مقدمه
قبل از اینکه به تعریف تبلیغات و بازاریابی آنلاین بپردازیم، لازم است در مورد مزیت های آنلاین شدن خرید و فروش صحبت کنیم. با ظهور اینترنت و افزایش جمعیت، همچنین افزایش هزینه ها در راه اندازی کسب و کارها، کوچ صاحبان کار به فضای دیجیتال شروع شد.
مسلما مدیریت یک کسب و کار در فضای اینترنت، بدون هزینه جا و مکان، کم هزینه تر و راحت تر میباشد. از طرفی با افزایش ترافیک و جمعیت، اکثر پرداخت ها و خریدها، اینترنتی شده است، پس استفاده شرکت ها از این فضا برای فروش بیشتر توصیه میگردد.
خرید اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، مزیت های فراوانی دارد که رفت و آمد کمتر و سهولت خرید در کمترین زمان، از جمله این موارد است. افزایش رضایت به دلیل دسترسی آسان و عادلانه افراد در موقعیت های جغرافیایی مختلف به بهترین لوازم و برندها در سطح کشور و جهان، از دیگر مزایا است. اینترنت و کسب و کار آنلاین، معرفی محصولات و بازاریابی را آسان نموده و هزینه های تبلیغات سنتی را به مراتب کاهش داده است.
تعریف تبلیغات آنلاین
در تعریف تبلیغات و بازاریابی آنلاین، لازم به ذکر است به کلیه فعالیت هایی که در فضای اینترنت جهت جذب مخاطب انجام می شود، بازاریابی دیجیتال گفته میشود. برای ورود به دنیای دیجیتال جهت کسب و کار، به یک پلتفرم نیاز است. ساخت وب سایت، افتتاح حساب در شبکه های مجازی و کار روی این دو کانال ارتباطی، از جمله گام های دستیابی به یک کسب و کار آنلاین میباشد.
بسته به بزرگی یا کوچکی یک کسب و کار، کانالی که میتوان برای فروش انتخاب کرد، متفاوت میباشد. خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی، در بستر اینترنت، با سئو روی سایت و برندینگ شرکت مورد نظر صورت میگیرد. هزینه های سئو جهت دسترسی مخاطبان به محتوای سایت، همچنین هزینه های تبلیغات در فضای مجازی جهت دیده شدن برند، به مراتب از تبلیغات سنتی کمتر میباشد.
همانطور که میدانید، تعداد کسانی که اکثر وقت خود را در اینترنت و گوشی سپری می کنند، بسیار زیاد است. بهترین استفاده از توجه و تمرکز این قشر، ارائه و تولید محتوا میباشد. با تولید محتوای مرتبط با حوزه فعالیت خود، میتوانید بیشترین جذب مخاطب و جلب توجه را بین مخاطبان داشته باشید.
بازاریابی آنلاین چه مزایایی دارد؟
تبلیغات و بازاریابی آنلاین مزیت های فراوانی دارد. به همین دلیل، اکثر مشاغل سنتی به آنلاین کردن فروشگاه های خود اقدام کرده اند. کار در این فضا به قدری لذت بخش و آسان است که بسیاری از افراد از داخل منزل اقدام به معرفی خود و کسب و کارشان نموده اند.
بسیاری از مشاغل و ارائه خدمات به وجود آمده که تا قبل از اینترنتی شدن معاملات، بسیاری از آنها وجود نداشته است. از دیگر مزایای تبلیغات و بازاریابی آنلاین، کنترل و مدیریت مخاطب است. در تبلیغات سنتی از صدا و سیما، رادیو و کرایه بیلبورد در مسیرهای جاده ای، نمی توان شمارش کرد چند نفر تبلیغ را دیده و جذب آن شده اند.
در تبلیغات آنلاین، می توان جذب مخاطب را از بین سنین و جنسیت های مشخص صورت داد. با ابزارهای سئو میتوان تشخیص داد چه تعداد کلیک یا بازدید از پیج صورت گرفته و کدام محتوا با چه موضوعیتی قادر به جلب توجه مخاطب میباشد. در نتیجه روی آن مانور داد. علاوه بر این می توان فعالیت رقبا و میزان سرمایه گذاری آنها را رصد کرده و پا به پای آنها با ایجاد خلاقیت، در جهت جذب مشتری، فعالیت نمود.
با دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای فروش اینترنتی حرفه ای، میتوانید از سراسر ایران یا جهان، رصد شده و سفارش بگیرید. مهمتر از همه، برقراری ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده است. به حذف واسطه ها و سود کاذب منجر شده و میتوانید به راحتی از نظر مخاطبان و دغدغه مشتریان مطلع گردید.
انواع و استراتژی های تبلیغات اینترنتی
در مسیر تبلیغات و بازاریابی آنلاین، انواع استراتژی و روش های معرفی کسب و کار به مخاطب وجود دارد. یکی از آنها بازاریابی از طریق تبلیغ در گوگل میباشد. شما از طریق استخدام متخصصان سئو که روی نرم افزارهای مربوط به این حوزه تسلط دارند، می توانید فروش خود را افزایش دهید.
روش دیگر تبلیغات، پرداخت به ازای هر کلیک است. به این صورت که شما از طریق پرداخت هزینه تبلیغات به گوگل، لینک خود را در سایت های مختلف قرار میدهید. افراد از طریق کلیک روی آگهی به صفحه شما هدایت میشوند. اگر سایت یا صفحه فروش شما، آماده و پر محتواست، میتوانید از این طریق مخاطبان زیادی را به صفحه خود جذب کرده و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید.
گسترده ترین نوع تبلیغات، تبلیغات از طریق شبکه های مجازی مثل تبلیغات در اینستاگرام (Instagram) میباشد. با ارسال پیامک و ایمیل مارکتینگ نیز میتوانید حوزه کاری خود را به سمع و نظر دیگران برسانید. با تولید ویدیو و پادکست های تبلیغاتی، افراد زیادی را میتوانید به صفحه خود بکشانید. شرط فروش بیشتر از طریق تبلیغات آنلاین، ارائه محتوا های خلاقانه به دور از کپی و تقلید میباشد.
عوامل موثر بر هزینه تبلیغات آنلاین
عوامل زیادی روی تبلیغات و بازاریابی آنلاین هر برند و شرکت تاثیرگذار است. مسلما بودجه ای که هر برند یا شرکت برای تبلیغات آنلاین کسب و کار خود در نظر میگیرد، متفاوت است. بسته به وسعت کسب و کار، تعداد پلتفرم ها و میزان تولید، این بودجه متغیر میباشد.
تعداد متخصصانی که روی برند کار می کنند، کیفیت تولید محتوا، میزان سفارش تولید محتوا نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در بودجه تبلیغاتی است. تعداد پلتفرم هایی که در کمپین تبلیغاتی روی آن کار میشود، سن و جنسیت مخاطبان، از دیگر عوامل میباشد. زمان نیز از جمله عوامل موثر بر هزینه تبلیغات است.
تبلیغات و بازاریابی آنلاین که مستقیم مخاطب را با تولید کننده ارتباط میدهد، کاری بسیار حساس است. میتوان با مدیریت عوامل موثر، بیشترین بازدهی را با کمترین میزان سرمایه گذاری داشت. با مشخص کردن زمان شروع تبلیغات، میزان تعطیلات در ماه، ساعات اوج ترافیک و بازدید مخاطبان از پلتفرم مربوطه، تعیین کلمات کلیدی پر جستجو، میتوان هزینه تبلیغات را کاهش و اثر بخشی آنرا افزایش داد.
هر سایت، با توجه به رتبه الکسا و میزان مخاطبینی که دارد، هزینه تبلیغات شما را تعیین می کند. جهت بررسی هزینه بازاریابی آنلاین خود باید به این عامل نیز توجه داشته باشید. مورد دیگر، میزان تجربه کاری نویسندگان، گرافیست ها و پادکسترهایی که کار تولید محتوا برای سایت شما را به عهده دارند.
کلام پایانی
در پایان موضوع تبلیغات و بازاریابی آنلاین، به معرفی مجموعه سیتی سایت، از بهترین سایت های بازاریابی اینترنتی میپردازیم. در این مجموعه اکثر صاحبان کسب و کار، با کمترین صرف انرژی می توانند محتواهای یونیک و جذاب در نوع های مختلف، دریافت کنند.
با دریافت مشاوره کسب و کار آنلاین از متخصصان سئو و بازاریابی این مجموعه، میتوانند حدود سرمایه گذاری لازم و چشم انداز پیش روی خود را ارزیابی کنند. مشاورین دیجیتال مارکتینگ، کمپین های تبلیغاتی برای شما طراحی کرده و بودجه لازم را جهت سرمایه گذاری درست تخمین میزنند.
جهت بررسی میزان بودجه لازم جهت سرمایه گذاری روی تبلیغات و بازاریابی آنلاین سایت خود و بهینه سازی نرخ تبدیل، به راحتی به این سایت مراجعه کرده و هزینه های خود را بررسی کنید. متخصصین سئوی سیتی سایت با توجه به موضوع سایت و کسب و کار شما، کمپین تبلیغاتی مناسبی برایتان طراحی کرده و میزان تولید محتوا، نوع تبلیغات و هزینه آن را برای شما محاسبه می کند.