طراحی سایت

سایت فروشگاهی یا اپ فروشگاهی

یکی از چالش هایی که معمولا هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین مطرح می شود شک و تردید برای طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت وب سایت یا اپلیکیشن است. در واقع مشتری می خواهد بداند آیا باید به دنبال راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی باشد یا یک اپلیکیشن تلفن همراه؟ به خصوص افرادی که قصد دارند برای اولین بار از بستر تبلیغاتی آنلاین استفاده کنند باید با درک کامل از ویژگی های سایت فروشگاهی یا اپ فروشگاهی ، بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب نمایند.

همچنین گاهی اوقات راه اندازی همزمان سایت فروشگاهی و اپلیکیشن فروشگاهی به بودجه زیادی نیاز دارد که همه کسب و کارها  قادر به تامین آن نیستند. بنابراین بد نیست ابتدا فعالیت خود را با یکی از آنها شروع کرده و سپس در مراحل بعدی توسعه کسب و کار خود بر روی بستر فروش آنلاین دیگر نیز سرمایه گذاری کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ سیتی سایت ، ارائه دهنده خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان در ادامه در خصوص سایت و اپ فروشگاهی بیشتر توضیح خواهد داد.

سایت فروشگاهی یا اپ فروشگاهی

با هجوم تلفن های هوشمند در چند سال اخیر ، مدل کسب و کارهای آنلاین تا حدودی تغییر کرده است. امروزه مشاغل به لزوم استفاده موثر از کانال های تلفن همراه برای جذب مشتری پی برده اند. اکنون آنها برای بهبود تجربه مشتری و افزایش نرخ تبدیل خود ، باید از اپلیکیشن ها و همینطور وب سایت های فروشگاهی موبایل فرندلی استفاده نمایند.

از طرفی هنوز کاربران زیادی در سراسر جهان هستند که از لپ تاپ و دسک تاپ برای ورود به اینترنت استفاده می کنند. به این ترتیب شما به عنوان مالک یک کسب و کار آنلاین باید ببینید کدام یک از سایت فروشگاهی یا اپ فروشگاهی برای تجارت شما ارزش افزوده بیشتری را ایجاد می کند.

انتخاب بین اپ موبایل و وب سایت فروشگاهی به هزینه ها ، قابلیت استفاده ، ویژگی های مورد نیاز و مخاطب هدف شما بستگی دارد. بنابراین  شما باید کاربران خود را در مرکز هدف قرار داده و سپس تصمیم لازم را در مورد توسعه هر یک از این بسترها بگیرید.

توضیحات ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کند تا راحت تر تصمیم بگیرید که به منظور طراحی فروشگاه اینترنتی چه زمانی باید به سراغ توسعه برنامه تلفن همراه بروید و چه زمانی باید برای طراحی وب سایت فروشگاه خود اقدام کنید.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب سایت فروشگاهی یا اپ فروشگاهی

  • دانستن اهداف محصول خود

با توجه به اینکه شما در شرف راه اندازی خدمات و راه حل های جدیدی هستید ، بدیهی است علاوه بر سود عمومی مشتریان و ایجاد تغییر در زندگی مردم ، اهداف تجاری خاصی را نیز در ذهن خود داشته باشید. برای این منظور ، شما باید در مورد ایده برنامه خود صریح و واضح باشید و به دنبال آن درک کاملی از بازار هدف خود و انتظارات مربوط به ایده تجارت خود داشته باشید. بعلاوه شما باید جنبه هایی مانند ترجیح بازار هدف خود ، دانش در مورد رقبا و محدودیت های بودجه را نیز در نظر بگیرید.

  • درک اولویت بازار هدف

برای این منظور ، شما باید مشتریان و الگوی استفاده آنلاین آنها را بشناسید. شما می توانید از داده هایی که در طول توسعه تجارت آنلاین خود جمع آوری کرده اید استفاده کنید و همچنین اطلاعات مربوط به کاربران فعلی خود را جمع آوری کنید و ببینید اکثریت آنها ترجیح می دهند از وب سایت فروشگاهی خرید کنند یا از اپ فروشگاهی.

  • دسترسی به زمان واقعی

شما باید از خود بپرسید کدام یک از برنامه ها ( وب سایت یا اپ) دسترسی سریع به کاربران شما را فراهم می کند و در نتیجه تعامل بیشتری را با کاربران شما دارد.به عنوان  مثال برای برخی از مشاغل ،  برنامه های موبایل تجربه تعاملی و همینطور دسترسی در زمان واقعی بیشتری را برای کاربرانی که به طور کلی به دنبال خدمات درخواستی و در حال حرکت هستند ، ارائه می دهند و شاید بعد از توسعه یک برنامه موبایل ، بتوان یک وب سایت نیز ایجاد کرد تا مخاطبان بیشتری را هدف قرار داد.

  • توجه به میزان تعامل مشتریان با کسب و کار

اگر محصول شما به گونه ای است که تعامل بیشتری را با مشتریان شامل می شود (برای مثال پنج یا شش بار در طول هفته) ، سرمایه گذاری بر روی یک برنامه تلفن همراه شاید تصمیم بهتری باشد. به عنوان مثال ، رزرو یک میز شام با کلیک کردن روی چند دکمه روی دستگاه تلفن همراه و سپس تایپ جزئیات در اپلیکیشن راحت تر است.

هدف اساسی افرادی که می خواهند از چنین برنامه هایی استفاده کنند این است که آنها می خواهند بلافاصله به محصولات و خدمات  شما دسترسی پیدا کنند و همینطور نمی خواهند وقت خود را با وارد کردن URL ها و انتظار برای بارگیری وب سایت تلف کنند.

اما اگر پس از بررسی های انجام شده بر روی بازار هدف خود دریافتید تعاملات شما با مشتریان کمتر اما طولانی مدت هستند ، قطعاً بهتر است برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی اقدام نمایید.

  • استفاده از ویژگی های تلفن همراه

برنامه های تلفن همراه همچنین از مزایای استفاده از ویژگی های دستگاه تلفن همراه مانند دوربین ، لیست تماس ، GPS ، تماس تلفنی ، شتاب سنج ، مکان یاب و غیره برخوردار هستند. چنین ویژگی هایی ، هنگامی که در داخل یک برنامه استفاده می شود ، می تواند تجربه کاربر را تعاملی و سرگرم کننده سازد.

شایان ذکر است وب سایت ها نیز می توانند از  برخی ویژگی های دستگاه تلفن همراه مانند دوربین ، GPS و غیره استفاده کنند. با این وجود محدودیت های تکنولوژیکی در استفاده از تمام ویژگی های چندرسانه ای دستگاه که در اپ موبایل وجود دارد ، محسوس است.

  • بررسی هزینه های توسعه

یکی از مشکلات برنامه های موبایل این است که باید برای iOS و Android به صورت جداگانه توسعه یابد که همین امر هزینه بر خواهد بود و شما را مجبور می کند تا دو بودجه جداگانه برای تهیه آنها در نظر بگیرید. اما این در حالی است که وب سایت فروشگاهی در تمام گوشی ها ، تبلت ها و … قابل دسترسی است. البته طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت وب سایت سفارشی ممکن است هزینه بیشتری نسبت به ساخت یک برنامه تلفن همراه برای هر یک از سیستم عامل ها داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها با یک متخصص طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان تماس بگیرید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *