طراحی سایت

10 ضرورت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

 

وبلاگ یک فروشگاه اینترنتی با افزایش تعامل و حس اعتماد در کاربران، باعث بهبود سئو سایت شده و در نتیجه شما فروش و ترافیک بیشتری را تجربه می کنید. اما آیا مزایای داشتن وبلاگ فروشگاهی به این موارد ختم می شود؟ چطور می توانیم برای فروشگاه اینترنتی خود وبلاگ ایجاد کنیم؟ در ادامه این مطلب علاوه بر بررسی ضرورت وبلاگ فروشگاهی، نحوه ساخت وبلاگ فروشگاهی را نیز گفته ایم.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ در واقع همان صفحات مجلات و یا روزنامه ها هستند، که در فضای اینترنت در وبسایت ها منتشر می شوند. هر وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی، متناسب با نوع فعالیت و حوزه کاری خود، محتوا و مطالب متفاوتی را در وبلاگ سایت، برای کاربران خود قرار می دهد.

 

چرا باید وبلاگ فروشگاهی داشته باشیم؟

همانطور که می دانید، یکی عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش و رتبه سایت در گوگل، تولید محتوای سایت فروشگاهی براساس اصول سئو و به صورت منظم می باشد. اگر فروشگاه اینترنتی شما قسمتی تحت عنوان وبلاگ داشته باشد، می توانید اقدام به تولید محتوا، متناسب با حوزه کاری و نیاز مخاطبان خود کنید. به این ترتیب کاربران بیشتر به خرید از فروشگاه اینترنتی شما اعتماد می کنند و همیشه برای خواندن محتواهای جدید به وبلاگ سایتتان سر خواهند زد.

از طرفی موتورهای جستجو مانند گوگل، اهمیت خاصی به متن کاربرپسند و نسبتا طولانی می دهند. پس داشتن وبلاگ فروشگاهی، در افزایش رتبه شما در گوگل بسیار موثر است. در ادامه این مطلب به بررسی ضرورت داشتن وبلاگ فروشگاهی می پردازیم.

 

1. افزایش ترافیک و بازدید فروشگاه اینترنتی

همانطور که گفتیم، وبلاگ فروشگاهی در بهبود سئو سایت نقش مهمی دارد. با ایجاد وبلاگ فروشگاهی رایگان، میتوانید بدون صرف هزینه برای تبلیغات، کاربران هدف را به سوی خود جذب کنید. امروزه اکثر مردم، پاسخ سوالات خود را در حوزه های مختلف در همین صفحات وبلاگ پیدا می کنند. بنابراین، با تولید محتوا متنی، تصویری و یا ویدیویی در وبلاگ خود، کاربر را جذب کنید. آمار فروشگاه های اینترنتی بزرگی همچون دیجی کالا نشان میدهد که بسیاری از این کاربران، به واسطه وبلاگ، به مشتری دائمی شما تبدیل خواهند شد.

تاثیر وبلاگ در فروشگاه اینترنتی

2. افزایش سئو سایت فروشگاهی

از آنجایی که فروشگاه های اینترنتی، تعداد صفحات و محصولات محدودی دارند، برای اینکه از نظر گوگل به عنوان یک سایت فعال شناخته شوند، لازم است که صفحات جدید تولید کنند. تولید صفحات جدید، به معنی تولید محتوا و یا صفحات بی کیفیت و بی ارزش نیست؛ بلکه صفحاتی از دید گوگل ارزشمند هستند، که مطالب مفید و کاربر پسند ارائه دهند. با توجه به موارد گفته شده، با وجود وبلاگ فروشگاه اینترنتی و تولید محتوا منظم و مفید، می توانید فروش سایت فروشگاهی خود را چند برابر کنید و سئو فروشگاه اینترنتی را افزایش دهید. 

بیشتر بخوانید: تکنیک های سئو

3. افزایش ارتباط با کاربران

با نوشتن محتواهای منظم و مرتبط با حوزه کاری خود و قرار دادن بخش نظرات، در انتهای صفحات وبلاگ فروشگاهی با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. با مطالعه نظرات و تعامل بیشتر با کاربران، می توانید با نظرات، دیدگاه ها و نیازهای کاربران آشنا شوید و مطابق با آنها اقدام به بازاریابی محتوایی کنید. بهترین نوع تولید محتوا، محتوایی است که در آن سوالات و نیاز کاربران سایت پاسخ داده شود.

 

4. بازگشت دوباره کاربران به سایت

داشتن یک وبلاگ قوی با محتوای با کیفیت در حوزه کاری خود، سبب می شود کاربران، فروشگاه شما را یک منبع معتبر و مهم برای کسب اطلاعات در همان حوزه مربوطه بدانند و به سایت شما بار دیگر مراجعه کنند. توجه کنید که این امر در دریافت بک لینک واقعی نیز موثر خواهد بود. 

 

5. جلب اطمینان مشتریان

شما باید به مشتریان، صداقت خود را ثابت کنید تا آنها به شما اعتماد کنند. برای جلب اعتماد مشتریان می توانید با کارمندان خود یا مشتریان راضی مصاحبه کنید و این مصاحبه را در بخش وبلاگ قرار دهید. همچنین می توانید یک گزارش تصویری از قسمت های مختلف، تولید و بسته بندی محصولاتتان در وبلاگ قرار دهید. درباره افزایش اعتماد به فروشگاه اینترنتی در مقاله جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی بیشتر بخوانید.

 مزایای وبلاگ فروشگاهی

6. لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی یکی از راه های افزایش بازدید سایت و همچنین افزایش سئو سایت است. شما به کمک بخش وبلاگ سایت خود می توانید به سایر بخش های داخلی سایت، لینک بدهید و کاربران را با محصولات و خدمات خود بیشتر آشنا کنید که به این تکنیک لینک سازی داخلی گفته می شود. همچنین لینک دهی خارجی به سایت های مرجع و پر بازدید تر که رقیب شما نیستند، باعث افزایش اعتبار سایت شما خواهد شد. در محتوا ” لینک بیلدینگ چیست ” می توانید نکات مهمی را برای لینک سازی داخلی و خارجی مطالعه کنید.

 

7. معرفی محصولات جدید و تبلیغات طولانی مدت

پس از آنکه وبلاگ فروشگاهی شما رشد کرد و صفحات آن در گوگل ایندکس شدند، می توانید محصولات جدید و یا خدمات تازه خود را در بین مطالب وبلاگ معرفی کنید. به مرور زمان خواهید دید که بیشتر مشتریان جدید شما از پست های قدیمی وبلاگ ها خواهند آمد. از طرفی سایت های فروشگاهی به گونه ای هستند که نمی توانند راجب یک محصول توضیحات زیادی بدهند. بنابراین در قسمت وبلاگ، پس از معرفی محصولات جدید، میتوانید اطلاعات جامع و کامل تری از جمله فواید محصول، نحوه کار با محصول و … را به کاربر ارائه دهید. همچنین می توانید، در این قسمت تبلیغات همیشگی خود نیز انجام دهید و سال ها از آنها کسب درآمد داشته باشید.

 

8. برندسازی فروشگاه شما

اگر شما برای محصولات و خدمات خود ارزش قائل شوید، در نتیجه کاربران نیز جذب کسب و کار شما میشوند. با تولید محتوای اصولی، منظم و مرتبط در حوزه کاری خود در قسمت وبلاگ، برای کارتان ارزش آفرینی کنید. این اهمیت ویژه شما به کسب و کارتان، حس خوبی به کاربران القا میکند. همین امر میتواند به برند سازی فروشگاه شما کمک کند.

 

9. امکان تبلیغ فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از مزایای ساخت وبلاگ فروشگاهی، تبلیغ فروشگاه اینترنتی با هزینه بسیار پایین است. یکی از تکنیک های معرفی محصولات و یا خدمات به مردم، معرفی آنها در محتواهای وب سایت است. یعنی شما می توانید در بخش وبلاگ فروشگاه، محتوایی را مرتبط با یکی از محصولات و یا خدمات بنویسید. سپس از آن محتوا به صفحه محصول یا خدماتتان لینک داده و آن را تبلیغ کنید.

تاثیر وبلاگ فروشگاه اینترنتی

10. کشف نیاز روز مردم

یکی دیگر از مزایا ساخت وبلاگ فروشگاهی، بدست آوردن نیاز روز مردم است. شما می توانید با کمی تحقیق و بررسی بازار و رقبا، نیاز بازار را پیدا کنید. سپس با یک استراتژی قدرتمند، ابتدا محصول را معرفی کرده و سپس برای آن محصول محتواهای مختلفی تولید کنید.

از آنجاییکه شما نمی توانید در صفحه محصول محتوای زیادی منتشر کنید، وبلاگ این امکان را برایتان فراهم می کند. اما شناخت نیاز مردم چه تاثیری در کسب و کار شما دارد؟

  • جذب مشتری هدفمند
  • فروش بیشتر
  • جذب مشتریان جدید
  • و…

 

ساخت وبلاگ فروشگاهی

پس از راه اندازی فروشگاه خود، می توانید به 2 طریق وبلاگ ایجاد کنید:

  1. در ساب فولدر site.com/blog
  2. ساب دامین مانند blog.site.com

 

هر یک از این روش ها مزایا و معایب خودش را دارد، ولی در حالت ساب دامین می تواند باعث افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی کل سایت شود. همچنین برای انتخاب نوع وبلاگ فروشگاه می توان از فروشگاه های اینترنتی بزرگی همچون دیجی کالا ایده گرفت:

وبلاگ فروشگاه دیجی کالا 

نحوه ساخت وبلاگ فروشگاهی در وردپرس

برای ساخت صفحه وبلاگ در وردپرس، در سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس، بخشی بنام نوشته ها وجود دارد. شما از طریق این بخش میتوانید یک وبلاگ حرفه ای برای فروشگاه ووکامرسی خود راه اندازی کنید. در این بخش میتوانید دسته بندی های وبلاگ را ایجاد کنید و هر بار هر محتوا را در دسته بندی خاص همان بخش وارد نمایید. سپس از منو نمایش> فهرست ها، میتوانید منویی بنام وبلاگ یا بلاگ و یا هر نامی که مایل هستید، از نوع دسته بندی نوشته ها، ایجاد کرده و در منو اصلی سایت قرار دهید.

 

افزونه طراحی حرفه ای وبلاگ وردپرس

افزونهBlogDesigner 

همچنین می توانید برای ساخت وبلاگ وردپرس، با استفاده از افزونه حرفه ای Blog Designer بهترین وبلاگ برای فروشگاه وردپرسی خود طراحی کنید. به این ترتیب تولید محتوای سایت فروشگاهی خود را به صورت مستمر ادامه دهید و شاهد معجزه بی نظیر محتوا در هفته های بعدی باشید. نسخه رایگان افزونه طراحی وبلاگ وردپرس را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 


بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 10:46

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *