو (KANO) رضایت مشتری را افزایش دهیم؟
در کنار این چند سرویس رایگان و محدود برای پیدا کردن سایتهای مشابه، مشاهده آمار تخمینی وبسایت و فهرست رتبهبندی وبسایت براساس کشور یا دستهبندی هم دارد.
به جای نوارابزار قدیمی الکسا هم حالا افزونههایی برای مرورگر کروم و فایرفاکس ارائه شده است. این افزونه با یک کلیک گزارشی شامل رتبه جهانی و کشوری، تعداد بکلینک، سایتهای مشابه، سرعت سایت، لینکی به آرشیو وبسایت و لینکی به تحلیل آماری وبسایت نمایش میدهد.
بحث اصلی بر سر الکسا همان رتبهبندی وبسایتها است. از زمانی که الکسا شروع به رتبهبندی وبسایتها کرد، وبمسترها و صاحبان کسبوکارهای اینترنتی از آن به عنوان یک شاخص مهم استفاده میکردند اما اکثر افراد میگفتند -برخی هنوز هم میگویند- این رتبهبندی درست نیست.
پس اول ببینیم داستانش چیست و چرا رتبۀ الکسا حرف و حدیث زیاد دارد.
الکسا چطور وبسایتها را رتبهبندی میکند؟
رتبهبندی سایتها در الکسا براساس نمونهگیری از دهها میلیون کاربر اینترنت به دست میآید. این نمونهگیری آماری از زمان بنیانگذاری الکسا تا الان در حال تغییر و تحول است.
دلیل این که درباره رتبه بندی الکسا گفته میشود «به درد نخور» است یا «دقیق نیست» ریشه در دورهای دارد که تمام دادههای الکسا از نوارابزارش به دست میآمد. حالا روش نمونهگیری آماری الکسا خیلی تغییر کرده است.
روش جمعآوری داده از نوارابزار یک اشکال بزرگ داشت. فقط افرادی این تولبار را نصب میکردند که خودشان در حوزههایی مثل مدیریت سایت، دیجیتال مارکتینگ و … فعال بودند. شاید کاربرانی هم از روی علاقه به پیشنهادهای الکسا یا کنجکاوی نصب میکردند اما تعدادشان خیلی کم بود و عموم جامعه علاقهای به نصب این نوارابزار نداشتند.
در نتیجه نمونه آماری الکسا محدود به یک جامعه آماری کوچک و خاص بود. نمیشد این آمار را به عموم جامعه تعمیم داد.
همانطور که میدانید نمونه آماری باید نماینده خوبی از جامعه آماری باشد. فقط در این حالت است که میتوان نتایج تحلیل را به جامعه آماری تعمیم دارد.
مثل این که لب ساحل خلیج فارس با یک قلابماهیگیری فقط ۲ ماهی بگیریم بعد ادعا کنیم در خلیج فارس فقط دو نوع ماهی وجود دارد.
برای مثال، اگر در همان دوران رتبه سایت سایت ما را در الکسا چک میکردیم رتبه بالاتری (عدد کوچکتر) از واقعیت گزارش میکرد؛ چون عمده کاربران سایت ما همان افرادی بودند که احتمالاً نوارابزار الکسا را نصب کردهاند و نسبت به بقیه جامعه بیشتر به وبسایت ما مراجعه میکنند.
الکسا هم بیکار نماند و در سال ۲۰۰۸ برای این مشکل فکرهایی کرد.
الکسا سعی کرد نمونه آماری خودش را با جمعآوری اطلاعات از حدود ۲۵ هزار افزونه، نوارابزار و پلاگین افزایش دهد.
حالا منابعی از سرویس دهندههای شخص ثالث (third-party) هم اطلاعات خود را به الکسا میفروشند. خود الکسا هم رباتهای نرمافزاری مشابه گوگل دارد که در بین صفحات وب میخزند و لینکها را بررسی میکنند.
به علاوه، وبسایتهای زیادی اسکریپت الکسا را نصب کردهاند که این اسکریپت اجازه میدهد دادههایی کاملاً دقیق و مستقیم از وبسایتها دریافت و با دیگر دادههای دریافت شده از منابع مختلف صحتسنجی شود.
روش محاسبه رتبه هر وبسایت
رتبه هر وبسایت براساس ترکیبی از تخمین بازدید کننده منحصر به فرد (Unique Visitors) و تخمین بازدید صفحه (Pageviews) در سه ماه گذشته حساب میشود.
- بازدید کننده منحصر به فرد (Unique Visitors) تعداد کل کاربران در نمونه آماری الکسا است که در یک روز از یک وبسایت بازدید میکنند.
- بازدید صفحه (Pageviews) تعداد درخواست کاربران برای بازدید یک وبسایت است. تعداد بیشتر از یک بازدید از هر وبسایت توسط هر کاربر در هر روز فقط یک بازدید صفحه ثبت میشود.
پس اگر کاربری در یک روز صد بار از وبسایتی بازدید کند فقط یک بازدید در آن روز از آن کاربر ثبت میشود.
این دو شاخص در فرمولهای محاسباتی آماری قرار میگیرد و وبسایتی که عدد به دست آمده از ترکیب دو شاخص آن بالاتر باشد رتبهاش هم بالاتر میرود.
حتما بخوانید: نگاهی به تاثیر شبکههای اجتماعی در بازاریابی B2B
رتبهبندی به صورت روزانه بهروزرسانی میشود اما رتبهوبسایتها میانگینی از سه ماه گذشته است. رتبهبندی هر کشور هم در بازه زمانی یک ماه گذشته حساب میشود.
به علاوه روشهای نرمالسازی آماری هم روی این دادهها اعمال میشود تا خطاهای آن کم و به آمار واقعی نزدیک شود.
در تصویر پایین دو رتبه جهانی و کشوری وبسایت سایت ما را میبینید.
اگر وبسایتی اسکریپت الکسا را نصب کند آمار آن صحت بالایی دارد و به اصطلاح Certified است. این آمار دیگر تخمینی نیست و مبتنی بر دادههای گرفته شده از خود وبسایت است. وبسایتهایی که Certified هستند میتوانند تصمیم بگیرند اطلاعات آماری آنها به صورت عمومی منتشر شود یا نه.
آیا اکنون رتبه بندی الکسا قابل اعتماد است؟
هر نمونهگیری آماری ضعفها و مشکلاتی دارد اما با این حال میتواند تا حدود زیادی نزدیک به واقعیت باشد. الکسا ادعا نمیکند رتبهبندی کاملاً صحیح و دقیق است. در تمام توضیحات گفتهاند این رتبه تخمینی از پرطرفدار بودن وبسایتها است.
خود الکسا میگوید رتبهبندی برای سایتهایی که بازدید کننده کمی دارند تخمین دقیقی ندارد و نوسان آنها بیشتر است. به طور کلی رتبهبندی کردن وبسایتهایی با کمتر از هزار کاربر در ماه برای الکسا سخت است و صحت کمتری دارند. هرچه وبسایتی به رتبه یک نزدیکتر است یعنی دادههای آن دقت و صحت بیشتری دارد.
دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
آیا رتبه الکسا واقعاً اهمیت دارد؟
اگر تمام این حرفها را کنار هم بگذاریم و تجربه خود را هم در نظر بگیریم، میتوان گفت رتبه الکسا در حال حاضر تخمین خوبی است اما از نظر ما اهمیت زیادی ندارد. در کل برتری وبسایتها نسبت به یکدیگر را نمیتوان فقط با دو شاخص محاسبه و با یک عدد نشان داد.
اگر قرار باشد وبسایتهایی مقایسه شوند، باید با وبسایتهای رقبا که محصول یا خدمات مشابهی دارند مقایسه شوند. حتی در این مقایسه هم معیار بازدیدکننده یا ترافیک کافی نیست. شاید وبسایتی بازدید کننده کمی داشته اما درآمد و کارایی آن بیشتر از وبسایتی با بازدید چندبرابری باشد.
سوالات متداول درباره رتبهبندی وبسایتها در الکسا
در ادامه به چند سوال متداول که درباره الکسا مطرح میشود جواب دادیم.
ثبت سایت در الکسا چطور انجام میشود؟
هیچ نیازی به ثبت وبسایت در الکسا نیست. و البته امکان ثبت وبسایت در الکسا هم به طور کلی فراهم نیست.
هر وبسایتی که اطلاعاتش در الکسا دریافت شود و آمار بازدید آن به یک حداقلی از نظر الکسا برسد در رتبهبندی قرار میگیرد.
اگر وبسایت تازهای راهاندازی کردهاید و بازدید کننده آن در حال افزایش است، حداقل سه ماه باید صبر کنید تا در رتبهبندی الکسا دیده شود.
حتما بخوانید: نیچ مارکتینگ چیست؛ گوشۀ بازار چه خبر است؟
چرا آمار تخمینی الکسا با آمار من در گوگل آنالیتیکس اختلاف دارد؟
آمار گوگل آنالیتیکس از کاربران یک وبسایت به دست میآید و تقریباً دقیق است. آمار الکسا از مجموعهای از دادههای جمع شده از منابع مختلف محاسبه میشود.
وقتی الکسا آمار وبسایتها را بررسی میکند، الگوهایی را در سراسر وب میبیند. این الگوهای آماری قابل تعمیم هستند. مثل این که از تصاویر ماهوارهای حرکت ابرها و دمای هوا در کل دنیا برای ثبت وضعیت فعلی و پیشبینی آبوهوا استفاده میکنند.
این دادهها کمک میکنند وضعیت بازدید وبسایتها نسبت به یکدیگر سنجیده شوند. اما به هیچ وجه یک ابزار برای بررسی و رصد عمیق رفتار کاربران در وبسایتها مثل کاری که گوگل آنالیتیکس انجام میدهد نیست.
چرا ترافیک وبسایت من بیشتر میشود اما رتبه آن در الکسا پایینتر میرود؟
به طور کلی نباید بیشتر شدن ترافیک یک وبسایت را مبنایی برای بالاتر رفتن رتبه الکسا در نظر گرفت.
رتبه بندی وبسایتها در الکسا نسبت به یکدیگر سنجیده میشود. از طرفی دیگر ترافیک تمام وبسایتها کم و زیاد میشود. در همان حال که ترافیک وبسایتی در حال افزایش است امکان دارد ترافیک دیگر وبسایتها در رتبههای بالاتر یا پایینتر هم با شدت بیشتری کم و زیاد شود.
در همان حال که ترافیک وبسایت شما در حال زیاد شدن با شیب ملایم است، شاید ترافیک وبسایتهایی با رتبه پایین با شیب تندی زیاد شد و رتبه آنها بالاتر رفت.
چرا رتبه وبسایت من نوسان زیادی دارد؟
همانطور که گفته شد هرچه رتبه وبسایتی از رتبۀ یک دورتر شود نوسان در رتبه هم بیشتر خواهد شد.
اگر نموداری از نسبت بازدید کننده به رتبه رسم کنیم نموداری مثل تصویر زیر میشود. رتبه یک متعلق به گوگل است چون با اختلاف زیاد بیشترین بازدیدکننده را دارد.
اختلاف بازدید کننده یک وبسایت در رتبه ۱۰ با رتبه ۲۰۰ بسیار زیاد است. با این که وبسایت رتبه ۲۰۰ ترافیک بالایی دارد اما برای رسیدن به ۱۰ راه سختی باید طی کند. در عوض در دنباله نمودار جایی که رتبهها بالاتر از صدها هزار یا میلیونی است یک افزایش اندک در ترافیک باعث بهبود رتبه زیادی میشود.
وبسایتهایی که رتبه بالاتر دارند باید بازدید آنها خیلی زیاد یا خیلی کم شود تا رتبه آنها تغییر کند.
پس در کل اگر رتبه وبسایت شما نوسان زیادی دارد احتمالاً بازدید کننده آن کم است و در رتبههای بالای صدها هزار قرار دارد.
چطور رتبه وبسایت را در الکسا چک کنیم؟
برای بررسی رتبه الکسا و مشاهده دیگر آمارها میتوانید در این صفحه آدرس هر وبسایتی را وارد کنید و تحلیل آن را ببینید.
راه سریعتر برای مشاهده رتبه وبسایتها نصب افزونه الکسا روی مرورگر کروم یا فایرفاکس است.
چه رتبهای در الکسا خوب و کافی است؟
اگر به فهرست ۵۰ وبسایت برتر ایران در الکسا نگاه کنید میبینید که وبسایتهای عمومی، اداری، خبری و خلاصه وبسایتهایی هستند که عموم جامعه از آنها استفاده میکنند.
قرار نیست که هر وبسایتی بتواند رتبه زیر ۱۰۰ یا ۵۰ کشور را به دست آورد یا جزو هزار سایت برتر دنیا شود. این رتبه میتواند شاخص مناسبی باشد که قرار گرفتن وبسایت در مسیر درست را نشان دهد و مقایسهای بین رقبا باشد.
حتما بخوانید: دامنه تطبیق دقیق یا EMD چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟
منظور از مسیر درست این است که رتبه آن نزدیک وبسایتهایی با محتوای مشابه باشد. الکسا در تحلیل آماری هر وبسایت جدولی هم دارد که نشان میدهد رقبای اصلی کدام وبسایتها هستند.
افزایش رتبه الکسا یا کاهش آن چطور انجام میشود؟
تا اینجا فهمیدیم که بیشتر شدن بازدید کننده وبسایت مساوی بالا رفتن رتبه الکسا است.
بخش زیادی از کارهای سئو، تولید محتوا، تبلیغات و … درست با هدف بیشتر کردن بازدید کننده وبسایت انجام میشود. پس بهتر است سوال بالا را اینطور اصلاح کنیم: چه کارهایی بیشترین تاثیر را در بهبود رتبه الکسا دارند؟
حواسمان هم هست که رتبه الکسا نسبی است پس باید بهتر از رقبا باشیم. چطور بهتر از رقبا باشیم؟
در کل چند کار میتوان انجام داد که با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را روی رتبه الکسا دارند.
۱. تولید محتوای دست اول، با کیفیت و مفید
بازاریابی ربایشی یا درونگرا (Inbound Marketing) با تولید محتوا گره خورده است و بازاریابی اینترنتی بدون این روشها که به نوعی مادر و فرزند هستند، سخت و پرهزینه میشود.
ما با تولید محتوا برای مخاطب خود ارزش ایجاد میکنیم. آنها را به وبسایت یا به هر بستر محتوای دیگر جذب میکنیم بعد محصول یا خدمات خود را به آنها میفروشیم.
محتوایی میتواند این کار را به نتیجه برساند که برای رفع نیاز کاربران باشد، به کاربر کمک کند یا محتوایی مورد علاقه کاربر باشد، و در نهایت باعث تعامل و وفاداری شود.
بحث بازاریابی مبتنی بر محتوا خارج از موضوع این مقاله و خودش داستانی طولانی دارد. پیشنهاد میکنیم به صفحه بازاریابی محتوا در آکادمی سایت ما سر بزنید و مقالات ما را بخوانید. اگر هم به دنبال یادگیری تخصصی هستید دو دوره تولید محتوا و تدوین استراتژی محتوا هر آنچه نیاز دارید را به شما آموزش میدهد.
نیاز کاربران را چطور درک کنیم؟
گفتیم که محتوای برطرف کننده نیاز کاربران منتشر کنید. بهترین راه فهمیدن نیاز کاربران تحقیق کلمات کلیدی است. بررسی کنید کاربران با چه کلمات و عباراتی برای محتوا، محصول و خدمات شما جستجو میکنند.
میتوانید از این کلمات در نوشتن محتوا و یو ایکس رایتینگ وبسایت استفاده کنید.
برای تحقیق کلمات کلیدی توصیه میکنیم اول مقاله راهنمای تحقیق کلمات کلیدی را بخوانید و بعد از آن برای درک کامل و یادگیری نکاتی که خودمان تجربه کردیم از دوره تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.
دوره تحقیق کلمات کلیدی
اگر تا اینجا به فاکتورهای سئو دقت کرده باشید، میبینید که رد پایی از کلمات کلیدی در همه جا دیده میشود و بودنشان یعنی رتبه بالاتر. اما اگر این کلمات از اول کار درست انتخاب نشوند، تمام برنامههای بهینهسازی شما بیاثر خواهد بود.
پس قبل از هر چیز، این مهارت مهم و کار با ابزارها را در دوره تحقیق کلمات کلیدی آکادمی سایت ما بیاموزید.
برای اطلاع از سرفصلهای دوره، به صفحۀ دوره تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید.
۲. ایجاد بکلینک مناسب
بکلینک به زبان ساده لینکهایی است که از دیگر وبسایتها گرفتهاید. هرچه تعداد و کیفیت بکلینکها بیشتر و بهتر باشد رتبه وبسایت در نتایج گوگل بهتر میشود.
حتما بخوانید: کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی Long Tail چه هستند؟
با اطلاعات منتشر شده درباره رتبهبندی الکسا، میدانیم که بکلینکها توسط رباتهای خزنده الکسا شناسایی میشوند و از طرف دیگر بکلینک میتواند منبع ترافیک برای وبسایتها باشد.
بکلینکهایی رتبه وبسایت شما را در الکسا را بالا میبرند که در وبسایتهای مرتبط و معتبر ایجاد شده باشند.
در مقالهای درباره ایجاد بکلینک قوی کامل توضیح دادهایم.
۳. تحلیل رقبا
با توجه به نسبی بودن رتبه بندی الکسا، اگر میخواهید رتبه بهتری کسب کنید باید بهتر از رقبا باشید.
معمولاً رتبه وبسایتهای مشابه در یک گستره نزدیک به هم قرار داد. رتبههای زیر ۱۰۰ هم وبسیاتهای عمومی و بسیار پرطرفدار هستند.
پس خیلی وقتها همین که در دستهبندی موضوعی بهتر از رقبا باشیم کفایت میکند.
اولین قدم برای جلو زدن از رقبا شناخت آنها است. وبسیات رقبا را از نظر رابط کاربری، محتوا یا نحوه ارائه خدمات و محصولات بررسی کنید. اگر نقاط قوتی دارند شما هم آنها را اجرا کنید و اگر ضعفی دارند شما سعی کنید آن ضعفها را برطرف کنید.
۴. فعالیت در شبکههای اجتماعی
نیازی به توضیح نیست که شبکههای اجتماعی محبوب دل همه شدهاند. از انواع شبکههای اجتماعی به راحتی میتوانید کاربران زیادی به وبسایت خود جذب کنید.
لینک گذاشتن در استوریهای اینستاگرام، کانال تلگرام، انتشار مقالات و پستهای وبلاگ در لینکدین یا توییتر روشهای متداولی هستند که اگر تعداد فالوور شما زیاد باشد حتماً در ترافیک وبسایت تاثیر میگذارند.
۵. تبلیغات گوگل
بین روشهایی که برای افزایش ترافیک وبسایت معرفی کردیم، تبلیغات گوگل از بقیه سریعتر نتیجه میدهد.
در روشهای قبلی باید مداوم تولید محتوا کنید و منتظر بمانید تا کاربران شما را پیدا کنند. در تبلیغات گوگل با مشخص کردن کلمات کلیدی دلخواه میتوانید به راحتی وبسایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل قرار دهید.
البته این روش هم فوت و فن خاص خودش را دارد و مهمتر این که هرچه وبسایت شما پرمحتواتر و مفیدتر باشد هزینه تبلیغات هم کمتر میشود.
یادگیری تبلیغات در گوگل را با مقالات سری آموزشی گوگل ادز و کتاب رایگان اصول تبلیغات در گوگل شروع کنید.
روشهای کلاه سیاه بهبود رتبه الکسا
روشهایی که در بخش قبل معرفی کردیم همه به قول معروف راه راستی و درستی هستند. اما خب دنیا همیشه روی محور درستی نمیچرخد؛ بعضی افراد هم تا راه میانبری پیدا کنند بدون شک از آن استفاده میکنند.
برای بهبود رتبه الکسا هم از این راهها وجود دارد.
حتما بخوانید: لینک بیلدینگ پیشرفته
یک روش متداول اجرای پاپآپ در وبسایتهای پربازدید است. در این روش پاپآپ ناخواسته از صفحات وبسایت مورد نظر برای کاربران وبسایتهای پربازدید نمایش داده میشود. با این کار بازدید صفحه غیرواقعی یا به اصطلاح فیک ایجاد میشود. البته گوگل همه پاپ آپها را کلاه سیاه نمیداند. بعضی واقعا مفید هستند. پیشنهاد میکنم مقاله تبلیغات پاپ آپ سایت ما را از دست ندهید.
یک روش دیگر هم ترافیک تقلبی است. رباتهای نرمافزاری مثل مرورگر کاربرهای واقعی وبسایتها را در دورههای زمانی مشخص باز میکنند. در نتیجه ترافیک بالایی از مراجعه به وبسایت ایجاد میشود.
روشهای گفته شده در بهبود رتبه الکسا تاثیر دارند اما عقل خودمان کجا رفته؟
چرا باید با ترفندهایی سعی کنیم رتبه الکسای غیرواقعی بسازیم؟ حتی اگر بتوان رتبه وبسایت را به زیر ۱۰۰ یا ۵۰ رساند باز هم کاربرها و مشتریهای واقعی منبع درآمد هستند. آنها هستند که به کسبوکار یا برند اعتبار میدهند.
اکثر وبسایتهایی که این کارها را انجام میدهند هدفی جز فریب دادن مشتریها برای جذب تبلیغات، رپرتاژ و خودنمایی ندارند.
روشهای کلاه سیاه بهبود رتبه الکسا به راحتی لو میروند. پس با این کارها بیشتر به اعتماد کاربران و اعتبار خود صدمه میزنید. در کل ما به هیچ وجه روشهای کلاه سیاه بالا بردن رتبه الکسا را توصیه نمیکنیم.
جمع بندی
همانطور که مشاهده کردیم، مزایا و معایبی در مورد رتبه بندی الکسا وجود دارد. نتیجه گیری در مورد الکسا این است که تخمین خوبی است اما به دلیل برخی شیطنتها معتبر نیست.
خدمات دیگر الکسا، حتی در همان حد اطلاعات رایگانی که ارائه میکند یک منبع کاربردی برای بررسی وبسایتها است. اگر اشتراک آن را خریداری کنید که چه بهتر و اطلاعات تحلیلی کاملی در اختیارتان قرار میدهد.
اگر سوالی داشتید یا نظری دارید که به بهتر شدن این مقاله کمک میکند حتماً برای ما بنویسید.