یکی از بزرگترین چالش هایی که هنگام راه اندازی و طراحی یک فروشگاه اینترنتی با آن روبه رو هستیم این است که واقعا چه محصولی را برای فروش اینترنتی انتخاب کنیم؟ یافتن محصولات سودآور و پرطرفدار برای فروش اینترنتی یکی از مهم ترین مواردی است که در ابتدای راه باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین حتما می دانید که رقابت در فروش آنلاین محبوب ترین دسته بندی محصولات این روزها زیاد است. بنابراین هر آنچه برای فروش آنلاین در نظر می گیرید احتمالا قبلا هم فروخته شده است.
با این وجود خوشبختانه هنوز فرصت های طلایی زیادی برای ورود به تجارت آنلاین و طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد. در ادامه لیست کوتاهی از روش های عملی پیدا کردن محصولات برای فروش در فروشگاه آنلاین ارائه شده است.
چه محصولی را برای فروش اینترنتی انتخاب کنیم؟
انتخاب یک محصول یا دسته بندی مناسب می تواند در موفقیت تجارت آنلاین شما موثر باشد. محصولاتی که انتخاب می کنید کل تجارت شما را از بازاریابی تا حمل و نقل ، قیمت گذاری ، و توسعه بیشتر محصول تشکیل می دهد. در اینجا قصد داریم به بررسی چگونگی یافتن محصول پر فروش در اینترنت و نکات مربوط به فروش آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
۱٫سعی کنید یکی از مشکلات مشتریان را حل کنید
حل مشکل مشتری همیشه یک روش موثر برای فروش کالایی است که مردم واقعا به آن نیاز دارند. شما باید ضعف محصولات فعلی و تجربیات ناخوشایند مشتریان را بیابید و سعی کنید در محصول جدید خود این نقص ها را برطرف نمایید. دقت نمایید آگاهی کامل از نکات ضعف و مشکلات کوچکی که برخی از محصولات دارند ، می تواند همان چیزی باشد که برای ایده پردازی محصول سودآور بعدی خود نیاز دارید.
۲٫ جذب علاقه مندی مشتریان
طراحی فروشگاه اینترنتی بر اساس جذب مشتریان با محصولات پرطرفدار همیشه ایده خوبی است. وقتی مصرف کنندگان علاقه خاصی به تجارت یا سرگرمی خاصی دارند ، معمولاً تمایل بیشتری به سرمایه گذاری دارند تا کالای دقیقا مورد نظر خود را به دست آورند. این تمایل به پرداخت می تواند یک صلاحیت مهم در هنگام ارزیابی فرصت بالقوه هر محصول یا مجموعه محصولات باشد. ایجاد مزایای اضافی می تواند باعث ایجاد سطح بالاتری از تعامل و وفاداری با نام تجاری شما شود. زیرا اکثر مشتریان محصولات با ارزش افزوده بیشتر را ترجیح می دهند.
۳٫ با اشتیاق شخصی خود پیش بروید
گرچه انتخاب محصولات بر اساس علایق شخصی شما کمی خطرناک باشد. اما اگر از دانش فنی لازم برای ایجاد و موقعیت یابی یک محصول منحصر به فرد برخوردار باشید این ایده می تواند برای شما سودآور گردد.
۴٫ تجربه حرفه ای خود را در نظر بگیرید
آیا کار در یک صنعت خاص به شما در یادگیری جزئیات کمک کرده است؟ در این صورت شما مهارت یا مجموعه خاصی از تجربیات را خواهید داشت که باعث می شود نسبت به یک فرد معمولی در یک موضوع خاص آگاهی بیشتری داشته باشید. تبدیل تخصص شما به تجارت آنلاین و طراحی فروشگاه اینترنتی بر همین اساس یک روش هوشمندانه برای ورود سریع به بازار آنلاین است که کپی برداری از آن برای دیگران آسان نیست.
۵٫ از روندها استفاده کنید
تشخیص زودهنگام یک روند می تواند یک پیروزی چشمگیر برای یک تجارت جدید باشد و به شما این امکان را می دهد تا قبل از دیگران فرصتی برای رهبری در تجارت خود پیدا کنید. همچنین به لطف ماهیت دیجیتال مارکتینگ ، هزینه های پرداختی برای تبلیغات شما احتمالاً کمتر خواهد بود و فرصت های ایجاد ترافیک طولانی مدت در SEO نیز موجود است. برای طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان همین الان با ما تماس بگیرید. فقط نکته اصلی این است که “مد” را با “روند” واقعی اشتباه نگیرید. مد چیزی است که کاملاً مبتنی بر تازگی است و برای مدت کوتاهی در مرکز توجه قرار می گیرد. در حالی که روندهای جدید می توانند فرصت های بسیار خوبی در بازاریابی طولانی مدت ایجاد کنند. برای پیدا کردن روندهای جدید می توانید:
- به هشتگ های پرطرفدار در توئیتر یا اینستاگرام توجه کنید.
- به محبوبیت موضوعات در طول زمان نگاه کنید و ببینید چه چیزی باعث افزایش علاقه می شود.
- “صفحه اول جستجو در اینترنت” معمولا محصولات پرطرفدار را نشان می دهند.
- نظرات مشتریان درباره محصولات موجود را بخوانید.
- اگر در حال حاضر فروشگاه ندارید ، بررسی نظرات مشتریان در سایر فروشگاه ها در مورد مارک ها و محصولات صنعت مورد نظر شما می تواند مفید باشد.
۶٫ فرصت های محصول را در کلمات کلیدی پیدا کنید
موتورهای جستجو یک کانال مهم بازاریابی هستند. جستجوی فرصت های کلمات کلیدی به معنای جستجوی استراتژیک یک محصول بر اساس سوالات جستجوی افراد ، تعداد جستجوها در ماه و رقابت کلی برای آن جستجوها است. این روش می تواند کاملاً فنی باشد که به درک متوسطی از تحقیقات کلمات کلیدی و همچنین بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارد.
جفت شدن تقاضای محصول با کلمات کلیدی موجود می تواند یک روش موثر برای جذب ترافیک ارگانیک سازگار از Google باشد. اما اگر بیش از حد به ترافیک موتور جستجو اعتماد کنید ممکن است بیشتر در معرض تغییرات الگوریتم های گوگل قرار بگیرید.
همچنین به یاد داشته باشید که Google تنها مکانی نیست که افراد جستجوی خود را در آن شروع می کنند و به همین ترتیب تنها مکانی برای جستجوی کلمات کلیدی نیست. بنابراین به بازارهای آنلاین دیگر نیز توجه نمایید.
۷. موارد پرطرفدار در بازارهای آنلاین را مرور کنید
اگر ترجیح می دهید محصولات خود را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید ، هنوز هم می توانید با بررسی موارد محبوب و پرطرفدار در بازارهای دیگر ، الهام بگیرید. در سایت هایی مانند آمازون و دیجی کالا بگردید و لیست هایی از محصولات پر فروش و پر طرفدار را پیدا کنید.
۸٫ درباره محصولات با حاشیه سود بیشتر تحقیق کنید
شما باید نه تنها هزینه تولید محصول ، بلکه هزینه تبلیغ ، نگهداری و حتی حمل آن را نیز در نظر بگیرید. به دنبال اقلام کم هزینه باشید که بتواند بازده بالایی از سرمایه (ROI) داشته باشد. به یاد داشته باشید ، حمل اقلام سبک وزن ارزان تر خواهد بود. بنابراین فقط به دلیل ارزان بودن خرید کالایی به صورت عمده ، نمی توان نتیجه گرفت که بالاترین میزان بازگشت سرمایه را به دست می آورید.
۹٫ جستجوی خود را با محصولات مرتبط شروع کنید
آیا علاقه ویژه ای به صنعت یا دسته بندی خاصی دارید؟ موارد یا کالاهای مرتبط را که مشتریان اغلب با هم خریداری می کنند بررسی کنید. آمازون یا دیجی کالا منبع مفیدی برای این امر است ، زیرا مکان های مختلفی در این سایت ها وجود دارد که محصولات پرطرفدار را نمایش می دهد.