بعد از اینکه با کمک سیتی سایت (یا هر روش ساخت سایت دیگری) یک وبسایت راه انداختید، نوبت آن است که ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید و مشتریان جدیدی را به سمت آن هدایت کنید. اینستاگرام دقیقاً همان جایی است که میتواند ترافیک وبسایتتان را منفجر کند و اگر یک استراتژی بازاریابی قوی هم برای آن داشته باشید، سود مالی جذابی را هم تجربه میکنید.
اگر در اینستاگرام حساب شخصی داشته باشید، احتمالاً مثل خیلی از افراد وقتتان را با اسکرول کردن صفحه در آن تلف میکنید. اما نگران نباشید! قرار نیست اینجا به شما بگوییم که اینستاگرام را از صفحه گوشی پاک کنید؛ بلکه قرار است بر خلاف مقالههای دیگر بگوییم لطفاً اسکرول کنید و همراه با اسکرول کردن پول هم دربیاورید!
در این مقاله ما 10 مدل سودآورِ کسب درآمد از اینستاگرام را برای شما آماده کردهایم و به شما میگوییم که برای کسب درآمد از این اپلیکیشن محبوب چه کارهایی باید انجام دهید، افراد موفق در اینستاگرام چگونه درآمد کسب میکنند و اینکه شما باید از کجا و چگونه شروع کنید.
برای کسب درآمد از اینستاگرام چند فالوور باید داشته باشیم؟
افرادی که یک پیج اینستاگرام دارند و میخواهند کسبوکار خودشان را آغاز کنند، این سؤال همیشه در ذهنشان میچرخد که برای کسب درآمد از اینستاگرام چند فالوور باید داشته باشیم؟ بهتر است بدانید که در بیشتر مواقع اینکه تعداد فالوور بالایی داشته باشید اهمیت دارد؛ اما در ادامه نکتهای را میخواهیم به شما بگوییم که با فالوور کم هم بتوانید از اینستاگرام درآمد کسب کنید.
برای کسب درآمد در اینستاگرام مهمتر از تعداد فالوورهای شما میزان نرخ تعامل مخاطبان با شما یا engagement rate است. برای محاسبه نرخ تعامل باید تعداد لایکها و کامنتهای هر پست را در نظر بگیرید و آنها را بر تعداد فالوورهای خود تقسیم کنید. در ایدهآلترین حالت ممکن، شما باید 3 درصد نرخ تعامل داشته باشید تا بتوانید از صفحه خود کسب درآمد کنید.
افرادی که قرار است با شما همکاری کنند و تبلیغات خود را صفحه به شما بسپارند، ترجیح میدهند تا فالوور کم اما فعال داشته باشید تا اینکه فالوور بالا با 10 لایک و دو کامنت زیر هر پستتان در اینستاگرام ببینند. به همین خاطر باید به جای تمرکز روی افزایش فالوور، بر روی ساخت جامعهای از مخاطبان فعال تمرکز کنید. تعامل با مخاطبان و تولید محتوای با کیفیت و جذاب، کارهایی هستند که با گذشت زمان فالوورهای اینستاگرام شما را افزایش میدهد.
مرور: تا اینجا یاد گرفتید که داشتن فالوور زیاد هنر نیست؛ بلکه داشتن نرخ تعامل بالا قدرت صفحه اینستاگرام شما را به رخ میکشد.
پیشنهاد میکنیم این مقاله راهم مطالعه کنید: آموزش تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی
چگونه در اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟
خب حالا رسیدیم به قسمت شیرین ماجرا و قصه کسب درآمد از اینستاگرام. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم قرار است با 10 مدل و روش برای کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شویم.
همین اول هم باید به شما بگوییم که ممکن است زمانی که این مدلها را میخوانید همچنان تحریم باشیم و نتوانید از برخی روشها کسب درآمد کنید. این تقصیر ما نیست و ما هم مثل شما چشم انتظار رفع تحریمها هستیم تا همه با هم از اینستاگرام کسب درآمد کنیم! خیلی از روشهای زیر هم ربطی به تحریم ندارد و چه تحریم باشیم و چه نباشیم شما میتوانید از آنها سود خوبی کسب کنید.
این شما و این هم 10 روش برای کسب درآمد از اینستاگرام.
1- با یک برند شریک شوید
یکی از سودآورترین راههای کسب درآمد از اینستاگرام، تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر یا نانو اینفلوئنسر است. به هر کدام از این سه عنوان که تبدیل شوید میتوانید با تولید محتوای جذاب برای یک برند یا یک کسبوکار درآمد کسب کنید.
اینفلوئنسرهای ایرانی ماهانه از صفر تا 600 میلیون تومان درآمد دارند و هر ماه میتوانند بیشتر از ماه قبل درآمد کسب کنند. تصور کنید پیجی که هر پست یا استوری تبلیغاتی خود را 60 میلیون تومان قیمت گذاری کرده، هر روز یک تبلیغ پست کند. با یک حساب سرانگشتی متوجه میشوید که ادمین این پیج میتواند ماهانه یک میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد داشته باشد.
البته برندهای زیادی در ایران این توان مالی را ندارند و اینفلوئنسرهایی که چنین تعرفههایی برای تبلیغات خود دارند معمولاً تبلیغات کمتری منتشر میکنند. به همین دلیل نمیتوانیم صرفاً با دانستن قیمت پست، میزان درآمد هر اینفلوئنسر را پیشبینی کنیم.
موارد گوناگونی مثل توان مالی برندها برای صرف هزینه تبلیغاتی و همچنین سیاست هر اینفلوئنسر برای محدود کردن یا نامحدود گذاشتن محتوای تبلیغاتی در این مسئله اولویت دارد.
2- کسب درآمد با تولید محتوا
اگر به اینفلوئنسر شدن علاقهای ندارید میتوانید از طریق یک راه جذابتر یعنی تولید محتوا در اینستاگرام کسب درآمد کنید.
خبر خوب این است که اخیراً فیسبوک اعلام کرده تا پایان سال 2022، قصد دارد در برنامههایی که به تولیدکنندگان محتوا پول میپردازند بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. یکی از این برنامهها Creator Fund است که به کمک آن میتوانید از طریق تبلیغات IGTV، لایوهای اینستاگرامی و پاداشها (Bonuses) از محتوای خود کسب درآمد کنید. در ادامه این موارد را توضیح میدهیم.
تبلیغات IGTV
IGTV یا تلویزیون اینستاگرام یک فضای عالی برای کسب درآمد از تبلیغات نمایش داده شده در ویدیوهای شماست و شما 55 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را در هر نمایش IGTV دریافت میکنید. برای کسب درآمد از این قسمت و دریافت تبلیغات از اینستاگرام، زمان ویدیوهای شما باید حداقل دو دقیقه و یا بیشتر باشند. فراموش نکنید که هر چقدر بازدیدکنندۀ بیشتری داشته باشید یا اصطلاحاً ویدیوی شما view بیشتری بخورد، درآمد تبلیغاتی بیشتری هم کسب میکنید. به همین دلیل هم باید محتوایی که تولید میکنید، آموزشی، سرگرمکننده و یا الهامبخش افراد باشد.
نمونۀ موفق: صفحۀ اینستاگرام مایک هلستون را میتوانیم بهعنوان یک مثال خوب برای درآمدزایی از IGTV اینستاگرام در نظر بگیریم. مایک با انتشار ویدیوهای شگفتانگیزی از حیات وحش در حال حاضر بیشتر از 6 میلیون نفر دنبالکننده دارد. اوبا تولید محتوای جذاب و میانگین 400 هزار بازدیدکننده برای هر ویدیوی IGTV، فرصتهای تبلیغاتی زیادی برای کسب درآمد از اینستاگرام دارد.
شما هم برای فعال کردن تبلیغات IGTV، باید به قسمت Account Settings اینستاگرام بروید. ابتدا رویCreator و بعد رویIGTV Ads کلیک کنید. پس از این مراحل، روی Get Started کلیک کنید و گزینۀ Allow Monetization در ویدیوهای IGTV خودتان را تغییر دهید.
نشان زنده (Live Badges) اینستاگرام
موفقیت در اینستاگرام فقط به محتوایی که منتشر میکنید نیست؛ شما باید به رابطه با فالوورهایتان هم اهمیت بدهید. شما میتوانید یک ارتباط ماندگار و قوی با فالوورها ایجاد کنید و با تولید محتوای جذاب برای آنها، درآمدتان را هم افزایش دهید.
اینستاگرام هنگام ایجاد ویژگی Live Badges خود به این نکته توجه کرده و به افراد اجازه داده تا از صفحات محبوبشان حمایت کنند. ویژگیLive Badges همان قلبهایی هستند که در هنگام لایو، افراد با کلیک بر روی آن میتوانند از صفحه و فرد مورد نظرشان حمایت کنند.
برای استفاده و کسب درآمد از این قابلیت، به قسمت Profile خود بروید، رویProfessional Dashboard کلیک کنید و بعد Grow Your Business را انتخاب کنید. در نهایت هم روی Badges کلیک کنید. در زمان لایو هم روی نماد Badges در سمت چپ صفحه کلیک کنید تا فعال شوند.
جوایز (Bonuses)
اگر لایوهای متعددی بگذارید و افراد زیادی در لایو شما حاضر شوند، یا برای تبلیغات IGTV ثبتنام کنید میتوانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید؛ اما قبل از اینکه برای این موارد اقدام کنید باید بدانید که برنامههای پاداش در حال حاضر فعلا در حد وعده و قولی هستند که اینستاگرام داده و باید منتظر بهروزرسانی اینستاگرام باشیم.
3- یک فروشگاه اینستاگرام (Instagram Shop) راهاندازی کنید
فروشگاه اینستاگرام خیلی شبیه به راهاندازی یک فروشگاه آنلاین است که احتمالاً بر روی سیتی سایت آن را تجربه کردهاید. تفاوت فروشگاه اینستاگرامی این است که شما همه چیز را روی یک اپلیکیشن دارید و کارهایتان را با آن پیش میبرید. شما پس از ایجاد فروشگاه خود در اینستاگرام، تصاویر محصول، توضیحات و قیمت کالای خودتان را آپلود میکنید؛ سپس کاربران میتوانند کالاهای شما را پیدا کنند و بدون خروج از اپلیکیشن، به بررسی و خرید محصولاتتان بپردازند.
شما هم معطل نکنید و برای ایجاد فروشگاه در اینستاگرام این پنج مرحله را دنبال کنید:
- ابتدا حساب اینستاگرامتان را به یک حساب حساب تجاری تبدیل کنید؛
- صفحه فیس بوکتان را به حساب اینستاگرامی خود متصل کنید؛
- کاتالوگ محصولاتتان را آپلود کنید؛
- در نهایت هم بعد از اینکه حسابتان بررسی شد، فروش محصولاتتان را آغاز کنید.
4- سفیر برند شوید
به جای اینفلوئنسر شدن و دریافت دستمزد به ازای هر پست میتوانید سفیر یک برند شوید. سفیر برند بابت هر پست یا استوری که منتشر میکند یک کمیسیون مشخص و یا درصدی از میزان فروش آن برند را دریافت میکند. برای اینکه مشخص شود چه مقدار از فروش یک برند از طریق شما انجام شده، یک کد UTM به شما داده میشود که مانند کد تخفیف عمل میکند و هر فردی که برای خرید خود از این کد استفاده کند، آن خرید به شما هم سود میرساند.
برای اینکه سفیر برند شوید تعداد فالوورهایی که دارید عامل تعیینکنندهای نیست بلکه همانطور که قبلاً هم گفتیم آنها میخواهند مطمئن شوند که شما فردی هستید که با فالوورهایتان تعامل و ارتباط خوبی دارید.
نمونۀ موفق: در ایران بیشتر سفیر برندها سلبریتیها هستند و کمتر دیده شده که فردی غیر از بازیگران و یا ورزشکاران سفیر برند مطرحی شود. برای مثال بهرام رادان و بهنوش طباطبایی از سفیران برند نوین چرم هستند که هم در بیلبوردهای تبلیغاتی این برند دیده میشوند و هم در اینستاگرام به تبلیغ آن میپردازند.
5- ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت کنید
آمارها میگویند که 80 درصد افراد به کمک اینستاگرام محصولات یا خدمات جدیدی را پیدا میکنند و در نهایت هم خرید خود را انجام میدهند. طبیعی است که هر چه افراد بیشتری برند شما را در اینستاگرام ببینند، شما هم شانس بیشتری برای فروش محصولاتتان از طریق وبسایت برندتان خواهید داشت. برای اینکه از طریق شیوههای آنلاین کسب درآمد بیشتری داشته باشید، میتوانید از اینستاگرام به صورت غیرمستقیم برای افزایش ترافیک وبسایت خود استفاده کنید. علاوه بر این شما میتوانید با دریافت ایمیل مخاطبان صفحۀ اینستاگرامی خود، یک لیست برای بازاریابی ایمیلی درست کنید و مشتریان وفادار خود را روز به روز بیشتر کنید.
نمونۀ موفق: اینجا میخواهیم کمی از خودمان بگوییم. خدمات سیتی سایت بهگونهای است که نمیتوانیم آن را مستقیماً اینستاگرام ارائه کنیم؛ اما تلاش میکنیم با انتشار محتوای مفید آموزشی و همچنین معرفی خدمات خود مشتریان احتمالی را به سمت وبسایت خودمان هدایت کنیم.
6- خدمات بازاریابی اینستاگرام (Instagram Marketing) ارائه دهید
آیا در بازاریابی اینستاگرام، کپشننویسی یا تولید محتوای اینستاگرامی مهارت دارید؟ اگر پاسخ مثبت به این سؤال دادید، برای مدیریت پیج سازمانها و برندهای گوناگون مناسب هستید. شما میتوانید با دربارۀ بهبود عملکرد صفحه اینستاگرامی آنها مشاوره دهید و درآمد بالایی هم کسب کنید.
در این روش برای اینکه مشتریان بیشتری جذب کنید میتوانید یک صفحۀ اختصاصی برای کارتان در اینستاگرام در نظر بگیرید و خدمات خودتان را معرفی کنید. همچنین می توانید خدمات خود را در پلتفرمهایی مانند پونیشا، کارلنسر و یا پارسکدرز ارائه کنید و پروژههای مربوط به آن را دریافت کنید. راه پیشنهادی ما هم این است که به کمک سیتی سایت یک سایت خدماتی طراحی کنید و کاری کنید تا افراد بتوانند خدمات را شما را ببینند و مستقیماً از وبسایتتان رزرو کنند.
نمونۀ موفق: علی حاجی محمدی مدیر وبسایت همیار وردپرس و ژاکِت است که در حال حاضر در حوزۀ آموزش کسب درآمد اینستاگرام فعالیت میکند و صفحۀ اینستاگرامی موفقی هم دارد. او در پیج خودش هم آموزش میگذارد، هم محصولات آموزشی به فروش میرساند، هم افراد را به وبسایتش هدایت میکند و هم به برندها برای فعالیت بهتر در اینستاگرام مشاوره میدهد. از این نمونه بهتر میخواستید؟
7- فروش عکس، تصاویر یا فایل های دیجیتال
اینستاگرام فقط تصویر است و تصویر است و تصویر! به همین خاطر اگر طراح و یا عکاس خلاقی هستید، وقت آن رسیده که تواناییهای خود را به رخ بکشید و عکسها، نقاشیها، تصاویر چاپ شده روی بوم و … را در اینستاگرام بفروشید.
اگر یک وبسایت عکاسی یا نمونهکار آنلاین هم دارید، اینستاگرام را به عنوان ویترین فروشگاه خود در نظر بگیرید و از آن برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. اگر هم ندارید همین الان میتوانید به سیتی سایت سر بزنید و به سلیقه خودتان و بدون نیاز به کدنویسیهای پیچیده، وبسایت و گالری هنری آنلاین خودتان را بسازید.
نمونۀ موفق: گالری رِد بوم را میتوانیم یک نمونۀ موفق در این بخش مثال بزنیم. این گالری هم وبسایت دارد و هم یک پیج اینستاگرامی موفق که در آن تابلوهای نقاشی زیبا و متنوعی را برای فروش ارائه میکند.
8- محتوای انحصاری به مخاطبان ارائه دهید
ما انسانها موجودات کنجکاوی هستیم که تمایل زیادی به یادگیری داریم؛ به همین دلیل هم هست که پلتفرمهای دورههای آنلاین ایرانی مثل فرانش، فرادرس و سون لرن لحظه به لحظه مشتریان زیادی را جذب میکنند. اگر شما هم به ایجاد یک دوره آنلاین فکر می کنید، اینستاگرام یک فضای فوقالعاده برای بازاریابی آن و کسب درآمد از طریق فروش دورههای آنلاین به حساب میآید.
نگران نباشید! لازم نیست به دنبال تهیه دورههای طولانیمدت و هزینهبر بروید و فقط خود را به کسب درآمد از این شیوهها محدود کنید. فروش کتابهای الکترونیکی، قالبها یا اسکریپت سایت، فایلهای لایه باز فتوشاپ و ایلاستریتور، پاورپوینتهای آماده و … میتوانند راه های سودآور دیگری برای کسب درآمد در اینستاگرام باشند.
نمونۀ موفق: از نمونههای موفق فروش دورههای آموزشی در اینستاگرام میتوانیم به پیج بیشتر از یک نفر اشاره کنیم. این صفحه مهارتهای ارتباطی را آموزش میدهد و با معرفی دورههای آنلاین و وبینارهای خود، افراد را به وبسایت بیشتر ازیک هدایت میکند و محصولات آموزشی خود را به فروش میرساند.
9- یک روش جذاب؛ خردهفروشی آنلاین بدون داشتن محصول!
بله بله درست خواندهاید! بدون اینکه محصول داشته باشید هم میتوانید کسب درآمد کنید و خردهفروشی آنلاین را تجربه کنید. در این روشی که میخواهیم معرفی کنیم دیگر با مشکلاتی مثل عدم موجودی و یا پرداخت هزینههای سرسامآور برای انبار کالاها و ارسال آنها مواجه نیستید. هیجانانگیز است مگر نه؟
اسم این روش Drop shipping است. در این روش شما اجناس را در انبار نگه نمیدارید و به جای این کار، فقط سفارش را از مشتری میگیرید، با تولیدکننده و یا عمدهفروش ارتباط برقرار میکنید و تولیدکننده جنس را مستقیماً به دست مشتری شما میرساند. به همین راحتی!
با راهاندازی چنین کسبوکاری شما از دردسرهایی مثل ارسال و نگهداری کالا رها میشوید و فقط تمرکزتان را روی قیمتگذاری، بازاریابی و تبلیغات محصولاتتان میگذارید.
نمونۀ موفق: دیجیکالا را که دیگر همه میشناسیم با همین روش محصولاتش را میفروشد. این فروشگاه با تعداد زیادی از تولیدکنندگان و فروشندگان در سراسر کشور همکاری میکند و بسیاری از اجناسش را در انبار خود نگهداری نمیکند. فروشندگان هم با ثبتنام در پنل فروشندگان دیجیکالا میتوانند به مشتریان میلیونی این وبسایت دسترسی داشته باشند و سود خود را افزایش دهند.
10- پست و استوریهای تبلیغاتی بگذارید
در آخرین مدل میرسیم به مرسومترین و رایجترین روشی که افراد برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده میکنند. در اینجا شما میتوانید با برندها در تعامل باشید و از آنها تبلیغ بگیرید و در استوری و یا پستهای خود آن را منتشر کنید. برای این کار هم نیاز نیست حتماً اینفلوئنسر یا بلاگر باشید. میتوانید محتوا تولید کنید و متناسب با محتوایتان تبلیغ بگیرید.
همانطور که بارها و بارها در این مقاله اشاره کردیم، گرفتن تبلیغات فقط به داشتن فالوور بالا بستگی ندارد و شما باید نرخ تعامل بالایی داشته باشید تا بتوانید از گرفتن تبلیغات درآمد کسب کنید. مطمئن باشید که هر برندی که به دنبال دیده شدن باشد و نرخ تعامل بالای پیج شما را ببیند، محال است که دست در جیبش نبرد و به شما بابت تبلیغات پولی نپردازد!
نمونۀ موفق: تا دلتان بخواهد نمونۀ موفق داریم که از ابتدای محبوبیت اینستاگرام در ایران تا به الان با انتشار تبلیغات درآمد فوقالعادهای را کسب کردند. برای نمونهها هم کافی است نگاهی به صفحات پرمخاطبی بیندازید که فالوو دارید و ببینید که روزانه چند تبلیغ در پستها و استوریهایشان منتشر میکنند.
نکاتی واجبتر از نان شب برای موفقیت در اینستاگرام
خب تا اینجا 10 مدل کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی کردیم و نمونههای موفق را هم معرفی کردیم؛ اما حکایت همچنان باقی است! برای اینکه حجت را تمام کرده باشیم چند نکته ریز و ساده را هم در ادامه برای شما آوردهایم که اگر آنها را پیادهسازی کنید، از رقبایتان سبقت میگیرید و در دنیای رقابتی کسبوکار کیست که دلش نخواهد از رقبایش سبقت بگیرد؟
1- یک بازار کوچک و مشخص (nich) انتخاب کنید
بازار کوچک و مشخصی را انتخاب کنید و در آن متخصص شوید. وقتی از همان ابتدا مخاطبان هدف مشخصی داشته باشید، امکان جذب فالوور و تعامل با آنها بسیار آسانتر خواهد بود. برای مثال، فودبلاگرهای اینستاگرام به دلیل اینکه در حوزۀ غذا متمرکز شدهاند موفقیت بیشتری را هم کسب کردهاند. در نظر داشته باشید که تمرکز بر روی یک موضوع باعث میشود تا از رقبا متمایز شوید و مشتریان، شما را بهعنوان متخصص آن صنعت بشناسند.
2- تعامل (engage)را فراموش نکنید
با لایککردن، کامنت گذاشتن، ارسال دایرکت و به اشتراکگذاری محتوای دیگران، یک جامعه قدرتمند از افراد بسازید. صرفاً گرفتن یک عکس زیبا و پست کردن آن کار درستی نیست. به جای این کار به مخاطبان ثابت کنید که با انسان سروکار دارند نه یک ربات که پشت گوشی نشسته و فقط عکس و فیلم پُست میکند!
3- هشتگ بزنید
از هشتگهای مرتبط و پربازدید و همچنین لوکیشن در پستهای خود استفاده کنید. این کار بهشدت به شما کمک میکند که توسط فالوورهای جدید دیده شوید و حتی ممکن است با برندهای جدیدی نیز بتوانید ارتباط بگیرید.
3- به اینستاگرام بسنده نکنید
در شبکههای اجتماعی دیگر مثل YouTube و TikTok هم فعال باشید. یک وبلاگ، وبسایت و یا خبرنامه ایجاد کنید و حساب های خود را بهصورت در شبکههای اجتماعی دیگر تبلیغ کنید. این کار به شما کمک میکند تا افراد مرتبط را از همۀ کانالها جذب کنید و کاری کنید تا از محتوای شما بهخوبی مطلع شوند. (دیگر فکر کنم لازم نیست بگوییم که سیتی سایت آماده است تا وبسایت شما را به راحتی و مطابق سلیقهتان آماده کند!)
4- فعال و انعطافپذیر باشید
اگر هر کدام از 10 روشی را که معرفی کردیم را انتخاب کردید، نباید همکاری و مشارکت با دیگران را قطع کنید. حتی به صورت رایگان هم شده با پیجها و ادمینهای دیگر همکاری داشته باشید و تلاش کنید تا در نگاه مخاطبان و مشتریان یک صفحۀ فعال به نظر برسید. همینطور که تلاش میکنید تا از اینستاگرام درآمد خوبی کسب کنید ، این جمله از رابین شارما را هم به خاطر بسپارید که میگوید: «تنها شکست، تلاش نکردن است.»
و اما در پایان …
باید به شما تبریک بگوییم که نمیخواهید وقتتان در اینستاگرام تلف شود و با یک استراتژی قوی قرار است که به سراغ کسب درآمد از آن بروید. در این مقاله هم ما قصدمان همین بود و سعی کردیم تا با معرفی 10 مدل کارآمد کسب درآمد از اینستاگرام کاری کنیم که هم از محتوای بقیه در اینستاگرام لذت ببرید، هم خودتان از تولید محتوا و ارائه خدمات درآمد کسب کنید. نکات ریزی هم که در پایان مقاله گفتیم به شما کمک میکند تا نسبت به رقبا متمایز شوید و کسب سود بیشتری را تجربه کنید.
ضمناً اینکه فقط ما بگوییم و شما بخوانید هم لطفی ندارد! پس لطفاً اگر از روش دیگری توانستهاید از اینستاگرام کسب درآمد کنید در قسمت نظرات همین مقاله برای ما و مخاطبانمان بنویسید تا ببینیم اینستاگرام شما چگونه پولسازی میکند.