طراحی سایت

گام به گام با آموزش طراحی بنر

آموزش طراحی بنر، مناسب تمام طراحان گرافیکی می باشد. آموزش طراحی بنر، تنها شامل استفاده از نرم افزار نمی شود، بلکه اصول طراحی را هم شامل می شود. مجموعه سیتی سایت، در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ، فعال می باشد. می توانید برای یادگیری کامل تر و مطالعه مقاله های بیشتر به وب سایت سیتی سایت، مراجعه نمایید. با ما همراه باشید.

نکات مهم در طراحی بنر  

طراح بنر تبلیغاتی می بایست در طراحی به موارد زیر توجه کند:
1- انتخاب موثرترین ابعاد برای طراحی بنر تبلیغاتی
2- حفظ ترتیب در طراحی بنر (لوگوی شرکت، ارزش پیشنهادی، دکمه فراخوان عمل)
3- حفظ سادگی بنر تبلیغاتی
4- استفاده از دکمه فراخوان عمل در جای مناسب
5- کادربندی و قاب‌بندی بنر تبلیغاتی
6- رعایت ویژگی های متن (فونت، سایز، اندازه)
7- استفاده از تصاویر ثابت یا متحرک
8- سازگاری بنر طراحی شده با محیط وب سایت های انتخابی
9- استفاده از رنگ های مناسب
10- انتخاب فرمت مناسب برای سیو بنر تبلیغاتی طراحی شده

طراحی انواع بنر

 

رایج ترین ابعاد بنر تبلیغاتی

یکی از نکات آموزش طراحی بنر، استفاده از موثرترین ابعاد برای طراحی بنر تبلیغاتی می باشد. طراح گرافیکی می تواند بنر تبلیغاتی را در ابعاد مختلفی طراحی کند. تجربه ثابت کرده است که برخی از ابعاد، بیشتر مورد توجه مخاطب هستند و مخاطبان زیادی را به خود جذب می کنند. هر بنری، در یک فضای مخصوصی کاربرد دارد. از این رو، ابعاد بنر، بسته به نوع فضای مجازی، مختلف می باشد. رایج ترین ابعادی که در ساخت بنر تبلیغاتی کاربرد دارد، شامل بنر 120×600 پیکسل، 728×90 پیکسل، 300×250 پیکسل، 970×250 پیکسل و بنر 300×100 پیکسل می شود. در بین ابعاد ذکر شده، بنر 120×600 پیکسل، عمودی است و سایر ابعاد، همگی افقی هستند. بنر تبلیغاتی ساخته شده با این ابعاد، بیشتر از سایر ابعاد، مخاطب‌پسند هستند. جهت آشنایی با ویژگی های بنر تبلیغاتی می توانید کلیک نمایید.

محتوای بنر تبلیغاتی باید شامل چه مواردی باشد؟

1- وجود لوگوی شرکت در طراحی بنر تبلیغاتی، الزامی است.

آموزش طراحی بنر، صرفا کار با نرم افزار نمی باشد. بلکه شما به عنوان یک طراح، می بایست بدانید چه مواردی را در بنر بگنجانید. جهت آشنایی مخاطب (بیننده تبلیغات) با بنر تبلیغاتی، می بایست لوگوی برند در آن آورده شود. تاثیری که وجود لوگو در طراحی بنر تبلیغاتی دارد را دست کم نگیرید.

 
2- ذکر کردن ارزش پیشنهادی در بنر تبلیغاتی، موثر است.

ارزش پیشنهادی، ذکر خدمات و محصولاتی است که بنر تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان خود، ارائه می کند. ممکن است ارزش پیشنهادی، کیفیت بالای محصولات یا قیمت های استثنایی و تخفیفات فوق العاده باشد. ارزش پیشنهادی، تا حد بالایی بر روی مخاطب اثر می گذارد و اولین موردی است که مخاطب به آن توجه می کند. جهت آشنایی با نحوه ساخت بنر تبلیغاتی، کلیک کنید.

3- طراحی دکمه فراخوان عمل یا CTA در بنر تبلیغاتی، واجب است.

در آموزش طراحی بنر، تاکید می شود که دکمه فراخوان عمل یا Call To Action را فراموش نکنید. دکمه فراخوان عمل، مخاطب را از صفحه تبلیغات به صفحه فرود وب سایت متصل می کند تا مخاطب با برند آشنا شود. دکمه فراخوان عمل یا CTA شامل عبارت هایی چون “شروع کنید”، “بیشتر بدانید” و “حالا ببینید” می شود.

اجزای مختلف بنر تبلیغاتی

1- پس زمینه (تصویر، کادر، ابعاد)
2- متن تبلیغات (ابعاد، فونت، سایز، ذکر ارزش پیشنهادی)
3- استفاده از لوگوی برند تبلیغاتی
4- استفاده از دکمه فراخوان عمل در جای مناسب
5- لینک شدن بنر تبلیغاتی به سایت فرود برند مورد نظر

نکاتی در مورد پس زمینه بنر تبلیغاتی

در آموزش طراحی بنر، به طراح آموخته می شود که از تصاویر ثابت یا تصاویر متحرک استفاده کند. اگر هدف استفاده از تصویر ثابت است، می بایست کیفیت تصویر در حد بالایی باشد. بهتر است پس زمینه بنر تبلیغاتی، توسط طراح گرافیکی، طراحی شود. چرا که یونیک بودن بنر طراحی شده، حفظ می شود. گاها هم برای ساخت بنر تبلیغاتی، مطابق خواست کاربر، می بایست عکاسی صورت گیرد.

استفاده از تصاویر متحرک برای پس زمینه، جدیدا کاربرد بالایی دارد. تاثیرگذاری تصاویر متحرک فوق العاده بیشتر از تصاویر ثابت می باشد. تصاویر متحرک در اصل ویدیویی کوتاه در حد 15 ثانیه می باشد که با پخش شدن، بر روی مخاطب اثر می گذارد. پس زمینه می بایست دارای چارچوب مشخص و معینی باشد. در نظر گرفتن کادر برای پس زمینه، ظاهر بنر طراحی شده را منظم نمایش می دهد.

طراحی بنر تبلیغاتی توسط سیتی سایت

 

چگونه عنوان بنر مناسبی انتخاب کنیم؟

آموزش طراحی بنر شامل چگونگی انتخاب عنوان مناسب برای بنر تبلیغاتی می باشد. عنوان می بایست ارزش پیشنهادی برند محصول یا خدمات را مطرح کند. از طرفی بایستی دارای حس فوریت و ضرورت باشد. ایجاد حس اورژانسی بودن، محدود بودن محصول، محدود بودن زمان و حتی عقب ماندن از دیگران، مخاطب را ترغیب می کند که دکمه فراخوان عمل را فشار دهد و به صفحه فرود وب سایت منتقل شود. انتخاب عنوان مناسب، اهمیت بسیار بالایی دارد، چرا که در نگاه اول، عنوان به چشم مخاطب می آید و بر روی مخاطب اثر می گذارد. برای مطالعه مقاله بنر ساز حرفه ای، می توانید کلیک نمایید.

روانشناسی رنگ ها در طراحی بنر تبلیغاتی

رنگ قرمز: نماد احساسات پرشور، خشم، هیجان و عشق است. رنگ قرمز، فوق العاده قدرتمند است و باید در حد متعادل از آن استفاده شود. اصولا برای بنر تبلیغاتی کلاسیک و جدی از رنگ قرمز استفاده نمی شود.
رنگ نارنجی: نماد احساس سرزندگی و نیروبخشی می باشد. رنگ نارنجی به اندازه رنگ قرمز قدرتمند و قوی نیست. رنگ نارنجی، نوعی انرژی از خود ساطع می کند. رنگ نارنجی برای دکمه فراخوان عمل، عالی است.
رنگ زرد: نماد خوشی، درخشش آفتاب‌گونه و صمیمیت است. کاربرد رنگ زرد برای پیشنهاد‌ محصولات یا خدماتی با قیمت مناسب، عالی است.
رنگ سبز: نماد سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، بالندگی و شروعی دوباره است. 
رنگ آبی: نماد امنیت، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، هوش، تازگی، سردی و مردانگی می باشد. در اکثر طراحی های لوگوهای شرکت ها از رنگ آبی استفاده می شود. استفاده از رنگ آبی برای تبلیغات رسمی، عالی است.
رنگ بنفش: نماد لوکس، سلطنتی، ولخرجی، خرد، رویایی، زنانگی و خلاقیت است. 

ابعاد بنرهای طراحی شده

رنگ صورتی: نماد عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی است. 
رنگ مشکی: نماد انحصار، راز، نوگرایی، قدرت، پرستیژ، لوکس و رسمی بودن است. رنگ مشکی، سنتی است و اصولا متن با رنگ مشکی با پس زمینه سفید، بهترین و خواناترین ترکیب رنگ می باشد.
رنگ سفید: نماد خلوص، پاکیزگی، نوگرایی، بی‌حاصلی، سادگی، صداقت و معصومیت است. 
رنگ قهوه ای: نماد طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و تواضع است. رنگ قهوه ای به رنگ های قوی‌تر، تعادل می‌بخشد. از این رو برای رنگ پس زمینه و بافت بنر تبلیغاتی، مناسب است.
رنگ خاکستری: خنثی است و نماد بی‌طرفی و کارآمدی می باشد. از این رو، از رنگ خاکستری به عنوان پس زمینه استفاده می شود تا سایر رنگ های موجود، پررنگ‌تر به نظر برسند.

سایر نکات مهم در طراحی بنر

در آموزش طراحی بنر، موارد بسیاری است که بایستی طراح آن ها را رعایت کند. یکی از این نکات مهم، حجم فایل طراحی شده، می باشد. حجم فایل نهایی بایستی به قدری باشد که در وب سایت سریعا آپلود شود و زمانی که کاربر وارد وب سایت می شود، نمایش داده شود. فایل های حجیم به سختی آپلود  و به کاربر نمایش داده می شوند. از طرفی، نباید فایل به قدری ضعیف باشد که کیفیت آن، افت کند. طراحی که تمام نکات را رعایت می کند، در طراحی موفق تر است. جهت آشنایی با بازار کار طراحی بنر، کلیک کنید.

جمع بندی

مجوعه سیتی سایت در زمینه جذب نیروی طراح گرافیکی، موقعیتی را برای شما عزیزان فراهم کرده است. با ارسال رزومه، به بخش “استخدام طراح بنر” می توانید شانس خود را امتحان کنید. اگر توانایی های شما مورد قبول مجموعه سیتی سایت باشد، از بخش پشتیبانی با شما تماس خواهند گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *