طراحی سایت

جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 ابزارهای دیجیتال ( مقدمه )

اگر شما هم جز کسانی هستید که پا به عرصه کسب و کار دیجیتال گذاشته اید، لازم است با جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. با استفاده از این ابزارهای دیجیتال میتوانید به استراتژی های قوی جهت بازاریابی مجهز گردید. با استفاده از این ابزار می توانید کسب و کار خود را مدیریت کرده و سفارشی سازی های مناسب را انجام دهید. در سایت سیتی سایت میتوانید آموزش رایگان بازاریابی دیجیتال را در مقالات مختلف مطالعه کنید.

 فهرست ابزار بازاریابی آنلاین

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در واقع به صاحبان کسب و کار کمک می کند، داده های مورد نیاز برای ماندن در دور رقابت آنلاین را به راحتی استخراج کنند. در واقع به وسیله این ابزارها، میتوانید عملکرد خود، همچنین عملکرد رقبا را بررسی کرده و بر حسب آن کانال بازاریابی و استراتژی آن را تدوین نمایید.

میزان سرمایه گذاری و میزان بازگشت سرمایه به صورت فروش و جذب مخاطب نیز به وسیله این ابزار آنالیز، مشخص میشود. مواردی که در ادامه به عنوان جدیدترین آنالیزورهای کسب و کار دیجیتال عنوان میشوند، جز برترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال میباشند. ابتدا به توضیح ابزار مربوطه پرداخته و سپس در مورد ویژگی های ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده بحث میشود.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

  •  MailChimp

یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، MailChimp میباشد. این ابزار جهت تبلیغات اجتماعی استفاده میشود و کار هماهنگی بین کمپین های بازاریابی را انجام میدهد. در صورتی که برای کار بازاریابی خود کمپین طراحی کرده اید، با این ابزار می توانید جهت بهبود آن اقدام کنید.

ترافیک های صورت گرفته در کسب و کار خود را به وسیله آن میتوانید ردیابی کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، میتوانید با شرکت های مختلف saas ادغام چندگانه داشته باشید. در صورتی که کمپین ایمیلی داشته باشید، به وسیله این ابزار میتوانید با مخاطبان تان درگیر شوید. این ابزار یکی از نام های مشهور در کسب و کار دیجیتال میباشد.

  •  Google Analytics

یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که نام آشناست، ابزار گوگل آنالیتیکس میباشد. به وسیله این ابزار می توانید در تصمیمات بازاریابی خود قوی تر عمل کنید. در واقع با امکاناتی که در اختیار شما میگذارد میتوانید در مسیر درست حرکت کنید و اهدافی را در دنیای دیجیتال پیدا کنید، که به حفظ شرکت شما کمک نماید.

گوگل آنالیتیکس، بینش های زیادی را از طریق داده و تحلیل داده ها به متخصصان ارائه میدهد. به وسیله آن بازاریابان میتوانند تغییرات مناسبی در وب سایت خود انجام دهند. تنها راهی که برای استفاده از آن باید طی کنید، نصب این افزونه روی سایت میباشد.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  •  Google Ads

به احتمال زیاد اطلاعاتی در مورد گوگل ادز دارید. گوگل ادز یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که کار آن افزایش بازدید از سایت در کوتاهترین زمان ممکن میباشد. در واقع کار با این ابزار، پرداخت به ازای هر کلیک است. صاحب کسب و کار یا برند، هزینه ای را جهت تعداد کلیک های مشخص در نظر میگیرد. از آنجایی که هر کلیک هزینه مخصوص خود را دارد، به ازای تعداد مخاطبینی که قصد دارید از طریق کلیک به صفحه شما راه یابند، باید سرمایه گذاری نمایید.

بهترین بخش استفاده از گوگل ادز، اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه به صورت بازدید از پیج و فروش میباشد. در واقع شما با قرار دادن لینک کلیک در سایت های مختلف، میتوانید هدف گذاری های متعددی داشته باشید. پایگاه مشتریان خود را بر اساس سن، جنس، موقعیت جغرافیایی و حرفه و شغل تنظیم کنید. این ویژگی را در سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پیدا نخواهید کرد.

  •   Canvas

این ابزار امکان ویرایش پست ها و ایجاد نمودار برای بررسی عملکردتان طی بازاریابی را میدهد. این مدل از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به شما دسترسی به آرشیو عظیمی از عکس ها و طرح های مختلف جهت ایجاد محتواهای بصری را میدهد. در واقع می توانید در این آرشیو، انواع کارت پستال، بروشور، مجله، طرح های گرافیکی و لوگو همچنین وکتورهای آماده را در اختیار داشته باشید.

با استفاده از canva می توانید قطعات بصری ایجاد کرده و متناسب با کمپین خود، آن را جهت تبلیغات به کار گیرید. با این ابزار نیازی به استخدام طراح های با تجربه نخواهید داشت. به سادگی با قطعات و طرح های پیش ساخته به خوبی می توانید برای کمپین خود، محتواهای بصری زیبا ایجاد کرده و به گیرید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  •   Trello

ابزار دیگری که به شما جهت مدیریت محتوا کمک می کند، trello است. این مدل از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، کمک می کند، محتوا را جهت کمپین بازاریابی در قالب طوفان فکری و استراتژی بررسی و طراحی نمایید. در بین ابزارهای مدیریت محتوا، یکی از محبوب ترین ها است. توسط هزاران بازاریاب تست شده و جهت سازماندهی و زمان بندی محتواها، مورد استفاده قرار گرفته است.

بهترین ابزار جهت مدیریت تیم تولید محتوا میباشد. از این جهت که به وسیله این پلتفرم، اعضای تیم و ارتباط بین آنها را جهت کار روی پروژه، مدیریت می کنید. به وسیله trello می توانید متوجه گردید، چه کسی مسئول طراحی، نوشتن، ویرایش مطلب و ارسال یک پست میباشد.

  •  Slack

پر استفاده ترین ابزار از بین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابان، برنامه slack میباشد. این ابزار یک پلتفرم پیام رسان است. به وسیله آن میتوان درباره کار، مقالات و پروژه های جدید، بلیط های پشتیبانی و اشتراک گذاری پیام ها و محتواهای مفید صحبت کرد. اگر در کسب و کار خود، یک تیم بازاریابی دارید میتوانید از این برنامه برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده نمایید.

  •   Yoast SEO

اگر با سایت های وردپرس کار می کنید، از این ابزار نهایت استفاده را ببرید. در واقع Yoast SEO جهت ارسال نقشه سایت، مدیریت کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای وب مستر مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار روی افزونه های وردپرس نصب شده و به راحتی به بازاریابان کمک میکند، وب سایت را جهت عملکرد بهتر در نتایج جستجو، بهینه کنند.

پر استفاده ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  •   Survey Anyplace

اگر یکی از متخصصان بازاریابی هستید، لازم است کار با ابزار Survey Anyplace را یاد بگیرید. در واقع این ابزار در بین سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، جهت آزمون و ارزیابی، همچنین نظر سنجی در پایگاه مشتریان استفاده میشود. ابزاری بسیار عالی است که باعث میشود با برگزاری آزمون و نظر سنجی ها و سرگرمی ها در فضای مجازی، مخاطبان خود را درگیر برند کنید.

جهت دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی میتوانید از این ابزار بهره ببرید. همچنین به ساخت هویت و شخصیت برند خود در فضای مجازی کمک نمایید. استفاده از نظرسنجی های مجازی در دراز مدت به تعامل بیشتر شما با مشتریان کمک کرده و میتوانید از این طریق نیاز بازار هدف را پیدا کرده و در جهت رفع آن تلاش کنید.

  •   Ahrefs

اما Ahrefs مجموعه ای از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را ارائه میدهد که بهینه سازی وب سایت بر اساس نیازهای بازاریابی را برای شما آسان می کند. از این ابزار جهت بررسی بک لینک ها استفاده میشود. به شما اجازه بهینه سازی وب سایت را میدهد. میتوانید با آن برای سایت خود محتواهای استراتژیک انتخاب کرده و به تجزیه تحلیل سایت رقبا نیز بپردازید.

  •   SEMRUSH

در آخر به معرفی SEMRUSH از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. جهت بازاریابی یکپارچه مورد استفاده قرار میگیرد. با SEO، بازاریابی محتوا، تحقیقات بازار، تبلیغات، مدیریت رسانه های اجتماعی و مدیریت شهرت موتورهای جستجو، به رشد دید آنلاین کسب و کار کمک می کند.

ابزار بازاریابی

 توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ( بخش اول )

در این قسمت به توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و ویژگی های هر یک میپردازیم. جهت آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ میتوانید به سایت سیتی سایت مراجعه کنید. این شرکت با استخدام غیر حضوری در حوزه دیجیتال مارکتینگ، توانسته سفارش تولید محتوا در حوزه های مختلف را به خوبی انجام دهد.

1- از جمله ویژگی های MailChimp میتوان به ارائه و تولید محتوای بهتر با ابزارهای طراحی آسان اشاره کرد. اگر میخواهید طرح های سفارشی تولید کنید از ابزار Ai-powered استفاده نمایید. با این ابزار میتوانید برند خود را در ذهن مخاطب حفظ کنید. به این وسیله که مشتریان تان را با پیام های تبریک تولد، خوش آمد گویی و اعلان های سفارش خوشحال نمایید.

2- ویژگی های Google Analytics به این صورت است که به شما اجازه میدهد، داشبورد و معیارهای خود را برای دسترسی بهتر به داده ها تنظیم کنید. کمک می کند، بهتر مخاطب را درک کرده و صفحه خود را از لحاظ بصری، برای مخاطب جذاب تر کنید. فرود خود را با ارائه تجربه بصری تر به مشتریان جذاب تر کنید.

همچنین به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد کسب و کار کشف کرده و با کمک ابزارهای گزارش دهی مختلف، بینش ها را به اشتراک بگذارید. در نهایت گوگل آنالیتیکس با هزاران ویژگی، قابلیت و توانایی ایجاد گزارش های سفارشی و داشبورد را در اختیار شما خواهد گذاشت.

توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ( بخش دوم )

3- گوگل ادز، از جمله راحت ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، جهت افزایش ترافیک، بازدید و ورود به فروشگاه های آنلاین از طریق کلیک میباشد.

4- اما با ترلو میتوانید کارت هایی حاوی یادداشت های موضوعی تولید کرده و موضوعات مورد نظر را به تیم های خاص اختصاص دهید. این ابزار کار از راه دور را برای شما و تیم کاری تان تسهیل می کند. از هر نقطه حتی از منزل می توانید کار کرده و بهره وری تان را افزایش دهید. توصیه میشود از این ابزار جهت سازماندهی کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کرده و کار تیمی را از دست ندهید.

کسب و کار آنلاین

توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ( بخش سوم )

5- به وسیله Slack میتوانید با اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ از طریق وب ارتباط برقرار کرده و مسائل مربوط به پروژه و تیم را دنبال کنید. همچنین از طریق آن می توانید کنفرانس ویدیویی انجام داده و کارایی سازمانی خود را افزایش دهید. به عنوان یک برنامه پیام رسان، پلتفرمی برای ایجاد گروه های عمومی و خصوصی جهت رد و بدل کردن پیام ها، استفاده میگردد.

6- با ابزارهای موجود در Yoast SEO میتوانید به بهینه سازی وب سایت خود بپردازید. از جمله این اقدامات میتوان به تجزیه و تحلیل محتوای داخلی، مدیریت توضیحات، کلمات کلیدی متا، قطعه‌های غنی، ویژگی‌های اجتماعی، نقشه‌های سایت XML، و همچنین ویژگی‌هایی برای مدیریت محتوای تکراری اشاره کرد.

این ابزار در بین سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به شما امکان می دهد محتوای بهتری برای کمپین های بازاریابی دیجیتال خود بنویسید. این افزونه به شما امکان دسترسی به متا باکس Yoast SEO را می دهد تا توضیحات متا و عنوان متا را برای محتوای خود اضافه کنید. علاوه بر این، نیازی به نصب افزونه شخص ثالث برای نقشه های سایت XML ندارید.

به طور خودکار نقشه های سایت XML را برای وب سایت ها تولید می کند و آنها را به موتورهای جستجو ارسال می کند. بهترین بخش این است که می توانید از فید RSS خود در برابر سرقت ادبی و خراش های محتوا محافظت کنید. این از برند شما در برابر کپی کردن محتوای شما توسط وب سایت های دیگر و انتشار آن به عنوان مال خود محافظت می کند.

Yoast SEO

ادامه توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

7- SurveyAnyplace به شما امکان می‌دهد پرسشنامه‌هایی ایجاد کنید که بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند. در ازای پاسخ دهندگان مشاوره شخصی ارائه می کند. به درک خواسته های بازار، آنچه مشتریان می خواهند، به دنبال چه ویژگی هایی هستند؟ و موارد دیگر کمک می کند.

8- با ابزار Ahrefs میتوانید به تجزیه تحلیل رقبا پرداخته و پروژه های خود را مدیریت نموده و پیشرفت خود در وب سایت را رتبه بندی کنید.

9- در توصیف آخرین ابزار بازاریابی یعنی SEMRUSH، لازم به ذکر است، این ابزار سبب افزایش ترافیک سایت با ابزارهای سئو میشود. این ابزار استراتژی های رقبا را آشکار کرده و به شما راه هایی برای دستیابی به مشتریان بیشتر ارائه دهد.

از آنجایی که استفاده از فضای مجازی جهت خرید و فروش افزایش یافته است، با هزینه اندک میتوانید این ابزارها را فرا گرفته و در کسب و کار خود به کار بندید. استقبال از فروش آنلاین به قدری افزایش یافته است که حقوق دیجیتال مارکتینگ در کانادا طبق آمار، به 2000 دلار در سال هم رسیده است.

 کلام پایانی

کسب و کار در فضای آنلاین رو به رشد است. با یادگیری ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و شناخت آنها همچنین کار با ابزارها، میتوان به رشد وب سایت خود کمک کرده و فروش خود را افزایش داد. بازاریابی دیجیتال به دلیل خلاقیت همگان در معرفی برند و محصولات خود کاری متغیر است.

تمامی سازمان ها باید به جدیدترین متدهای بازاریابی مجهز شده و متناسب با اهدافی که برای رشد کسب و کار و مخاطبان خود در نظر دارند، ابزارهای مختلف را به کار ببندند. هر کس متناسب با هدفی که از کسب و کار خود دارد بهتر است ترکیبی از انواع ابزار بازاریابی را برای رشد کسب و کار خود به کار بندد. علاوه بر این موضوع بهتر است متدهای روز دنیای دیجیتال را نیز مطلع شده و خود را با آنها سازگار و به روز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *