طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد + آشنایی با کانال های بازاریابی دیجیتال

مقدمه

در مقاله دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد، مطالبی حول روش های بازاریابی آنلاین ذکر میگردد. اگر جز کسانی هستید که برای گسترش کسب و کار خود اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین کرده اید، بهتر است اطلاعاتی در این زمینه کسب نمایید.

در مقاله ” دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده ” اطلاعات بیشتری در خصوص مفهوم دیجیتال مارکتینگ ارائه کرده ایم. با داشتن آگاهی از راه های کسب درآمد به صورت آنلاین میتوانید فروش خود را به مراتب افزایش دهید.

کم کم تمامی کسب و کارها به دلیل افزایش قیمت اجاره املاک، به سمت دیجیتالی شدن میروند. این حوزه میتواند آینده کاری شما را تضمین کند و هر چه سریعتر وارد این دنیا شوید، راحت تر میتوانید با تغییرات پیش رو مواجه گردید.

مقایسه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی

برای عقب نماندن از رقبایتان در حوزه کاری خود بهتر است، مقاله دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد را دنبال کنید. در بازاریابی سنتی که در قدیم، صاحبان کسب و کار از آن بهره می گرفتند، هزینه بیشتری صرف تبلیغات می شود. این روزها با رواج یافتن اینترنت در منازل و ورود تمامی افراد دنیا به این فضا و تشکیل یک دهکده جهانی یا خانواده اینترنتی، تبلیغات به صورت آنلاین صورت میگیرد.

هدف از تبلیغات، نشان دادن و معرفی برند به سایر افراد میباشد. هر چه رسانه ای که در آن تبلیغات صورت می گیرد، پر مخاطب تر باشد نتیجه فروش و آگاهی رسانیش بهتر خواهد بود. بر این اساس در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین به دلیل بالا بودن مخاطب این فضا، بازدهی تبلیغات بالا میرود.

تفاوت بازاریابی آنلاین و سنتی

به دلیل افزایش رقابت در فضای دیجیتال، هزینه تبلیغات متناسب با نوع یا روشی که بر می گزینید، متفاوت تعیین میشود. از جمله انواع بازاریابی آنلاین میتوان، تبلیغ از طریق شبکه های اجتماعی، پیج فریلنسرها، گوگل ادوردز و تبلیغات کلیکی اشاره کرد. برای ورود به بازار کسب و کار آنلاین و فروش دیجیتال، لازم است از طریق طراحی وب سایت یا باز کردن شبکه های اجتماعی اقدام کنید.

داشتن وب سایت برای ایجاد درگاه پرداخت به صورت رسمی و پرداخت آنلاین، همچنین نمایش محصولات در فروشگاه اینترنتی، امری بسیار راحت برای مشاغل کوچک و بزرگ میباشد. اما روشی راحت تر که اکثر افراد در فضای مجازی از طریق آن به خرید و فروش مشغول هستند، میتوان به افتتاح پیج در شبکه های مجازی اشاره کرد.

فواید برخورداری از علم دیجیتال مارکتینگ

با کسب آگاهی از علم دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد میتوانید خودتان کسب و کار آنلاین را اداره کنید. برای خبره شدن در این حوزه باید استراتژی تولید محتوا را بیاموزید. اما اگر علاقه ای به این زمینه ندارید، میتوانید این کار را به مجموعه هایی که مسئول تولید محتوا و سئو سایت از راه دور هستند بسپارید.

یکی از بهترین مجموعه ها که کار با پنل آن نسبت به سایر رقبا بسیار راحت است، سیتی سایت میباشد. این مجموعه با علم روز سئو و بهینه سازی سایت و بهره مندی از تکنیک و ابزار بازاریابی آنلاین میتواند، شما را در جهت بهبود رتبه الکسا و افزایش بازدید سایت کمک نماید.

علم بازاریابی

با برخورداری از علم دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد، قادر هستید، مقالاتی بر اساس کلمات کلیدی پر کاربرد تولید نمایید. از طرفی با تولید عکس های هدفمند برای معرفی لوگو یا شعار برندتان میتوانید ویترین کسب و کار خود را زیباتر کنید و تولید آن را به گرافیست های رایا بسپارید.

برای جذب مخاطب و جلب نظر آنها باید بتوانید به آنها خوراک مفید ذهنی دهید. از آنجایی که اکثر وقت افراد در این روزها، در اینستاگرام میگذرد، توصیه میشود برای معرفی هر چه بهتر برند خود، به صورت منظم با محتوای کاربردی، اقدام به تولید محتوای حرفه ای نمایید. با سفارش تولید محتوا به صورت متنی، ویدیویی و پادکست و تصویری، در مورد برند یا محصولات خود به مصرف کنندگان اطلاعات ارائه نمایید.

معرفی کانال های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

یکی از موضوعاتی که در مبحث دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد، باید با آن آشنا گردید، شناخت کانال های فعالیت در فضای مجازی میباشد. در بازاریابی وابسته، برند یا شرکت شما، به سایت ها یا صاحبان شبکه های مجازی، پول میدهد تا برند یا محصولاتش را تبلیغ کند.

مدل دیگر تبلیغات یا کانال های بازاریابی آنلاین، جذب مخاطب از طریق ایمیل است. ایمیل های تبلیغاتی را به مخاطبان خود یا گروهی از افراد ارسال می کنید و در صورت جذابیت با یک کلیک به برند یا صفحه شما هدایت میشوند.

روش دیگر در دیجیتال مارکتینگ، روش پرداخت به ازای هر کلیک است. در این روش تبلیغاتی میتوانید مبلغی را در نظر گرفته و به گوگل یا شرکت های وابسته پرداخت کنید. تبلیغات شما در سایت های مختلف یا صدر لیست جستجو شده ها در گوگل، نمایش داده میشود.

کانال های بازاریابی

 به ازای هر کلیک که روی تبلیغات شما انجام شود، از هزینه پرداختی شما کسر میگردد. این روش، روشی پربازده و کم هزینه است که میتوانید در کنار کارهای اساسی که روی برند یا سایت خود انجام میدهید، از آن کسب سود و افزایش فروش داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی روشی جدید است. این روش با ظهور شبکه های اجتماعی و کوچ مردم به دنیای دیجیتال یا آنلاین، به وجود آمد. شبکه های اجتماعی سریعترین روش بازاریابی آنلاین هستند که پر بازدیدترین آنها اینستاگرام میباشد.

نحوه انتخاب بهترین کانال دیجیتال مارکتینگ

به دلیل راحت بودن راه اندازی کسب و کار در فضای اینترنت، حقوق دیجیتال مارکتینگ در کانادا برای متخصصین این امر نیز مبلغی قابل توجه است. میزان درآمد متخصصین این امر در کانادا با توانایی متوسط، چیزی بین 50 تا 70 هزار دلار در سال میباشد. بازاریابی در موتور جستجوی گوگل، مهمترین و اصلی ترین کانال ورود به کسب و کار آنلاین است.

در صورتی که با تولید محتوا به صورت منظم بتوانید در رتبه های بالای جستجوی گوگل قرار بگیرید، این امر میتواند به اعتبار شما در بین سایر برندها کمک شایانی نماید. زیرا این مهم اتفاق نمی افتد، مگر اینکه یک برند در مسیر خود ثابت قدم بوده و اصولی، قدم برداشته باشد. این اتفاق میتواند باعث ایجاد اعتماد در مشتری نسبت به برند شما شود.

بهترین کانال

حال بعد از کسب اطلاع از کانال های مختلف در مقاله دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد، باید بدانید کدام کانال برای فعالیت شما مناسب تر است ؟ محبوب ترین کانال های برقراری ارتباط بین مصرف کننده و تولید کننده، واتس آپ، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و یوتیوب و فیس بوک است.

بیشترین میزان مخاطب و فروش در ایران، در اینستاگرام صورت میگیرد. زیرا به راحتی میتوان در آن ویدیو تبلیغاتی بارگذاری کرد و یا از طریق پیج های پر بازدید یا اینفلوئنسرها، اقدام به تبلیغات نمود.

به راحتی میتوانید با متخصصان رایا در این زمینه مشورت کنید و به روز ترین مشاوره و نکات بازاریابی را دریافت نمایید. شرکت رایا با استخدام غیر حضوری در حوزه دیجیتال مارکتینگ، دسترسی شما به زبده ترین متخصصین بازاریابی آنلاین به صورت یکجا را فراهم کرده است.

کلام پایانی

علاوه بر آنچه در مقاله دیجیتال مارکتینگ صفر تا صد بیان شد، مهمترین عامل روی آوردن اکثر شرکت ها به فروشگاه های آنلاین، حذف واسطه های فروش است. زمانی که شما به صورت حضوری اقدام به فروش یا عرضه محصولات می کنید. برای ارسال یا بازاریابی محصولات خود در شهرهای دیگر نیاز به واسطه دارید.

زمانی که جنس شما از طریق واسطه ها به دست مشتریان برسد، علاوه بر قیمت تمام شده، سودهایی به آن اضافه میشود. وقتی محصولات با سود یا قیمت بالاتر بازار به دست مشتری برسد، عملا شما در گوی رقابت، فرصت فروش بیشتر را از دست خواهید داد.

در بازار آنلاین، کسانی پیروز خواهند بود که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب تری را به مشتری ارائه دهند. زمانی این امر محقق می شود که تولید کننده بتواند با مشتریان خود ارتباط بگیرد. شبکه های مجازی این کار را راحت کرده و از طریق دایرکت میتوانید به راحتی با سلیقه مخاطب و مشکلات و دغدغه های او آشنا گردید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *