طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی SMM + تکنیک اجرا

مقدمه

دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی مبحثی است که این روزها بسیار مورد بحث واقع شده است. عبارت SMM که مخفف SOCIAL MEDIA MARKETING است جهت افزایش مخاطب از کانال شبکه های اجتماعی و افزایش فروش مورد استفاده قرار میگیرد.

هدف استفاده از کانال های اجتماعی، ایجاد ارتباط بین مصرف کنندگان و فروشندگان میباشد. روش های بسیاری در امر دیجیتال مارکتینگ جهت افزایش بهره وری وجود دارد که یکی از آنها جذب مخاطب حداکثری از طریق شبکه های مجازی میباشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی یا بازاریابی از این کانال، به معنای پیاده سازی اصولی است که تولید کنندگان را به حداکثر فروش برساند. اولین گام در این شیوه بازاریابی، شناخت پربازدیدترین شبکه های اجتماعی میباشد. با افتتاح حساب در این کانال ها، کار تولید محتوا شروع میشود. تولید محتوا باید در راستای معرفی صادقانه برند و خدمات شرکت باشد.

هر کس با توجه به تولیداتی که دارد میتواند در هر سطح شروع به تولید محتوا نماید. حتی با سفارش تولید محتوا به صورت تخصصی، بر اساس کلمات کلیدی می توان بازدید پیج را افزایش داد. روش های بسیاری برای جذب مخاطب وجود دارد که تولید پادکست، ویدیو آموزشی و طراحی عکس های منحصر به فرد و توضیحات مفید از جمله این روشها میباشد.

نتورک مارکتینگ

محبوب ترین شبکه های اجتماعی را میتوان اینستاگرام(Instagram) و تلگرام(Telegram) دانست. در صورتی که بتوانید با کسب مشاوره از متخصصین این امر، استراتژی یا کمپین تبلیغاتی برای خود طراحی کنید، در پیشبرد اهداف خود موفق تر عمل خواهید کرد. با توجه به اینکه این روزها حجم زیادی از مخاطبین در شبکه های اجتماعی مشغول به کار هستند، توصیه میشود بی گدار به آب نزنید.

اگر چه راه اندازی پیج های تبلیغاتی بسیار آسان است اما بهتر است با اندکی فکر و طراحی بهتر و مطالب هدفمند تر، پا به این عرصه بگذارید. این مقوله به قدری توجه همگان را به خود جلب کرده که حقوق دیجیتال مارکتینگ در کانادا، در سال به 2000 دلار نیز میرسد.

چگونه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را طراحی کنیم ؟

دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی بهتر است با صداقت و متناسب با بزرگی یا کوچکی برند یا اهداف شما طراحی شود. استراتژی خود را به گونه ای طراحی کنید که قادر به پاسخگویی به اعتماد مخاطبین خود باشید. مهمترین چیز در بازاریابی یا معرفی برند، پاسخ دهی سریع و صادقانه صاحبین برند به متقاضیان میباشد.

اگر مبنا را تنها فروش بالای خود بگذارید، موفقیت چندانی در راه خود نخواهید داشت. اما اگر مبنا را به سود رسانی به مخاطب بگذارید، علاوه بر جذب فالوور واقعی، میزان تعامل شما با رصد کنندگان پیج بالا خواهد رفت. اولین گام در طراحی استراتژی بازاریابی، پیدا کردن گروه هدف متناسب با تولید شما میباشد.

استراتژی بازاریابی

از مزیت های دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و تبلیغ آن برای گروه سنی خاص و موقعیت جغرافیایی خاص میباشد. اینگونه تعامل بهتری با مصرف کنندگان واقعی برند خود خواهید داشت. بسته به اینکه محصول شما، آموزشی، فیزیکی یا بسته های فرهنگی باشد، قادر به تبلیغات بهینه تر خواهید بود.

به طور کلی بهتر است در تولید محتوا، لحن، سبک و گرافیک مخصوص خود را داشته باشید تا پیج شما به صورت حرفه ای تر با ظاهری زیباتر در چشم مخاطب یا ذهن او جا بگیرد. با هزینه کردن در شیوه تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک، میتوانید خود را در تیر رس افراد در سایت های مختلف قرار دهید.

کدام شبکه اجتماعی برای بازاریابی مشاغل مناسب تر است ؟

در بین انواع شبکه های مجازی که در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی مورد بررسی شرکت ها و برندهای مختلف قرار میگیرد، محبوب ترین آن اینستاگرام است. علت این امر استقبال حداکثری مخاطبین از این شبکه حرفه ای میباشد.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک یا حتی اشخاص معمولی توانسته اند با تولید محتوا و تولید پست های مختلف، از این بستر به درآمدهای کلان برسند. بهتر است از این کانال نهایت استفاده را برای معرفی کسب و کارتان و افزایش فروش ببرید. از جمله گامهایی که باید در دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، جهت حرفه ای ظاهر شدن بین رقبا در پیش بگیرید، در ادامه ذکر میشود.

شبکه اجتماعی

داشتن یک پروفایل حرفه ای نشان از اهمیت دادن شما به کسب و کارتان میباشد. بهتر است با طراحی لوگوی زیبا اولین گام در جذب مخاطب را به بهترین نحو انجام دهید. مورد دیگر ایجاد پست به صورت منظم برای مخاطب و احترام به حس کنجکاوی او میباشد.

تنها جذب مخاطب و تبلیغات مهم نیست، بلکه باید در پس این جذب، سیاستی برای نگهداری مخاطب هم داشته باشید. گذاشتن استوری های ساده اما مفید برای فالوورهای پیج تان بهترین شیوه برای نگه داشتن مخاطبان میباشد. به لحاظ بصری باید با پست یا استورهای خاص که گرافیک خاص برندتان را دارد، در ذهن مخاطب بمانید.

با یادگیری اصول هشتگ گذاری، می توانید خود را در دسته بندی های مشخص قرار دهید که در این امر نباید زیاده روی کنید. منظور استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوع پیج شماست. در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی، هرگز پست های خود را بدون کپشن ارسال نکنید.

خود را موظف بدانید، با نوشتن کپشن یا متن کوتاه و گیرا، محتوای ویدیو را به فالوورهای خود اعلام نمایید. برای تبلیغ پیج تان از اینفلوئنسرهای مختلف، متناسب با بودجه خود بهره ببرید. با جذب مخاطب مرتبط و علاقمند به پیج تان، میتوانید فروش بیشتری کسب کنید.

آشنایی با انواع مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی اجتماعی

چیزی که در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی به عنوان انواع روش بازاریابی میشناسند، در چهار دسته قرار ذکر میگردد.

1-به وسیله شبکه های فیس بوک و لینکدین، میتوانید شبکه سازی اجتماعی نمایید.

2-در توئیتر و تامبلر میتوانید تحت عنوان میکروبلاکینگ اقدام به بازاریابی نمایید.

3-مهمترین شیوه بازاریابی این روزها به اشتراک گذاری تصویر میباشد. در اینستاگرام، پینترست و اسنپ چت قادر به جذب مخاطب از طریق تصویر خواهید بود.

4-روش بازاریابی دیگر در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری ویدیو است. برای ساخت و اشتراک ویدئو بهتر است در فیسبوک، یوتیوب، ویمئو و پریسکوپ سرمایه گذاری کنید. البته ویدیوهای کوتاه و بلند، حتی وبینارهای آنلاین را میتوانید در اینستاگرام نیز قرار دهید.

نحوه برنامه ریزی فعالیت برند در انواع رسانه های اجتماعی

از جمله تکنیک هایی که در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد، بهره مندی از داستان سرایی در تولید محتوا است. با توجه به افزایش استفاده افراد از شبکه های اجتماعی، توقع مخاطب از صاحبان پیج بالا رفته است. دیگر قادر به جذب مخاطب با دروغ، شیوه های تکراری و پست های بی هدف نخواهید بود.

جذب حداکثری فالوور یا خریدار محصول، نتیجه آگاهی بخشی به مخاطبان با استفاده از ابزارهای درست سئو و بازاریابی میباشد. اگر قادر به تولید محتوا به شیوه نوین یا به صورت تخصصی نیستید، میتوانید از متخصصان این امر در سیتی سایت کمک بگیرید. با پرداخت هزینه مناسب میتوانید استراتژی محتوایی مناسب برند تان با کمپین تبلیغاتی متناسب با بودجه خود دریافت نمایید.

نحوه برنامه ریزی

تولید محتوای ویدیویی به صورت هدفمند که بتواند پیام تیم شما یا ویژگی های درست محصول شما را به مخاطب برساند، یکی از استراتژی های این مجموعه است. سیتی سایت با استخدام غیر حضوری در حوزه دیجیتال مارکتینگ در انواع رشته ها، توانسته است، بسیاری از صاحبان کسب و کار را در این امر راهنمایی نماید.

تولید عکسهای زیبا جهت جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری از دیگر اهداف متخصصان این مجموعه است. هدف از راه اندازی شبکه مجازی نباید تنها فروش محصول باشد. بلکه سود رسانی حداکثری به بازدید کنندگان از پیج، با ارائه مطالب آموزشی و انگیزشی، میتواند شما را به یک منبع موثق در چشم مخاطب تبدیل نماید.

ایجاد تعامل پویا با بازدیدکنندگان از پیج، پرسش سوال، پرسیدن دغدغه آنها و هدفشان از خرید محصولات شما، می تواند بخشی از تعامل دوسویه شما با مخاطبان باشد. برگزاری جشنواره های فروش و مسابقات مختلف و اعطای جوایز به شرکت کنندگان در مسابقه، از دیگر استراتژی های بازاریابی است که میتوانید آنها را به کار بگیرید.

کلام پایانی

در آخر لازم به ذکر است برای کسب بهترین نتیجه از دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی، بهترین محتوا را تولید کنید. به صورت منظم در شبکه اجتماعی خود بارگذاری کنید. به خود یا کسب و کار خود اندکی زمان دهید. به صورت مدون، یک استراتژی جهت معرفی خود به مخاطبان طراحی کنید تا طبق آن اندک اندک، به افزایش آگاهی مخاطبان خود کمک نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *