طراحی سایت

روش های ارائه محتوای صوتی پادکست + بهترین بسترهای انتشار

روش های ارائه محتوای صوتی پادکست را باید به خوبی بشناسید تا بتوانید محتوای تولید شده را در بستر مناسبی قرار دهید. امروزه بسیاری از افراد در دنیای دیجیتال مارکتینگ برای ثبت سفارش تولید محتوا، انواع پادکست را انتخاب می کنند. تولید محتوا پادکست به صورت اصولی و طبق استانداردهای مشخص شده انجام می گردد. پیش از اینکه در مورد تولید محتوا با یکدیگر صحبت کنیم باید کارایی، مفهوم و ویژگی های تولید محتوا را بررسی نماییم. در اینترنت مطالب زیادی را سرچ می کنید که هر یک از آنها محتوای گوناگونی دارند. اگر شما بخواهید تولید محتوا را به صورت اصولی انجام دهید باید در مورد تمامی بخش های تولید محتوا اطلاعات کافی کسب کنید.

روش های ارائه محتوای صوتی پادکست و شناخت تولید محتوا 

 تولید محتوا یعنی برای اهداف بازاریابی، داستان های جدیدی را برای انسان ها خلق کنیم. جهت اهداف بازاریابی باید بدانید که تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. افراد و کسب و کارها با استفاده از تولید محتوا می توانند فروش محصولات خود را چندین برابر کنند. بسیاری از افراد بعد از راه اندازی کسب و کار برای دریافت رتبه مناسب از موتورهای جستجو باید اهداف تولید محتوا را به خوبی بشناسند. تولید محتوایی که کیفیت مناسبی داشته باشد رشد چشمگیر کسب و کار شما را به همراه می آورد. این مسئله که بدانیم از چه کلید واژه ای برای محتوا استفاده کنیم بسیار مهم است.

انتشار پادکست

 

مزیت روش های ارائه محتوای صوتی پادکست

 به طور کلی اگر مایل هستید روش های ارائه محتوای صوتی پادکست را بشناسید باید مزایای پادکست را ابتدا بررسی کنید. اگر شما می خواهید به حوزه جدیدی از کاربران دستیابی داشته باشید پادکست‌ها گزینه بی نظیری هستند. برای ایجاد رابطه نزدیک تر با هر یک از شنوندگان، پادکست را انتخاب می‌ کنند. برای برجسته کردن توانایی شما پادکست ‌ها گزینه بی نظیری هستند. شما برای ایجاد پتانسیل تبلیغاتی و کسب درآمد بالا می توانید از انواع پادکست ها استفاده نمایید. برای پاسخ به بازخوردهای بازدیدکنندگان و ارتباط صمیمانه با هر یک از شنوندگان می توانید از پادکست ها استفاده کنید. امروزه بسیاری از افراد برای کاهش هزینه، پادکست را انتخاب می نمایند. 

نکاتی در مورد ارائه روش های ارائه محتوای صوتی پادکست

نکاتی که مربوط به ارائه محتوا صوتی پادکست است را باید به خوبی بشناسید و سپس برای نشر آنها اقدام کنید. این مسئله که برنامه ریزی مناسبی برای تولید پادکست داشته باشید بسیار مهم است. موضوع مناسبی را برای پادکست انتخاب کنید. نکات هدف قرار دادن افراد خاص و محل خاص را باید بشناسید و سپس پادکست را تولید کنید. تایم پادکست نباید خیلی طولانی باشد، چرا که افراد حوصله شنیدن داستان های طولانی را ندارند. در پادکست پرسش و پاسخ داشته باشید تا بتوانید تاثیر بیشتری از پادکست دریافت کنید. گزینه توضیح به مخاطبان را در پادکست خود جای دهید تا نظر آنها را جلب نمایید. اگر مصاحبه کنید و تجربه کار را در پادکست قرار دهید بدون شرکت تعداد مخاطبان شما چندین برابر می شود. برای تولید پادکست باید از اخباری که مربوط به موضوع پادکست است استفاده کنید. 

پادکست ها را باید در کجا منتشر کنیم؟

بعد از این که تمامی نکات روش های ارائه محتوای صوتی پادکست را یاد گرفتید باید بدانید که پادکست را قرار است در کجا منتشر نمایید. تعداد مخاطبین هر یک از بسترهای انتشار پادکست را بررسی کنید تا بتوانید بهترین بستر را انتخاب نمایید. برخی از پلتفرم هایی که برای انتشار پادکست مورد استفاده قرار می گیرند محبوبیت زیادی دارند و برخی دیگر از پلتفرم ها با محبوبیت کمتری استفاده می شوند ولی تاثیر مناسبی خواهند داشت. از جمله بستر هایی که برای پادکست می توانید انتخاب کنید عبارت هستند از : 

1. اسپاتیفای

 اسپاتیفای به عنوان یکی از بهترین بسترهای انتشار پادکست شناخته می‌ شود. شما با گذاشتن پادکست در هر یک از پلتفرم های خارجی می توانید تعداد مخاطبان خود را چندین برابر کنید. دقت داشته باشید که برای قرار دادن پادکست در پلتفرم اسپاتیفای باید اقدام به خریداری فید نمایید. فید را می‌ توانید از میزبان هایی تهیه کنید که خدمات مناسبی را به شما ارائه می دهند.

پادکست صوتی

 

بهترین بسترهای خارجی برای نشر پادکست شامل بلوبری، پادبین ساوند و … می شوند. تعداد میزبان های پادکست در تمامی جهان زیاد است. دقت داشته باشید که بعد از انتشار پادکست در اسپاتیفای حدود ۴ الی ۵ روز زمان دارید تا وضعیت پادکست را مشاهده کنید. اگر نمی دانید پادکست را باید کجا منتشر کنید تا سرعت انتشار آن را بالاتر ببرید باید بگوییم که تمامی سایت های میزبان شرایط متفاوتی برای انتشار پادکست دارند.

2. پلتفرم ناملیک

 یکی دیگر از پلتفرم هایی که به عنوان بهترین بستر انتشار پادکست شناخته می‌ شود پلتفرم ناملیک است. انتشار پادکست در پلتفرم ناملیک تا حدودی دشوارتر از دیگر پلتفرم ها می باشد. اگر برای انتشار پادکست به این سایت بروید می توانید از طریق راهنمای سایت اقدام به انتشار پادکست نمایید. معرفی نام پادکست و تایتل مهمترین نکاتی هستند که باید رعایت شوند. برای اینکه بتوانید در ناملیک، پادکست مورد نظر را قرار دهید باید سیستم عامل مناسبی را انتخاب کنید. پلتفرم معرفی شده برای گوشی های اندروید گزینه مناسبی است. با سیستم عامل اندروید به راحتی می توانید پادکست های داخل پلتفرم را گوش دهید.

3. پلتفرم آیتونز 

 یکی دیگر از روش های ارائه محتوای صوتی پادکست، انتشار پادکست که در آیتونز می باشد. ثبت نام کانال در این پلتفرم تا حدودی با دیگر پلتفرم ها فرق می کند. برای ثبت نام باید به قسمت آیتونز بروید و وارد بخش ثبت پادکست شوید. بعد از وارد شدن به این قسمت سمت راست صفحه را نگاه کنید و گزینه پذیرش را بزنید. بعد از وارد شدن به صفحه پذیرش، اپل آیدی خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن اپل آیدی باید صفحه جدیدی را باز کنید. در صفحه بعدی باید فید را وارد کرده و بعد از آن جزئیات پادکست نمایش داده می شوند.

4. روش های ارائه محتوای صوتی پادکست و پلتفرم انکر 

 یکی دیگر از روش های ارائه محتوا صوتی پادکست، انتشار پادکست در انکر می باشد. علاوه بر اینکه انکر یکی از سایت ‌های میزبان می باشد مکان مناسبی برای انتشار پادکست شناخته می شود. برای انتشار پادکست در پلتفرم انکر ابتدا باید وارد سایت شوید و پس از ثبت ‌نام روی قسمت ایجاد صفحه کلیک نمایید. پس از آن می توانید روی دکمه انجام عملیات کلیک کنید.

پادکست

 

کادر قرمز رنگ برای ضبط می‌ باشد. اگر همان لحظه می خواهید پادکست را ضبط نمایید باید روی کادر قرمز رنگ کلیک کنید. کادر سبز برای انتشار پیغام می باشد. با این دکمه می توانید نظرات هر یک از کاربران را وارد پادکست خود نمایید. در انکر باید به صورت اصولی هر یک از پادکست ها را قرار دهید تا توضیحات مختصری در مورد اپیزودها به مشتری ارائه شود. 

5. کست باکس 

 یکی دیگر از بسترهای انتشار پادکست، کست ‌باکس می باشد. انتشار پادکست در کست باکس بسیار ساده است. مانند بسیاری از پلتفرم ها در هر یک از روش های ارائه محتوای صوتی پادکست، در این پلتفرم می توانید مالکیت کانال ایجاد کنید. برای این کار ابتدا باید ثبت نام در سایت Castbox انجام شود و برای خود اکانت بسازید. پس از آن به بخش استودیو بروید و در قسمت کانال شخصی کلیک نمایید. بعد از کلیک کردن صفحه بالا باز می شود که شما باید لینک کانال را وارد کنید. پس از آن ایمیلی که ساخته اید وارد می‌ شود و در آخر روی دکمه پذیرش کلیک خواهید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *