روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو چه تاثیری می تواند بر روی کار طراحی بگذارد؟ آیا دوست دارید لوگوهای منحصر به فردی را طراحی کنید اما نمی دانید از چه اهرم هایی باید برای انجام این کار کمک بگیرید؟ شاید برایتان دانستن این موضوع جالب باشد که اشکال هندسی نیز در لوگو می توانند بر روی ضمیر ناخودآگاه افراد تاثیرات مثبت و یا منفی بگذارند. به ناچار به هنگام طراحی لوگو نیاز است تا اشکال هندسی مختلفی استفاده کرد. اگر تازه پا در مسیر طراح شدن گذاشته اید اما با اصول و چم و خم کار آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم با ما در این محتوا همراه باشید؛ چرا که قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم.
رشد دیجیتال مارکتینگ در چند سال اخیر به قدری زیاد شده است که تقریبا هر شخصی تمایل دارد تا از ابزارهای مختلفی که در دست دارد، برای برند سازی استفاده کند. یکی از ابزارهای برند سازی این روزها استفاده کردن از سئو می باشد. پیشنهاد میکنیم مقاله سئو چیست را نیز حتما در این راستا مطالعه کنید. با کمک این روش می توانید وب سایت خود را در لینک های برتر گوگل مشاهده کنید. یکی از تکنیک هایی که در سئو از آن استفاده می شود، موضوع تولید محتوا است. همین مقوله باعث شده تا این روزها بسیاری از افراد سفارش تولید محتوا داشته باشند تا بتوانند توسط آن در لینک های برتر گوگل جای بگیرند.
استفاده از خطوط عمودی در طراحی لوگو
قبل از هر توضیحی نیاز است این موضوع را با شما در میان بگذاریم که هر خطی در لوگو دارای یک مفهوم است و نمی توان خیلی ساده از کنار آن گذر کرد. همین مسئله سبب شده تا بسیاری از طراحان لوگو تمایل به یادگیری روانشناسی اشکال هندسی داشته باشند. بدون دانستن این موارد قطعا نمی توانید یک لوگوی زیبا طراحی کنید.
در مقوله روانشناسی اشکال هندسی باید این موضوع را بیان کنیم که خطوط عمودی بیان گر قدرت و حرفه ای بودن در کار را نشان می دهند. اگر دوست دارید ثبات و یا قدرت یک مجموعه را به رخ دیگران بکشید، پیشنهاد می کنیم از خطوط عمودی در لوگو استفاده کنید.
استفاده از خطوط افقی در طراحی لوگو
در نقطه مقابل خطوط عمودی، این خطوط قرار دارند. خطوط افقی یک انتخابی مطمئن محسوب می شوند؛ چرا که باعث می شوند تا اعتماد و توجه بینندگان به سمت لوگو جذب شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که خطوط افقی می توانند یک حس آرامشی را به شخص القا کنند.
استفاده از خطوط منحنی در طراحی لوگو
خطوط منحنی دسته ای دیگر از خطوط محسوب می شوند که در طراحی لوگو می توان از آن ها استفاده کرد. خطوط منحنی باعث می شوند تا به رگ های افراد حس پویایی و تحرک تزریق شود. اکثر برندهای معتبر در دنیا که دوست دارند به نوعی حس تحرکی را در مخاطبان خود ایجاد کنند، از خطوط منحنی خیلی هوشمندانه در طراحی لوگوهای خود استفاده می کنند.
اشکال هندسی لبه گرد (مثل دایره)
اشکال هندسی لبه گرد القا کننده سه چیز هستند؛ قدرت، مشارکت و منعطف بودن. اگر دقت کرده باشید اکثر لوگوهایی که از نظر بسیاری از افراد جذابیت دارند، شکلی دایره مانند را دارند. اشکال هندسی در لوگو می توانند باعث دو برابر شدن زیبایی و جذابیت شوند. اکثر طراحان لوگو که توانسته اند در این حوزه کاری موفق باشند، به خوبی از تمام ابزارها و خطوط استفاده کرده اند.
یکی دیگر از مواردی که بیان کردن آن خالی از لطف نیست این مورد است که اشکال هندسی گرد مانند دایره بیان کننده اتحاد هستند. بارزترین مثال برای این مورد حلقه های المپیک هستند. در مسابقات المپیک هر 5 قاره در دنیا شرکت می کنند.
اشکال هندسی لبه تیز (مثل مربع و مستطیل)
اشکال هندسی لبه تیز مانند مربع و مستطیل خیلی مورد توجه طراحان لوگو نیستند؛ چرا که اگر به شکلی درست و با قاعده از آن ها استفاده نشود، نمی توانند زیبایی داشته باشند. از لحاظ روانشناسی خطوط عمودی و افقی می توانند یک اطمینان خاطر را در مخاطبان ایجاد کنند اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از آن ها نیز خسته کننده خواهد بود. در اینجاست که باید برای تنوع بخشیدن به کار از اشکال هندسی مربع و مستطیل استفاده کنید؛ چرا که از نظر روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو دقیقا عملکردی مانند خطوط عمودی و افقی را دارند.
مفهوم اشکال طبیعی و ارگانیک
بعد از این که با روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو آشنا شدید، باید به دنبال پیدا کردن مفهوم اشکال طبیعی و ارگانیک باشید. شاید افرادی که با موضوع طراحی لوگو بیگانه هستند، این سوال را داشته باشند که منظور از اشکال طبیعی و ارگانیک چیست. در پاسخ باید بگوییم هر چیزی که در دنیای واقعی ما با آن ها سر و کار داریم، جزئی از اشکال ارگانیک محسوب می شوند. برگ های درختان، لکه هایی با اشکال مختلف که خودمان آن ها را تولید می کنیم و… دقیقا اشکال طبیعی و یا ارگانیک هستند. از این اشکال می توان در طراحی لوگو متناسب با هر فعالیتی استفاده کرد. برای این که بتوانید کاملا هوشمندانه و به شکلی کاملا درست از این اشکال استفاده کنید، نیاز است تا در ابتدا با ماهیت یک کسب و کار آشنا شوید. با دانستن این موضوع به راحتی می توانید از اشکال طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.
مفهوم اشکال انتزاعی
قبل از این که بخواهیم در مورد اشکال انتزاعی صحبت کنیم نیاز است این موضوع را بیان کنیم که منظور از هنر انتزاعی چیست. بسیاری از نقاشان بزرگ دنیا برای این که بتوانند هنر خود را به رخ دیگران بکشند از این سبک در نقاشی های خود استفاده می کردند. در نقاشی هایی که به این سبک طراحی شده اند، شما نمی توانید هیچ تطابقی میان آن ها و واقعیت بدهید.
اگر بتوانید در طراحی کارت ویزیت خود از این مفهوم استفاده کنید، قطعا در زمینه طراحی لوگو موفق خواهید بود. البته بیش از اندازه اغراق کردن در این سبک از نقاشی هم اثر معکوسی بر نظر مخاطبان می گذارد.
طراحی لوگو با سیتی سایت
لوگو یکی از ابتدایی ترین مواردی است که قبل از شروع به کار یک مجموعه باید به فکر طراحی آن بود. بسیاری از افراد از کنار این موضوع به راحتی گذر می کنند و اصلا به هنگام طراحی هیچ سخت گیری در قبال آن ندارند. از آن جایی که لوگو شناسنامه کاری یک مجموعه می باشد، نیاز است تا کار طراحی آن را به دست افراد و مجموعه ها با سابقه در این زمینه بسپارید. مجموعه سیتی سایت به سبب همکاری داشتن با گرافیست های حرفه ای و کاربلد در کنار شماست. کار طراحی لوگوی خود را از 0 تا 100 به ما بسپارید و تنها منتظر آماده شدن یک لوگوی بی نظیر و منحصر به فرد باشید تا از دیدن آن مات و مبهوت شوید.
کلام آخر
در این محتوا در مورد روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو صحبت شد؛ همچنین در خصوص چگونگی استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو نیز صحبت شد. امیدواریم از خواندن این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد طراحی لوگو با مجموعه سیتی سایت در ارتباط باشید.